IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA OFERTY BRUTTO |
60,00 |
Termin płatności rachunku/faktury VAT |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
ZGODNIE Z § 1 ZAŁĄCZNIKA NR 7 DO SIWZ: 5. Kup ujący przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w przypadku wystąpienia następujących sytuacji tj.: 5.1 Jeżeli w czasie realizacji umowy producent danego przedmiotu zamówienia zaprzestanie produkcji opakowań w zaoferowanej ilości sztuk/dawce/gramaturze, Kupujący dopuszcza zmianę (wraz z wszelkimi konsekwencjami ilościowymi i rachunkowymi): • ilości sztuk przedmiotu zamówienia w opakowaniu po uprzednim powiadomieniu pisemnym Kierownika Apteki Kupującego o proponowanej zmianie i wyrażeniu zgody na taką zmi anę przez Kierownika Apteki (po podpisaniu aneksu do umowy).W każdym przypadku zmiany ilości sztuk cena jednostkowa (w przeliczeniu proporcjonalnym) tego przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie – nie może być też zwiększona zakontraktowana ogólna ilość oraz wartość oferty częściowej. • dawki przedmiotu zamówienia w opakowaniu po uprzednim powiadomieniu pisemnym Kierownika Apteki Kupującego o proponowanej zmianie i wyrażeniu zgody na taką zmianę przez Kierownika Apteki (po podpisaniu aneksu do umowy). W każdym przypadku zmiany ilości dawek cena jednostkowa (w przeliczeniu proporcjonalnym) tego przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie, nie może być też zwiększona zakontraktowana ogólna ilość oraz wartość oferty częściowej. • gramatury przedmiotu zamówie nia w opakowaniu po uprzednim powiadomieniu pisemnym Kierownika Apteki Kupującego o proponowanej zmianie i wyrażeniu zgody na taką zmianę przez Kierownika Apteki (po podpisaniu aneksu do umowy). W każdym przypadku zmiany gramatury cena jednostkowa (w przel iczeniu proporcjonalnym) tego przedmiotu zamówienia nie może ulec zmianie, nie może być też zwiększona zakontraktowana ogólna ilość oraz wartość oferty częściowej. 5.2.Jeżeli w czasie realizacji przedmiotu zamówienia wyczerpana zostanie jedna z dawek tego samego przedmiotu zamówienia oferty częściowej; możliwa jest zamiana dawek polegająca na zwiększeniu ilości dawki wyczerpanej z oferty częściowej z jednoznacznym zmniejszeniem dawki, która jeszcze nie uległa wyczerpaniu, przy proporcjonalnym przeliczeniu c eny jednostkowej oraz zakontraktowanej ogólnej ilości. (po podpisaniu aneksu do umowy). W przypadku dokonywania w/w zmiany dopuszcza się zmianę zakontraktowanej ilości oraz dokonanie zmian będących konsekwencjami rachunkowymi poniższego, przy czym nie może być zwiększona wartość oferty częściowej. 5.3.Jeżeli w czasie realizacji przedmiotu zamówienia wprowadzona zostanie do obrotu nowa dawka przedmiotu zamówienia lub zaistnieje potrzeba zakupu innych, nie ujętych w umowie dawek tego samego przedmiotu zamówie nia, możliwa jest zmiana dawek do realizacji lub wprowadzenie nowej dawki z jednoczesnym zmniejszeniem lub rezygnacją z dawek dotychczas przewidzianych w umowie po podpisaniu aneksu do umowy i po przeliczeniu proporcjonalnym ceny, przy czym wartość oferty częściowej nie może zostać zwiększona. 5.4.Jeżeli w czasie realizacji umowy: • producent przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie - w nazwie handlowej, zaprzestanie jego produkcji, lub • przedmiot zamówienia wskazany w umowie - w nazwie handlowej, będzie niedostępny na rynku polskim, Kupujący wymaga jego zastąpienia odpowiednikiem chemicznym zgodnym z nazwą międzynarodową przedmiotu zamówienia, rejestracją leku I katalogiem leków refundowanych w chemioterapii i programach lekowych - o ile Kierownik Apteki wyrazi na takie zastąpienie zgodę (po podpisaniu aneksu do umowy). W powyższych przypadkach dopuszcza się zmianę w umowie zaoferowanego przedmiotu zamówienia, producenta, zaoferowanej ilości opakowań stosownie do ilości wymaganej przez Zamawiającego, ceny jednostkowej opakowania na proporcjonalną do oferowanego opakowania przed zmianą i po zmianie wraz z dalszymi konsekwencjami rachunkowymi, przy czym zastrzega się, że całkowita wartość brutto zmienionej pozycji nie może ulec zwiększeniu. 5.5 W przypadku wp rowadzenia przez Ministerstwo Zdrowia nowych limitów finansowania, na skutek wydania Obwieszczenia Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, zgodnie z art. 9 U stawy z dnia 12 maja 2011 o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, powodującego obniżenie dotychczasowych limitów: - z dniem, w którym zmiany limitów zaczną obowiązywać, obniżeniu ulegają ceny określone w umowie wyższe od kwoty limitu do kwoty określonej jako limit finansowania bez konieczności podpisywania przez strony aneksu do umowy; - dopuszcza się możliwość zmiany umowy poprzez zawarcie pisemnego aneksu polegającego na obniżeniu ceny jednos tkowej określonej w umowie wyższej od kwoty limitu na niższą od limitu finansowania; - dopuszcza się możliwość zmiany umowy poprzez zawarcie pisemnego aneksu polegającego na obniżeniu ceny jednostkowej określonej w umowie wyższej od kwoty limitu na równą l ub niższą od limitu finansowania i jednoczesnej zmianie oferowanego leku (wraz z wszelkimi konsekwencjami ilościowymi i rachunkowymi ) na lek równoważny, którego cena będzie mieścić się w limicie finansowania w obowiązującym Obwieszczeniu Ministra Zdrowia. W wyniku niniejszych zmian nie może ulec zwiększeniu ilość zamawianego leku. Powyższe zmiany są dopuszczalne po uprzednim pisemnym powiadomieniu kierownika Apteki Szpitalnej Kupującego o proponowanej zmianie i wyrażeniu zgody na taką zmianę przez Kierowni ka Apteki Szpitalnej oraz po podpisaniu aneksu do umowy. 5.9. W przypadku wprowadzenia przez Ministerstwo Zdrowia do wykazu nowych leków dotychczas nie objętych wykazem, na skutek wydania Obwieszczenia Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, zgodnie z art. 9 Ustawy z dnia 12 maja 2011 o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, powodującego, że wykaze m został objęty lek, który jest przedmiotem umowy dopuszcza się następujące zmiany umowy: - z dniem, w którym zmiany zaczną obowiązywać, obniżeniu ulegają ceny określone w umowie wyższe od kwoty limitu do kwoty określonej jako limit finansowania bez koniec zności podpisywania przez strony aneksu do umowy; - dopuszcza się możliwość zmiany umowy poprzez zawarcie pisemnego aneksu polegającego na obniżeniu ceny jednostkowej określonej w umowie wyższej od kwoty limitu na niższą od limitu finansowania. 5.10. W prz ypadku obniżenia ceny przez Sprzedającego na skutek obniżenia ceny przez Producenta spowodowanej podpisaniem przez Producenta umowy z Ministerstwem Zdrowia o podziale ryzyka i obniżeniu cen dla Świadczeniodawców cena określona w umowie ulega obniżeniu – po wyższa zmiana nie wymaga podpisania aneksu do umowy. 5.11. W przypadku określonym w pkt. 5.10 § 1 niniejszej umowy strony mogą zwiększyć ilości przedmiotu umowy do wartości określonej w § 1 ust 2 niniejszej umowy – powyższe wymaga podpisania aneksu do umow y przez strony. 6. W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są leki refundowane w chemioterapii i programach lekowych Sprzedający zobowiązany jest zaoferować preparaty zamieszczone w wykazie leków refundowanych w chemioterapii i programach lekowych – zgodni e z obwieszczeniem Ministra Zdrowia wydanym na podstawie art.37 ust. 1 ustawy z dnia 12 maja 2011 w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. Nr 122, poz. 696 z późn. zm.) . W przypadku zmiany Obwieszczenia Ministra Zdrowia w zakresie chemioterapii i programów lekowych dopuszcza się zmianę umowy (wraz z wszelkimi konsekwencjami ilościowymi i rachunkowymi) polegającą na zmianie oferowanego leku w przypadku skreślenia z wykazu leku objętego niniejszą umową, na lek o tej samej nazwie chemicznej objęty wykazem. W przypadkach wymienionych w niniejszym ustępie nie