Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA RZECZ POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W OSTRÓDZIE
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.; dalej: ustawa o wspieraniu rodziny) na terenie Powiatu Ostródzkiego oraz Powiatu Iławskiego i Powiatu Szczycieńskiego. Usługa obejmuje pracę
w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka, wskazanych przez Zamawiającego. Maksymalna liczba rodzin równolegle objętych opieką koordynatora nie może przekroczyć: 15 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka. Liczba rodzin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku, kiedy rodzina zastępcza zostanie rozwiązana bądź powołana.
2. Od osoby pełniącej funkcję koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wymaga się:
1) znajomości ustawy:
a) o wspieraniu rodziny oraz powiązanych aktów wykonawczych;
b) z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1359);
c) z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.);
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci (psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej);
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej, w miarę potrzeb, wspólne opracowywanie indywidualnego programu usamodzielnienia co najmniej na miesiąc przed osiągnięciem przez osobę usamodzielnianą pełnoletniości;
7) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, współpracy z organizacjami pozarządowymi;
8) gromadzenie wszelkich niezbędnych informacji o rodzinie;
9) prowadzenie monitoringu postępów i efektów podejmowanych prac;
10) przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy;
11) przestrzeganie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
4. Nienormowany termin wykonywania zadań- obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Liczba godzin zrealizowanych w każdym miesiącu- została określona w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do umowy (średnio 168 godzin miesięcznie).
W czas pracy Wykonawcy wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej musi być w pełni dyspozycyjny na każde wezwanie.
5. Zadania wykonywane są w terenie, z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu ostródzkiego / iławskiego / szczycieńskiego. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej we własnym zakresie i na swój koszt organizuje dojazd do podopiecznych oraz pokrywa wszystkie niezbędne koszty do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również koszty rozmów telefonicznych.
6. Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez:
1) plany pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
2) roczne sprawozdanie- do końca grudnia 2022 roku,
3) dziennik pracy koordynatora,
4) miesięczną kartę czasu pracy.
Wykonawca zobowiązany jest do składania dokumentów wymienionych w pkt 3-4 nie później niż do 5 dnia kolejnego miesiąca, z wyłączeniem m-ca grudnia 2022 r.- dokumenty należy złożyć do dnia 28.12.2022 r.
7. Wykonawca jest ponadto zobowiązany do:
1) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w PCPR dotyczących zasadności pobytu dzieci w rodzinach zastępczych i innych zleconych przez Zamawiającego,
2) bieżącego informowania Zamawiającego o wszelkich zaistniałych problemach.
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.; dalej: ustawa o wspieraniu rodziny) na terenie Powiatu Ostródzkiego oraz Powiatu Iławskiego i Powiatu Szczycieńskiego. Usługa obejmuje pracę
w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka, wskazanych przez Zamawiającego. Maksymalna liczba rodzin równolegle objętych opieką koordynatora nie może przekroczyć: 15 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka. Liczba rodzin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku, kiedy rodzina zastępcza zostanie rozwiązana bądź powołana.
2. Od osoby pełniącej funkcję koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wymaga się:
1) znajomości ustawy:
a) o wspieraniu rodziny oraz powiązanych aktów wykonawczych;
b) z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1359);
c) z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.);
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci (psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej);
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej, w miarę potrzeb, wspólne opracowywanie indywidualnego programu usamodzielnienia co najmniej na miesiąc przed osiągnięciem przez osobę usamodzielnianą pełnoletniości;
7) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, współpracy z organizacjami pozarządowymi;
8) gromadzenie wszelkich niezbędnych informacji o rodzinie;
9) prowadzenie monitoringu postępów i efektów podejmowanych prac;
10) przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy;
11) przestrzeganie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
4. Nienormowany termin wykonywania zadań- obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Liczba godzin zrealizowanych w każdym miesiącu- została określona w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do umowy (średnio 168 godzin miesięcznie).
W czas pracy Wykonawcy wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej musi być w pełni dyspozycyjny na każde wezwanie.
5. Zadania wykonywane są w terenie, z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu ostródzkiego / iławskiego / szczycieńskiego. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej we własnym zakresie i na swój koszt organizuje dojazd do podopiecznych oraz pokrywa wszystkie niezbędne koszty do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również koszty rozmów telefonicznych.
6. Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez:
1) plany pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
2) roczne sprawozdanie- do końca grudnia 2022 roku,
3) dziennik pracy koordynatora,
4) miesięczną kartę czasu pracy.
Wykonawca zobowiązany jest do składania dokumentów wymienionych w pkt 3-4 nie później niż do 5 dnia kolejnego miesiąca, z wyłączeniem m-ca grudnia 2022 r.- dokumenty należy złożyć do dnia 28.12.2022 r.
7. Wykonawca jest ponadto zobowiązany do:
1) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w PCPR dotyczących zasadności pobytu dzieci w rodzinach zastępczych i innych zleconych przez Zamawiającego,
2) bieżącego informowania Zamawiającego o wszelkich zaistniałych problemach.
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.; dalej: ustawa o wspieraniu rodziny) na terenie Powiatu Ostródzkiego oraz Powiatu Iławskiego i Powiatu Szczycieńskiego. Usługa obejmuje pracę
w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka, wskazanych przez Zamawiającego. Maksymalna liczba rodzin równolegle objętych opieką koordynatora nie może przekroczyć: 10 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka. Liczba rodzin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku, kiedy rodzina zastępcza zostanie rozwiązana bądź powołana.
2. Od osoby pełniącej funkcję koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wymaga się:
1) znajomości ustawy:
a) o wspieraniu rodziny oraz powiązanych aktów wykonawczych;
b) z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1359);
c) z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.);
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci (psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej);
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej, w miarę potrzeb, wspólne opracowywanie indywidualnego programu usamodzielnienia co najmniej na miesiąc przed osiągnięciem przez osobę usamodzielnianą pełnoletniości;
7) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, współpracy z organizacjami pozarządowymi;
8) gromadzenie wszelkich niezbędnych informacji o rodzinie;
9) prowadzenie monitoringu postępów i efektów podejmowanych prac;
10) przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy;
11) przestrzeganie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
4. Nienormowany termin wykonywania zadań- obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Liczba godzin zrealizowanych w każdym miesiącu- została określona w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do umowy (średnio 100 godzin miesięcznie).
W czas pracy Wykonawcy wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej musi być w pełni dyspozycyjny na każde wezwanie.
5. Zadania wykonywane są w terenie, z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu ostródzkiego / iławskiego / szczycieńskiego. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej we własnym zakresie i na swój koszt organizuje dojazd do podopiecznych oraz pokrywa wszystkie niezbędne koszty do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również koszty rozmów telefonicznych.
6. Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez:
1) plany pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
2) roczne sprawozdanie- do końca grudnia 2022 roku,
3) dziennik pracy koordynatora,
4) miesięczną kartę czasu pracy.
Wykonawca zobowiązany jest do składania dokumentów wymienionych w pkt 3-4 nie później niż do 5 dnia kolejnego miesiąca, z wyłączeniem m-ca grudnia 2022 r.- dokumenty należy złożyć do dnia 28.12.2022 r.
7. Wykonawca jest ponadto zobowiązany do:
1) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w PCPR dotyczących zasadności pobytu dzieci w rodzinach zastępczych i innych zleconych przez Zamawiającego,
2) bieżącego informowania Zamawiającego o wszelkich zaistniałych problemach.
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.; dalej: ustawa o wspieraniu rodziny) na terenie Powiatu Ostródzkiego oraz Powiatu Iławskiego i Powiatu Szczycieńskiego. Usługa obejmuje pracę
w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka, wskazanych przez Zamawiającego. Maksymalna liczba rodzin równolegle objętych opieką koordynatora nie może przekroczyć: 10 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka. Liczba rodzin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku, kiedy rodzina zastępcza zostanie rozwiązana bądź powołana.
2. Od osoby pełniącej funkcję koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wymaga się:
1) znajomości ustawy:
a) o wspieraniu rodziny oraz powiązanych aktów wykonawczych;
b) z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1359);
c) z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.);
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci (psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej);
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej, w miarę potrzeb, wspólne opracowywanie indywidualnego programu usamodzielnienia co najmniej na miesiąc przed osiągnięciem przez osobę usamodzielnianą pełnoletniości;
7) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, współpracy z organizacjami pozarządowymi;
8) gromadzenie wszelkich niezbędnych informacji o rodzinie;
9) prowadzenie monitoringu postępów i efektów podejmowanych prac;
10) przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy;
11) przestrzeganie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
4. Nienormowany termin wykonywania zadań- obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Liczba godzin zrealizowanych w każdym miesiącu- została określona w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do umowy (średnio 100 godzin miesięcznie).
W czas pracy Wykonawcy wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem i innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej musi być w pełni dyspozycyjny na każde wezwanie.
5. Zadania wykonywane są w terenie, z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu ostródzkiego / iławskiego / szczycieńskiego. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej we własnym zakresie i na swój koszt organizuje dojazd do podopiecznych oraz pokrywa wszystkie niezbędne koszty do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również koszty rozmów telefonicznych.
6. Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez:
1) plany pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
2) roczne sprawozdanie- do końca grudnia 2022 roku,
3) dziennik pracy koordynatora,
4) miesięczną kartę czasu pracy.
Wykonawca zobowiązany jest do składania dokumentów wymienionych w pkt 3-4 nie później niż do 5 dnia kolejnego miesiąca, z wyłączeniem m-ca grudnia 2022 r.- dokumenty należy złożyć do dnia 28.12.2022 r.
7. Wykonawca jest ponadto zobowiązany do:
1) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w PCPR dotyczących zasadności pobytu dzieci w rodzinach zastępczych i innych zleconych przez Zamawiającego,
2) bieżącego informowania Zamawiającego o wszelkich zaistniałych problemach.
85310000-5 - Usługi pracy społecznej