III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu; 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. Zamawiający nie określa żadnych warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa powyższego warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa powyższego warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
4.1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy PZP. 4.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4.1. SIWZ- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4.3. Dokument, o których mowa w pkt 4.2. SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 4.4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 4.3. SIWZ stosuje się. 4.5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4.6. Zgodnie z art. 24 ust. 8 PZP wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-14 oraz 16-20 ustawy PZP lub art. 24 ust. 5 ustawy PZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 4.7. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 PZP. 4.8. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 4.9. Zgodnie z art. 24 ust. 11 PZP wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
nie dotyczy
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) Certyfiakty CE dla wszystkich pozycji z formularza cenowego z określeniem, którego pakietu i pozycji dotyczy – dotyczy pakietu 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, pakietu 4 dla pozycji od 1 do 53 oraz 56 i 57, 2) Aktualne karty charakterystyki substancji szkodliwych (niebezpiecznych) – wersja papierowa i elektroniczna (płyta CD) – dotyczy pakietu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11. Po zawarciu umowy Wykonawca zobowiązany jest do uaktualnienia kart charakterystyki w wersji papierowej i elektronicznej. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie kart charakterystyki substancji niebezpiecznych spiętych łącznie i podpisanych wyłącznie na pierwszej stronie, jednak w przypadku złożenia kserokopii, wymagane jest poświadczenie ich za zgodność z oryginałem. Wykonawca w takim przypadku powinien na pierwszej stronie umieścić formułę „poświadczam za zgodność z oryginałem strony od .. do ..” Jeżeli produkt nie zawiera substancji szkodliwych Zamawiający wymaga załączenia stosownego oświadczenia. 3) Certyfikaty kontroli jakości - dotyczy Pakietu 4, 5, 6, 7.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykaz oświadczeń i dokumentów – składanych wraz z ofertą: a) Wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia- załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu. Oświadczenie musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, b) Ogólny Formularz Oferty – Załącznik nr 1 do SIWZ. c) Formularz cenowy – Załącznik nr 2 do SIWZ. d) Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo. e) w celu oceny oferty pod względem jej zgodności z opisem przedmiotu zamówienia, potwierdzenia warunków wymagalnych, określonych w dalszej części SIWZ oraz dokonania oceny w kryterium „jakość diagnostyczna testu”, „walory użytkowe” Zamawiający żąda załączenia do oferty: 1. Dotyczy Pakietu 1, 2, 3, 5, 6, 8: Oryginalne (w języku producenta) oraz przetłumaczone w języku polskim metodyki badań dla całego asortymentu z danego pakietu, 2. Dotyczy Pakietu 2, 3: 3 sztuki fabrycznie zapakowanych testów + zestaw do wykonywania zawiesiny kału dla trzech pacjentów (niezbędne akcesoria do wykonania badania), 3. Dotyczy Pakietu 7: Oryginalne (w języku producenta) oraz przetłumaczone w języku polskim ulotki producenta dla całego asortymentu z pakietu, f) w celu oceny oferty pod względem jej zgodności z opisem przedmiotu zamówienia, potwierdzenia warunków wymagalnych, określonych w dalszej części SIWZ, Zamawiający żąda załączenia do oferty: 1. Dotyczy Pakietu 4: specyfikacja krążków i przykładowe świadectwo kontroli jakości dla 3 różnych krążków antybiotykowych, które powinny zawierać: nazwę producenta, nazwę antybiotyku, stężenie, numer serii, datę ważności, kontrolę stężenia antybiotyku na krążku, kontrole na szczepach wzorcowych wraz ze strefami podanymi w milimetrach dla każdego szczepu kontrolnego; 2. Dotyczy Pakietu 6: Przykładowe certyfikaty analizy kontroli jakości (dla dowolnego podłoża), 3. Dotyczy Pakietu 6: Kolorowych folderów do wszystkich podłóż chromogennych, 4. Dotyczy Pakietu 6: Pozytywnej opinii KORLD dla wszystkich podłóż na płytkach, 5. Dotyczy Pakietu 7: Pozytywnej opinii KORLD dla wszystkich pasków MIC, 6. Dotyczy Pakietu 7: Przykładowe certyfikaty kontroli jakości (dla dowolnej pozycji z Pakietu) 7. Dotyczy Pakietu 9: próbek, po 1 szt. z każdej pozycji formularza cenowego. Próbki powinny być zapakowane w oddzielne pudełko opatrzone napisem : „próbki do przetargu nieograniczonego - PN/IV/2019, i dostarczone do dnia 15.02.2019 roku godz. 11.45 tj. terminu składania ofert. Przekazane przez Wykonawcę nieodpłatnie próbki do przetestowania nie będą podlegały zwrotowi. Do próbek należy dołączyć wykaz asortymentu z określeniem nazwy Wykonawcy, numeru Pakietu i numeru pozycji dla której złożono próbki. 8. Dotyczy Pakietu 10: 5 sztuk korków do wglądu. Próbki powinny być zapakowane w oddzielne pudełko opatrzone napisem : „próbki do przetargu nieograniczonego - PN/IV/2019, i dostarczone do dnia 15.02.2019 roku godz. 11.45 tj. terminu składania ofert. Przekazane przez Wykonawcę nieodpłatnie próbki do przetestowania nie będą podlegały zwrotowi. Do próbek należy dołączyć wykaz asortymentu z określeniem nazwy Wykonawcy, numeru Pakietu i numeru pozycji dla której złożono próbki. 9. Dotyczy Pakietu 11: Oryginalne (w języku producenta) oraz przetłumaczone w języku polskim metodyki badań dla całego asortymentu z formularza cenowego, g) w celu dokonania oceny w kryterium „jakość diagnostyczna testu”, „walory użytkowe” Zamawiający żąda załączenia do oferty: 1. Dotyczy Pakietu 4: po jednym, fabrycznie zamkniętym, najmniejszym opakowaniu producenta asortymentu z poz. 54 i 55, 2. Dotyczy Pakietu 4: jednego, fabrycznie zamkniętego, najmniejszego opakowania producenta dowolnego antybiotyku z poz. od 1 do 52, 3. Dotyczy Pakietu 4: Pozytywna opinia KORLD dla wszystkich krążków antybiotykowych, która jest potwierdzeniem jakości otrzymywanych krążków oraz ich bezpieczeństwa stosowania w procesie diagnostycznym, 4. Dotyczy Pakietu 6: Ostatni wykonany raport walidacji warunków transportu, 5. Dotyczy Pakietu 6: Certyfikat walidacji warunków przechowywania podłóż, 6. Dotyczy Pakietu 7: jedno fabrycznie zamknięte opakowanie dowolnego MIC-u (dozownik), 7. Dotyczy Pakietu 8: 3 sztuki fabrycznie zamkniętych testów + zestaw do wykonywania zawiesiny kału dla trzech pacjentów (niezbędne akcesoria dla wykonania badania).