może ulec zwiększeniu całkowita ilość oraz wartość brutto zmienionej pozycji określonej w załączniku do niniejszej umow y. 7.Kupujący zastrzega sobie możliwość rotacji tj. wymiany leków, których termin ważności dobiega końca na leki o dłuższym terminie ważności zgodnie z postanowieniami § 6 umowy na 3 miesiące przed upływem terminu ważności. ZGODNIE Z § 11 ZAŁĄCZNIKA NR 7 D O SIWZ: 1.Zmiana umowy wymaga zgody obu stron umowy oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem art. 144 ust Pzp za wyjątkiem przypadków określonych w niniejszym paragrafie oraz w paragrafach poprzedzających 2.Poza przypadkami opisanymi w i nnych paragrafach umowy dopuszcza się zmiany umowy polegające na: 2.1. zmianie formy organizacyjno - prawnej stron, nazwy, siedziby lub podmiotów reprezentujących pod warunkiem, że pod względem prawnym nie prowadzą one do zmian stron umowy. 2.2. - zmianie nu meru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu - zmianie sposobu konfekcjonowania (w przypadku zmiany ilości sztuk w opakowaniu dopuszcza się zmianę zaoferowanej ilości opakowań, ceny jednostkowej za opakowania wraz z konsekwencjami rachunkowymi do konanej zmiany z zastrzeżeniem, że nie może ulec zwiększeniu zakontraktowana ogólna ilość oraz wartość pozycji), 2.3. zmianie postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności tzw. ,, siły wyższej” tj. wydarzeń i okoliczności nadzwyczajnych, nieprzewi dywalnych, niezależnych od dobrej woli i intencji którejkolwiek ze stron umowy, które umożliwiają jednej ze stron wywiązanie się z postanowień zawartej umowy lub powodują rażącą stratę dla którejkolwiek ze stron umowy. W przypadku, gdy którakolwiek ze stro n nie jest w stanie wywiązać się ze swych zobowiązań umownych w związku z okolicznościami ,,siły wyższej” – druga strona powinna być poinformowana na piśmie, w terminie do 7 dni od momentu zaistnienia tych okoliczności, pod rygorem rozwiązania umowy w tryb ie natychmiastowym. Gdy okoliczności ,,siły wyższej” uniemożliwiają jednej ze stron umowy wywiązanie się ze swych zobowiązań umownych przez okres dłuższy niż 2 miesiące, strony umowy mogą rozwiązać umowę w całości lub w części bez odszkodowania. W takim pr zypadku rozwiązania umowy, jej wykonanie i końcowe rozliczenie powinno być uzgodnione przez obie strony umowy. 3. Warunkami dokonania zmian wskazanych w ust 2 pkt. 2.2 mogą być na stępujące okoliczności: - wprowadzony zostanie na rynek produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony, - wystąpi przejściowy brak produktu spowodowany okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy (po przeprowadzeniu postępowania dowodowo - wyjaśniającego) przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową określonych w SIWZ (przez okres nie dłuższy niż 60 dni od dnia zaistnienia okoliczności). W powyższym przypadku Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu przed podpisaniem aneksu do umowy dokumenty dotyczące produktu zam iennego potwierdzające, iż oferowany produkt zamienny odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ, które były odpowiednio wymagane dla produktu objętego umową (pierwotnego). - będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa pacje ntów, - będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa. 4. Kupujący zastrzega sobie możliwość zmiany umowy, z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, w przypadku powstania nadzwyczajnych okoliczności (nie będących „siłą wyższą”), grożących r ażącą stratą, których strony nie przewidziały przy zawarciu umowy; 5. Kupujący zastrzega sobie możliwość zmiany umowy z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, w przypadku wystąpienia niezgodności pomiędzy zapisami umowy, a treścią oferty i/lub SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-10-30, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
pln
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: