Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług asystentów osobistych osób niepełnosprawnych dla mieszkańców Gminy Nowosolna w ramach projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ GMINY NOWOSOLNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470530998
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek Nowosolna 1
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 92-703
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@opsnowosolna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsnowosolna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług asystentów osobistych osób niepełnosprawnych dla mieszkańców Gminy Nowosolna w ramach projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-694e44a0-bf1c-4060-91a8-c0ce3083111b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00428836
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach regionalnego programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego na lata 2021- 2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/959258
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/959258
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działająca według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), dalej „RODO”, informuję, że:
Administratorem/ realizatorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowosolna/ Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Nowosolna reprezentowany przez Dyrektora,
z siedzibą 92-703 Łódź, ul. Rynek Nowosolna 1, tel. 42 6484520.
Kontakt z IOD pod adresem e-mail: iod@opsnowosolna.pl., nr tel: 42 6484520, bądź pisemnie na adres administratora.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Świadczenie usług asystentów osobistych osób niepełnosprawnych dla mieszkańców Gminy Nowosolna w ramach projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach regionalnego programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego na lata 2021- 2027, Nr OPS.412.2.2024.ZP - prowadzonym w trybie podstawowym;
Przetwarzane dane to: Imię, nazwisko, obywatelstwo, PESEL/inny identyfikator, płeć, wiek, wykształcenie, adres, numer telefonu, adres e-mail, status na rynku pracy, data założenia działalności gospodarczej, dane dotyczące predyspozycji zawodowych i opinia psychologiczna dotycząca predyspozycji osobowościowych oraz kompletacji społecznych niezbędnych do zawarcia umowy.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), dalej „ustawa PZP”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b
Klauzula informacyjna RODO stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPS.412.2.2024.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług asystentów osobistych osób nie-pełnosprawnych dla mieszkańców
Gminy Nowosolna w ramach projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”, współfinansowanego ze środków
Europej-skiego Funduszu Społecznego Plus w ramach regionalnego programu Fundusze Euro-pejskie dla Łódzkiego na
lata 2021- 2027.
4.3. Zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia został szczegółowo opisany w Opi-sie Przedmiotu zamówienia
(OPZ), tj. Załączniku nr 2 do SWZ oraz Załączniku nr 6 do SWZ (projekt umowy).
4.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.5. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.
4.6. Cześć nr 1 – świadczenie usług AOON nr 1
4.7. Część nr 2 – świadczenie usług AOON nr 2
4.8. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Odpowiednio na jedną (pierw-szą lub drugą część) lub dwie
części, z tym, że w przypadku wykonawców będących osobami fizycznymi możliwe jest złożenie 1 oferty tylko na jedną z
dwóch części z uwagi na fakt, że jedna osoba nie może równocześnie świadczyć usług w obu częściach przedmiotu
zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 20.1. Zamawiający oceni oferty kierując się niżej wymienionymi kryteriami.
20.2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty – osobo dla każdej z części zamówienia - Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 %;
2) Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D) – waga kryterium 40 %;
20.3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
20.3.1. Cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 %
Punktacja w kryterium „Cena oferty brutto” będzie wynikała z „Ceny całkowitej oferty brutto”, zapisanej w pkt 3.1. i 3.2. Formularza ofertowego (Załącznik nr 3 do SWZ).
Ze wszystkich wartości Cᵢ złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu Zamawiający przyjmie wartość najmniejszą jako Cmin.
Punktacja za cenę oferty ustalona jest w sposób następujący:
C min
C = ---------------------- x 100 x 60%
C ₙ
gdzie:
C- liczba punktów oferty ocenianej/badanej
C min- cena najniższa spośród wszystkich złożonych ofert
C n- cena oferty ocenianej/badanej
Maksymalna liczba punktów za kryterium cena - 60.
20.3.2. Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D) – waga kryterium 40 %; Punktacja w tym kryterium będzie obliczane wg wzoru:
Dmax
D = ---------------------- x 100 x 40%
D n
gdzie:
D- liczba punktów oferty ocenianej/badanej
D max- najwyższa liczba punktów wynikająca z wykazanych miesięcy doświadczenia spośród wszystkich złożonych ofert
Dn- liczba punktów wynikająca z wykazanych miesięcy doświadczenia oferty ocenianej/badanej
Maksymalna liczba punktów za kryterium doświadczenie - 40.
Doświadczenie w kryterium oceny ofert weryfikowane będzie na podstawie informacji zawartych w pkt 4.1. i 4.2. Formularza Ofertowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług asystentów osobistych osób nie-pełnosprawnych dla mieszkańców
Gminy Nowosolna w ramach projektu Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA 4”, współfinansowanego ze środków
Europej-skiego Funduszu Społecznego Plus w ramach regionalnego programu Fundusze Euro-pejskie dla Łódzkiego na
lata 2021- 2027.
4.3. Zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia został szczegółowo opisany w Opi-sie Przedmiotu zamówienia
(OPZ), tj. Załączniku nr 2 do SWZ oraz Załączniku nr 6 do SWZ (projekt umowy).
4.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.5. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.
4.6. Cześć nr 1 – świadczenie usług AOON nr 1
4.7. Część nr 2 – świadczenie usług AOON nr 2
4.8. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Odpowiednio na jedną (pierw-szą lub drugą część) lub dwie
części, z tym, że w przypadku wykonawców będących osobami fizycznymi możliwe jest złożenie 1 oferty tylko na jedną z
dwóch części z uwagi na fakt, że jedna osoba nie może równocześnie świadczyć usług w obu częściach przedmiotu
zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 20.1. Zamawiający oceni oferty kierując się niżej wymienionymi kryteriami.
20.2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty – osobo dla każdej z części zamówienia - Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 %;
2) Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D) – waga kryterium 40 %;
20.3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
20.3.1. Cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 %
Punktacja w kryterium „Cena oferty brutto” będzie wynikała z „Ceny całkowitej oferty brutto”, zapisanej w pkt 3.1. i 3.2. Formularza ofertowego (Załącznik nr 3 do SWZ).
Ze wszystkich wartości Cᵢ złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu Zamawiający przyjmie wartość najmniejszą jako Cmin.
Punktacja za cenę oferty ustalona jest w sposób następujący:
C min
C = ---------------------- x 100 x 60%
C ₙ
gdzie:
C- liczba punktów oferty ocenianej/badanej
C min- cena najniższa spośród wszystkich złożonych ofert
C n- cena oferty ocenianej/badanej
Maksymalna liczba punktów za kryterium cena - 60.
20.3.2. Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D) – waga kryterium 40 %; Punktacja w tym kryterium będzie obliczane wg wzoru:
Dmax
D = ---------------------- x 100 x 40%
D n
gdzie:
D- liczba punktów oferty ocenianej/badanej
D max- najwyższa liczba punktów wynikająca z wykazanych miesięcy doświadczenia spośród wszystkich złożonych ofert
Dn- liczba punktów wynikająca z wykazanych miesięcy doświadczenia oferty ocenianej/badanej
Maksymalna liczba punktów za kryterium doświadczenie - 40.
Doświadczenie w kryterium oceny ofert weryfikowane będzie na podstawie informacji zawartych w pkt 4.1. i 4.2. Formularza Ofertowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy odpowiedzialnego za świadczenie usługi (D)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
8.1.1. nie podlegają wykluczeniu.
8.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu.
