Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych MOPS w Żorach"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003445725
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Księcia Przemysława 2
1.5.2.) Miejscowość: Żory
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-240
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 43 42 412
1.5.8.) Numer faksu: 32 43 43 713
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mops.zory.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopszory.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych MOPS w Żorach"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8fa52de3-41f6-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00265488
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00263882/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi opiekuńcze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja przy użyciu miniPortalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem:https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (nazwa skrytki: /mops_zory/skrytka) oraz poczty elektronicznej;
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto ePUAP. Wykonawca posiadający konto ePUAP ma dostęp do formularzy: ”Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Instrukcji użytkownika miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal- ePUAP.pdforazInstrukcjach ePUAP dostępnych na stronie https://epuap.gov.pl/wps/portal.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego Regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Zamawiający dopuszcza również komunikację z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: mops@mops.zory.pl.
8. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pomocą "Formularza do komunikacji" jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres: mops@mops.zory.pl
9. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020, poz. 2452)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, informuję, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Ks. Przemysława 2 44-240 Żory.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej 44-240 Żory, ul. Ks. Przemysława 2, e-mail: iodo@mops.zory.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu realizacji zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach związanych z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o nazwie: „Świadczenie usług opiekuńczych wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876) na rzecz i w miejscu zamieszkania podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach, zgodnie z liczbą godzin i zakresem określonym każdorazowo w piśmie skierowanym do Wykonawcy usług, w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.”
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.).
5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacji zawartej umowy. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do dochodzenia lub obrony roszczeń, następnie zostaną zarchiwizowane, a usunięte zostaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o zasobach archiwalnych. W tym celu będziemy postępować zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną..
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyjaśnienia:
- skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą;
- zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1450000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia w postępowaniu na usługi społeczne jest „Świadczenie usług opiekuńczych wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) na rzecz i w miejscu zamieszkania podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach, zgodnie z liczbą godzin i zakresem określonym każdorazowo w piśmie skierowanym do Wykonawcy usług, w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.”
2. Prognozowana liczba roboczogodzin świadczonych usług w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
a) usługi opiekuńcze - 51.000 godzin
b) usługi specjalistyczne - 1000 godzin
c) usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi - 140 godzin.
3. Średnia liczba podopiecznych w skali miesiąca:
a) usługi opiekuńcze - 100 osób
b) usługi specjalistyczne - 2 osoby
c) usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi - 2 osoby
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości godzin usług, o których mowa w ust.1 z uwagi na zmianę:
a) ilości podopiecznych korzystających z usług,
b) zakresu usług z jakich korzystają podopieczni,
c) zmianę ilości godzin pomocy w formie usług opiekuńczych.
5. Godzina usługi wynosi 60 minut faktycznego jej wykonywania na rzecz podopiecznego i nie obejmuje czasu niezbędnego na dojazd lub dojście do miejsca zamieszkania podopiecznego.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować wszystkie trzy zakresy usług, szczegółowo niżej doprecyzowanych, w przeciwnym wypadku zostanie odrzucona.
7. Zakres usług obejmuje:
a)Usługi opiekuńcze podstawowe
- zakupy
- posiłki
- porządki
- inne usługi
- opieka higieniczno-pielęgnacyjna
Zakres usług opiekuńczych określony w art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej, uzależniony jest od stanu zdrowia podopiecznego oraz jego sytuacji rodzinnej i finansowej. Usługi opiekuńcze mogą być wykonywane przez osoby posiadające podstawowe umiejętności konieczne do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami, itp.) oraz odpowiednie predyspozycje psychiczne i fizyczne, niezbędne do wykonywania usług opiekuńczych.
b) Specjalistyczne usługi opiekuńcze - to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.), które obejmują:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,
2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1398 z późn. zm.)
4) pomoc mieszkaniowa
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19.08.1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 685).
c) Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - obejmują czynności wymienione w pkt od 1 do 5 i dostosowane są do sytuacji zdrowotnej i życiowej osoby z zaburzeniami psychicznymi.
W/w usługi specjalistyczne mogą być wykonywane tylko przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: psychologa, pedagoga, fizjoterapeuty, pracownika socjalnego, pielęgniarki, logopedy, terapeuty zajęciowego, rehabilitanta lub masażysty – odpowiednio do wydanej dla danego podopiecznego decyzji. Osoby te muszą posiadać:
1) dyplom ukończenia odpowiedniej szkoły średniej, studium lub studiów (nie jest wystarczające ukończenie kursu – co nie dotyczy rehabilitanta, masażysty),
2) w przypadku pielęgniarki: aktualne prawo wykonywania zawodu pielęgniarki wystawione przez Izbę Pielęgniarek i Położnych; jeżeli od daty wystawienia w/w prawa wykonywania zawodu upłynęło 5 lat lub więcej wówczas osoba ta powinna posiadać zaświadczenie lub świadectwo pracy z zakładu pracy potwierdzające świadczenie pracy w charakterze pielęgniarki w jakimkolwiek okresie w ciągu ostatnich pięciu lat.
3) w przypadku rehabilitanta, masażysty: co najmniej półroczny staż pracy w charakterze rehabilitanta, masażysty potwierdzony zaświadczeniem lub świadectwem pracy wystawionym przez zakład pracy.
