Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Szubin w latach 2025 - 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZUBIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350910
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kcyńska 12
1.5.2.) Miejscowość: Szubin
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-200
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@szubin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szubin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Szubin w latach 2025 - 2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b45dda8-2ea5-48d4-8a1d-c54ba1ec0d7e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00430413
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00043420/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Świadczenie usług opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Szubin w latach 2025-2026.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/952076
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/952076
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się w języku polskim drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej
https://platformazakupowa.pl/transakcja/952076.
2. Ofertę oraz oświadczenia o braku podstaw wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy złożyć, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej tj. postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za
pośrednictwem platformazakupowa.pl.
4. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej
oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące sporządzenia i przesłania oferty oraz pozostałych dokumentów w tym podmiotowych środków dowodowych zostały określone w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art.19 ust.1 PZP obowiązek informacyjny o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE(ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1), został spełniony w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Szubin w latach 2025 - 2026.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) całodobowe przyjmowanie telefonicznych interwencji zgłoszonych przez przedstawicieli Gminy Szubin na akcyjne wyłapywanie zwierząt bezdomnych;
2) podejmowanie akcji wyłapywania zwierzęcia w ciągu maksymalnie 3 godzin od przyjęcia zgłoszenia;
3) przyjmowanie bezdomnych zwierząt do schroniska i utrzymywanie ich do czasu:
– wydania (adopcji),
– uśpienia (w przypadkach koniecznych: zwierzęta agresywne i chore, których utrzymanie przy życiu wiązałoby się z cierpieniem, ślepych miotów w przypadku bezdomnych zwierząt, które są przewożone do schroniska dla zwierząt),
– naturalnej śmierci;
4) współorganizowanie z przedstawicielami Gminy Szubin akcji porządkowych – wyłapywania zwierząt wraz z przewiezieniem pochwyconych zwierząt do schroniska;
5) odbiór zwierząt (wcześniej pochwyconych) z miejsca ich tymczasowego przetrzymywania – wskazanego przez pracowników Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Szubinie, w terminie 24 godzin od zgłoszenia;
6) bezpłatne przewiezienie i przejęcie bezdomnych zwierząt ze schroniska obecnie przetrzymującego te zwierzęta najpóźniej do 1 stycznia 2025 r. w liczbie ok. 40 sztuk;
7) poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt, w szczególności poprzez umieszczanie na stronie internetowej schroniska dla zwierząt informacji ze zdjęciem i opisem zwierzęcia odłowionego na terenie gminy Szubin, w ciągu 8 godzin od momentu wyłapania zwierzęcia;
8) realizacja adopcji psów z terenu Gminy Szubin na poziomie, co najmniej 8 psów w skali roku kalendarzowego;
9) wykonywanie wymaganych zabiegów lekarsko-weterynaryjnych oraz usług pielęgnacyjnych uwzględnionych w projektowanych postanowieniach umowy.
3. Szczegóły dotyczące przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy oraz szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiące załączniki do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został opisany w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik adopcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie doświadczenia Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał przynajmniej dwie usługi opieki nad zwierzętami bezdomnymi przez okres co najmniej 12 miesięcy każda usługa, obejmujące, minimum 30 zwierząt bezdomnych – każda usługa (według stanu na 31 grudnia danego roku kalendarzowego).
2. W zakresie zdolności technicznej Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jednym środkiem transportu do przewozu zwierząt spełniającym warunki określone w rozporządzeniu wskazanym w art. 24 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2023 r., poz. 1580 ze zm.), tj. wyposażonym w:
a) minimum dwie klatki o wielkości umożliwiającej zachowanie naturalnej pozycji stojącej, bez ograniczenia w żaden sposób ich naturalnych ruchów, psów każdej rasy,
b) zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierzęcia przed wpływami atmosferycznymi,
c) wentylację, która pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury psa,
d) antypoślizgową podłogę z nawierzchnią umożliwiającą utrzymanie odpowiedniej higieny klatek.
3. W zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawca wykaże, że:
a) posiada uprawnienia do prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt,
b) posiada weterynaryjny numer identyfikacyjny schroniska,
c) posiada uprawnienia do transportu zwierząt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia Wykonawcy o potwierdzeniu aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w art. 125 PZP - według wzoru określonego w Załącznikach do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2. Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
3. Decyzji powiatowego lekarza weterynarii właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności potwierdzająca spełnianie wymagań weterynaryjnych w zakresie transportu zwierząt określonych dla prowadzenia danego rodzaju działalności, zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2020 r., poz. 1421).
4. Decyzji właściwego miejscowo Powiatowego Lekarza Weterynarii nadająca weterynaryjny numer identyfikacyjny schroniska, zgodnie z art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2020 r., poz. 1421).
5. Zezwolenie w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, zgodnie z przepisami ustawy dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy.
2) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 PZP. ( jeśli dotyczy).
3) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
4) Pełnomocnictwo jeżeli ofertę, oświadczenie i inne dokumenty składa osoba nie uprawniona do reprezentacji podmiotu (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy został określony w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do SWZ znajdujących się na stronie prowadzonego postępowania.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/952076
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-02 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-31
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak