ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBełchatów
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2022-04-22
  • ZamawiającyMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie
  • Data publikacji ogłoszenia2022-04-13
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00120207
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staszica 18

1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 635 51 00

1.5.8.) Numer faksu: 44 635 28 97

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mops-belchatow.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71a7ee34-baf4-11ec-9f44-6e63702cb2f7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00120207

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014301/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/283fc848-1b5c-490e-84ea-48fb2eee880b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja odbywa się przy użyciu miniPortalu: htpps://miniportal.uzp.gov.pl/, Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej dostępnej pod adresem /MOPS1/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej. Wykonawca musi posiadać konto na ePUAP i mieć dostęp do formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Komunikacja, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków innych niż oferty i wskazane w SWZ środki podmiotowe i oświadczenia, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia w BZP lub ID postępowania. W zakresie wskazanym w części XIII ust. 8 SWZ Zamawiający może również kontaktować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty elektroniczne, o których mowa w części XIII ust. 8 SWZ składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ww. dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail
zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Regulaminie korzystania z systemu miniPortal” oraz „Warunkach
korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania. Dane postępowania można również wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dane osobowe mogą dotyczyć w szczególności samego wykonawcy (osoby fizycznej
prowadzącej działalność gospodarczą), jego pełnomocnika (osoby fizycznej), jak też informacji o osobach, które w swojej ofercie
Wykonawca przedkłada celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z
postępowania, jak i potwierdzenia wymogów zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia.
Zamawiający informuje: - administratorem danych osobowych jest: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie, ul. Staszica
18, 97-400 Bełchatów, - inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bełchatowie jest Pan
Jerzy Jaśkiewicz, e-mail: iod@mopsbelchatow.pl, tel. 44 635 51 31 - dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
c RODO w celu przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony
przed roszczeniami, - odbiorcami danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz
podmioty uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie
udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy PZP, - dane osobowe będą przetwarzane
przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt w MOPS w Bełchatowie, w
szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata przez cały okres obowiązywania umowy,
- podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy, - w odniesieniu
do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. Osoba fizyczna/Wykonawca posiada: 1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych. Zamawiający może
żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; 2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych
lub uzupełnienia danych osobowych. Zgodnie z art. 76 PZP wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu
postępowania oraz jego załączników; 3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje
ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO, w przypadku uznania, że przetwarzanie
danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO. Osobie fizycznej/Wykonawcy nie przysługuje: 1) prawo
usunięcia danych, co wynika z art. 17, ust. 3 lit. b, d, e RODO; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.
20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy PZP do upływu terminu na ich wniesienie.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania
lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu
o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679,
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DO.3700.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na terenie Bełchatowa usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem równoważnym w miejscu zamieszkania tych osób. Przez opiekę wytchnieniową należy rozumieć doraźne, czasowe wsparcie o charakterze usług opiekuńczych, mające na celu odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych od codziennych obowiązków lub zapewnienie im czasowego zastępstwa. Łączna przewidywana liczba osób niepełnosprawnych wymagających zabezpieczenia w formie usług opieki wytchnieniowej - 17 osób, w tym: 15 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym oraz 2 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Łączna przewidywana liczba godzin usług w ramach zamówienia: 4080 godzin, w tym: 3600 godzin dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym oraz 480 godzin dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, jednakże nie więcej niż 30 % wskazanej w SWZ liczby godzin usług bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Pod pojęciem godziny świadczonej usługi należy rozumieć godzinę zegarową i obejmuje ona wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usługi bez czynności przygotowawczych, tj. z wyłączeniem czasu potrzebnego na dojazd i powrót. Realizacja zamówienia obejmuje: 1) świadczenie usług opieki wytchnieniowej przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe, 2) zapewnienie opieki nad osobami niepełnosprawnymi na czas kiedy opieki tej nie może sprawować członek rodziny lub opiekun