Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałymi na terenie Gminy Miasta Brodnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BRODNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 382558849
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ustronie 2B
1.5.2.) Miejscowość: Brodnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 564983349
1.5.8.) Numer faksu: 564983349
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pokl@mops.brodnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.brodnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałymi na terenie Gminy Miasta Brodnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af41b1d9-59ba-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310582
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007807/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Specjalistyczne usługi opiekuńcze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.mops.brodnica.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP
(https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz udostępnionego przez miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, lub ID postępowania).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne związane z minimum sprzętowym i programowym:
1) Urządzenia teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet z systemem operacyjnym: Windows,
MacOS lub Linux,
2) przeglądarka internetowa: Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0, Mozilla Firefox od wersji 15,
Google Chrome od wersji 20,
3) założony profil zaufany w systemie ePUAP (rekomendowany dodatkowy profil firmowy),
4) podpis elektroniczny,
a) certyfikat podpisu kwalifikowanego,
b) profil zaufany,
c) e-dowód.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016 r., str. 1), zwanym dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy;
2) nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych sprawuje inspektor ochrony danych
osobowych: telefon 56 498 33 49,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
podstawowym
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 Ustawy;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b, ci f RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS-PZP-1/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598, z późn.zm.), w związku z art. 50 ust.7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020r. poz.1876 z późn.zm.).
Kod CPV : 85.31.12.00-4. Usługi świadczone będą szacunkowo dla ok. 30 Mieszkańców Gminy Miasta Brodnicy w łącznej szacunkowej ilości ok. 8000 godzin w okresie trwania umowy. Ilość godzin może ulec zmianie w zależności od zmiany ilości osób korzystających z usług lub ilości godzin przyznanych na podstawie skierowania lekarskiego.
1. Przedmiotem zamówienia są specjalistyczne usługi opiekuńcze dla Mieszkańców Gminy Miasta w szacunkowym wymiarze ok.8000 godzin w okresie obowiązywania umowy. Usługi będą świadczone w co do zasady w miejscu zamieszkania klientów w Brodnicy przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w dni powszednie, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach również w soboty i niedziele. Godzina usługi jest godziną zegarową liczoną jako faktycznie przepracowany czas w domu klienta, bez czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania podopiecznego.
2. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla Mieszkańców Gminy Miasta należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia.
3. Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą dla klientów MOPS w Brodnicy uprawnionych do korzystania z tych usług na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez osobę upoważnioną, określającej miesięczną liczbę godzin przyznanych specjalistycznych usług oraz odpłatność.
4. Wykonawca specjalistycznych usług opiekuńczych dla Mieszkańców Gminy Miasta Brodnicy zapewni, do wykonywania specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi osoby posiadające kwalifikacje określone w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku (Dz.U. z 2005 r. nr 189 poz. 1598 z późn. zm.). Wykonawca zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie wyższe kierunkowe, kwalifikacje, certyfikaty i specjalizacje oraz co najmniej 3 – letnie doświadczenie pracy w zawodzie.
5.Wykonawca powinien współpracować z Zamawiającym na następujących zasadach:
• zapewni stały kontakt telefoniczny ;
• zagwarantuje w nagłych przypadkach natychmiastowy dyżur,
• będzie realizować usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z ustalonym zakresem i wymiarem;
• w przypadku konieczności zmiany zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, lub liczby godzin świadczonych usług Wykonawca każdorazowo niezwłocznie będzie zgłaszać Zamawiającemu taką konieczność, a usługi w nowej liczbie godzin i zakresie wykonywane będą dopiero po wydaniu decyzji przez Zamawiającego;
• będzie informować MOPS, w możliwie najszybszym terminie, o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej klienta, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej;
• na żądanie Zamawiającego będzie przekazywać terminy i godziny realizacji usług u poszczególnych klientów, przedkładać miesięczne rozliczenie z wykonanych godzin usług w formie faktury wraz z załącznikami:
- szczegółowe rozliczenie usług zawierające:
1) imienny wykaz osób, którym świadczono usługi wraz z adresem,
2) miesięczną liczbę godzin usług przyznanych decyzją administracyjną,
3) miesięczna liczbę godzin usług faktycznie wykonanych,
4) odpłatność za godzinę – do wypełnienia przez Zamawiającego,
5) odpłatność miesięczną – do wypełnienia przez Zamawiającego.
- wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją, z podaniem przyczyn uniemożliwiających realizację usług w pełnym zakresie.
• Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kopii indywidualnych kart Podopiecznego/zawierać ona powinna m.in. informację na temat oceny funkcjonowania społecznego klienta i realizacji działań terapeutycznych, okresową ocenę efektów świadczonych usług, harmonogram pracy (raz na 3 miesiące)
• obciążać Zamawiającego jedynie kosztami stanowiącymi iloczyn stawki godzinowej i ilości godzin faktycznie wykonanych usług ;
• pracownicy Zamawiającego mogą kontrolować jakość usług wykonywanych przez Wykonawcę w domach klientów oraz oceny ich zgodności z decyzjami administracyjnymi;
• Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego podejmowania działań w przypadku spraw interwencyjnych zgłaszanych przez Zamawiającego oraz do złożenia Zamawiającemu w ciągu dwóch dni notatki pisemnej o podjętych działaniach;
• W przypadku przerwy w świadczeniu usług lub ich zaprzestania, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego złożenia u Zamawiającego informacji o przyczynie przerwy lub zakończenia usług;
• Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe u klienta w trakcie wykonywania zleconych usług, spowodowane przez zatrudnione przez niego osoby;
• Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;
• Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług;
Podstawowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi:
Specjalistyczne usługi będą dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności określone w w/w rozporządzeniu w tym zwłaszcza:
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,
2. Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia
3. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2004 r., nr 210, poz.2135, ze zmianami) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług.
Wskazane, by zalecona przez lekarza terapia neurologopedyczna obejmowała m.in.: terapię afazji i dyzartrii, niepłynności mówienia, terapię mowy u upośledzonych umysłowo, terapię mowy osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, terapię mowy dzieci autystycznych; zaś rehabilitacja ruchowa wykorzystywała elementy kinezyterapii klasycznej, metody Bobath, integracji sensorycznej (SI), metody Weroniki Sherborne i masażu.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi świadczone są w mieszkaniach klientów, dlatego ważne by terapeuci mieli własne pomoce dydaktyczne i rehabilitacyjne. (m in. łóżko do masażu, materac, piłki, wałeczki, woreczki rehabilitacyjne, jeże)
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania wiedzy i doświadczenia :
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że od 1 stycznia 2019 r. do momentu upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, świadczył należycie usługi wymienione w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r., nr 189 poz. 1598, z późn.zm.) w zakresie usług m.in.: fizjoterapeuty, rehabilitanta, logopedy. pedagoga, oligofrenopedagoga, psychologa z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców usług, oraz załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
2) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał co najmniej 2 usługi polegające na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o wartości brutto minimum 200.000,00 zł (dwieście tysięcy złotych) każda (w ramach jednej umowy).
3) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że wykonywanie specjalistycznych usług dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami psychicznymi zleci osobom posiadającym kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty. Wykonawca zapewni kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie
wykonawcy na dzień składania ofert:
1) o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie
wykonawcy na dzień składania ofert:
1) o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ)
2) o spełnieniu warunków w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ)
2. Informacje zawarte w w/w oświadczeniu stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108
ust. 1 pkt 3, chyba, że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności załącznik Nr 2 do SWZ.
2) Wykaz usług wykonywanych nie wcześniej niż 1 stycznia 2019 r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, Wykaz dotyczy usług o których mowa w rozdz. IX pkt.1 i 3- załącznik nr 3 do SWZ,
3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 4 pkt.2), potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed jego złożeniem.
5. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1
6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz wskazanym w projekcie umowy, stanowiący część XIX do niniejszej SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-22 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-22 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni