Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Realizację usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych CUS w Myślenicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Myślenice
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Myślenice - Urząd Miasta i Gminy Myślenice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555418
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 8/9
1.5.2.) Miejscowość: Myślenice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-400
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@myslenice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.myslenice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych w Myślenicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 001098410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Słowackiego 82
1.5.2.) Miejscowość: Myślenice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-400
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cusmyslenice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cusmyslenice.pl/
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Podział obowiązków:
Gmina Myślenice: prowadzi postępowania w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, wybór oferty
CUS Myślenice: opisu przedmiotu zamówienia, określenie wartości szacunkowej oraz udzieli zamówienia w zakresie części odpowiadającej jej zapotrzebowaniu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizację usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych CUS w Myślenicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0a2bb90-beed-4727-bc34-b34172121eba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00450363
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Tak
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0a2bb90-beed-4727-bc34-b34172121eba
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0a2bb90-beed-4727-bc34-b34172121eba
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 14.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl .
14.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
14.3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania - link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia znajduje się w pkt 1 SWZ
14.4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”)wykorzystując identyfikator postępowania wskazany w pkt 1 SWZ
14.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”
14.6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
14.7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
14.8. Dokumenty elektroniczne , o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
14.9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
Więcej w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): w treści SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP/271/75/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1193740 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z Miasta i Gminy Myślenice w okresie styczeń 2025 r. – grudzień 2026 r. w łącznym wymiarze ok. 27 000 godzin dla 57 osób zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej - przy czym na 2025 rok powinno przypadać ok. 13 200 godzin dla 55 osób, a na 2026 rok ok. 14 500 godzin dla 60 osób.
2. Do zadań wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych w szczególności należy:
1) Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych w szczególności :
a) przygotowanie, bądź dostarczeniu posiłków i pomoc ich w spożyciu;
b) palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody itp.;
c) zamawianie wizyt lekarskich;
d) zakup leków, nadzór w przyjmowaniu leków, zabiegi zlecone przez lekarza;
e) zakup artykułów spożywczych i innych artykułów niezbędnych w gospodarstwie;
f) motywowanie podopiecznego do samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych.
2) Zaspokajanie potrzeb higieniczno-sanitarnych
a) mycie, kąpiel, czesanie i ubieranie chorego;
b) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych (odprowadzanie do toalety, zakładanie i zmiana pieluchomajtek, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń );
c) utrzymywanie w czystości otoczenia podopiecznego;
d) zmiana bielizny osobistej i pościelowej;
e) dokonywanie bieżących porządków w używanej przez podopiecznego części mieszkania;
f) utrzymywanie w czystości menażek, termosów naczyń stołowych i kuchennych oraz innego sprzętu domowego służącego podopiecznemu;
g) utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego / miednicy, kaczki, basenu, wanny;
h) dokonywanie drobnych przepierek bielizny osobistej /nocnej i dziennej;
i) dbanie o czystość bielizny pościelowej, ręczników, ścierek / odnoszenie ich i przynoszenie z punktów pralniczych;
j) kontakt z lekarzem rodzinnym, pielęgniarką środowiskową.
3) Zaspokajanie potrzeb utrzymania kontaktu z otoczeniem
a) dążenie do zmniejszenia poczucia izolacji;
b) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań;
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych np. dokonywanie opłat czynszowych, opłat rachunków za gaz, energię elektryczną, RTV, telefon itp.;
d) pomoc w zakresie doradztwa , nadzoru i wsparcia emocjonalnego.
3. Wymagania kwalifikacyjne dla osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach usług opiekuńczych. Zleceniobiorca odpowiada za zapewnienie osób posiadających kwalifikacje i umiejętności dostosowane do realizowanego zakresu usług opiekuńczych. Ponadto osoby wykonujące usługi opiekuńcze winny:
1) zostać zapoznane z warunkami umowy oraz zostać objęte instruktażem w zakresie prowadzonej dokumentacji wynikającej z umowy;
2) posiadać przeszkolenie w zakresie: bhp, udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej;
3) posiadać ważne badania sanitarno-epidemiologiczne w przypadku usług opiekuńczych polegających na: przygotowywaniu posiłków, karmieniu lub pomoc przy spożywaniu posiłków;
4) brak przeciwskazań zdrowotnych do świadczenia usług opiekuńczych;
5) posiadać umiejętności do pracy z osobami starszymi i osobami z niepełnosprawnością;
6) biegle posługiwać się językiem polskim.
4. Zleceniodawca informuje o możliwości zatrudnienia osób dotychczas świadczących usługi opiekuńcze dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Myślenicach.
5. Przystępując do przetargu Podmiot powinien przedstawić kwalifikacje, system zastępstw osób świadczących usługi oraz sposoby rekrutacji nowych opiekunów.
6. Podmiot wyłoniony w drodze przetargu będzie świadczył usługi na podstawie zlecenia sporządzonego na podstawie decyzji administracyjnych przyznających tego rodzaju usługi, w którym zostaną zawarte następujące dane: imię i nazwisko osoby na rzecz której będą świadczone usługi (ew. także dane opiekuna prawnego), miejsce świadczenia usług, rodzaj usług, zakres usług opiekuńczych oraz ilość dni w tygodniu, liczba godzin dziennie, liczba godzin miesięcznie, okres na jaki są przyznane usługi opiekuńcze, ustaloną odpłatność, telefon kontaktowy.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Podmiot wyłoniony w drodze przetargu będzie świadczył usługi przyznane w trybie pilnym.
8. W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie wykazu/zlecenia wykonania usług faxem lub pocztą elektroniczną. Zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone pisemnym wykazem/zleceniem wykonania usług.
9. Zleceniodawca może wymagać miesięcznego zestawienia listy osób, u których były wykonywane usługi opiekuńcze wraz z ilością godzin.
Do przetargu mogą przystąpić podmioty ekonomii społecznej o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 1812, z późn. zm.)
Kod CPV 85312000-9 Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
Istotna informacja, że podpisanie umowy z wyłonionym podmiotem nastąpi po otrzymaniu środków z programu „Premia społeczna”
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.2. Zamawiający, określa następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu:
1) Art. 631 ust 1 pkt 3 ustawy pzp: O zamówienie mogą się ubiegać wyłącznie podmioty ekonomii społecznej o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 1812, z późn. zm.). Ocena warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o podmiotowe środki dowodowe złożone przez wykonawcę – dokumenty potwierdzające status podmiotu ekonomii społecznej. W przypadku wykonawców wkładających wspólna ofertę wszyscy wykonawcy muszą posiadać status podmiotu ekonomii społecznej (j.w.),
2) Zdolność techniczna lub zawodowa: Dysponuje co najmniej 6 osobami, które będą bezpośrednio pełniły usługę opiekuńczą, posiadającymi niezbędne doświadczenie w świadczeniu tego typu usług. Ocena warunku na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o podmiotowe środki dowodowe złożone przez wykonawcę – wykaz osób
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące potwierdzenie brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 (część 2) do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące potwierdzenie brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 (część 2) do SWZ
2. Dokumenty potwierdzające status podmiotu ekonomii społecznej;
3. Wykaz osób
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Arkusz wyceny oferty
Wypełniony arkusz wyceny oferty
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 (część 1) do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Arkusz wyceny oferty
Wypełniony arkusz wyceny oferty
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 (część 1) do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
13.1. Przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie rozumie się wykonawców działających w formie konsorcjum, a także przedsiębiorców działających w formie spółki cywilnej.
13.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13.3. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
13.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 10.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
tak określone we wzorze umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak