Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa usługa prania z dezynfekcją, sterylizacji, wynajmu bielizny szpitalnej, z wykorzystaniem technologii RFID UHF do ewidencjonowania obiegu bielizny dla potrzeb Szpitala.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Mazowiecki Szpital Wojewódzki mi. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141944750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 26
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: 256403299
1.5.8.) Numer faksu: 256403263
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ozp@szpital.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: szpital.siedlce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa usługa prania z dezynfekcją, sterylizacji, wynajmu bielizny szpitalnej, z wykorzystaniem technologii RFID UHF do ewidencjonowania obiegu bielizny dla potrzeb Szpitala.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b364a59a-66ea-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00006119
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/szpitalsiedlce3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/szpitalsiedlce
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja odbywa się w języku polskim. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/szpitalsiedlcePrzeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania do Systemu.Za pośrednictwem konta Użytkownika Zewnętrznego odbywa się komunikacja Wykonawcy z Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach postępowania.Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki Zamawiającej oraz kont jej Użytkowników Wewnętrznych odbywa się komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji, odpowiedzi na pytania. Szczegółowe informacje zawiera IX. Sposób komunikacji z Wykonawcami, wyjaśnienia treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zawiera rozdział XX SWZ: Ochrona danych osobowych:.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZP.2810.04.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie kompleksowych usług pralniczych w zakresie prania i dezynfekcji, suszenia oraz obróbki: prasowanie, maglowanie, reperacja bielizny szpitalnej płaskiej, pościelowej, operacyjnej, odzieży operacyjnej, odzieży roboczej fasonowej, materacy, odzieży pacjentów oraz innego asortymentu - będących własnością Zamawiającego, zwanych w dalszej części „bielizną”, w procesie termiczno-chemicznym z dezynfekcją wstępną w przypadku bielizny skażonej w każdym stopniu oraz zanieczyszczonej materiałem biologicznym, przeprowadzoną w pralni Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39518000-6 - Bielizna szpitalna
98311000-6 - Usługi odbierania prania
98315000-4 - Usługi prasowania
98393000-4 - Usługi krawieckie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.Cena (C) – waga kryterium – 70%Maksymalna ilość punktów: 70 pkt C= Najniższa cena brutto/Cena brutto oferty badanej x 100 x70%Jakość 30 - waga kryterium - 30 pktW kryterium Jakość ocena ofert nastąpi na podstawie złożonych prób asortymentu, którym Wykonawca będzie świadczył usługę (Miejsce złożenia próbek: pokój 138A w siedzibie Zamawiającego). Zamawiający wymaga złożenia próbek w celu oceny zgodności z opisem przedmiotu zamówienia i dokonania oceny jakości .
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do realizacji zamówienia tj.: pralnią z pełną barierą higieniczną, w której został wdrożony system zarządzania jakością ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia usługi prania i dezynfekcji oraz sterylizacji odzieży i bielizny medycznej z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID UHF oraz spełnia wymagania systemu zarządzania środowiskowego zgodnie z normą ISO 14001:2015. Dodatkowo obiekt winien zapewniać możliwość świadczenia usługi sterylizacji asortymentu operacyjnego udokumentowaną certyfikatem potwierdzającym wdrożenie normy ISO 13485:2016 dla usługi sterylizacji bielizny medycznej ze spełnieniem wymagań określonych w załączniku V Dyrektywy 93/42/EWG (ze zm.) potwierdzone certyfikatem WE oraz posiadać wdrożony system analizy ryzyka i kontroli skażenia mikrobiologicznego RABC potwierdzający spełnianie normy PN EN 14065:2016 dla usługi prania wodnego, czyszczenia chemicznego z wykorzystaniem środków biodegradowalnych, dezynfekcji i renowacji odzieży, wynajmu pościeli, odzieży i bielizny szpitalnej z zachowaniem analizy ryzyka i kontroli skażenia biologicznego RABC z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID UHF, zgodnie z normami technicznymi ISO 18006 oraz ISO 15693. Pralnia winna