Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZgierz
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2022-03-31
  • ZamawiającyMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej im. bł. o. Rafała Chylińskiego w Zgierzu
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-24
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00097819
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej im. bł. o. Rafała Chylińskiego w Zgierzu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004274830

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długa 56

1.5.2.) Miejscowość: Zgierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.7.) Numer telefonu: 42 716 42 13

1.5.8.) Numer faksu: 427166590

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopszgierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mopszgierz.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6468a8b2-ab70-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00097819

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00005730/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

mopszgierz.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: mopszgierz.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Elektroniczny sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami określa "Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021" na platformie mopszgierz.ezamawiajacy.pl w zakładce "Regulacje i procedury procesu zakupowego"

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: mopszgierz.ezamawiajacy.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Dz.F.26.2.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej przez podmiot wymieniony w art. 361 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, który na dzień zawarcia umowy dysponuje co najmniej 12 osobami spełniającymi warunki programu Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, zdolnymi do wykonywania usługi, tj: 1) których stan zdrowia pozwala na świadczenie usługi – oświadczenie asystenta (Załącznik nr 1 do oferty- wymaganym na etapie podpisania umowy;2) posiadającymi dokumenty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej1), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;3) posiadającymi co najmniej 6 - miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,4) posługującymi się językiem polskim w stopniu komunikatywnym;5) co do warunków określonych w ppkt. 2 i 3 wystarczy spełnienie jednego z nich, co do warunków określonych od w ppkt 1-4 muszą być spełnione łącznie. 2. Z uwagi na fakt, iż uczestnikami mogą być dzieci do 16 roku życia
z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji asystenci wskazani do realizacji wsparcia na rzecz dzieci do 16 roku życia przez oferenta będą zobowiązani do przedstawienia:1) zaświadczenia o niekaralności;2) pisemnej informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;3) pisemnej akceptacji osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka
z niepełnosprawnością.3. Dodatkowo wszyscy asystenci przed przystąpieniem do realizacji usługi przejdą badanie psychologiczne, na które będzie składało się wypełnienie testu psychologicznego oraz rozmowa z psychologiem przeprowadzającym badanie ze strony Zamawiającego potwierdzająca kwalifikacje danego asystenta. W przypadku negatywnego wyniku testu Oferent jest zobowiązany do zapewnienia kolejnego asystenta, który zostanie poddany badaniu psychologicznemu, do momentu uzyskania pozytywnego wyniku przez wszystkich wskazanych asystentów.4. Adresaci usług:1) dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji; 2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne, przy czym minimum 70% uczestników Programu stanowiły będą osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia, w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi i trudnościami związanymi z mobilnością i komunikacją.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rekrutacji/kwalifikacji do Programu osób niepełnosprawnych, z uwzględnieniem zapisów ust. 4. 6. Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w: 1) wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu; 2) wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca; 3) załatwianiu spraw urzędowych; 4) korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy); 5) zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej; 6) usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi; 7. Zakres czynności w ramach usług asystencji osobistej zawiera załącznik nr 9 do Programu, z uwzględnieniem sytuacji osobistej osoby niepełnosprawnej.
8. Usługa asystencka będzie wykonana na podstawie karty zgłoszeniowej (wzór stanowi Załącznik nr 8 do Programu) do programu dla łącznej liczby, nie przekraczającej jednocześnie 33 osób niepełnosprawnych (w tym ok. 24 osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, 9 osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, przy zastrzeżeniu, że lista uczestników nie ma charakteru stałego, z uwagi na stan zdrowia osób niepełnosprawnych), mieszkańców gminy miasto Zgierz wskazanych przez Zamawiającego.
9. Z postępowania zostali wyłączeni asystenci ze wskazania osób niepełnospawnych. W przypadku gdy nowa osoba przystąpi do udziału w trakcie trwania programu Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia usługi asystentowi, który został wskazany przez osobę niepełnosprawną wraz z poniesionymi kosztami za realizację usługi. 10. Umowa zostanie zawarta na czas od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2022 r. 11. Miejsca świadczenia usług zostaną wskazane Wykonawcy przez Zamawiającego rodzaj usług i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika Programu. 12. Zakres usług obejmuje nie więcej niż 16 890 godzin na cały okres realizacji umowy
z uwzględnieniem limitów rocznych przypadających na jedną osobę niepełnosprawną zgodnie z posiadanym stopniem niepełnosprawności i wynosi nie więcej niż: 1) 360 godzin rocznie w przypadku niepełnosprawności umiarkowanej; 2) 720 godzin rocznie w przypadku niepełnosprawności znacznej; 3) 840 godzin rocznie w przypadku niepełnosprawności sprzężonej, przy czym: a) limit roczny nie dotyczy osób niepełnosprawnych, które korzystały ze wsparcia asystenta
w ramach programów lub projektów finansowanych ze środków publicznych. W takich przypadkach limity zostaną stosownie do przypadku pomniejszone o już wykorzystane godziny wsparcia. b) limit godzin przypadających na asystenta będzie wynikał z ilości godzin przypadających na osobę niepełnosprawną, wobec której asystent będzie świadczył usługi. c) każdemu asystentowi zostaną przydzielone osoby niepełnosprawne w sposób umożliwiający realizację usługi w wymiarze średnio 180 godzin/m-c. d) jednocześnie zastrzega się, iż w czasie wykonywania usług asystenta nie mogą być wykonywane usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 2, finansowane z innych źródeł.
13. Usługi mogą być realizowane w zależności do potrzeb osoby niepełnosprawnej, w ciągu 24 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu z zastrzeżeniem limitu godzin określonych w pkt 12. 14. Do czasu pracy asystenta wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeśli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania. 15. W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji: 1) uczestnika Programu lub opiekuna prawnego, w tym oczekiwań sformułowanych w zakresie czynności określonych w pkt. 7; 2) opiekuna prawnego oraz preferencje dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o niepełnosprawności. 16. Usługa będzie świadczona w sposób zindywidualizowany, uwzględniający rodzaj i stopień niepełnosprawności, wiek oraz indywidualne potrzeby osoby z niepełnosprawnością.
17. W ramach realizacji zamówienia oprócz umowy, wiążącej Zamawiającego i Wykonawcę zawierane będą kontrakty trójstronne pomiędzy Zamawiającym, asystentem oraz osobą niepełnosprawną określające szczegółowe warunki współpracy, sposób świadczenia i wymiar godzinowy usługi asystenckiej oraz prawa osoby z niepełnosprawnością. 18. Asystent ma prawo odmówić zrealizowania usług: 1) w sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu osoby niepełnosprawnej jak i asystenta; 2) w przypadkach, w których okoliczności wskazują na możliwość łamania przepisów prawa. 19. Realizując usługi asystent kieruje się poniższymi zasadami 1) zasada akceptacji – oparta na zasadach tolerancji, poszanowania godności swobody wyboru wartości i celów życiowych osób niepełnosprawnych; 2) zasada indywidualnego podejścia do osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem jej praw
i potrzeb; uskanych od osób niepełnosprawnych bez jego wiedzy i zgody osobom trzecim (z wyłączeniem wyjątków wynikających z przepisów obowiązującego prawa); 4) zasada prawa do samostanowienia - prawo osoby niepełnosprawnej do wolności i odpowiedzialności za swoje życie ( z wyłączeniem sytuacji zagrożenia zdrowia i życia) 5) zasada obiektywizmu (nieoceniania) – wszechstronne, oparte na profesjonalnej wiedzy rozpatrywanie każdej sytuacji, nie dokonywanie osądów podczas analizy sytuacji; 6) zasada dobra rodziny i poszczególnych jej członków – uwzględnienie podczas realizacji usług korzyści poszczególnych członków środowiska rodzinnego osoby niepełnosprawnej. 20. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi rzetelnie, w terminie, z zachowaniem należytej staranności, przy pełnym wykorzystaniu swojej wiedzy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu Wykonawcy

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Wykonawcy w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Spełnienie warunków z art.94 ustawy PZP

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

SWZ rozdz.9 pkt 9.2.4. b), 9.2.4. g)

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: SWZ 11.5 b, g.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

SWZ 11B pkt 1, pkt. 2, pkt.3

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-31 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://mopszgierz.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-31 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-30

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Osoby do kontaktu: Milena Nowak 512 289 906, Katarzyna Siek 512 290 019
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie poradnictwa psychologicznego - Skierniewice
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania18-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie poradnictwa psychologicznego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Zgierz: Budowa oświetlenia w miejscowości Besiekierz Nawojowy
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Zgierz: Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Zdrowie i uroda: Dostawa niesterylnych wyrbów medycznych
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Zdrowie i uroda: Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2022