Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług medycznych z zakresu medycyny pracy oraz dodatkowej opieki medycznej.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT CHEMII ORGANICZNEJ PAN
1.3.) Oddział zamawiającego: ICHO PAN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325848
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marcina Kasprzaka 44/52
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-224
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 343 23 20
1.5.8.) Numer faksu: +48 22 632 66 81
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@icho.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.icho.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług medycznych z zakresu medycyny pracy oraz dodatkowej opieki medycznej.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5297ac45-dac8-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00230932
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00008437/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług medycznych z zakresu medycyny pracy oraz dodatkowej opieki medycznej.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5297ac45-dac8-11ee-8305-7e4937eb936d
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e Zamówienia określa Regulamin Platformy e Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, przez zamieszczenie wymaganych informacji w pkt. XXIV Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-2402-2/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług medycznych pracownikom i/lub doktorantom Instytutu Chemii Organicznej PAN oraz członkom ich rodzin. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) usługi medyczne w zakresie medycyny pracy wraz ze świadczeniem usług medycznych obejmujących badania laboratoryjne i diagnostyczne w zakresie niezbędnym do wydania orzeczeń lekarskich oraz konsultacji specjalistycznych, którymi objęci będą pracownicy lub/i doktoranci Zamawiającego, jak również osoby przyjmowane do pracy; b) usługi medyczne w zakresie dodatkowej opieki
medycznej, obejmujące kompleksową opiekę lekarską, w tym kompleksowe zabiegi ambulatoryjne, obejmujące: konsultacje lekarskie (w formie stacjonarnej i w formie teleporady) wykonywane bez skierowania (bez limitu), badania diagnostyczne, badania laboratoryjne, kompleksowe badania diagnostyczne, prowadzenie ciąży, szczepienia ochronne, którymi objęci będą pracownicy Zamawiającego oraz najbliżsi członkowie ich rodzin (tj. Osoby
Uprawnione, w rozumieniu pkt.II.3 OPZ (Załącznik nr 1 do SWZ).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85121000-3 - Usługi medyczne
85121200-5 - Specjalistyczne usługi medyczne
85121100-4 - Ogólne usługi lekarskie
85140000-2 - Różne usługi w dziedzinie zdrowia
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Kryterium: „Cena opieki medycznej dla pracownika i/lub doktoranta- MP”
Wykonawca jest zobowiązany w Formularzu Oferty (Załącznik nr 2 do SWZ) wskazać cenę jednostkową brutto za Pakiet Medycyna Pracy, która zostanie przemnożona przez 190 (tj. liczba obecnie zatrudnionych Pracowników i/lub doktorantów).
Łączna cena ww. Pakietu, będzie podlegać ocenie w kryterium „Cena opieki medycznej dla pracownika i/lub doktoranta - MP”.
b) Kryterium: „Cena opieki medycznej dla pracownika i/lub doktoranta - P”
Wykonawca jest zobowiązany w Formularzu Oferty (Załącznik nr 2 do SWZ) wskazać cenę jednostkową brutto za Pakiet Pracownika, która zostanie przemnożona przez 190 (tj. liczba obecnie zatrudnionych Pracowników i/lub doktorantów).
Łączna cena ww. Pakietu, będzie podlegać ocenie w kryterium „Cena opieki medycznej dla pracownika i/lub doktoranta - PP”.
c) Kryterium: „Cena opieki medycznej dla członka rodziny - R”
Wykonawca jest zobowiązany w Formularzu Oferty (Załącznik nr 2 do SWZ) wskazać jeden preferowany przez siebie sposób rozliczenia usług medycznych w zakresie dodatkowej opieki medycznej dla najbliższych członków rodzin Pracowników Zamawiającego: Metoda I (Pakiet Partnerski i Pakiet Rodzinny) lub Metoda II (Pakiet Członka Rodziny), który będzie podlegać ocenie w kryterium „Cena opieki medycznej dla członka rodziny - R”, odpowiednio:
• Metoda I:
„Pakiet Partnerski – PP”, w ramach którego opieką medyczną będzie objęta jedna Osoba Uprawniona, wskazana na pisemny wniosek Pracownika Zamawiającego i/lub doktoranta Zamawiającego, oraz
„Pakiet Rodzinny – PR”, w ramach którego opieką medyczną będą objęte Osoby Uprawnione, wskazane na pisemny wniosek Pracownika Zamawiającego i/lub doktoranta Zamawiającego.
Na potrzeby porównania ofert Wykonawców, cena jednostkowa brutto za Pakiet Partnerski zostanie przemnożona przez 38 (tj. ilość obecnie aktywnych Pakietów Partnerskich), a cena jednostkowa brutto za Pakiet Rodzinny zostanie przemnożona przez 19 (tj. ilość obecnie aktywnych Pakietów Rodzinnych).
Łączna cena ww. Pakietów, będzie podlegać ocenie w kryterium „Cena opieki medycznej dla członków rodzin”.
• Metoda II:
„Pakiet Członka Rodziny – PCR”, w ramach którego opieką medyczną będzie objęta Osoba Uprawniona, wskazana na pisemny wniosek Pracownika Zamawiającego i/lub doktoranta Zamawiającego. Pracownik i/lub doktorant Zamawiającego może wnioskować o dowolną ilość Pakietów Członka Rodziny, jednakże nie więcej niż ilość Osób Uprawnionych.
Na potrzeby porównania ofert Wykonawców, cena jednostkowa brutto za Pakiet Członka Rodziny zostanie przemnożona przez 88 (tj. ilość Osób Uprawnionych obecnie objętych Pakietem Partnerskim i Pakietem Rodzinnym).
Łączna cena ww. Pakietu, będzie podlegać ocenie w kryterium „Cena opieki medycznej dla członka rodziny - R”.
d) Kryterium: „Dyżur 24 h/dobę - D”
Wykonawca może zaoferować całodobowy doraźny dyżur lekarza chorób wewnętrznych (internisty) oraz lekarza pediatry, przez cały okres trwania Umowy.
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje „Dyżur 24 h/dobę” otrzyma dodatkową punktację.
e) Kryterium „Dyżur psychologiczny 24 h/dobę -DP”
Wykonawca może zaoferować całodobowy doraźny dyżur psychologiczny, przez cały okres trwania Umowy.
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje „Dyżur psychologiczny 24 h/dobę” otrzyma dodatkową punktację.
f) Kryterium: „Zniżka na usługi nieobjęte Pakietem - Z”
Wykonawca może zaoferować zniżki na usługi nie objęte Pakietem, przez cały okres trwania Umowy.
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje „Zniżka na usługi nieobjęte Pakietem” otrzyma dodatkową punktację
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena opieki medycznej dla pracownika i/lub doktoranta - P
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena opieki medycznej dla członka rodziny - R
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dyżur 24 h/dobę – D
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dyżur psychologiczny 24 h/dobę – DP
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zniżka na usługi nieobjęte Pakietem – Z
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu zostały opisane w rozdziale VIII pkt. 8.1 SWZ : 8.1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
8.1.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada przewidziane prawem uprawnienia do wykonywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej działalności leczniczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.).
Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi posiadanie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2019 r. poz. 866).
Zdolność techniczna lub zawodowa.
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 2 lekarzami medycyny pracy, którzy mają znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikację z pacjentem i przeprowadzenie badań profilaktycznych.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada co najmniej 15 placówek własnych na terenie m. st. Warszawy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7 ustawy - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada przewidziane prawem uprawnienia do wykonywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej działalności leczniczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.).
• Dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2019 r. poz. 866).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Załącznik nr 3 do SWZ: Tabela zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymogami Zamawiającego. Szczegółowy wykaz usług oferowanego przedmiotu zamówienia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załącznik nr 3 do SWZ: Tabela zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymogami Zamawiającego. Szczegółowy wykaz usług oferowanego przedmiotu zamówienia
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne,konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/e do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum
Dokument; Oświadczenie dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Dokument: Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 6 do SWZ, składa przynajmniej jeden .
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego na podstawie art. 455 ustawy Pzp, zapisów w SWZ oraz Istotnych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-13 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-13 12:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-11