być wyposażona w min. następujące urządzenia techniczne - minimum jedną pralnicę tunelową zakończoną wirówką do prania bielizny i odzieży operacyjnej barierowej w miejscu wykonania usługi,-minimum jedną pralnicą tunelową zakończoną prasą do prania bielizny płaskiej ogólno – szpitalnej w miejscu wykonywania usługi-minimum jeden tunel do suszenia i odpylania odzieży ochronnej, operacyjnej (finiszer) lub równoważny w miejscu wykonania usługi,-minimum jedną komorę do dezynfekcji materaców, koców, poduszek ze zintegrowaną drukarką parametrów procesu dezynfekcji w miejscu wykonania usługi, -urządzenia pralnicze wyposażone w system kontroli wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej, z możliwością automatycznego dozowania środka neutralizującego w przypadku przekroczenia zadanych parametrów w miejscu wykonania usługi,-agregat do czyszczenia chemicznego asortymentu, którego nie można poddać procesowi prania wodnego, działający z użyciem środków biodegradowalnych, bezhalogenowych, w miejscu wykonywania usługi-minimum jeden sterylizator do sterylizacji bielizny i odzieży medycznej, w miejscu wykonywania usługi; -urządzenia do obsługi technologii RFID UHF w miejscu wykonywania usługi prania – kompatybilne z urządzeniami do obsługi takiego systemu, w które Wykonawca wyposaży pomieszczenia magazynowe dzierżawione od Zamawiającego,-program do obsługi obiegu asortymentu objętego umową dostępny przez witrynę internetową,-minimum 1 samochód transportowy przystosowany do transportu szpitalnej bielizny czystej i brudnej posiadający aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej.Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- dysponuje urządzeniami do identyfikacji i ewidencjonowania obiegu bielizny systemem RFID UHF.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;- Informacja z Krajowego Rejestru Karnego - sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem w zakresie:a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą”,b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (co najmniej w zakresie odpowiedzialności deliktowej) z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł dla jednej i wszystkich szkód, obejmujące ryzyko przeniesienia chorób zakaźnych i zakażeń (w tym HIV i WZW) z limitem odpowiedzialności dla jednego i wszystkich zdarzeń nie mniejszym niż 1 000 000,00 zł oraz ryzyko szkód w związku z najmem nieruchomości z limitem odpowiedzialności minimum 50 000,00 zł.Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu Decyzję w sprawie przyznania statutu zakładu pracy chronionej lub zakładu aktywności zawodowej, o której mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający statut Wykonawcy jako zakładu pracy chronionej lub potwierdzający prowadzenie przez Wykonawcę lub przez jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie publiczne, działalności obejmującej społeczną i zawodową integrację osób, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172, 1495, 1696 i 1818). Przed podpisaniem umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) zatrudnionych przez zakład pracy chronionej lub wykonawcę lub jego wyodrębnioną jednostkę organizacyjną, która będzie realizowała zamówienie. Dokumenty winny potwierdzać, iż ilość zatrudnionych pracowników opisanych w zdaniu pierwszym stanowiła nie mniej niż 30% stanu zatrudnienia Wykonawcy w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających termin składania ofert, (obowiązuje przelicznik etatowy)SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 6.346,00 (słownie: sześć tysięcy trzysta czterdzieści sześć zł 00/100 gr).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy . Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy i składając ofertę w zakładce „Wykonawcy” doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane.Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej (czyli opatrzoną podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawców oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Treść umowy może zostać zmieniona zgodnym postanowieniem stron, w zakresie niewyłączonym postanowieniem art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie:1) dotyczącym miejsca wykonywania usługi (zarówno podstawowego jak i rezerwowego), przy zachowaniu wymogów dotyczących pralni zapisanych w niniejszej umowie lub SWZ,2) dotyczącym informacji o preparatach, których Wykonawca będzie używał do wykonywania usługi, pod warunkiem spełniania przez nowe produkty standardów wskazanych w umowie lub SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne