Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA W OKRESIE STYCZEŃ-GRUDZIEŃ 2024 - GMINA MIECHÓW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357011501
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 1
1.5.2.) Miejscowość: Miechów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 413821161
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@gops.miechow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gops.miechow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA W OKRESIE STYCZEŃ-GRUDZIEŃ 2024 - GMINA MIECHÓW
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-547dd140-8865-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00502142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-547dd140-8865-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). www.gops.miechow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie (ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, tel. kontaktowy: 41 382 11 60, adres e-mail: gops@gops.miechow.pl)
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie (ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, tel. kontaktowy: 41 382 11 60, adres e-mail: gops@gops.miechow.pl)
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Szacowana średnia liczba usługobiorców wynosi 22 osób. Szacowana liczba godzin usług w okresie obowiązywania umowy wynosi ok. 3796 godzin. Podana liczba ma charakter szacunkowy i Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie pełnej liczby godzin.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Zamawiający może skorzystać z opcji, jeżeli przewidział opcję w ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia w postaci zrozumiałych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych. Zamówieniem podstawowym jest wykonanie w okresie realizacji zamówienia 3796 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych.
Opcja obejmuje zwiększenie ilości godzin specjalistycznych usług opiekuńczych do 3800 godzin.
Zamawiający przewiduje możliwość kroczącego skorzystania z prawa opcji po wyczerpaniu ustalonej liczby godzin. Zamawiający będzie informował o skorzystaniu z prawa opcji pisemnie do czasu ogłoszenia wyników. Skorzystanie z prawa opcji należy do wyłącznej kompetencji Zamawiającego. Zamawiający wyceni opcję wg stawki godzinowej przyjętej do realizacji zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium oceny oferty będzie cena (60 %), miejsce zamieszkania wykonawcy (odległość od siedziby zamawiającego – 40 %).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: miejsce zamieszkania wykonawcy (odległość od siedziby zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I. WARUNKI WYKONYWANIA USŁUG:
1) Zamawiający podkreśla, że zarówno przyznawanie bądź odmowa przyznawania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi stanowi wyłączną kompetencję zamawiającego i będą każdorazowo określane w decyzji administracyjnej, wydawanej na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej.
Zamawiający każdorazowo przekaże wybranemu wykonawcy informacje niezbędne do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych. Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane na piśmie w postaci indywidualnego zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W sytuacjach nagłych dopuszcza się zgłoszenie telefoniczne lub e-mailowe. Jednocześnie zamawiający wymaga, aby usługi były realizowane przez wykonawców wyłącznie na rzecz osób wskazanych w indywidualnych zakresach specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zawierających informacje o osobach, którym przyznano usługi, ich rodzaj i wymiar oraz miejsce świadczenia usług.
2) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznym przez pracowników posiadających kwalifikacje do wykonywania ww. usług, tj:
specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej trzymiesięczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, warsztacie terapii zajęciowej;
5) innej jednostce niż wyżej wymienione, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Staż pracy rozumiany jest jako praca w ramach stosunku pracy, a więc na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania, wyboru bądź spółdzielczej umowy o pracy niezależnie od wielkości etatu.
W przypadku wykazywania doświadczenia zawodowego w jednostce określonej w pkt 5, niezbędne jest przedłożenie dokumentów organizacyjnych podmiotu, które wykażą charakter działalności i jej odbiorców.
W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe oraz posiadają co najmniej roczny staż pracy w powyższych jednostkach i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje,
Weryfikacja spełnienia warunków dot. kwalifikacji zawodowych, stażu oraz przeszkolenia i doświadczenia dokonywana będzie w oparciu o osoby wskazane do realizacji zamówienia.
Każdorazowo przed rozpoczęciem realizacji usług przez specjalistę świadczącego usługi Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w Ośrodku dokumentację potwierdzającą kwalifikacje, staż zawodowy, szkolenia i doświadczenie .Obowiązek przedłożenia powyższej dokumentacji ma zastosowanie również w sprawie zmiany specjalisty w toku rozpoczętych już usług.
Wykonawca zapewni kadrze świadczącej usługi opiekuńcze odpowiednie warunki pracy,
w tym: rękawiczki jednorazowe, zabezpieczenie zwrotu kosztów za przejazdy związane z wykonywaniem obowiązków służbowych, ryczałt za te przejazdy lub zapewnienie środka transportu, zabezpieczenie możliwości kontaktu telefonicznego i pokrycie kosztów usług telekomunikacyjnych związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych, dostęp do informacji na temat zagrożeń i ryzyka związanych z wykonywaniem pracy, wyposażenie kadry świadczącej usługi opiekuńcze w identyfikatory, dokumentowanie procesu świadczenia usług opiekuńczych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
2) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznym przez pracowników posiadających kwalifikacje do wykonywania ww. usług, tj:
specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej trzymiesięczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, warsztacie terapii zajęciowej;
5) innej jednostce niż wyżej wymienione, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Dokumentacja potwierdzająca wykształcenie i doświadczenia zawodowe wykonawców
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Tak
6.2.) Oferty wariantowe wraz ze złożeniem ofert podstawowej albo zamiast oferty podstawowej: dopuszcza zamiast oferty podstawowej
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Liczba godzin usługi i liczba podopiecznych uzależniona od potrzeb klientów oraz posiadanych środków finansowych na realizację zadania
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-30 15:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Gmina Miechów - platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-01 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Opis kryteriów, którymi będzie kierował się zamawiający przy wyborze ofert, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, Zamawiający będzie stosował niżej podane kryteria:
Cena oferty (brutto) - 60 %
Adres zamieszkania wykonawcy/miejsca siedziby wykonawcy (odległość od siedziby zamawiającego) – 40 %
Ocena będzie dokonywana według skali punktowej, przy założeniu, że maksymalna punktacja wynosi 100 punktów (wartość punktowa oferty x wartość punktowa wagi), w następujący sposób:
K1, Kryterium - Cena brutto
Ocenie podlega wynagrodzenie maksymalne (w złotych brutto), wynikające z formularza oferty obejmujące realizację umowy.
K1 = Cmin/Cb x 100 pkt. gdzie:
Cmin
–
najniższa cena spośród ocenianych ofert
Cb
K1
–
cena badanej oferty
Liczba pkt przyznanych w ramach kryterium
K2, dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego)
Od 0 do 25 km – 100 punktów
od 26 km do 50 km – 50 punktów
od 51 km do 75 km - 25 punktów
i powyżej 75 km – 0 punktów
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację, wyliczoną wg następującej formuły:
XP = ( K1 x 60 % ) + ( K2 x 40 % )
gdzie:
XP
–
Liczba punktów uzyskanych przez ocenianą ofertę
K1
–
Liczba pkt przyznanych w ramach kryterium cena
K2
–
Liczba pkt przyznanych w ramach kryterium dogodne adres miejsca zamieszkania/siedziby wykonawcy (odległość od siedziby zamawiającego)
Obliczenia punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, zostaną dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Punkty przyznawane będą na podstawie informacji zawartej w załączniku nr 1 – Formularzu ofertowym.