sprawujący bezpośrednią opiekę, 3)dostosowanie zakresu usług opieki wytchnieniowej do indywidualnych potrzeb osób niepełnosprawnych. Usługi mogą świadczyć osoby posiadające: 1) dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osobisty osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej, 2) co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym. Zakres usług obejmuje, m.in.: 1) nadzór nad osobą niepełnosprawną, w szczególności nad przyjmowaniem leków zaleconych przez lekarza, 2) monitorowanie stanu zdrowia poprzez pomiar temperatury, ciśnienia, poziomu cukru, itp. o ile wymaga tego stan zdrowia, 3) podanie posiłku, w miarę potrzeby pomoc przy jego spożywaniu, karmienie, 4) pomoc przy ubieraniu i utrzymaniu higieny osobistej, zmiana odzieży, bielizny osobistej, 5) wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, a w szczególności zmiana pieluchomajtek, podkładów, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych, 6) układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji, 7) pomoc w przemieszczaniu się osoby niepełnosprawnej w jej mieszkaniu, 8) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, 9) pomoc w podtrzymywaniu kontaktów z otoczeniem osoby niepełnosprawnej, np. odbieranie telefonów, wpuszczanie osób odwiedzających. Usługi opieki wytchnieniowej realizowane będą każdorazowo w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 6:00 do 22:00. Termin realizacji usług (dni i godziny) oraz zakres usług u konkretnych osób ustalane będą indywidualnie pomiędzy Wykonawcą, a osobą niepełnosprawną/opiekunem, przy czym jednorazowo, nieprzerwanie ilość świadczonych usług dla jednej osoby nie może przekroczyć 12 godzin. Limit godzin przypadających na 1 osobę niepełnosprawną wynosi maksymalnie 240 godzin. Wykonawca realizował będzie usługi opieki wytchnieniowej na podstawie listy osób określającej czasookres i wymiar godzin przekazywanej mu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie: 1) sporządzić i przekazać Zamawiającemu informacje dot. wykonania usług zawierające m.in. dane osób niepełnosprawnych oraz czas, miejsce i wymiar świadczonych usług, 2) dokumentować czas i termin świadczonych usług wraz z podpisem osoby objętej usługami opieki wytchnieniowej, opiekuna lub członka rodziny osoby niepełnosprawnej potwierdzającym każdorazowo wykonanie usługi – na podstawie Kart rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 zgodnie ze wzorem załączonym do projektu umowy). Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu (w terminie do 3 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2022 r. w terminie do 23 grudnia 2022 r.) faktury wraz z informacją i kartami rozliczenia, o których mowa w SWZ. Zapłata wynagrodzenia następowała będzie w oparciu o zrealizowaną liczbę świadczonych usług w terminie 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i dokumentów, o których mowa w SWZ, a w grudniu 2022 w terminie do 30 grudnia 2022 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku kontroli Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania szczególnych zasad ostrożności wynikających z zagrożenia zarażenia wirusem SARS-CoV 2, a w szczególności wyposażyć osoby wykonujące usługi w środki ochrony indywidualnej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków. Osoby wykonujące w ramach usługi opieki wytchnienionej takie czynności jak: przygotowywanie posiłków, karmienie osoby/pomoc przy spożywaniu posiłków są zobowiązane posiadać aktualne badania sanitarno-epidemiologiczne. W przypadku niemożności świadczenia usług przez daną osobę Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego zastępstwa spełniającego wymagania określone w SWZ. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone świadczeniobiorcom i osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia, w tym przez osoby, przy pomocy których wykonuje zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających z niniejszego zamówienia. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy dotyczy jednej osoby wykonującej czynności określone w części IV ust. 13 SWZ. Osoba, o której mowa wyżej winna być zatrudniona co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w części IV ust. 13 SWZ czynności. Zamawiający jest uprawniony w szczególności: do żądania złożenia oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogów, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W celu potwierdzenia zatrudnienia osoby, o której mowa wyżej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenia, że przy realizacji zamówienia ww. osoba jest zatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy ze wskazaniem wymiaru czasu pracy i czynności, jakie będzie wykonywać. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian zatrudnionej osoby Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma ich zatrudnienia nie może ulec zmianie. W przypadku niespełnienia wymagań, o których mowa w części IV ust. 28 – 31 SWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł – za każdy miesiąc, w którym wymóg zatrudnienia nie będzie spełniony. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) przez cały okres trwania zamówienia. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, o których mowa w SWZ stanowią minimalne wymagania, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie wymagań minimalnych skutkować będzie odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych. Realizacja zamówienia może być powierzona podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie, które części zamówienia powierzy podwykonawcom oraz podać nazwy (firmy) podwykonawców jeżeli są już znani. Zamówienie będzie realizowane i dokumentowane zgodnie z wytycznymi Programu MRiPS „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny i kryterium doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
Kryteria oceny ofert:
1) Cena: 60 pkt. Przy obliczaniu kryterium cena, Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę, którą Wykonawca wskazał w formularzu ofertowym.

Najniższa cena
C = ------------------------------------------------------x 60
Cena w badanej ofercie

Maksymalna liczba punktów przyznanych w tym kryterium: 60 punktów.

2) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: 40 pkt - punktacja przyznawana będzie na podstawie doświadczenia wykazanego w tabeli w formularzu ofertowym: Wykonawca wskaże w tabeli imiona i nazwiska osób oraz ich doświadczenie (w miesiącach) w świadczeniu usług polegających na udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) od 12 do 24 miesięcy: 3 pkt
b) od 25 do 36 miesięcy: 5 pkt
c) od 37 do 48 miesięcy: 7 pkt
d) powyżej 49 miesięcy: 10 pkt
Zamawiający będzie oceniał doświadczenie pierwszych 4 wskazanych przez Wykonawcę osób. Osoby te będą tożsame z osobami wskazanymi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w części VIII ust. 4. Poszczególne osoby będą otrzymywały odpowiednio do wykazanego doświadczenia: 3, 5, 7, lub 10 punktów, a następnie punkty wszystkich osób zostaną zsumowane. Maksymalna liczba punktów przyznanych w tym kryterium to 40 punktów.
Jeżeli Wykonawca wskaże w formularzu ofertowym osoby posiadające doświadczenie zawodowe poniżej 12 miesięcy lub zaproponuje cenę powyżej 40 zł Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy uznając ją za niezgodną z warunkami zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej.
Wymaganym przez Zamawiającego warunkiem udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jest wykazanie przez Wykonawcę, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
Wymaganym przez Zamawiającego warunkiem udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej oraz zdolności zawodowej jest wykazanie przez Wykonawcę, iż dysponuje minimum 4 osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia, zapewniającymi profesjonalne i terminowe świadczenie usług, spełniającymi poniższe wymagania: 1) posiadają dyplom
potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej lub pielęgniarki lub innym zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej, 2) posiadają co najmniej średnie wykształcenie oraz co najmniej roczne udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym, 3) posiadają ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy, 4) nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe, 5) są zdolne do wykonywania prac fizycznych, z cechami psychofizycznymi wymaganymi w pracy z osobami chorymi i posiadają umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, 6) posiadają ważne badania sanitarno-epidemiologiczne – dotyczy wyłącznie osób wykonujących w ramach świadczonych usług takie czynności jak: karmienie, przygotowywanie posiłków itp.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, zostanie wezwany (na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych) do złożenia: oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia dot. przynależności do grupy kapitałowej stanowi załącznik Nr 5 do SWZ.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostanie wezwany (na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych) do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: 1) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), 2 ) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób zdolnych do realizacji zamówienia określa załącznik Nr 7 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany złożyć do terminu składania ofert: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych dot. spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania – wg wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SWZ, 3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania – wg wzoru określonego w załączniku Nr 3 do SWZ 4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – wg wzoru określonego w załączniku Nr 6 do SWZ, 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – wg wzoru określnego w załączniku Nr 4 do SWZ, 6) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania: dokumenty, z których wynika umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączyć do oferty: 1) oświadczenie (zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia określa załącznik Nr 6 do SWZ. 2) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany zawarte we wzorze umowy (załącznik Nr 9 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-22 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na mini Portalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-22 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-20

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję osoby do opieki nad niepełnosprawnym mężczyzną - Stróża
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję osoby do opieki nad niepełnosprawnym mężczyzną (50 lat - niepełnosprawność znaczna siedzący - sprawny intelektualnie). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.