IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
termin realizacji dostawy |
10,00 |
termin napraw sprzętu lub wymiany na wolny od wad |
10,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzez dopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącego w szczególności: I) dopuszcza się zmianę terminu realizacji zamówienia w następujących sytuacjach: a) z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy oraz w przypadku wystąpienia sił wyższych, b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia siły wyższej, II) inne zmiany: a) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b) możliwa jest zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji umowy, za uprzednią zgodą zamawiającego, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, tj.: - powierzenie Podwykonawcom innego zakresu dostawy niż wskazany w ofercie Wykonawcy, - zmiana Podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia, - wprowadzenie nowego Podwykonawcy, również w przypadku, gdy Wykonawca wskazał w ofercie, że zamówienie wykona samodzielnie, c) możliwa jest zmiana umowy w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko, d) jeżeli nastąpi zmiana przepisów prawa podatkowego, e) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie należne Wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W takiej sytuacji nie jest wymagane sporządzenie aneksu do umowy f) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie, jakości lub innych parametrów urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka musi być spowodowana: - niedostępnością na rynku urządzeń wskazanych w ofercie wynikającą z zaprzestania produkcji lub wycofania z rynku tych urządzeń; - pojawieniem się na rynku urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu zamówienia lub kosztów eksploatacji przedmiotu zamówienia; - pojawieniem się na rynku urządzeń o lepszych parametrach niż wskazane w ofercie pod warunkiem, że zmiany wskazane powyżej nie spowodują zwiększenia ceny ofertowej. 2. Warunki dokonywania zmian: a) inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy, c) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy, d) zmiany nie spowodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem powyższych zasad podlega unieważnieniu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zgodnie z w/w przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa należy rozumieć informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje wykonawca uznaje za tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że podlegają one ujawnieniu bez zastrzeżeń.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-09-12, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. 2. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Robert Niedźwiecki, e- mail: robert.niedzwiecki@upwr.edu.pl. 3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem Zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23. 11. 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 .7. 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W związku z powyższym Zamawiający informuje, że do komunikacji w niniejszym postępowaniu należy korzystać z następujących sposobów przekazywania informacji: 1) adres poczty elektronicznej dostępny całą dobę: robert.niedzwiecki@upwr.edu.pl; w przypadku korzystania z poczty e-mail, do następujących czynności: a) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formie papierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na zasadach określonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; b) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu uzupełnienia wadliwie złożonych lub brakujących dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formie papierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na zasadach określonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; c) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu uzupełnienia brakujących lub wadliwych pełnomocnictw; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokument pełnomocnictwa w formie papierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie; d) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu wyjaśnienia treści oferty, rażąco niskiej ceny, zgody na poprawę omyłki na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp oraz do wyrażenia zgody/odmowy na przedłużenie związania ofertą; W przypadku składania przez Wykonawcę odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w lit. „d” Zamawiający wymaga ich złożenia w formie pisemnej na adres Kancelarii wskazany w pkt. 2 poniżej. Jednocześnie w takim przypadku dopuszczalne jest złożenie wyjaśnień za pośrednictwem poczty elektronicznej w postaci skanu dokumentu podpisanego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz każdego środka komunikacji wskazanego w niniejszej SIWZ.:informacja Zamawiającego dla Wykonawcy o dokonaniu poprawy oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowej w treści oferty; e) informacja Zamawiającego dla Wykonawcy o dokonaniu poprawy oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowej w treści oferty; f) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu złożenia wyjaśnień o których mowa w art. 26 ust. 3 i 26 ust 4 ustawy Pzp; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa wyjaśnienia w postaci wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną. Zamawiający nie wymaga stosowania przez Wykonawcę wiadomości w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym dla skuteczności tej czynności, a jej dokonanie jest dopuszczalne z użyciem każdego środka komunikacji wskazanego w niniejszej SIWZ. g) informacja Zamawiającego o wyborze oferty najkorzystniejszej; h) informacja Zamawiającego o unieważnieniu postępowania; i) informacja Zamawiającego o wniesieniu odwołania po upływie terminu składania ofert; j) zapytanie Wykonawcy dotyczące wyjaśnienia treści SIWZ; Wykonawca składa zapytanie w postaci wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną. Zamawiający nie wymaga stosowania przez Wykonawcę wiadomości w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym dla skuteczności tej czynności, a jej dokonanie jest dopuszczalne z użyciem każdego środka komunikacji wskazanego w SIWZ. Zamawiający informuje, że zastosowanie poczty elektronicznej do czynności wymienionych w SIWZ nie wyłącza możliwości ich dokonania z zastosowaniem formy pisemnej, która w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest zawsze dopuszczalna.Wielkość wiadomości odbieranej przez Zamawiającego nie może być większa niż 50 MB Wyjaśnienia treści SIWZ, wezwania do złożenia: dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień, zgody na przedłużenie terminu związania oferty, zgody na poprawę omyłki (art. 87 ust.2 pkt. 3 Pzp), informacji: o poprawie oczywistej omyłki rachunkowej, o wyborze najkorzystniejszej oferty, o unieważnieniu postępowania, przy użyciu następujących formatów plików (w szczególności): .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odf poza następujacymi: .cmd, .com, .cpl, .dll, .dmg, .exe, .hta, .ins, .isp, .jar, .js, .jse, .lib, .lnk, .mde, .msc,.msi, .msp, .mst, .nsh, .pif, .scr, .sct, .shb, .sys, .vb, .vbe, .vbs, .vxd, .wsc, .wsf, .wsh; natomiast wielkość wiadomości odbieranej nie może być większa niż 50 MB; 2) adres poczty tradycyjnej: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, pok. 144 – Kancelaria Ogólna, czynna w godzinach: 7:00-15:00 z oznaczeniem przesyłki sygnaturą sprawy: R0AP0000.271.112.2019 w przypadku przekazywania informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 4. Oferty i wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej opatrzonej własnoręcznym podpisem. W przypadku składania przez Wykonawcę oświadczeń z art. 25a ustawy Pzp, uzupełnień czy poprawy Zamawiający dopuszcza ich złożenie jedynie w formie pisemnej: 1) za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r., Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), 2) osobiście, za pośrednictwem posłańca. Zamawiający nie dopuszcza w takim przypadku złożenia oświadczenia/oświadczeń z art. 25a ustawy Pzp poprzez środki komunikacji elektronicznej. 5. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż wiadomość (przekazana na adres e-mail podany przez wykonawcę) została doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jej treścią. 7. Wykonawca każdorazowo informuje zamawiającego o zmianach adresu poczty elektronicznej, adresu do korespondencji. 8. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia korzystając ze wszystkich wskazanych w niniejszym rozdziale środków komunikacji. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku. 9. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców. 10. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę udostępnia się na stronie internetowej www.upwr.edu.pl/przetargi/21866/dostawy.html 11. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, poprzez ich zamieszczenie na stronie internetowej: www.upwr.edu.pl/przetargi/21866/dostawy.html. 12. Wszelka korespondencja dotycząca niniejszego postępowania powinna być opatrzona sygnaturą niniejszego postępowania R0AP0000.271.112.2019 zamieszczoną w temacie wiadomości i tytule dokumentu. 13. Korespondencja przesłana przez Wykonawcę na adresy inne niż podane w niniejszym rozdziale SIWZ traktowana będzie jako niedostarczona do Zamawiającego. 14. Zamawiający informuje, że przed terminem składania ofert nie będzie indywidualnie udzielał odpowiedzi czy wyjaśnień dotyczących SIWZ wykonawcom którzy tego żądali. Wszystkie zmiany, wyjaśnienia, uzupełnienia na równych zasadach będą udostępniane jedynie na stronie internetowej wskazanej w niniejszej SIWZ. Forma dokumentów: 1) Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem z zachowaniem zasad opisanych w pkt 2 i 3 poniżej. 2) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 3) Pod pojęciem „oryginał” należy rozumieć papierową wersję dokumentu, natomiast „kopia” to papierowa wersja dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem. Nie dopuszcza się „oryginału” w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Nie dopuszcza się „kopii” w postaci kopii dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 4) W oryginale należy złożyć: Formularz ofertowy oraz parametry techniczne przedmiotu zamówienia - arkusz, oświadczenia o których mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SIWZ zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 4 SIWZ, ewentualne pełnomocnictwo (lub kopia notarialnie potwierdzona). 5) Dokumenty, jakie wykonawca może złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem to: odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej składany na wezwanie zamawiającego, wykaz wraz z dowodami, składany na wezwanie Zamawiającego, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - składane przez wykonawcę w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, 6) W przypadku oferty składanej wspólnie, każdy z wykonawców osobno składa: oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SIWZ, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, zobowiązanie podmiotu trzeciego. W przypadku oferty składanej wspólnie wykonawcy składają razem: formularz ofertowy, parametry techniczne przedmiotu zamówienia wg załącznika nr 6 lub/i nr 7do SIWZ, wykaz/wykazy dostaw wraz z dowodami z uwzględnieniem Rozdziału 5 ust. 5 SIWZ. 7) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 8) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, lub oświadczeń, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokument jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 9) Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 10) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych pobieranych samodzielnie przez zamawiającego zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 11) Pełnomocnictwo należy przedstawić w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O ZMÓWIENIE PUBLICZNE. 1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy Pzp. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustaw 3. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: a) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; b) określenia warunków udziału w postępowaniu; c) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; d) odrzucenia oferty odwołującego; e) opisu przedmiotu zamówienia; f) wyboru najkorzystniejszej oferty. 4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.. 6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 7. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2. 8. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. 9. Na czynności, o których mowa w pkt. 8, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2. 10. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 11. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 12. Odwołanie wobec czynności Odwołanie wobec czynności innych niż określone w art. 182 ust 1 i 2 ustawy Pzp wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 13. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: 1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem; 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: a) nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki; 3) 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: a) nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę. 14. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków. 15. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 16. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 17. W postępowaniu toczącym się wskutek skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy rozdziału 3 Działu VI ustawy Pzp nie stanowią inaczej.