Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawy środków farmaceutycznych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD KARNY W POTULICACH
1.3.) Oddział zamawiającego: Zakład Karny w Potulicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000319635
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Parkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Potulice
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-120
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_potulice@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zp.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawy środków farmaceutycznych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b0d840b-8fd2-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00060103
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00057807/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Środki farmaceutyczne - leki ogólne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zp.sw.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUsługi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DKw.2232.2.2022.LPM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 308600,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków farmaceutycznych. Nr ref. sprawy DKw.2232.2.2022.LPM Szczegółowy opis znajduje się w formularzu cenowym , który stanowi załącznik nr 1 do swz. Nazwy i kody zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 33600000-6 produkty farmaceutyczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XIV SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej SWZ w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał uprawnienia:
a) do prowadzenia hurtowni farmaceutycznej (dotyczy hurtowni), lub
b) na wytwarzanie środka farmaceutycznego (dotyczy producenta).
Opis spełnienia warunku: Wykonawca musi posiadać zezwolenia wydanego przez Głównego Inspektora farmaceutycznego lub inny uprawniony organ, zezwalającego na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi, o ile ich sprzedaż wymaga posiadania takiego zezwolenia,
oraz
- wydanego przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego lub inny uprawniony organ, potwierdzające, że Wykonawca jest uprawniony do obrotu środkami odurzającymi oraz substancjami psychotropowymi ;
3. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek powyższy jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków i nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. ETAP I – ocena wstępna ofert, której poddawani są wszyscy Wykonawcy. Każdy Wykonawca zobowiązuje się dołączyć do oferty następujące oświadczenia:
1)Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 2 do SWZ,
2)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SWZ.
2. ETAP II – badanie oferty Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, pod kątem nie podlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie następujących, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) zezwolenia, koncesji bądź innego dokumentu potwierdzającego prawo do prowadzenia hurtowni farmaceutycznej (dotyczy hurtowni), lub
b) zezwolenia, koncesji bądź innego dokumentu potwierdzającego prawo do wytwarzania środka farmaceutycznego (dotyczy producenta).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. ETAP I – ocena wstępna ofert, której poddawani są wszyscy Wykonawcy. Każdy Wykonawca zobowiązuje się dołączyć do oferty następujące oświadczenia:
1)Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 2 do SWZ,
2)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SWZ.
2. ETAP II – badanie oferty Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, pod kątem nie podlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie następujących, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) zezwolenia, koncesji bądź innego dokumentu potwierdzającego prawo do prowadzenia hurtowni farmaceutycznej (dotyczy hurtowni), lub
b) zezwolenia, koncesji bądź innego dokumentu potwierdzającego prawo do wytwarzania środka farmaceutycznego (dotyczy producenta).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 454 i art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.).
2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności:
2.1. nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony, a także osób wymienionych w § 6 pkt 1 i/lub pkt 2;
2.2. cen środków farmaceutycznych wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, w przypadku:
a) zmiany ceny urzędowej;
b) zmiany stawek opłat celnych, wprowadzanych przez uprawniony organ. Cena ulega zmianie proporcjonalnie do zmiany stawki celnej;
2.3. zmiany wielkości opakowania w trakcie trwania niniejszej umowy. Cena nie może być wyższa od ceny, która wynikałaby z wyliczenia opartego na zmianie ceny proporcjonalnie do zmiany wielkości opakowania.
2.4. urzędowej stawki podatku VAT na artykuły wymienione w załączniku nr 1 do umowy;
2.5.środków farmaceutycznych wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, których produkcję albo dystrybucję zaniechano lub chwilowo zaprzestano w trakcie trwania niniejszej umowy. W takim przypadku dopuszcza się, po uprzednim uzyskaniu zgody od Zamawiającego, dostarczanie przez Wykonawcę biorównoważnego i posiadającego tą samą nazwę międzynarodową środka farmaceutycznego, w cenie nie wyższej niż lek, który zastępuje. Zmiany te nie wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu do umowy.
3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu, z zastrzeżeniem pkt 7.
4. W przypadku zmiany urzędowej stawki VAT na artykuły wymienione w załączniku nr 1 do umowy nie jest wymagany odrębny aneks, a nowa stawka obowiązuje strony umowy od dnia jej wprowadzenia.
5. Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycję aneksu do umowy.
6. Strony dopuszczają możliwość realizowania dostaw artykułów po cenie niższej niż określonej w załączniku nr 1 do umowy (tzw. promocja). Zmiany te nie wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu do umowy.
7.Wykonawca nie podwyższa cen środków farmaceutycznych wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, w okresie 3 miesięcy od dnia obowiązywania umowy, o którym mowa w § 2 pkt 1.
8.Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy na podstawie art. 456 Pzp oraz jej unieważnienia zgodnie z art. 457 Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-25 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-26