Ponadto osoby te winne posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek: w szpitalu psychiatrycznym, w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w placówce terapii lub w placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, w ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż wymienione powyżej, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Zamawiający wymaga, by Wykonawca dysponował minimum :
- 35 osobami posiadającymi ukończony kurs/szkolenie w zakresie opieki nad osobami starszym,
- 2 osobami do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, spełniającymi wymagania określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zm.)
- 1 osobą do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, spełniającą wymagania określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r, Nr.189, poz. 1598 ze zm.).
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonywaniu usług:
- opiekuńczych poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) usług opiekuńczych w ilości minimum 20.000 godzin,
- specjalistycznych poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) specjalistycznych usługi w ilości minimum 850 godzin,
- specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ilości minimum 120 godzin
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które wpłyną w wyznaczonym terminie oraz zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych z postępowania przez Zamawiającego.
Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Kryterium - Cena 60 pkt
Zamawiający informuje, że ceny jednostkowe wskazane przez Wykonawcę w formularzu oferty za poszczególną usługę zostaną przez Zamawiającego pomnożone przez liczbę godzin w danej usłudze (zgodnie z formularzem oferty). Uzyskana suma z wszystkich usług stanowić będzie „wartość brutto” od której Zamawiający będzie obliczał punkty dla danej oferty wg wzoru:
punkty za cenę oblicza się przyjmując za podstawę najniższą cenę przyznając jej maksymalną ilość punktów tj. 60 punktów.
punkty dla pozostałych ofert oblicza się według wzoru:
najniższa cena
C = ------------------------ x 60 pkt
cena badanej oferty
Kryterium - Doświadczenie 40 pkt
W ramach kryterium „Doświadczenie” oceniana będzie ilość wykonanych lub wykonywanych usług analogicznych do objętych przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Przez jedną usługę analogiczną do objętych przedmiotem zamówienia Zamawiający rozumie wykonanie usług co najmniej w ilości:
- 20.000 godzin dla usług opiekuńczych, oraz
- 850 godzin dla usług specjalistycznych, oraz
- 120 godzin dla usług specjalistycznych świadczonych na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, przy czym wymagane jest, by usługa była świadczona przez okres co najmniej 2 miesięcy i by wskazana minimalna liczba godzin była zrealizowana w tym okresie. Dopuszcza się wykazanie usługi nadal realizowanej (nie zakończonej) pod warunkiem, że w okresie przed terminem składania ofert usługa była realizowana przez wymagany okres dwumiesięczny i w tym czasie w ramach jednej umowy wykonana została co najmniej ww. liczba godzin.
Zamawiający ustala następujące zasady punktacji oferty w ramach tego kryterium:
Doświadczenie Wykonawcy
(liczba usług spełniających ww. wymagania)
do 5 usług - 0 pkt
od 6 do 10 usług - 10 pkt
od 11 do 15 usług - 20 pkt
od 16 do 20 usług - 30 pkt
powyżej 20 usług - 40 pkt
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt (60 pkt za cenę i 40 pkt za ilość wykonanych usług)
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, przez co należy rozumieć ofertę, która nie podlega odrzuceniu i która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ww. kryteria.
W przypadku jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiają taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, wówczas Zamawiający
spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną, a w przypadku, gdy nie tylko bilans, ale i ceny są takie same – może zwrócić się do Wykonawców o złożenie ofert dodatkowych.
Wykonawca poda cenę ofertową na formularzu oferty, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.
Podana cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia. Cena ta będzie stała i nie może się zmienić w trakcie trwania umowy.
Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich (PLN), cyfrowo (do drugiego miejsca po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
c) zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
W tym zakresie Zamawiający wymaga, by:
1) Wykonawca dysponował minimum :
- 35 osobami posiadającymi ukończony kurs/szkolenie w zakresie opieki nad osobami starszym,
- 2 osobami do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, spełniającymi wymagania określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zm.)
- 1 osobą do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, spełniającą wymagania określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r, Nr.189, poz. 1598 ze zm.).
2) Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonywaniu usług:
- opiekuńczych poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) usług opiekuńczych w ilości minimum 20.000 godzin, oraz
- specjalistycznych poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) specjalistycznych usługi w ilości minimum 850 godzin, oraz
- specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) specjalistycznych usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ilości minimum 120 godzin.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
- oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 4.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wpłacenia wadium w kwocie 20.000,00 zł nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium należy wpłacić przelewem, ze wskazaniem numeru i nazwy postępowania, na rachunek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach,
Nr rachunku 80 1050 1070 1000 0023 6298 3468.
Środki będą ulokowane na rachunku nieoprocentowanym.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się (zaksięgowane) do upływu terminu składania ofert na rachunku Zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-19 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z art. 359 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm.) przy udzielaniu zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, stosuje się przepisy ustawy właściwe dla: zamówień klasycznych o wartości mniejszej niż progi unijne – jeżeli wartość zamówienia wyrażona w złotych jest mniejsza niż równowartość kwoty 750 000 euro, nie mniejsza jednak niż równowartość kwoty 130 000 złotych.
2. W związku z powyższym postępowanie prowadzone jest dla wartości zamówienia mniejszej niż próg unijny a Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej bez przeprowadzenia negocjacji, co oznacza tryb podstawowy, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm.). W sprawach nieuregulowanych zapisami SWZ, stosuje się przepisy wspomnianej ustawy wraz z aktami wykonawczymi do tej w/w Ustawy.