Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2024 r. do 30 grudnia 2024 r."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192592827
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 53
1.5.2.) Miejscowość: Łęczyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-218
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsleczyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.opsleczyce.nv.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2024 r. do 30 grudnia 2024 r."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c0c362bd-7d80-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00481022
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00472065/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2024 r. do 30 grudnia 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c0c362bd-7d80-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, w zakresie dotyczącym składania ofert oraz oświadczenia składanego na podstawie art. 125 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami może odbywać się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej poprzez pocztę elektroniczną: sekretariat@opsleczyce.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.:
1) Platformy e-zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2) poczty elektronicznej: sekretariat@opsleczyce.pl – korespondencja inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP), ID postępowania lub numerem referencyjnym postępowania OPS.272.1.2023.SUO.
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami będzie możliwa w formie elektronicznej, co pociąga za sobą konieczność posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3. Osobami ze strony Zamawiającego upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami są:
1) Maria Łapczuk – tel. 58 678-92-10, (wew. 74)
2) Angelina Dulek – tel. 58 678-92-10, e-mail: sekretariat@opsleczyce.pl
34 Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączanie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesłanych jako załącznik do jednego formularza).
9. Sposób komunikowania się w ramach postępowania na Platformie e-Zamówienia został określony w Instrukcji interaktywnej „Komunikacja w postępowaniu”.
10. Dokumenty elektroniczne (inne niż oferta oraz załączniki do oferty), oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania ww. dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: sekretariat@opsleczyce.pl.
11. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
12. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia. W przypadku przekazania tych dokumentów (innych niż oferta oraz załączniki do oferty) oraz innych informacji za pomocą poczty elektronicznej – datą ich przesłania będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierających dokument/informację z serwera pocztowego Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobo-wych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogól-ne rozporządzenie o danych, zw. dalej RODO) oraz art. 19 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zw. dalej Pzp informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycach w imieniu: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycach ul. Długa 53, 84-218 Łęczyce, e-mail: sekretariat@opsleczyce.pl, który przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
2. Kontakt do Inspektora ochrony danych e-mail: iodo@leczyce.pl
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1 Pzp).
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp, podmioty usług IT u Administratora, organy kontroli.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia – art. 75 Pzp);
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników – art. 76 Pzp);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPS.272.1.2023.SUO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach realizacji zadań zleconych gminie na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 901 ze zm.), zwanych dalej „Usługami” w okresie od 02 stycznia 2024 r. do 30 grudnia 2024 r.
w części I – „uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia”,
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans ceny i kryteriów poza cenowych – termin płatności.
Punkty będą wyliczane zgodnie z niżej podanymi zasadami, przyjmując, że 1 % = 1 punkt.
1. Kryterium „Cena” w PLN: C = Cmin∶Cbad x 60 % x 100 = ….. pkt
C - liczba uzyskanych punktów za kryterium ceny (ocenianej oferty)
C min - najniższa cena ofertowa
C bad - cena oferty badanej
Przy ocenie ofert porównuje się wartość ofert brutto za 1 roboczogodzinę świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscy zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W tym kryterium można otrzymać maksymalnie 60 punktów.
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z
zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
2. Kryterium „Termin płatności” (T)”
Przy kryterium „Termin płatności” (T) Zmawiający rozumie termin (maksymalną ilość dni) na zapłatę za świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych.
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Wykonawca otrzyma odpowiednią liczbę punktów na podstawie danych
zawartych w Formularzu ofertowym w punkcie odnoszącym się do wskazania terminu płatności (T).
Ocena punktowa kryterium „Termin płatności” dokonana zostanie wg przedziału:
a) termin płatności od 0 do 7 dni – 0 pkt;
b) termin płatności od 8 do 14 dni – 15 pkt;
c) termin płatności od 15 do 21 dni - 30 pkt;
d) termin płatności od 22 dni i powyżej – 40 pkt.
3. Ocena oferty jest sumą uzyskanych punktów w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności (T)”, obliczoną według wzoru:
N = C + T , gdzie
N – oznacza łączną sumę punktów otrzymanych w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności”(T). Obliczenia dokonywane będą z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów łącznie podanych kryteriach oceny ofert
(N) oraz, która nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach realizacji zadań zleconych gminie na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 901 ze zm.), zwanych dalej „Usługami” w okresie od 02 stycznia 2024 r. do 30 grudnia 2024 r.
1) Część II: „rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans ceny i kryteriów poza cenowych – termin płatności.
Punkty będą wyliczane zgodnie z niżej podanymi zasadami, przyjmując, że 1 % = 1 punkt.
1. Kryterium „Cena” w PLN: C = Cmin∶Cbad x 60 % x 100 = ….. pkt
C - liczba uzyskanych punktów za kryterium ceny (ocenianej oferty)
C min - najniższa cena ofertowa
C bad - cena oferty badanej
Przy ocenie ofert porównuje się wartość ofert brutto za 1 roboczogodzinę świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscy zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W tym kryterium można otrzymać maksymalnie 60 punktów.
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z
zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
2. Kryterium „Termin płatności” (T)”
Przy kryterium „Termin płatności” (T) Zmawiający rozumie termin (maksymalną ilość dni) na zapłatę za świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych.
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Wykonawca otrzyma odpowiednią liczbę punktów na podstawie danych
zawartych w Formularzu ofertowym w punkcie odnoszącym się do wskazania terminu płatności (T).
Ocena punktowa kryterium „Termin płatności” dokonana zostanie wg przedziału:
a) termin płatności od 0 do 7 dni – 0 pkt;
b) termin płatności od 8 do 14 dni – 15 pkt;
c) termin płatności od 15 do 21 dni - 30 pkt;
d) termin płatności od 22 dni i powyżej – 40 pkt.
3. Ocena oferty jest sumą uzyskanych punktów w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności (T)”, obliczoną według wzoru:
N = C + T , gdzie
N – oznacza łączną sumę punktów otrzymanych w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności”(T). Obliczenia dokonywane będą z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów łącznie podanych kryteriach oceny ofert
(N) oraz, która nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ.
2. Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego SWZ.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 112 ust. 2 Ustawy, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) do wykonywania zamówienia w części I – dysponuje co najmniej 2 osobami odpowiednimi do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych
b) do zamówienia w części II – dysponuje co najmniej 1 osobą odpowiednią do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych
Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca dla każdej z części zamówienia przedstawił inne osoby. Jedna osoba może zostać wpisana do każdej z części zamówienia, jeżeli spełnia wymogi Zamawiającego do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przypisane do konkretnej części zamówienia, określone w ust. 4 niniejszego Rozdziału.
4. Zamawiający wymaga by osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi posiadały kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż, przeszkolenie i doświadczenie, tj:
1) w części I: „Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia” były wykonywane przez osoby:
a) posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego i pielęgniarki.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowe;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające przeszkolenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
- kształtowania nawyków celowej aktywności;
- prowadzenia treningu zachować społecznych.
d) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.
2) W część II: „rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych” były wykonywane przez osoby:
a) posiadające kwalifikacje: specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie rehabilitacji.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
5. Osoby wskazane przez Wykonawcę do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w konkretnej części zamówienia muszą posiadać wymagane wykształcenie, staż, przeszkolenie i doświadczenie w zakresie określonym jak wyżej oraz muszą posiadać doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przez okres co najmniej 6 miesięcy.
6. Wymóg dotyczący 6-miesięcznego doświadczenia musi zostać spełniony w części I zamówienia: dla 2 osób, w części II zamówienia: dla 1 osoby. Oznacza to, że w przypadku zatrudnienia większej ilości osób ponad minimalną liczbę określoną w ust. 3 pkt 4a i 4b SWZ dopuszcza się by pozostałe osoby spełniały tylko wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U.2005.189.1598 ze zm.).
7. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu osób zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane kwalifikacje, staż, przeszkolenie oraz doświadczenie osoby wskazanej do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych - na zasadzie spełnia /nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp ) przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni.
1. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia :
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp ) przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni.
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda złożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. :
1) w części I: 2 osoby, które posiadają wymagane kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż, przeszkolenie i doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, tj.:
a) posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego i pielęgniarki.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające przeszkolenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
- kształtowania nawyków celowej aktywności;
- prowadzenia treningu zachować społecznych.
d) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.
2) w część II – 1 osoba, która posiada wymagane kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż i doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, tj.:
a) posiadające kwalifikacje: specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie rehabilitacji.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ oraz załączonymi dokumentami potwierdzającymi posiadaną wiedzę, doświadczenie, kwalifikacje oraz staż pracy osoby wskazanej do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych - na zasadzie spełnia /nie spełnia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Dokumenty składane wraz z ofertą:
1) Formularz ofertowy – sporządzony wg załącznika na 2 do SWZ. Formularz musi być złożony w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Brak jego złożenia bądź niewłaściwa forma będą skutkować odrzuceniem oferty. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu.
2. Do oferty Wykonawca dołącza:
1) Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII SWZ oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VI SWZ, Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Wzór oświadczenia określa załącznik Nr 3 do SWZ
Oświadczenie składają odrębnie:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz potwierdza spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
2) Pełnomocnictwo:
- Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
- W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia; powinno zawierać: nazwę postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
3) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy) – Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U z 2022, poz. 1233), które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną cześć skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP). Wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych a wart. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 Ustawy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia na zasadach określonych w Rozdziale VII. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składa każdy z Wykonawców,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
6) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami we wzorze umowy: Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany umowy stosowanie do art.
455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp w następujących przypadkach:
1) zmiany lub wejścia w życie przepisów powszechnie obowiązującego prawa związanych lub mających wpływ na realizację umowy,
2) zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą,
3) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego,
4) wystąpienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mających wpływ na realizację umowy, którymi mogą być:
a) siła wyższa, którą należy rozumieć jako zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: katastrofę naturalną spowodowaną chorobą zakaźną, stan epidemii, zagrożenia epidemicznego, powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagle załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenie,
b) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wprowadzonej w sposób i w okolicznościach przewidzianych w § 4 umowy,
5) zmiana danych teleadresowych Stron w przypadku wystąpienia okoliczności warunkujących dokonanie zmiany. Zmiana następuje poprzez zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie w formie pisemnej. Zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
6) zmiana danych rejestrowych Stron w przypadku wystąpienia okoliczności warunkujących dokonanie zmiany. Zmiana następuje poprzez zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie w formie pisemnej. Zmiana ta nie wymaga zwarcia aneksu do umowy.
7) zmiana osób wymienionych w wykazie osób, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ pod warunkiem zaproponowania innych osób, zapewniających realizację przedmiotu umowy w sposób zgody z SWZ oraz z § 7 niniejszej umowy. O dokonanej zmianie Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego w terminie 3 przed dopuszczeniem do wykonywania przez tą osobę usług.
2. Wszelkie zmiany do umowy wymagają, pod rygorem nieważności, formy pisemnej.
3. Jeżeli Strony w trakcie obowiązywania umowy stwierdzą błąd pisarski, oczywistą omyłkę, niezamierzone przeoczenie, usterkę w tekście, niespójność, wówczas Strony zobowiązują się podjąć działania w celu poprawy, uzupełnienia umowy w tym zakresie. Poprawienie błędu pisarskiego, oczywistej omyłki, przeoczenia lub usterki w tekście nie może prowadzić do wytworzenia treści niezgodnej z pozostałymi postanowieniami umowy w tym zakresie. Taka zmiana, uzupełnienie winno nastąpić w drodze aneksu do umowy, zgodnie z procedura określoną w umowie.
4. Zmiany postanowień zawartych w umowie, niezmieniających ogólnego charakteru umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu i nie prowadzące do naruszenia przepisów Pzp.
5. W trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o:
1) zmianie siedziby lub nazwy firmy;
2) zmianie osób reprezentujących;
3) złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości;
4) ogłoszeniu upadłości;
5) ogłoszeniu likwidacji;
6) zawieszeniu działalności;
6. Niemożliwe jest wprowadzenie do umowy zmian, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-27 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 27.11.2023 r do godz. 09:30 za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-27 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni