Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na obszarze Miasta Gorzowa Wlkp.
w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003131062
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Walczaka 42
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 95 7151 360
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gcprgorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gcpr.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na obszarze Miasta Gorzowa Wlkp.
w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ccfeda09-b96a-11ee-b7da-22bd761ba7f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00057745
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00054195/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na obszarze Miasta Gorzowa Wlkp. w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców. Edycja na 2024r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ccfeda09-b96a-11ee-b7da-22bd761ba7f3
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Strona internetowa prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl
Wszystkie dokumenty związane z zamówieniem, w tym zmiany tych dokumentów i wyjaśnienia będą publikowane na https://ezamowienia.gov.pl. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu formularzy dostępnych na stronie https://ezamowienia.gov.pl. Wykonawcy zobligowani są na bieżąco sprawdzać skrzynkę odbiorczą https://ezamowienia.gov.pl. Więcej szczegółów znajduje się w Specyfikacji Warunków Zamówienia w rozdziale XXI. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ
Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH
I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ, str. 31
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: :W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres skrzynki pocztowej
znajdującej się na platformie ePUAP. Adres skrzynki Zamawiającego na platformie ePUAP: /GCPRIPS/strytka (nie dotyczy składania
ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu). Wymagane jest jednakże zachowanie określonej przepisami prawa
formy składanych dokumentów.
Na stronie https://ezamowienia.gov.pl dostępne są również oficjalne instrukcje obsługi portalu.
Więcej szczegółów znajduje się w Specyfikacji Warunków Zamówienia w rozdziale XXII. SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY, str. 32
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą ul. Walczaka 42, 66-400
Gorzów Wielkopolski
• inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Robert Kędzior , e-mail: iodo@gcprgorzow.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie ogłoszenia na usługi społeczne i inne szczególne
usługi.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986),
dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Do.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 310600,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi jako zadania zleconego gminie dla osób korzystających z usług Gorzowskiego Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim. Usługi objęte przedmiotem zamówienia obejmują specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.). 2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi objęte niniejszym postępowaniem (ilościowo) obejmują zadania :
1) Zadanie A- specjalistyczne usługi opiekuńcze w formie zajęć z logopedą – dla 2 osób, w wymiarze 26 godz. miesięcznie (ok. 260 godzin przez cały okres umowy)
2) Zadanie B- specjalistyczne usługi opiekuńcze w formie zajęć z rehabilitantem – dla 2 osób, w wymiarze 20 godz. miesięcznie (ok. 200 godzin przez cały okres umowy)
3) Zadanie C- specjalistyczne usługi opiekuńcze w formie masaży – dla 2 osób, w wymiarze 20 godz. miesięcznie (ok. 200 godzin przez cały okres umowy)
4) Zadanie D- specjalistyczne usługi opiekuńcze w formie uczenia i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia oraz pielęgnacja – dla 2 osób, w wymiarze ok. 146 godz. miesięcznie (ok. 1460 godziny przez cały okres umowy).
5) Zadanie E - specjalistyczne usługi opiekuńcze w formie zajęć z pedagogiem specjalnym – dla 3 osób, w wymiarze 61 godz. miesięcznie (ok. 610 godzin przez cały okres umowy).
Szczegółowo opisano w SWZ w rozdziale IV. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA, str. 3 oraz w Projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia bądź zmniejszenia liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych w ilości nieprzekraczającej: 10 % wartości całości zamówienia łącznie.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji wielokrotnie przez cały okres trwania Umowy, jednakże w granicach ww. limitów.
Szczegółowo w SWZ w rozdziale XI. PRAWO OPCJI
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-03-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium : Cena ofertowa brutto (Cob) - Średnia cena za jedną godzinę ( 60 min.) świadczenia usług - 100% wagi
W ramach oceny oferty z zastosowaniem kryterium „cena ofertowa brutto” (Cob) Wykonawca, który zaoferuje
najniższą cenę otrzyma 100 pkt. Pozostałe oferty uzyskają punkty, zgodnie ze wzorem:
Cn
PCob = --------------- x 100 (waga)
Cb
Gdzie :
PCob - ilość punktów przyznana badanej ofercie w kryterium cena ofertowa brutto
Cn – najniższa średnia cena ofertowa brutto za jedną godzinę świadczenia usługi spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb – średnia cena ofertowa brutto za jedną godzinę świadczenia usługi oferty badanej
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyskała najwyższą liczbę punktów w kryterium „cena ofertowa brutto” .
3. Maksymalna liczba punktów, jaką można uzyskać w przyjętych kryteriach łącznie wynosi 100 pkt.
4. Punkty wynikające z algorytmu matematycznego, uzyskane przez Wykonawcę, zostaną zaokrąglone (zgodnie z zasadami matematycznymi) do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przewidział warunek udziału w postępowaniu w zakresie Zdolności technicznej lub zawodowej :
Zamawiający określa warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, odpowiednio dla poszczególnych zadań:
A. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w formie zajęć
z logopedą
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. 1
(jedną) osobą spełniającą wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j Dz.U. z 2005, Nr 189, poz.1598 z. późn. zm.) tj.:
a) posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy
b) posiadającą co najmniej trzymiesięczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1. szpitalu psychiatrycznym,
2. jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci
z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. warsztacie terapii zajęciowej
6. innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadającą przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
• umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
• kształtowania nawyków celowej aktywności;
• prowadzenia treningu zachowań społecznych.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 16 lutego 2023 posiadały co najmniej pół roczny staż w zakładach rehabilitacyjnych, mogą świadczyć specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
B. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w formie zajęć z rehabilitantem
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. 1 (jedną) osobą spełniającą wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j Dz.U. z 2005, Nr 189, poz.1598 ze zm) tj.:
a) posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu rehabilitanta
b) posiadającą co najmniej trzymiesięczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1. szpitalu psychiatrycznym,
2. jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. warsztacie terapii zawodowej,
6. innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadającą przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
• umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
• kształtowania nawyków celowej aktywności;
• prowadzenia treningu zachowań społecznych.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 16 lutego 2023 posiadały co najmniej pół roczny staż w zakładach rehabilitacyjnych, mogą świadczyć specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
C. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w formie masaży
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. 1 (jedną) osobą spełniającą wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j Dz.U. z 2005, Nr 189, poz.1598 ze zm) tj.:
a) posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu masażysty
b) posiadającą co najmniej trzymiesięczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1. szpitalu psychiatrycznym,
2. jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. warsztacie terapii zajęciowej
6. innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadającą przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
• umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
• kształtowania nawyków celowej aktywności;
• prowadzenia treningu zachowań społecznych.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 16 lutego 2023 posiadały co najmniej pół roczny staż w zakładach rehabilitacyjnych, mogą świadczyć specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
D. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w formie uczenia i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia i pielęgnacja
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. 1 (jedną) osobą spełniającą wymogi określone w określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j Dz.U. z 2005, Nr 189, poz.1598 ze zm) tj.:
a) posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty.
b) posiadającymi co najmniej trzymiesięczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1. szpitalu psychiatrycznym,
2. jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3. placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4. ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5. warsztacie terapii zajęciowej,
6. innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadającymi przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
kształtowania nawyków celowej aktywności;
prowadzenia treningu zachowań społecznych.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 16 lutego 2023 posiadały co najmniej pół roczny staż w zakładach rehabilitacyjnych, mogą świadczyć specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
E. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w formie zajęć z pedagogiem specjalnym
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. 2 (dwoma) osobami spełniającymi wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Polityki
Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j Dz.U. z 2005, Nr 189, poz.1598 ze zm) tj.:
a) posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga (posiadającego kwalifikacje pedagoga specjalnego )
b) posiadającą co najmniej trzymiesięczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1.szpitalu psychiatrycznym,
2.jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3.placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4.ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
5.warsztacie terapii zajęciowej
6.innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadającą przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
➢ umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
➢ kształtowania nawyków celowej aktywności;
➢ prowadzenia treningu zachowań społecznych.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 16 lutego 2023 posiadały co najmniej pół roczny staż w zakładach rehabilitacyjnych, mogą świadczyć specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: • oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. O ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 7 do SWZ.
• oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie spełnienia przesłanek udziału w postępowaniu i braku przesłanek wykluczenia (art. 108 ust. 1 ustawy P.z.p. ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu za mówienia, wraz z informacjami na temat ich:
• kwalifikacji zawodowych ( wskazania zawodu),
• wykształcenia i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia przez wskazanie: dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień (szczegółowo wskazano w załączniku nr 4), miejsca odbycia stażu pracy (szczegółowo wskazano w załączniku nr 4), informacji o przeszkoleniu i doświadczeniu (szczegółowo wskazano w załączniku nr 4), Informacje o podstawie dysponowania osobą(szczegółowo wskazano w załączniku nr 4). W zakresie dysponowania daną osobą Zamawiający wymaga wskazania rodzaju umowy zawartej przez Wykonawcę ze wskazaną osobą. W przypadku, udostępnienia zasobów przez inny podmiot, Zamawiający wymaga zaznaczenia, że w danym przypadku, w odniesieniu do konkretnej osoby zachodzi przypadek udostępnienia przez inny podmiot.
• oświadczeniem, że osoby w wykazie – przewidziane do świadczenia usług opiekuńczych posiadają wymagane uprawnienia.
W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składają jeden wspólny w/w wykaz. - Załącznik nr 4 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie składania ofert składa się:
1. Oferta
2.Oświadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SWZ;
3. Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp)– załącznik nr 5 do SWZ;
4. Środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.(art. 118 ust. 3 i 4 ustawy Pzp) – załącznik nr 6 do SWZ.
Na wezwanie Zamawiającego (art. 274 Pzp):
1) Wykaz osób- załącznik nr 4 do SWZ;
2) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp – załącznik nr 7 do SWZ.
3) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.
Po wyborze oferty:
1) Umowa z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
2) wykazu osób zatrudnionych – w celu wykazania spełnienia warunku o którym mowa w art. 95 Pzp
3) oświadczenia dotyczącego spełnienia wymogu elektromobilności
4) Kserokopie lub skany dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie pracowników firmy świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla podopiecznych wskazanych w Wykazie osób.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie należy złożyć oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SWZ. Pkt 2 rozdziału XVII. SWZ stosuje się odpowiednio.
4. Do oferty należy wówczas dołączyć dokument pełnomocnictwa potwierdzający umocowanie do występowania w imieniu wszystkich wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Przed podpisaniem umowy wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu:
• umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zawierającej upoważnienie dla jednego z nich do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich wykonawców oraz do wystawiania faktur
i otrzymywania należnych płatności w imieniu wszystkich wykonawców (o ile umowa taka nie została przedłożona wraz z ofertą),
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowo w projekcie umowy - załącznik nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-30 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-30 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegółowe warunki postępowania, przekazywania dokumentów, opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji opisano w SWZ.
Zamawiający określa warunek zatrudnienia na umowę o pracę.