Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opieka nad bezdomnymi zwierzętami w zakresie odłapywania, transportu do schroniska oraz utrzymywania bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ozorków w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ozorków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057796
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wigury 14
1.5.2.) Miejscowość: Ozorków
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-035
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ug-ozorkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug-ozorkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opieka nad bezdomnymi zwierzętami w zakresie odłapywania, transportu do schroniska oraz utrzymywania bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ozorków w 2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f6fa9e6-9027-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00526332
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00059929/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opieka nad bezdomnymi zwierzętami w zakresie odłapywania, transportu do schroniska oraz utrzymywania bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ozorków w 2024 r
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
app.sidas.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: app.sidas.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Dokumentacja postępowania jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniona na stronie zamowienia.sidaspzp.pl pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ (https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-ozorkow) oraz na stronie BIP bip.ugozorkow.nv.pl pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ.
3. Składanie ofert odbywa się poprzez Platformę Zamówień Publicznych PZP SIDAS, który dostępny jest po zalogowaniu na stronie app.sidaspzp.pl.
4. Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020r. poz. 344).
5. Korespondencja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej odbywa się w następujący sposób:
1) Przed upływem terminu składania ofert (między innymi: pytania do postępowania, wnioski o wyjaśnienie SWZ):
a) za pośrednictwem portalu pzp, gdzie po zalogowaniu się na uprzednio założone swoje konto, użytkownik wskazuje postępowanie. Po wejściu w szczegół wskazanego postępowania przechodzi do zakładki „Komunikacja”, która dotyczy wybranego postępowania. W celu przygotowania nowej wiadomości wybiera opcje „Utwórz wiadomość”. Następnie wskazuje „Kategorię wiadomości” i wprowadza treść w polu „Wiadomość”. W ramach korespondencji można dodać załącznik poprzez opcję „Dołącz plik”
b) bezpośrednio na adres poczty elektronicznej gmina@ug-ozorkow.pl,
2) Po upływie terminu składania ofert między innymi: dokumenty, oświadczenia, wyjaśnienia za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych PZP SIDAS – analogicznie jak w przypadku korespondencji przed upływem terminu składania ofert.
6. Komunikacja za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych PZP SIDAS
szczegółowe informacje zawarte zostały w postanowieniach swz
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Ozorków w zakresie odłapywania, transportu do schroniska oraz utrzymywania bezdomnych zwierząt w schronisku.
2. Zamawiający wymaga spełnienia przez Wykonawcę następujących warunków udziału w postępowaniu tj.:
1) Maksymalny czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie powinien wynosić maksymalnie 1 godzinę (60 minut). Dłuższy czas wskazany przez Wykonawcę oznaczać będzie, że Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, a oferta podlega odrzuceniu. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu skutecznego przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego zgłoszenia do momentu przyjazdu przez Wykonawcę na miejsce zgłoszenia;
2) Minimalna liczba zadeklarowanej przez Wykonawcę adopcji zwierząt miesięcznie powinna wynosić minimum 1 zwierzę oddane do adopcji miesięcznie. Brak deklaracji oddanych do adopcji zwierząt oznaczać będzie, że Wykonawca nie spełnia warunku udziału w postepowaniu, a oferta podlega odrzuceniu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85200000-1 - Usługi weterynaryjne
85210000-3 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Adopcyjność
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym (zgodnie z art. 113 ustawy Pzp): Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (zgodnie z art. 114 ustawy PZP): Spełnienie warunku zostanie uznane , jeżeli Wykonawca złoży:
1) Zezwolenie na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
2) Decyzję o nadaniu podmiotowi weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego, o którym mowa w art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych u zwierząt (Dz.U. z 2023r. poz. 1075).
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa (zgodnie z art. 115 ustawy PZP):
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa (zgodnie z art. 116 ustawy PZP):
Spełnienie warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca złoży:
1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów , na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane , a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ), który będzie zawierał wykonanie co najmniej 3 usług w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami, w tym utrzymywania zwierząt w schronisku, w okresie co najmniej 12 miesięcy nieprzerwanie w ramach jednej umowy każda usługa.
2) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), który będzie zawierał narzędzia i urządzenia co najmniej w zakresie: samochód przystosowany do transportu zwierząt oraz sprzęt do wyłapania zwierząt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ);
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Zezwolenie na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2023r. poz. 1469 ze zmianami);
4) Decyzję o nadaniu podmiotowi weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego, o którym mowa w art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych u zwierząt (Dz.U. z 2023r. poz. 1075).
5) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów , na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane , a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ);
Wymagane jest wykazanie: wykonania co najmniej 3 usług w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami, w tym utrzymywania zwierząt w schronisku, w okresie co najmniej 12 miesięcy nieprzerwanie w ramach jednej umowy każda usługa.
6) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ);
Wymagane jest wykazanie dysponowaniem co najmniej:
samochodem przystosowanym do transportu zwierząt,
sprzętem do wyłapania zwierząt.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 455 ustawy PZP. Stosownie do treści art. 454 ust. PZP niedopuszczalna jest istotna zmiana zawartej umowy.
2. Zmiana postanowień niniejszej umowy, pod rygorem nieważności, wymaga zachowania formy pisemnej i może nastąpić za zgodą stron umowy.
3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1) terminu realizacji zamówienia, który może ulec zmianie w przypadkach:
a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy,
b) opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu oraz opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy,
2) wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie w przypadkach:
a) określonych w art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2 ustawy PZP w przypadku zwiększenia ilości odłowionych i utrzymywanych zwierząt w stosunku do ilości szacowanej,
b) zmiany stawki urzędowej podatku VAT,
c) rezygnacji przez Zamawiającego z części powierzonych zadań,
szczegółowe zmiany opisane zostały w projekcie umowy będącej załącznikiem do swz
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Urząd Gminy w Ozorkowie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni