Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w miejscu zamieszkania podopiecznego – teren gminy Mogilno, od dnia 24.05.2021 r. do dnia 08.08.2021 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MOGILNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092947535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 10
1.5.2.) Miejscowość: Mogilno
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 523159315
1.5.8.) Numer faksu: +48 523159316
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mczerkawska@mgopsmogilno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mgops.mogilno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w miejscu zamieszkania podopiecznego – teren gminy Mogilno, od dnia 24.05.2021 r. do dnia 08.08.2021 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b42abfc-a8c5-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00043267
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.mgops.mogilno.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Komunikacja między zamawiającym a wykonawcą odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu systemu miniPortal https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres zamawiającego: /mgops_mogilno/skrytkaESP).2.Wykonawca musi podać aktywne konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.3.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w „Instrukcji użytkownika systemu miniPortal-ePUAP”5.Maksymalny rozmiar plików wynosi 150 MB.6.Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub na adres e-mail: mgops@mogilno.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2. Wykonawca w celu poprawnego zaszyfrowania oferty powinien mieć zainstalowany na komputerze .NET Framework 4.5. Aplikacja działa na platformie Windows (Vista SP2, 7,8,10) aplikacja nie jest dostępna dla systemu Linux i MAC OS.3. Sposób zaszyfrowania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej w systemie miniPortal.4. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.5. Jeżeli na ofertę składa się kilka dokumentów, Wykonawca powinien stworzyć folder, do którego przeniesie wszystkie dokumenty oferty, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Następnie z tego folderu Wykonawca zrobi folder .zip (bez nadawania mu haseł i bez szyfrowania). W kolejnym kroku za pośrednictwem Aplikacji do szyfrowania Wykonawca zaszyfruje folder zawierający dokumenty składające się na ofertę.6. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010), które wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP). Wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 pzp. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 pzp.7. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.3. Klauzula informacyjna:Zgodnie z godnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuje że:1) Administratorem przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych jest:Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą przy ulicy Rynek 10, 88-300 Mogilno;2) dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w zw. z art. 61 § 5; art. 65 § 1a Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 t.j., z późn. zm.) celem spełnienia wymogów prawnych w zakresie realizacji procedur administracyjnych realizowanych w oparciu o Kodeks postępowania administracyjnego.3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ust. 1 pzp.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Pani dotyczących jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach pzp, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp;7) w odniesieniu do Pana/Pani danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;8) Posiada Pan/ Pani:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO;9) W przypadku wniosku o usunięcie danych zastosowanie ma art. 17 ust. 3 lit. b RODO .10) Inspektorem Ochrony Danych jest: Piotr Chudziński: biuro@mogilno-bhp.pl
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS 341/24/IV/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 151830,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zadanie nr 1 polega na: świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, obejmujących następujące rodzaje specjalistycznych usług:1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,- dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,- korzystanie z usług różnych instytucji;b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej;2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych a także w utrzymaniu higieny,f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 581 t.j., z późn. zm.):a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej za specjalistycznych usług.Usługi, wskazane w zadaniu nr 1, świadczone będą przez 7 dni w tygodniu, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach 8ºº-20ºº, ustalonych wspólnie przez Wykonawcę usługi i opiekuna prawnego dziecka uprawnionego do korzystania z usług oraz w wymiarze zgodnym z decyzją administracyjną. Łączny wymiar godzin świadczenia usług, w ramach zadania nr 1, w okresie trwania umowy, nie przekroczy 750 godzin.Uwaga! Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem „wymiaru godzin świadczenia usług”, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług.
4.2.5.) Wartość części: 45000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-05-24 do 2021-08-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).3. Sposób obliczania punktów:1) dla kryterium cena:a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru: C min -------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa C n C n – cena oferty badanej (w symbolu „n” umieszczany jest nr kolejnej oferty)2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:sześć osób - 10 pktsiedem – osiem osób - 20 pktdziewięć – dziesięć osób - 30 pktjedenaście i więcej osób - 40 pktb) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:dziewięć osób - 10 pktdziesięć – jedenaście osób - 20 pktdwanaście – trzynaście osób - 30 pktczternaście i więcej osób - 40 pktOcena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru: R = K c + K d gdzie: R – ranga K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cenaK d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).3. Sposób obliczania punktów:1) dla kryterium cena:a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru: C min -------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa C n C n – cena oferty badanej (w symbolu „n” umieszczany jest nr kolejnej oferty)2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:sześć osób - 10 pktsiedem – osiem osób - 20 pktdziewięć – dziesięć osób - 30 pktjedenaście i więcej osób - 40 pktb) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:dziewięć osób - 10 pktdziesięć – jedenaście osób - 20 pktdwanaście – trzynaście osób - 30 pktczternaście i więcej osób - 40 pktOcena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru: R = K c + K d gdzie: R – ranga K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cenaK d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zadanie nr 2 polega na: świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi, obejmujących następujące rodzaje specjalistycznych usług:1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,- dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,- korzystanie z usług różnych instytucji;b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej;2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 581 t.j., z późn. zm.):a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej za specjalistycznych usług,4) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości dostępu do zajęć o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 546 t.j., z późn. zm.).Usługi, wskazane w zadaniu nr 2, świadczone będą przez 7 dni w tygodniu, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach 8ºº-20ºº, ustalonych wspólnie przez Wykonawcę usługi i opiekuna prawnego dziecka uprawnionego do korzystania z usług oraz w wymiarze zgodnym z decyzją administracyjną. Łączny wymiar godzin świadczenia usług, w ramach zadania nr 2, w okresie trwania umowy nie przekroczy 1780 godzin.Uwaga! Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem „wymiaru godzin świadczenia usług”, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług.
4.2.5.) Wartość części: 106800,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-05-24 do 2021-08-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).3. Sposób obliczania punktów:1) dla kryterium cena:a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru: C min -------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa C n C n – cena oferty badanej (w symbolu „n” umieszczany jest nr kolejnej oferty)2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:sześć osób - 10 pktsiedem – osiem osób - 20 pktdziewięć – dziesięć osób - 30 pktjedenaście i więcej osób - 40 pktb) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:dziewięć osób - 10 pktdziesięć – jedenaście osób - 20 pktdwanaście – trzynaście osób - 30 pktczternaście i więcej osób - 40 pktOcena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru: R = K c + K d gdzie: R – ranga K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cenaK d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami (dotyczy wszystkich zadań):1) cena brutto za całość zamówienia – waga 60% (max 60 pkt);2) liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca – waga 40% (max 40 pkt).3. Sposób obliczania punktów:1) dla kryterium cena:a) najniższa cena brutto (koszt) za wykonanie zamówienia 60 pkt – (60 %);b) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną brutto wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 60. Kolejne ceny będą odnoszone do najniższej ceny według następującego wzoru: C min -------------- × 60 gdzie: C min – cena najniższa C n C n – cena oferty badanej (w symbolu „n” umieszczany jest nr kolejnej oferty)2) dla kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca:a) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 1:sześć osób - 10 pktsiedem – osiem osób - 20 pktdziewięć – dziesięć osób - 30 pktjedenaście i więcej osób - 40 pktb) w przypadku ubiegania się o realizację zadania nr 2:dziewięć osób - 10 pktdziesięć – jedenaście osób - 20 pktdwanaście – trzynaście osób - 30 pktczternaście i więcej osób - 40 pktOcena kryterium dokonana zostanie na podstawie zał. nr 4 do SWZ.3) po dokonaniu analizy kryteriów oceny ofert, wskazanych w ust. 2 pkt 1 i 2, Zamawiający dokona zsumowania ilości zgromadzonych punktów przez każdego Wykonawcę, który złożył ofertę na udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega odrzuceniu z udziału w postępowaniu, wg poniższego wzoru: R = K c + K d gdzie: R – ranga K c – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium cenaK d – ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę w ramach kryterium liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje Wykonawca 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego z zadań, zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów, obliczona w sposób, wskazany w ust. 3 pkt 3.5. Za najkorzystniejszą ofertę, w każdym zadaniu, uznana zostanie oferta, która spełnia wszystkie warunki określone w SWZ oraz otrzyma łącznie największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w kryterium cena i liczba osób, zdolnych do wykonania zamówienia i spełniających wymagane w SWZ kryteria, którymi dysponuje wykonawca) spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu.6. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1