Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług opiekuńczych w ośrodku wsparcia w formie prowadzenia Dziennego Domu Pomocy"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Świeciu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090077277
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Generała Józefa Hallera 11
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 52 519 05 40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsswiecie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsswiecie.pl/ oraz https://opsswiecie.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostki organizacyjne administracji samorządowej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług opiekuńczych w ośrodku wsparcia w formie prowadzenia Dziennego Domu Pomocy"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3edfe61-b72b-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00117213
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022010/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „Świadczenie usług opiekuńczych w ośrodku wsparcia w formie prowadzenia Dziennego Domu Pomocy”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się
za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem narzędzia
platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”
dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie ( Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające na Platformie, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10,4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików. Pdf,
f. Platforma zakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8.
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z pisemną prośbą o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania.
7. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
8. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”) .
10. Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221. Ustawy Pzp.
11. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za pośrednictwem Platformyzakupowej.pl Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
12. Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej przez Wykonawców jest dostępna https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
13. Poniżej osoby wskazane do porozumiewania się z Wykonawcami, przy czym komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania lub ofert.
• w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: Joanna Pauka oraz Stefania Konkołowicz-Dudzińska
e-mail: sekretariat@opsswiecie.pl , tel. 52 519 05 49
14. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się numerem postępowania określonym przez Zamawiającego na pierwszej stronie SWZ DO.271.2.2022.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Gen. Józefa Hallera 11, 86-100 Świecie, e-mail: sekretariat@opsswiecie.pl, tel. 52 519 05 40.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@opsswiecie.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 t.j), zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku
z przepisami PZP.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP.
7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
9. Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.
10.W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania,
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP.
12. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
13. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Administratora w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Rozporządzenia, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Administratora.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
15. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
16. Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu,
w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: DO.271.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie Dziennego Domu Pomocy, jako ośrodka wsparcia
w lokalu przy ulicy Św. Wincentego 1 w Świeciu.
2. Lokal przy ulicy Św. Wincentego 1 w Świeciu użytkowany jest przez gminę Świecie na podstawie umowy użyczenia ze Starostwem Powiatowym w Świeciu zawartej w dniu 14 maja 2008 roku. Przekazany będzie na warunkach określonych w umowie użyczenia pomiędzy Gminą Świecie,
a Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Świeciu wraz z wyposażeniem na podstawie umowy
z wybranym Wykonawcą.
3. Dzienny Dom Pomocy to ośrodek wsparcia zapewniający zajęcia, artystyczne, edukacyjne, terapię reminiscencyjną, biblioterapię, muzykoterapię, terapię walidacyjną, choreoterapię, zajęcia relaksacyjne, gimnastykę, kółko gier stolikowych, filmoterapię i inne warsztaty. Organizuje wyjścia do kina teatru, opery oraz wycieczki integracyjne w celu pobudzenia procesów myślowych wśród osób starszych. Działania takie powodują ćwiczenie mózgu oraz zapobiegają między innymi takim chorobom jak Alzheimer.
4. Dzienny Dom Pomocy podtrzymuje aktywność społeczną, zapobiega wykluczeniu społecznemu, pomaga w utrzymaniu kondycji i sprawności ruchowej. Pomaga w utrzymaniu sprawności intelektualnej oraz zaradności, wykorzystując zasoby tkwiące w człowieku. Umożliwia rozwijanie różnych pasji i zainteresowań.
5. Dzienny Dom Pomocy zapewnia profesjonalne zajęcia prowadzone przez specjalistów
w przestrzeni aktywizacji osób w wieku inwolucji starczej, celem zapobiegania ich wykluczeniu społecznemu, pobudzeniu zasobów oraz sił ludzkich, tak aby osoby te funkcjonowały prawidłowo
w środowisku lokalnym jak i domowym.
6. Wykonawca zapewnia uczestnikom Dziennego Domu Pomocy:
1) zaspokojenie potrzeb bytowych poprzez:
- zapewnienie miejsca bezpiecznego i godnego spędzania czasu od poniedziałku do piątku przez
8 godz. dziennie, w dni robocze w godz. 8:00-16:00,
- całodzienne wyżywienie (śniadanie, obiad i podwieczorek) zgodnie z normami i zasadami prawidłowego żywienia dla osób starszych, od poniedziałku do piątku z możliwością wyboru posiłków dietetycznych – zgodnie ze wskazaniami lekarza;
2) podstawowe świadczenia opiekuńcze polegające na:
- udzieleniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu uczestników (świadczeniobiorców) m.in.: poprzez umożliwienie udziału w terapii zajęciowej, treningu umiejętności, zachęceniu do dobrowolnych, drobnych prac na rzecz ośrodka wsparcia,
- udzieleniu pomocy w załatwieniu spraw osobistych i urzędowych;
3) zaspokojenie potrzeb zdrowotnych w zakresie:
- pomocy w kontaktach z różnymi placówkami służby zdrowia,
- pomocy w zakupie leków, załatwianiu sprzętu rehabilitacyjnego itp.,
- ogólnej rehabilitacji ruchowej;
4) działania wspomagające polegające na:
- umożliwieniu realizacji potrzeb kulturalnych, rekreacyjnych, towarzyskich m.in.: poprzez organizację świąt, uroczystości okolicznościowych, wspólny udział w imprezach kulturalnych, turystycznych, dostęp do prasy, biblioteczki, radia, TV itp.,
- stymulowaniu do nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktów uczestników (świadczeniobiorców) z rodziną, środowiskiem lokalnym, budowaniu sieci oparcia społecznego, zapobieganie wykluczeniu społecznemu,
- współpracy z pracownikami socjalnymi Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu
w sprawach świadczeniobiorców,
- współpracy z opiekunami/opiekunkami zatrudnionymi w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świeciu w sprawach świadczeniobiorców,
- udzielaniu pomocy psychologicznej, porad i wsparcia,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności uczestników (świadczeniobiorców) Dziennego Domu Pomocy,
- integracji ze środowiskiem lokalnym, podmiotami z obszaru pomocy społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami, klubami działającymi na rzecz człowieka w wieku starczym,
- zapewnienie wycieczek integracyjnych, wyjść do kina, teatru, opery oraz organizowanie wycieczek dla uczestników domu dziennego.
7. Dzienny Dom Pomocy nie posiada zaplecza kuchennego - wymagane jest dostarczanie wszystkich posiłków w formie pełnego cateringu zgodnie z przepisami dotyczącymi zakupu tej usługi.
8. Dzienny Dom Pomocy zapewni 30 miejsc pobytu. Średnia ilość świadczeniobiorców, którzy
w 2021 r. korzystali z pobytu w Domu Dziennego Pobytu dla Osób Starszych wyniosła 11 osób.
9. Dzienny Dom Pomocy przedstawi kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu plan pracy w formie pisemnej zawarty z uczestnikiem ośrodka wsparcia nie później, jak po 10 dniach pobytu w ośrodku zgodnie z decyzją administracyjną.
10. Dzienny Dom Pomocy zobowiązany jest przedstawić kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu sprawozdanie z elementami ewaluacji w formie pisemnej z pobytu uczestników
w ośrodku wsparcia oraz z wyjazdów integracyjnych, wyjść do kina, teatru, opery raz na kwartał, nie później jak do ostatniego dnia miesiąca. W przypadku drugiego kwartału 2023 r. należy dostarczyć do 14 maja 2023 r.
11. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić określoną dokumentację działalności merytorycznej
Dziennego Domu Pomocy, w postaci:
- harmonogramu zajęć,
- imiennej listy obecności, potwierdzonej podpisami uczestników (świadczeniobiorców),
- dziennika (dzienników) zajęć, w których należy udokumentować codzienne zajęcia z uczestnikami (świadczeniobiorcami).
12. Podstawę realizacji zadania stanowi wyłącznie decyzja administracyjna, która będzie w obiegu prawa. Decyzja wydana przez kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu lub inną osobę upoważnioną przez Burmistrza Świecia. W decyzji określony zostanie rodzaj świadczenia, okres na jaki zostało ono przyznane oraz wysokość odpłatności ponoszonej przez uczestnika ośrodka wsparcia. Zamawiający przekazywać będzie listę osób, dla których wydano decyzję administracyjną potwierdzającą świadczenia niepieniężne w ośrodku wsparcia.
13. Zamawiający zgodnie z treścią art. 95 ust. 1 i 2 Ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawców lub Podwykonawców osób posiadających uprawnienia
do wykonywania zawodu:
Kierownik,
Opiekun,
Terapeuta,
14. Zatrudnienie osób przy realizacji zamówienia powinno trwać przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
15. Osoba kierująca Dziennym Domem Pomocy powinna posiadać kwalifikacje określone
w art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej.
16. Zmiana osób wymienionych w wykazie wymaga aneksu do umowy.
17. Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia, na każde wezwanie będzie mógł zażądać od Wykonawcy, aby przedłożył on dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób skierowanych do realizacji zamówienia, w tym: oświadczenia od zatrudnionych osób
o zatrudnieniu w oparciu o umowę o pracę, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę, inne dokumenty – zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
18. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy zgodnie z warunkami SWZ i zapisami w projektowanych postanowieniach umowy.
19. Odpłatności za pobyt świadczeniobiorców wpłacana będzie na konto Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu do ostatniego dnia m-ca za dany miesiąc.
20. Wykonawca ponosi wszelkie koszty utrzymania mienia Dziennego Domu Pomocy, a także wszelkie inne koszty związane z jego eksploatacją z zastrzeżeniem, że opłaty związane
z korzystaniem z energii cieplnej i ciepłej wody, energii elektrycznej, wody, ścieków w wielkościach wskazanych urządzeniami pomiarowymi i zawartymi umowami przekazywane będą na rzecz Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-06-01 do 2023-05-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
2. Maksymalnie oferta może otrzymać 100 pkt. Punkty przyznawane będą wg następujących zasad:
Kryterium - Cena: 60 pkt.
Kryterium – Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia: 40 pkt.
1) Kryterium – Cena: 60 pkt
Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów. Cena – (C) – waga 60 %. Punkty za kryterium „Cena" (C) – maksymalnie 60 pkt (1 pkt – 1%), zostaną obliczone
w następujący sposób:
Cena:
C =c C of, min x 60
C of, bad
gdzie:
C ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”;
C of, min najniższa cena spośród ofert niepodlegających odrzuceniu;
C of, bad cena oferty badanej.
2) Kryterium - Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia: 40 pkt
Aby otrzymać punkty w tym kryterium Wykonawca musi wskazać w formularzu oferty doświadczenie opiekunów i terapeutów poprzez wskazanie ich stażu pracy w ośrodku wsparcia dziennego pobytu, działającego na podstawie ustawy o pomocy społecznej takiego jak: placówka wsparcia dziennego, centrum integracji społecznej, lub integracji społecznej, dzienny dom i klub seniora, w tym placówce działającej w ramach Programu Senior+, środowiskowy dom samopomocy, warsztat terapii zajęciowej.
Brak wskazania w ofercie doświadczenia osób skierowanych do wykonywania zamówienia będzie skutkowało brakiem lub mniejszą ilością punktów przyznanych w tym kryterium.
Przy obliczaniu punktów Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do jednego miejsca po przecinku.
Punkty w w/w kryterium będą przyznawane wg następującego klucza:
Elementy podlegające ocenie:
Doświadczenie osób skierowanych do wykonywania zamówienia - każda osoba będzie punktowana oddzielnie.
Liczba punktów:
do 1 roku włącznie – 0 pkt
powyżej roku – do 2 lat włącznie – 20 pkt
powyżej 2 lat do 3 lat włącznie – 30 pkt
powyżej 3 lat – 40 pkt
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia – (D) – waga 40 % – maksymalnie 40 pkt (1 pkt – 1%). Punkty zostaną zsumowane i podzielone przez liczbę osób skierowanych
do realizacji zamówienia.
Punkty zostaną obliczone wg. następującego wzoru: D = S/LO Gdzie :
D - ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia;
S - suma otrzymanych punktów przez osoby skierowanie do realizacji zamówienia;
LO - liczba osób skierowanych do realizacji zamówienia.
3. Łączną ilość punktów (Lp) przyznanych danej ofercie stanowić będzie suma punktów przyznanych w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert.
4. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, tj. oferty, która otrzyma największą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII i IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Opis spełnienia warunku:
a) Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada wiedzę i doświadczenia niezbędne do wykonania zamówienia i wykaże, że wykonał należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
wykonywał co najmniej 1 usługę przez okres nie krótszy niż rok, polegającą na prowadzeniu ośrodka wsparcia dziennego pobytu, działającego na podstawie ustawy o pomocy społecznej takiego jak: placówka wsparcia dziennego, centrum integracji społecznej, lub integracji społecznej, dzienny dom i klub seniora, w tym placówka działająca w ramach Programu Senior+, środowiskowy dom samopomocy, warsztat terapii zajęciowej.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie wykonywał co najmniej 1 usługę przez okres nie krótszy niż rok, wraz
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - Załącznik nr 3 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty do Formularza ofertowego – Załącznik Nr 1 do SWZ Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem
Nr 2 do SWZ;
1.2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
1.3. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
1.4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby Załącznik Nr 4 do SWZ (lub inny podmiotowy środek dowodowy) jeżeli dotyczy, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa
w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wymagana forma:
- Zobowiązanie - Załącznik Nr 4 do SWZ musi być złożony w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania formą reprezentacji, na zdolnościach którego polega Wykonawca, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej tego podmiotu lub innym dokumencie.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 1 pkt 1.1 SWZ Załącznik Nr 4 do SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale XII SWZ.
1.5. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca wraz
z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 z późn. zm.).
Wymagana forma:
Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 z późn. zm.), Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca w celu utrzymania poufności tych informacji przekazuje je w wydzielonym
i odpowiednio oznaczonym pliku wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować. Informacje te powinny zostać załączone osobno w miejscu w kroku 1 składania oferty przeznaczonym na zamieszczenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
1.6. Załącznik Nr 6 do SWZ – Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 pkt 1.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w okolicznościach gdy Zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Pzp lub warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni Wykonawcy – Załącznik Nr 6 do SWZ.
Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp dotyczy również Wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-22 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-22 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.