Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę zestawów do reakcji Real-Time PCR dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczne w Olsztynie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000291807
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żołnierska
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-251
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 895248358
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wsse.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: wsse.olsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę zestawów do reakcji Real-Time PCR dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczne w Olsztynie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc8b6b58-dfd1-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108342
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/wsse-olsztyn, wsse.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: wsse.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Przetargowej https://wsse.logintrade.net/. Do połączenia
używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu
SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca
posiadający konto na Platformie Przetargowej WSSE: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany,
wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SIWZ oraz
komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.2. Wymagania techniczne wysyłania i
odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej: Dopuszczalne przeglądarki
internetowe:• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,•
Google Chrome 31• Mozilla Firefox 26• Opera 18Pozostałe wymagania techniczne:• dostęp do sieci
Internet• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax• włączona obsługa JavaScript•
zalecana szybkość łączainternetowego powyżej 500 KB/s• zainstalowany Acrobat Reader•
zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub
nowszy W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:•
dla Windows Vista: InternetExplorer 8, Internet Explorer 9• dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet
Explorer 11• dla Windows 8:Internet Explorer 11• dla Windows 10: Internet Explorer 11Wspierane są
rozwiązania dostarczane przezfirmy:• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej
Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej
Izby Rozliczeniowej S.A.• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.•
Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A3. Zamawiający
dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych
kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email:
przetargi@wsse.olsztyn.pl Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00051377/01 z dnia 2021-05-11
2021-05-11 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.
z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje format danych przesyłanych plików:
.pdf.4. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: wsse.logintrade.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE, dalej:
RODO), uprzejmie informujemy, że:1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Wojewódzka
Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn; adres e-mail:
wsse@wsse.olsztyn.pl; nr tel. 89/5248300; NIP: 739-00-10-642; REGON: 291807.2.Administrator
powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD). Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem
email: e.zielinska@wsse.olsztyn.pl oraz pod nr tel. 89/ 524 83 37.3. Pani/Pana dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa,
numer/prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;4. Odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2018 r., poz.1986), dalej ustawa „Pzp”.5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane
zgodnie z art. 97 ust. 1ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy.6.Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. 7. W
odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany stosownie do art. 22RODO.8. Posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art. 16 prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych -na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9. Nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17
ust. 3 lit b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych
osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 l
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zestawy do reakcji Real-Time PCR. Opis przedmiotu zamówienia
określony szczegółowo w załączniku nr 1. Wielkość: 4 opakowania. Ilość
dostaw: sukcesywne dostawy do siedziby WSSE w Olsztynie na wniosek zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33141625-7 - Zestawy diagnostyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania prawa opcji, tj. możliwość zmniejszenia zamówienia. Maksymalny zakres przedmiotu zamówienia może zostać pomniejszony o nie więcej niż 40% ogólnej wartości zamówienia tzn. zostanie zrealizowany w co najmniej 60%. W wyniku zastosowania prawa opcji wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu do faktycznie zrealizowanego zamówienia. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń w stosunku do niezrealizowanej części zamówienia.2. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji zmniejszenia zamówienia przez cały okres na który została zawarta niniejsza umowa w przypadku zmiany ilości zaplanowanych badań, zmiany metody badań lub przesunięcia środków finansowych na inne wydatki.
3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji zwiększenia zamówienia Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4. W przypadku skorzystania z prawa opcji, zamówienia opcjonalne zostaną zrealizowane na takich samych warunkach co zamówienie podstawowe.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta
zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach: „Łączna cena ofertowa brutto” – C; „Termin
dostawy” – TD. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągną oferta w kryterium C wynosi 60 punktów. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągną oferta w kryterium TD wynosi 40 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
15. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego 1. Oudzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki
udziału w postępowaniu dotyczące: 1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający wymaga wpisu do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wykonawca składa oświadczenie na
podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, załącznik nr 6 do SWZ.1.2. uprawnień doprowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca składa oświadczenie na
podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, załącznik nr 6 do SWZ.1.3. sytuacji ekonomicznej lub
finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca składa oświadczenie
na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, załącznik nr 6 do SWZ.1.4. zdolności technicznej lub
zawodowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca składa oświadczenie
na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, załącznik nr 6 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca składa oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,załącznik nr 3, 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
załącznik nr 5, 6 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
przykładowy certyfikat jakości, broszura informacyjna.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
przykładowy certyfikat jakości, broszura informacyjna.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;-Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania-wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniustanowi Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;- Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków w postępowaniu-wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania
się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu składa każdy z Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku:1) obniżenia przez Wykonawcę cen produktów będących przedmiotem umowy,
2) ustawowej zmiany stawek podatku VAT bądź akcyz.
3) poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych, liczbowych, numeracji jednostek redakcyjnych lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty umowy.