Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Chorzowie na rok 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Chorzów - Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003447902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Racławicka 19
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 032 7716301
1.5.8.) Numer faksu: 032 7716305
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@opschorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ops.bip.chorzow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Chorzowie na rok 2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5cdedff-5dc2-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00417293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00081788/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 REALIZACJA USŁUG OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA PODOPIECZNYCH OPS W CHORZOWIE
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c5cdedff-5dc2-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe informacje w tym zakresie zawiera rozdział XII SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się pod rygorem nieważności, wyłącznie poprzez Platformę przetargową, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym
Wymagania techniczne związane z korzystaniem z platformy przetargowej określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe informacje w tym zakresie zawiera rozdział XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje w tym zakresie zawiera rozdział XXXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 5/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem umowy jest wykonywanie przez Wykonawcę usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 901) (zwanej dalej ustawą o pomocy społecznej) na rzecz osób wskazanych przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera „Opis Przedmiotu Zamówienia” stanowiący załącznik nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
85142000-6 - Usługi paramedyczne
85142300-9 - Usługi w zakresie higieny
85141000-9 - Usługi świadczone przez personel medyczny
85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje prawo opcji w postaci zwiększenia szacunkowej ilości godzin wskazanej w ust.11 Opisu Przedmiotu zamówienia o maksymalnie 3900 godzin usług opiekuńczych w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji w przypadku otrzymania środków na ten cel. Korzystanie z prawa opcji odbywa się na zasadach wskazanych w projektowanych postanowieniach umownych, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia, które stanowią załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny – 100 %
Największą liczbę punktów – 100 pkt. otrzyma oferta z najniższą łączną ceną brutto za sumę szacunkowej ilości godzin usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych
Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy - standardy jakościowe, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały wskazane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający określił w wymaganiach doświadczenie wykonawcy, a także doświadczenie oraz kwalifikacje osób, które mają wykonywać przedmiot zamówienia. Zakres czynności usług opiekuńczych ma charakter ustandaryzowany - wynika on z przepisów ustawy o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy. Uwzględniając, iż dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są precyzyjne i zestandaryzowane, Zamawiający jest uprawniony do zastosowania ceny, jako jedynego kryterium wyboru oferty.
Szczegółowe uregulowania w zakresie sposobu oceny ofert zawarte są w rozdziale XXVII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna i zawodowa:
1)Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi legitymować się wiedzą i doświadczeniem w zakresie usług zgodnych z przedmiotem przedmiotowego zamówienia tj. wiedzą i doświadczeniem w realizacji zamówienia w oparciu o ustawę o pomocy społecznej wraz z przepisami wykonawczymi do tej ustawy tj. w szczególności rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w Sprawie Specjalistycznych Usług Opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm) oraz wiedzą i doświadczeniem w realizacji zamówienia zgodnie z treścią decyzji administracyjnych na podstawie których są przyznawane usługi opiekuńcze. W tym celu powinien wykazać się:
- co najmniej 10 (dziesięcio) -miesięcznym (liczonym jako czasookres) doświadczeniem w zakresie wykonywania usług opiekuńczych na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 901), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
- co najmniej 5 (pięcio) -miesięcznym (liczonym jako czasookres) doświadczeniem w zakresie wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 901), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku przedstawi na wezwanie Zamawiającego na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ wykaz wykonanych usług wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2)Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia tj.:
- Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania kadrą niezbędną do realizacji zadania określonego niniejszym postępowaniem, tj.:
-personelem, który zostanie wyznaczony do wykonywania czynności związanych z bezpośrednim świadczeniem usług opiekuńczych (dalej opiekunów) w ilości nie mniej niż 50 osób, w wymiarze wykonywanych usług zapewniającym nieprzerwaną, prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Chorzowie, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych, w trakcie całości okresu realizacji zamówienia.
--personelem, który zostanie wyznaczony do wykonywania czynności związanych z bezpośrednim świadczeniem specjalistycznych usług opiekuńczych (dalej opiekunów suo) w ilości nie mniej niż 10 osób, w wymiarze wykonywanych usług zapewniającym nieprzerwaną, prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi OPS w Chorzowie, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych, w trakcie całości okresu realizacji zamówienia. w tym przynajmniej 3 osobami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, przynajmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa oraz przynajmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga.
- przynajmniej 1 osobą, która, legitymuje się min. 5 miesięcznym doświadczeniem w zakresie koordynacji usług opiekuńczych w tym specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych na podstawie art. 50 ustawy o pomocy społecznej, którą wykonawca wyznaczy do pełnienia roli koordynatora.
Osoby te powinny spełniać wymagania i posiadać kwalifikacje wymagania wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz zawarte w SWZ, Opisie Przedmiotu Zamówienia, który stanowi załącznik nr 1 do SWZ, a także zawarte w projektowanych postanowieniach umownych, które zostaną wprowadzone do treści umowy z sprawie zamówienia, które stanowią załącznik nr 4 do SWZ. Przy ocenie spełnienia warunku nie uwzględnia się osób o których mowa w ust. 27 OPZ.
Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku na wezwanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ zawierające wykaz osób wraz ze wskazaniem ich imion, nazwisk, podstawy dysponowania a także kwalifikacji oraz okresów doświadczenia.
Ponadto Zamawiający wymaga, aby działania związane z koordynowaniem i kontrolą świadczonych usług były wykonywane na podstawie stosunku pracy (klauzula społeczna - art. 95 ust. 1 PZP).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1)oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SWZ
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2)oświadczenie o aktualności danych, o których mowa 125, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)wykaz osób wyznaczonych do wykonywania usług opiekuńczych w tym specjalistycznych usług opiekuńczych oraz osoby/osób, mających pełnić rolę koordynatora zgodnie z formularzem, który stanowi załącznik nr 7 do SWZ
2)wykaz wykonanych usług w okresie wraz z referencjami na potwierdzenie zgodnie z formularzem, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje w tym zakresie zawiera rozdział XVII SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy dopuszczalne są w zakresie wskazanym w par. 13 projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia, których wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-03