III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu. 2. Podstawy wykluczenia Wykonawcy: 1)Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę: a) w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust.l pkt.12- 23 ustawy Pzp.; b) w stosunku do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art.24 ust. 5 ustawy pzp.; 2) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-14 oraz 16-20 ustawy Pzp może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężna za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienia stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Wskazanej regulacji nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu; 5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (wzór: Załącznik nr 2 do SIWZ), 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (wzór: Załącznik nr 3 do SIWZ). 6. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia: 1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt. 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz w zakresie określonym wart. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp ,wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5) oświadczenie Wykonawcy o przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór: Załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy) 7. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych przed terminem składania ofert, usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w ilości nie mniejszej niż 30 000 godzin łącznie oraz przedłoży dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie (zgodnie z treścią załącznika nr 4) Do informacji tej należy załączyć dokumenty potwierdzające jakość i świadczenie przez wykonawcę w okresie od listopada 2016 roku do października 2019 roku usług w ilości minimum 30 000 godzin, wystawiony przez zleceniodawcę tych usług. Usługi wykazane w załączniku nr 4 do SIWZ potwierdzone przez zleceniodawcę tych usług będą podstawą do oceny doświadczenia oferenta. Minimalna ilość wynosi 30 000 godzin. Wszystkie wykazane godziny winny być potwierdzone odpowiednimi dokumentami. 2) wykaz osób biorących udział w realizacji zamówienia (wzór: Załącznik nr 5 do SIWZ) posiadających uprawnienia niezbędne do realizacji usług opiekuńczych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej 3 pracownikami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania usług. Wykonawca musi dysponować co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającymi warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) i 2 pracownikami do wykonywania usług opiekuńczych tzw. zwykłych. 8. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów wyszczególnionych w pkt. 6 Rozdziału V SIWZ. 1) Zamawiający, stosownie do art. 24aa ustawy Pzp, zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wskazanych w pkt od 6.1) do 6.4) Rozdziału V SIWZ składa odpowiednio: 1) dla dokumentu określonego w pkt. 6.1) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 13,14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert, 2) dla dokumentów określonych w pkt od 6.2) do 6.4) składa dokument lub dokumenty wystawione, nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 10. Dokumenty, których żąda Zamawiający, należy składać w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli złożone przez Wykonawcę kserokopie dokumentów będą nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu. 11. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt. 5.1) i 5.2) Rozdziału V SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 13. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem) należy dołączyć do oferty. 14. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 15. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 16. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie prowadzona na podstawie treści złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 17. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą "spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymaganych przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 18. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy Pzp tych Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz nie wykażą braku podstaw do wykluczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
3. Warunki udziału w postępowaniu: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie zdolności techniczne lub zawodowe. Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że: a) posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t. j. Dz. U. 2019 poz.1507 z późn.zm.); b) wykonał w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych przed terminem składania ofert, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w ilości nie mniejszej niż 300 000 godzin łącznie oraz przedłoży dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie (zgodnie z treścią Załącznika nr 4) c) dysponuje co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w zakresie usług opiekuńczych zwykłych oraz minimum 1 osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi i posiadają, w celu wykonania zamówienia, niezbędne kwalifikacje zawodowe określone Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.).Wszystkie osoby które Wykonawca zamierza zatrudnić w związku z realizacją przedmiotu zamówienia muszą: • posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie w/w usług, • być: sprawne intelektualnie, obsługiwać podstawowy sprzęt gospodarstwa domowego (pralka automatyczna, lodówka, odkurzacz, czajnik elektryczny itp.), • posiadać umiejętność nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. Za pracowników posiadających wymagane kwalifikacje do świadczenia usług opiekuńczych (tzw. zwykłych) Zamawiający uważać będzie tych, którzy posiadają co najmniej przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych . Uwaga!!! Wykonawca musi dysponować co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającym warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) i 2 pracownikami do wykonywania usług opiekuńczych tzw. zwykłych. 4. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub zawodowych innych podmiotów: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 3) Wykonawca, powołujący się na zdolności lub sytuację innych podmiotów winien wypełnić dokumenty wskazane w punkcie 5.1) i 5.2) Rozdziału III SIWZ, w części dotyczącej tych podmiotów. 4) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 ustawy Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (wzór: Załącznik nr 2 do SIWZ), 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (wzór: Załącznik nr 3 do SIWZ).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
6. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia: 1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt. 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz w zakresie określonym wart. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp ,wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5) oświadczenie Wykonawcy o przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór: Załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy) 7. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych przed terminem składania ofert, usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w ilości nie mniejszej niż 30 000 godzin łącznie oraz przedłoży dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie (zgodnie z treścią załącznika nr 4) Do informacji tej należy załączyć dokumenty potwierdzające jakość i świadczenie przez wykonawcę w okresie od listopada 2016 roku do października 2019 roku usług w ilości minimum 30 000 godzin, wystawiony przez zleceniodawcę tych usług. Usługi wykazane w załączniku nr 4 do SIWZ potwierdzone przez zleceniodawcę tych usług będą podstawą do oceny doświadczenia oferenta. Minimalna ilość wynosi 30 000 godzin. Wszystkie wykazane godziny winny być potwierdzone odpowiednimi dokumentami. 2) wykaz osób biorących udział w realizacji zamówienia (wzór: Załącznik nr 5 do SIWZ) posiadających uprawnienia niezbędne do realizacji usług opiekuńczych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej 3 pracownikami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania usług. Wykonawca musi dysponować co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającymi warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) i 2 pracownikami do wykonywania usług opiekuńczych tzw. zwykłych.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
ROZDZIAŁ VIII OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT l. Ofertę należy sporządzić w języku polskim w l egzemplarzu. Wszystkie oświadczenia i dokumenty załączone do oferty muszą być złożone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. 2. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Oferta musi być zgodna z treścią niniejszej SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych oraz przygotowana na drukach stanowiących załącznik do SIWZ. W przypadku stosowania własnych druków muszą one zawierać wszystkie elementy i opisy zawarte w załączonych wzorach druków. Wykonawca składający ofertę ponosi pełną odpowiedzialność za jej kompletność i zgodność z wymaganiami SIWZ. 4. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę/y reprezentującą/e Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy na podstawie odrębnego pełnomocnictwa. 5. Zaleca się by każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc., powinny być parafowane przez Wykonawcę. 6. Strony oferty winny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron. 7. Oferta musi zawierać: 1) wypełniony formularz oferty sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr1 do SIWZ. 2) pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) do podpisania oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do tych czynności dokumentem rejestracyjnym, 3) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi mieć formę pisemną i musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców 4) oświadczenia wskazane w pkt. 5.1) i 5.2) Rozdziału V niniejszej SIWZ (wzór: Załącznik Nr 2 i Załącznik Nr 3 do SIWZ) 5) dokumenty wykazane w pkt. 7.1) i 7.2) Rozdziału V niniejszej SIWZ ( wzór: Załącznik Nr 4 i Załącznik Nr 5 do SIWZ). 6) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 7) Załącznik nr 6, 7, 8, 9 i 10. 8. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 9. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione innym uczestnikom postępowania oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust.4 ustawy Pzp, 10. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 11. Ilekroć w treści SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania przez Wykonawców dokumentów stanowiących ofertę oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, a także ich ewentualnego parafowania lub potwierdzenia za zgodność z oryginałem należy przez to rozumieć, że dokumenty te muszą być opatrzone podpisami oraz pieczątkami imiennymi osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, wymienionych we właściwym rejestrze lub ewidencji bądź umocowanych przez te osoby do reprezentowania Wykonawcy na podstawie odrębnego pełnomocnictwa, dołączonego do oferty. W przypadku braku pieczątki imiennej dokument musi zostać opatrzony czytelnym podpisem (imię i nazwisko) osoby/osób, zgodnie z powyższymi zasadami. 12. Oferta powinna być napisana pismem maszynowym, na komputerze lub odręcznie, w sposób czytelny. 13. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 14. Ofertę należy wpiąć do skoroszytu z zawieszkami formatu A4 z przeźroczystą przednią okładką i umieścić w kopercie (opakowaniu) w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością przed terminem otwarcia ofert i oznaczyć ją w sposób następujący: OFERTA NA: Świadczenie usług opiekuńczych ,specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania chorego na terenie Gminy Bobrowniki w 2020 roku, nie otwierać przed dniem 12 grudnia 2019r. godz.10:00. 15. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. 16. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie dodatkowo oznakowanej napisem "ZMIANA", z powołaniem się na numer, pod jakim została zarejestrowana oferta. Koperty oznaczone "ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany, po uprzednim stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian i dołączeniu do oferty. 17. Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania ofert wycofać złożoną przez siebie ofertę, poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie "WYCOFANIE". Koperty zawierające oferty wycofane nie będą otwierane.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
7. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych przed terminem składania ofert, usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w ilości nie mniejszej niż 30 000 godzin łącznie oraz przedłoży dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie (zgodnie z treścią załącznika nr 4) Do informacji tej należy załączyć dokumenty potwierdzające jakość i świadczenie przez wykonawcę w okresie od listopada 2016 roku do października 2019 roku usług w ilości minimum 30 000 godzin, wystawiony przez zleceniodawcę tych usług. Usługi wykazane w załączniku nr 4 do SIWZ potwierdzone przez zleceniodawcę tych usług będą podstawą do oceny doświadczenia oferenta. Minimalna ilość wynosi 30 000 godzin. Wszystkie wykazane godziny winny być potwierdzone odpowiednimi dokumentami. 2) wykaz osób biorących udział w realizacji zamówienia (wzór: Załącznik nr 5 do SIWZ) posiadających uprawnienia niezbędne do realizacji usług opiekuńczych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej 3 pracownikami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania usług. Wykonawca musi dysponować co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającymi warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) i 2 pracownikami do wykonywania usług opiekuńczych tzw. zwykłych.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
8. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów wyszczególnionych w pkt. 6 Rozdziału V SIWZ. 1) Zamawiający, stosownie do art. 24aa ustawy Pzp, zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wskazanych w pkt od 6.1) do 6.4) Rozdziału V SIWZ składa odpowiednio: 1) dla dokumentu określonego w pkt. 6.1) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 13,14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert, 2) dla dokumentów określonych w pkt od 6.2) do 6.4) składa dokument lub dokumenty wystawione, nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 10. Dokumenty, których żąda Zamawiający, należy składać w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli złożone przez Wykonawcę kserokopie dokumentów będą nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu. 11. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt. 5.1) i 5.2) Rozdziału V SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 13. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem) należy dołączyć do oferty. 14. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 15. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 16. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie prowadzona na podstawie treści złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 17. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą "spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymaganych przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 18. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy Pzp tych Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz nie wykażą braku podstaw do wykluczenia.