Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odławianie, transport oraz utrzymanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka w schronisku w 2022 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OSTRÓW MAZOWIECKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667913
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Władysława Sikorskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminaostrowmaz@home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaostrowmaz.home.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odławianie, transport oraz utrzymanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka w schronisku w 2022 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98283818-6332-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00328165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001102/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Odławianie, transport oraz utrzymanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka w schronisku w 2022 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.gminaostrowmazowiecka.pl/wiadomosci/10184/wiadomosc/605067/plan_postepowan_o_udzielenie_zamowien_publicznych__2021__9_i_10
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: gminaostrowmaz@home.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IG.271.26.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia są usługi odławiania, transportu oraz utrzymania bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka w schronisku. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) odławianie zwierząt oraz ich transport maksymalnie do 12 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do schroniska, prowadzonego przez Wykonawcę lub współpracującego z Wykonawcą na podstawie umowy gwarantującej odbiór wyłapanych zwierząt, przy czym realizacja tej usługi ma się odbywać zgodnie z obowiązującym prawem;
2) zapewnienie odłowionym bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku w trakcie obowiązującej umowy oraz po jej zakończeniu;
3) znakowanie zwierząt (mikrochip);
4) przeprowadzanie minimum czternastodniowej kwarantanny dla nowo przybyłych zwierząt;
5) prowadzenie ewidencji bezdomnych zwierząt wyłapanych z terenu gminy w sposób polegający w szczególności na opisaniu danego zwierzęcia (rasa, maść, wielkość, stan zdrowia i numer mikrochip), daty jego przyjęcia, terminach wykonania zabiegu sterylizacji bądź kastracji, przeprowadzanych zabiegach weterynaryjnych, numeru lub imienia pod jakim umieszczony został na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych prowadzonych przez schronisko, daty i sposobu opuszczenia schroniska oraz przekazywanie jej raz w miesiącu, łącznie z fakturą za wykonane usługi;
6) przekazywanie Zamawiającemu, zdjęć każdego odłowionego zwierzęcia, w ciągu 5 dni od daty przyjęcia do schroniska;
7) opieka nad wyłapanymi zwierzętami, zapewnienie im wyżywienia oraz utrzymanie w odpowiednich warunkach bytowania;
8) zapewnienie zwierzętom opieki lekarsko-weterynaryjnej (profilaktyka, leczenie, kastracja i sterylizacja), przy czym w przypadku adopcji zwierzęcia przed poddaniem go zabiegowi kastracji bądź sterylizacji Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczenia w umowie adopcyjnej z właścicielem zwierzęcia zapisu o sterylizacji bądź kastracji w określonym terminie;
9) wykonywanie wszelkich działań zmierzających do adopcji zwierząt, poszukiwanie osób chętnych do zaopiekowania się bezdomnymi zwierzętami poprzez prowadzenie strony internetowej i zamieszczanie na niej na bieżąco zdjęć odłowionych psów;
10) zawieranie na piśmie umów, na podstawie których osoby adoptujące będą przyjmować zobowiązanie do zaopiekowania się bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie i przechowywanie ewidencji umów adopcyjnych oraz przekazywanie ich skanów wraz z danymi kontaktowymi w miesięcznym zestawieniu;
11) umożliwienie upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy wstępu na teren schroniska w celu przeprowadzenia kontroli oceny warunków i prawidłowości wykonywanej usługi wraz z zapewnieniem dostępu do prowadzonej przez schronisko dokumentacji: ewidencji zwierząt oraz umów adopcyjnych;
12) odławianie w sposób humanitarny bezdomnych i pozbawionych opieki zwierząt oraz posługiwanie się przy wyłapywaniu urządzeniami i środkami nie stwarzającymi zagrożenia dla życia, zdrowia oraz nie powodujących cierpienia u zwierząt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85200000-1 - Usługi weterynaryjne
85210000-3 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, w tym posiadanie:
- aktualnego zezwolenia w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt wydanego zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3, 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) w formie decyzji wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług,
- aktualnej decyzji o wpisie schroniska do rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną prowadzonego przez Powiatowego Lekarza Weterynarii na obszarze jego właściwości i nadaniu numeru identyfikacyjnego,
- aktualnego zezwolenia dla przewoźnika wydane na podst. art. 1 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz zmieniające dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz Rozporządzenie (WE) Nr 1255/97 w zakresie transportu psów;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej 1 usługę polegającą na sprawowaniu opieki nad bezdomnymi zwierzętami domowymi o całkowitej wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł brutto,
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej 1 usługę polegającą na wyłapywaniu bezdomnych zwierząt domowych o całkowitej wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł brutto,
- dysponuje atestowanymi urządzeniami do wyłapywania i obezwładniania zwierząt,
- dysponuje pojazdem przystosowanym do transportu zwierząt,
- dysponuje środkami służącymi do transportu zwierząt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne zezwolenie w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt wydanego zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) w formie decyzji wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług;
2) aktualną decyzję o wpisie schroniska do rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną prowadzonego przez Powiatowego Lekarza Weterynarii na obszarze jego właściwości i nadaniu numeru identyfikacyjnego;
3) aktualną decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzającej spełnienie wymagań w zakresie zarobkowego transportu zwierząt lub transportu zwierząt wykonywanego w związku z prowadzeniem innej działalności gospodarczej, stwierdzającej spełnienie określonych wymagań weterynaryjnych;
4) opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę w celu zapewnienia jakości oraz opis zaplecza posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji Wykonawcy:
a) atestowane urządzenia do wyłapywania i obezwładniania zwierząt (aplikator pneumatyczny, chwytak automatyczny, sieć weterynaryjna, klatka żywołapka),
b) pojazd przystosowany do transportu zwierząt oraz środki służące do transportu zwierząt (klatka)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: 2000,00 zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą w jednej z następujących form:
1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Gminy Ostrów Mazowiecka nr 04 8923 0008 0003 1046 2000 0006 tytułem „wadium znak sprawy IG.271.26.2021”;
2) gwarancjach bankowych – oryginał gwarancji w postaci elektronicznej;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych – oryginał gwarancji w postaci elektronicznej;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) – oryginał poręczenia w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa projekt umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-30 09:05
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-30 09:20
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Do oferty należy dołączyć również pełnomocnictwa i inne dokumenty wskazane w pkt XI SWZ