Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania w okresie od dnia 01.02.2024 do dnia 22.12.2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MOGILNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092947535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 10
1.5.2.) Miejscowość: Mogilno
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 523159315
1.5.8.) Numer faksu: 523159316
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@mgops-mogilno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mgops.mogilno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania w okresie od dnia 01.02.2024 do dnia 22.12.2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-332028cd-aa13-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00003677
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00003264/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania - teren gminy Mogilno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-332028cd-aa13-11ee-a681-52fe4aa7189e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym
a wykonawcą odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ lub ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres zamawiającego: /mgops_mogilno/skrytkaESP) oraz poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi zarejestrować się na Platformie e-zamówienia. Platforma jest dostępna dla każdego zalogowanego użytkownika. Rodzaj dostępnych formularzy zależy od posiadanego na Platformie konta. Użytkownik zalogowany jako „konto uproszczone” ma dostępne formularze:
- Wniosek – służący do zadawania pytań do SWZ,
- Inne.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji interaktywnej korzystania z Platformy e-zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz w „Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)”.
3. Składanie ofert/wniosków/prac konkursowych dostępne jest tylko dla użytkowników będących Wykonawcami, posiadającymi uprawnienie do składania ofert/wniosków/prac konkursowych. W celu złożenia oferty należy przejść do szczegółów postępowania, wybrać zakładkę oferty/wnioski, następnie przycisk złóż ofertę.
4. Ofertę należy złożyć na właściwym formularzu (aktualnym formularzu ofertowym pobranym z platformy do tego postępowania) – jeśli formularz będzie nieprawidłowy system poinformuje o tym w trakcie składania oferty.
5. W celu pobrania wzorców formularza (ofertowego, wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursowego) oraz pozostałych dokumentów postępowania należy przejść do szczegółów postępowania.
6. Funkcjonalność wypełnienia formularza dostępna jest tylko dla użytkowników będących Wykonawcami posiadającymi uprawnienie do Przygotowania ofert/wniosków/prac konkursowych.
7. Ofertę należy złożyć przed upływem terminu składania ofert. Oferta złożona po terminie nie zostanie przyjęta.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: 3. https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z godnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuje że:
1) Administratorem przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych jest:
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą przy ulicy Rynek 10, 88-300 Mogilno;
2) dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w zw. z art. 61 § 5; art. 65 § 1a Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 t.j., z późn. zm.) celem spełnienia wymogów prawnych w zakresie realizacji procedur administracyjnych realizowanych w oparciu o Kodeks postępowania administracyjnego.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym
z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ust. 1 pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Pani dotyczących jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach pzp, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp;
7) w odniesieniu do Pana/Pani danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pan/ Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO;
9) W przypadku wniosku o usunięcie danych zastosowanie ma art. 17 ust. 3 lit. b RODO .
10) Inspektorem Ochrony Danych jest: Piotr Chudziński: biuro@mogilno-bhp.pl
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS 341/2/I2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 1339500,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 polega na: świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, obejmujących następujące rodzaje specjalistycznych usług:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,
w tym:
a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych,
w szczególności takich jak:
samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,
dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami
w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
korzystanie z usług różnych instytucji;
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej;
2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu
w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 581 t.j., z późn. zm.):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego
do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej za specjalistycznych usług.
Usługi, wskazane w zadaniu nr 1, świadczone będą przez 7 dni w tygodniu,
z wyłączeniem dni świątecznych (ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 8ºº-20ºº, ustalonych wspólnie przez Wykonawcę usługi i opiekuna prawnego dziecka uprawnionego do korzystania z usług oraz w wymiarze zgodnym z decyzją administracyjną.
Łączny wymiar godzin świadczenia usług, w ramach zadania nr 1, w okresie trwania umowy, nie przekroczy 3 055 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 366600,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-02-01 do 2024-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu
2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):
1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);
2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).
3. Sposób obliczania punktów:
1) dla kryterium cena:
a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);
b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru:
C min
-------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa
C n C n – cena oferty badanej
(w symbolu „n” umieszczany jest
nr kolejnej oferty)
2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:
a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:
sześć osób - 10 pkt
siedem – osiem osób - 20 pkt
dziewięć – dziesięć osób - 30 pkt
jedenaście i więcej osób - 40 pkt
b) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:
jedenaście osób - 10 pkt
dwanaście – trzynaście osób - 20 pkt
czternaście – piętnaście osób - 30 pkt
szesnaście i więcej osób - 40 pkt
Ocena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.
3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru:
R = K c + K d gdzie: R – ranga
K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cena
K d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych
do wykonania zamówienia
i spełniających wymagane
w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.
5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.
6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba osób zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 polega na: świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi, obejmujących następujące rodzaje specjalistycznych usług:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,
w tym:
a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych,
w szczególności takich jak:
samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,
dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami
w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
korzystanie z usług różnych instytucji;
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej
z osobami bliskimi,
współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej;
2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 581 t.j., z późn. zm.):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego
do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej za specjalistycznych usług,
4) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych
w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości dostępu do zajęć
o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 546 t.j., z późn. zm.).
Usługi, wskazane w zadaniu nr 2, świadczone będą przez 7 dni w tygodniu,
z wyłączeniem dni świątecznych (ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 8ºº-20ºº, ustalonych wspólnie przez Wykonawcę usługi i opiekuna prawnego dziecka uprawnionego do korzystania z usług oraz w wymiarze zgodnym z decyzją administracyjną.
Łączny wymiar godzin świadczenia usług, w ramach zadania nr 2, w okresie trwania umowy nie przekroczy 8 460 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 972900,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-02-01 do 2024-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu
2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):
1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);
2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).
3. Sposób obliczania punktów:
1) dla kryterium cena:
a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);
b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru:
C min
-------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa
C n C n – cena oferty badanej
(w symbolu „n” umieszczany jest
nr kolejnej oferty)
2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:
a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:
sześć osób - 10 pkt
siedem – osiem osób - 20 pkt
dziewięć – dziesięć osób - 30 pkt
jedenaście i więcej osób - 40 pkt
b) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:
jedenaście osób - 10 pkt
dwanaście – trzynaście osób - 20 pkt
czternaście – piętnaście osób - 30 pkt
szesnaście i więcej osób - 40 pkt
Ocena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.
3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru:
R = K c + K d gdzie: R – ranga
K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cena
K d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych
do wykonania zamówienia
i spełniających wymagane
w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.
5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.
6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba osób zdolnych do wykonania zamówienia o spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, spełniający łącznie warunki, o których mowa w art. 112 ust. 2 pzp, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
zamawiający nie określa dla wskazanego warunku minimalnych standardów;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
zamawiający nie określa dla wskazanego warunku minimalnych standardów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
zamawiający nie określa dla wskazanego warunku minimalnych standardów;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1 – specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób dorosłych
z zaburzeniami psychicznymi, świadczone w miejscu zamieszkania dla minimum 10 osób w ramach jednej zawartej umowy, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje, poświadczenie, itp. – wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2 – specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi, świadczone w miejscu zamieszkania dla minimum 30 osób w ramach jednej zawartej umowy, wraz
z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje, poświadczenie, itp. – wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
b) że dysponuje:
w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1
co najmniej pięcioma osobami, które spełniają wymogi określone w rozdziale 6 ust. 11 SWZ, w tym minimum: jedną osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu fizjoterapeuty, jedną osobą posiadającą kwalifikacje
do wykonywania zawodu pedagoga, jedną osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa, jedną osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy; jedną osobę posiadającą kwalifikacje
do wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego;
w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2, że dysponuje co najmniej dziesięcioma osobami, które spełniają wymogi określone w rozdziale 6 ust. 11 SWZ, w tym minimum: dwie osoby posiadające kwalifikacje
do wykonywania zawodu fizjoterapeuty, dwie osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy, jedną osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego, cztery osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga, jedną osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga załączenia do oferty:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego
złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz
z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie
art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym
dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających,
że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) dowody określające, czy usługi, wskazane przez wykonawcę w ofercie (zał. nr 4 do SWZ), zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w w/w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
2) dowody potwierdzające spełnienie warunków kwalifikacji i doświadczenia przez osoby, wskazane przez wykonawcę w ofercie (zał. nr 5 do SWZ):
a) zaświadczenie potwierdzające co najmniej półroczny staż pracy
w jednostkach wymienionych w § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r., Nr 189, poz. 1598, z późn. zm), tj. szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej,
do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, bądź innej jednostce niż wskazane powyżej, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
b) dokumenty potwierdzające przeszkolenie i doświadczenie w zakresie umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych, o którym mowa w § 3 ust. 4 wskazanego powyżej Rozporządzenia – warunek dotyczy wyłącznie osób świadczących usługi, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a w/w Rozporządzenia;
c) dokumenty potwierdzające kwalifikacje do wykonywania zawodów, o których mowa w rozdziale 16 ust. 1 pkt 4b SIWZ, w tym np. dyplomy ukończenia szkoły średniej, studium lub studiów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w rozdziale 16 SWZ zostaną uznane za spełnione, jeżeli wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać je łącznie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-11 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-11 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Nie dotyczy