Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG CAŁODOBOWEJ OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA MIESZKAŃCÓW GMINY KĘTY NA ZASADACH ZGODNYCH Z PROGRAMEM MRIPS „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” – EDYCJA 2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kętach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120056654
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żwirki i Wigury 8
1.5.2.) Miejscowość: Kęty
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-650
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@gops.kety.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops.kety.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE USŁUG CAŁODOBOWEJ OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA MIESZKAŃCÓW GMINY KĘTY NA ZASADACH ZGODNYCH Z PROGRAMEM MRIPS „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” – EDYCJA 2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d25a12ee-994e-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00071396
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00069306/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług całodobowej opieki wytchnieniowej dla mieszkańców Gminy Kęty na zasadach zgodnych z Programem MRiPS "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/gopswketach,a,2068428,swiadczenie-uslug-calodobowej-opieki-wytchnieniowej-dla-mieszkancow-gminy-kety-na-zasadach-zgodnych-.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja będzie prowadzona za pomocą miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz platformy ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: 1)miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal,
3)poczty elektronicznej –email: poczta@gops.kety.pl
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy:„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz w warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150MB. 5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ichprzekazania na ePUAP. Dane postępowanie można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki postępowania. Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie
oświadczeń, wniosków (innych niż oferta), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej
z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem postępowania GOPS.DAO.262.1.22.RW. Dokumenty elektroniczne, składane są przez wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany powyżej adres email (nie dotyczy czynności złożenia oferty). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody
z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z
2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, zamawiający informuje, że administratorem danych osobowych wykonawcy biorącego udział w postępowaniu jest Dyrektor GOPS z siedzibą 32-650 Kęty, ul. Żwirki i Wigury 8, adres e-mail: monika.kaczmarczyk@gops.kety.pl, tel. 33 845 28 70; inspektorem ochrony danych osobowych w GOPS w Kętach jest Pan Janusz Dębowski, kontakt: adres e-mail: iodo@gops.kety.pl. Dane osobowe wykonawcy przetwarzane będą w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania i udzieleniu zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
a) ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych; b) ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych; c) ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; d) art. 6 pkt.1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Odbiorca lub kategorie odbiorców danych osobowych: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych). Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca posiada prawo: a) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; b) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; c) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane; d) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.
Dane osobowe wykonawcy nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu. Dane osobowe wykonawcy nie będą przekazywane do państw trzecich. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS.DAO.262.1.22.RW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 220500,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki wytchnieniowej na rzecz opiekunów faktycznych osób niesamodzielnych/niepełnosprawnych – mieszkańców Gminy Kęty, świadczonych na zasadach zgodnych z Programem Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022, finansowanego ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego. Zasady Programu „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2022 dostępne są na stronie internetowej pod adresem: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1300,program-opieka-wytchnieniowa-edycja-2022 i stanowią jednocześnie załącznik nr 1 do SWZ. Realizacja opieki wytchnieniowej ma na celu odciążenie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami dorosłymi ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi, poprzez zapewnienie opieki na czas, gdy nie może jej sprawować opiekun faktyczny, np. z uwagi na zdarzenie losowe, potrzebę odpoczynku i regeneracji sił czy konieczności poddania się zabiegowi, rehabilitacji, załatwieniu codziennych spraw. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy wyboru Wykonawcy doraźnej, czasowej pomocy w formie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w ośrodku/placówce wpisanej do rejestru właściwego wojewody zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, w łącznie przewidywanym przez Zamawiającego wymiarze 490 dni dla 35 dorosłych osób niepełnosprawnych z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, bądź równoważnym, z terenu Gminy Kęty. Liczba dni i osób objętych usługami opieki wytchnieniowej całodobowej, może ulec zmianie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb osób korzystających z opieki wytchnieniowej z uwagi na zmieniający się stan ich zdrowia. Określona w pkt 4 szacunkowa liczba dni świadczenia usług stanowi ich maksymalną ilość, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane dni usługi, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zapłatę za niewykorzystane, a wycenione w ramach złożonej oferty - dni pobytu. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do realizacji usług na poziomie co najmniej 30% zakładanej ilości zlecanych dni opieki całodobowej. Limit dni usługi opieki wytchnieniowej świadczonych w ramach pobytu dla jednej osoby w ośrodku/placówce nie może przekroczyć 14 dni. Zamawiający informuje, że zgodnie z zasadami Programu, koszt pełnej doby realizacji usługi w ramach pobytu całodobowego nie może przekroczyć: 450,00 zł netto/brutto za dobę realizacji usług. Miejsce pobytu, którym będzie dysponował Wykonawca powinno spełniać co najmniej następujące warunki: budynek i jego otoczenie – bez barier architektonicznych.
Placówka Wykonawcy powinna być zlokalizowana w promieniu nie większym niż 50 km licząc od granic Gminy Kęty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryteria oceny oferty
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: kompetencje personelu
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie właściwego wojewody na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku. UWAGI: wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie placówki przez cały okres realizacji zamówienia; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zezwolenie na prowadzenie placówki musi posiadać co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną, ten który będzie odpowiedzialny za realizację usług opieki wytcheniowej w formie opieki całodobowej (należy do oferty dołączyć oświadczenie wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie z którego będzie wynikał zakres usług świadczonych przez poszczególnych wykonawców).
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek w zakresie zdolności technicznej spełni wykonawca który, wykaże, że dysponuje stosownym potencjałem technicznym w postaci placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, bez barier architektonicznych, zlokalizowaną w promieniu nie większym niż 50 km licząc od granic Gminy Kęty. UWAGI : w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), wskazany powyżej warunek dotyczący dysponowania placówką zlokalizowana we wskazanej odległości od granic z Gminą Kęty - wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełniać łącznie (należy do oferty dołączyć oświadczenie wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie z którego będzie wynikał zakres usług świadczonych przez poszczególnych wykonawców); w przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania wyżej opisanego warunku dysponowania placówką, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane (należy do oferty dołączyć zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów z zakresu zdolności technicznej zawierające oświadczenie podmiotu trzeciego, że udostępni zasoby w postaci placówki którą dysponuje).
b) warunek w zakresie zdolności technicznej spełni wykonawca, który wykaże, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę (usługi) odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługę wytchnieniową w formie opieki całodobowej dla minimum 5 osób o łącznej ilości minimum 70 dni oraz złoży oświadczenie, że usługa została zrealizowana należycie.
UWAGI : doświadczenie wykonawcy dotyczące opieki wytchnieniowej w formie opieki całodobowej dla minimum 5 osób o łącznej ilości minimum 70 dni - może dotyczyć realizacji przez wykonawcę jednej umowy (która dotyczyła usług dla minimum 5 osób o łącznej ilości minimum 70 dni) lub kilku umów, które w sumie dotyczyły realizacji umów na opiekę wytchnieniową w formie całodobowej dla minimum 5 osób i minimum 70 dni opieki całodobowej; w przypadku wykonawcy realizującego usługę, która nie została jeszcze zakończona (np. wykonawca jest w trakcie realizacji umowy na świadczenie usług opieki wytchnieniowej w formie opieki całodobowej dla danego zamawiającego ) – na dzień składania ofert wykonawca musi wykazać się zakończoną już realizacją usług dla co najmniej dla 5 podopiecznych o łącznej ilości minimum 70 dni w ramach realizowanej umowy/umów; w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), wskazany powyżej warunek dotyczący zdolności technicznej wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełniać łącznie (sumowaniu mogą podlegać realizowane przez poszczególnych wykonawców usługi opieki wytchnieniowej w formie opieki całodobowej – łącznie muszą to być usługi dla minimum 5 podopiecznych o łącznej ilości minimum 70 dni). Wykonawcy, których doświadczenie będzie brane pod uwagę przy wspólnym potwierdzaniu spełnienia warunku - muszą zrealizować usługi, do realizacji których doświadczenie jest wymagane (należy do oferty dołączyć oświadczenie wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie z którego będzie wynikał zakres usług świadczonych przez poszczególnych wykonawców). Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie zdobyte w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami (np. konsorcjum), jego udział w realizacji tych usługach musiał być realny – musiał w nich bezpośrednio uczestniczyć i realizować usługi co do których doświadczenie jest obecnie wymagane. W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania wyżej opisanego warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane (należy do oferty dołączyć zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów z zakresu zdolności zawodowej zawierające oświadczenie podmiotu trzeciego, że wykona usługi, do realizacji których zdolność zawodowa jest wymagana).
c) kolejny warunek w zakresie zdolności zawodowej spełni wykonawca, który wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami, wyznaczonymi do sprawowania bezpośredniej opieki nad osobami niepełnosprawnymi, z których każda musi posiadać co najmniej następujące kwalifikacje: posiadać dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym (np. ratownik medyczny, opiekun medyczny, opiekun osoby niepełnosprawnej, itp.), zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej oraz posiadać, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym. UWAGI: w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), wskazany powyżej warunek dotyczący zdolności zawodowej wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełniać łącznie (każdy z wykonawców może dysponować jedną osobą spełniającą wymagania wskazane w warunku). Wykonawcy, których zasoby personalne będzie brane pod uwagę przy wspólnym potwierdzaniu spełnienia warunku - muszą zrealizować usługi, do realizacji których zasoby te są wymagane (należy do oferty dołączyć oświadczenie wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie z którego będzie wynikał zakres usług świadczonych przez poszczególnych wykonawców). W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania wyżej opisanego warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane (należy do oferty dołączyć zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów z zakresu zdolności zawodowej zawierające oświadczenie podmiotu trzeciego, że wykona usługi, do realizacji których zdolność zawodowa jest wymagana); doświadczenie osób, którymi dysponuje wykonawca podlega punktacji w ramach jednego z kryteriów oceny oferty, z zastrzeżeniem, że zgodnie z orzecznictwem z zakresu zamówień publicznych punktacji dodatkowej nie podlega doświadczenie osób, którymi dysponuje podmiot trzeci na którego zasoby powołuje się wykonawca w celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pełnomocnictwo (jeżeli wymagają tego okoliczności dotyczące wykonawcy)
2. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli wymagają tego okoliczności dotyczące wykonawcy)
3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli wymagają tego okoliczności dotyczące wykonawcy),
4. Wykaz rozwiązań równoważnych (jeżeli wymagają tego okoliczności dotyczące wykonawcy)
5. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli wymagają tego okoliczności dotyczące wykonawcy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. UWAGA! na gruncie przepisów dotyczących zamówień publicznych za wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należ traktować także przedsiębiorców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. Zatem wszelkie zapisy wskazane w SWZ dotyczące wykonawców składających ofertę wspólną – odnoszą się także do przedsiębiorców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. Jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt d), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zgodnie z art.117 Pzp). Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z
postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 pkt 1, 4 i 8 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie wprowadzane zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Do zmiany umowy może dojść w przypadku zmiany lub rezygnacji przez Wykonawcę z podwykonawcy usług, oraz w przypadku wprowadzenia nowego podwykonawcy w zakresie nieprzewidzianym w formularzu oferty lub w przypadku dopuszczenia udziału podwykonawcy/ podwykonawców w sytuacji, gdy Wykonawca w treści oferty zadeklarował samodzielną realizację zamówienia. W przypadku, gdy dotychczasowy podwykonawca swoimi zasobami potwierdzał spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w takim samym zakresie jak dotychczasowy podwykonawca, tj. pozwalający spełnić warunki podane w SWZ. Zmianie może ulec także zakres (rodzaj) usług jakie Wykonawca powierzy podwykonawcom w stosunku do zakresu usług zadeklarowanych w ofercie. Zmiana umowy może mieć miejsce w przypadku zastąpienia Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym Wykonawcą w wyniku połączenia, podziału, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1. ustawy oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, lub przekształcenie Wykonawcy będącego następstwem sukcesji uniwersalnej, w związku z sukcesją generalną, dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przekształcony Wykonawca musi nadal spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz nie mogą zachodzić wobec niego podstawy wykluczenia na przepisów ustawy Pzp. Zmianę umowy przewiduje się także w przypadku, gdy: 1) nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy lub zmiana Programu w ramach którego Zamawiający pozyskał środki na finansowanie usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy, 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną; 3) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego; 4) zaistnieją okoliczności, które nie były znane Zamawiającemu w dniu wszczęcia postępowania, a mają znaczący wpływ na realizację zadania. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp oraz w razie zaistnienia okoliczności/przesłanek, o których mowa w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020r o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu umowy, pod rygorem nieważności, za wyjątkiem sytuacji wskazanych w umowie nie wymagających sporządzenia aneksu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na miniPortalu/ePuap
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Uwaga: zastosowanie kryterium „Klauzula społeczna” oznacza, że Zamawiający w niniejszym postępowaniu premiuje Wykonawcę, mającego status zakładu pracy chronionej, spółdzielni socjalnej lub takiego wykonawcy, którego głównym celem działalności lub głównym celem działalności jego wyodrębnionej organizacyjnie jednostki, która będzie realizowała zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.