8.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
8.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
8.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
8.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
8.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje:
a) asystentem osoby niepełnosprawnej (AON) – warunkiem zatrudnienia asystenta osoby niepełnosprawnej jest ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach;
b) asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej (AOON) – warunkiem zatrudnie-nia kandydata jako asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jest uzyskanie pozytywnej opinii psychologa na podstawie weryfikacji predyspozycji osobowo-ściowych oraz kompetencji społecznych. Po uzyskaniu pozytywnej opinii psycho-loga, asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej mogą zostać kandydaci:
• posiadający doświadczenie w realizacji usług asystenckich, w tym zawodo-we, wolontariacie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycz-nego lub
• bez adekwatnego doświadczenia, którzy odbyli minimum 60-godzinne szko-lenie asystenckie. Szkolenie składa się z minimum 20 godzin części teore-tycznej z zakresu wiedzy ogólnej dotyczącej niepełnosprawności, udzielania pierwszej pomocy, pielęgnacji i obsługi sprzętu pomocniczego oraz z mini-mum 40 godzin części praktycznej w formie przyuczenia do pracy np. prak-tyki, wolontariat. Szkolenia, mogą zostać sfinansowane z projektu.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi informację
na temat ww. personelu, jego kwalifikacji zawodowych, uprawnień, wykształcenia i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności oraz podstawę do dysponowania tymi osobami.
Dłuższy okres doświadczenia osób będzie dodatkowo punktowany w kryteriach oceny ofert.
8.3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
8.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
8.5. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji których te zdolności są wymagane. Dotyczy potencjału podmiotu trzeciego.
8.6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Dotyczy potencjału podmiotu trzeciego
8.7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 8.6. SWZ potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
8.7.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
8.7.2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
8.7.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
8.8. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
8.9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8.10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
8.11. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia dokument, o którym mowa w pkt. 10.1.3. SWZ.
8.12. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotu udostępniającego zasoby przedstawienia podmiotowego środka dowodowego, o którym mowa w pkt. 10.2. SWZ, dotyczącego tego podmiotu, potwierdzających, że nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia
z postępowania.
8.13. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby celem wykazania spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 8.2.4. SWZ, podmiot udostępniający musi spełnić ten warunek samodzielnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
10.2.1. Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594)., z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ;
10.2.2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Pozostałe postanowienia w tym zakresie określa pkt 10 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
10.2.3. Wykaz, z którego będzie wynikało, że Wykonawca dysponuje:
a) asystentem osoby niepełnosprawnej (AON) – warunkiem zatrudnienia asystenta osoby niepełnosprawnej jest ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach;
b) asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej (AOON) – warunkiem zatrudnienia kandydata jako asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jest uzyskanie pozytywnej opinii psychologa na podstawie weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych. Po uzyskaniu pozytywnej opinii psychologa, asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej mogą zostać kandydaci:
• posiadający doświadczenie w realizacji usług asystenckich, w tym zawodowe, wolontariacie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego lub
• bez adekwatnego doświadczenia, którzy odbyli minimum 60-godzinne szkolenie asystenckie. Szkolenie składa się z minimum 20 godzin części teoretycznej z zakresu wiedzy ogólnej dotyczącej niepełnosprawności, udzielania pierwszej pomocy, pielęgnacji i obsługi sprzętu pomocniczego oraz z minimum 40 godzin części praktycznej w formie przyuczenia do pracy np. praktyki, wolontariat. Szkolenia, mogą zostać sfinansowane z projektu.
Kandydaci powinni posiadać wykształcenie co najmniej średnie i podstawową umiejętność obsługi komputera w zakresie aplikacji biurowych, w celu sporządzania dokumentacji projektowej oraz obsługi poczty elektronicznej.
Posiadanie doświadczenia, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecił udzielenie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana na podstawie przedłożonych na wezwanie Zamawiającego oświadczeń.
Wskazane w wykazie osoby winny spełniać warunki opisane w pkt. 8.2.4.
Powyższe informacje należy wpisać w pkt 5.1. - Formularza Ofertowego stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
Pozostałe postanowienia w tym zakresie określa pkt 10 SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określa pkt 11 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa projekt umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 18.1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/959258
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-02 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
9.3. Ponadto Zamawiający, na podstawie przepisów art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507) zwanej dalej „Ustawą o szczególnych rozwiązaniach” wykluczy z postępowania:
9.3.1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” i w rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
9.3.2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy
o szczególnych rozwiązaniach;
9.3.3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 120
ze zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach.