Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa odczynników do oznaczania przeciwciał anty-HLA w grupach biorców o podwyższonym ryzyku immunologicznym w celu poprawy wyników leczenia transplantacyjnego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
1.3.) Oddział zamawiającego: USK-2
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Powstańców Wielkopolskich nr 72
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-111
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 914661088
1.5.8.) Numer faksu: 914661015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: w.sybal@usk2.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk2.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa odczynników do oznaczania przeciwciał anty-HLA w grupach biorców o podwyższonym ryzyku immunologicznym w celu poprawy wyników leczenia transplantacyjnego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92b0f97e-d547-11ee-a3b5-e25d731b0da9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00225763
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Informacje nt. komunikacji z Zamawiającym znajdują się pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
2. Oferta oraz składane elektronicznie przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) muszą zostać podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2
PUM w Szczecinie al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD). Kontakt z IOD jest możliwy telefonicznie pod nr: 91 466 14 77, lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@usk2.szczecin.pl. Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące
przetwarzania Państwa danych przez USK-2, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich
sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania oraz sprzeciwu na ich przetwarzanie.
Szczegółowe informacje są zawarte w SWZ Rozdział 1 pkt. XXVI.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje są zawarte w SWZ Rozdział 1 pkt. XXVI.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/220/15/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odczynników do przeciwciał anty-HLA w grupach biorców o podwyższonym ryzyku immunologicznym w celu poprawy wyników leczenia transplantacyjnego.
2. Zamawiający wymaga, aby wyroby określone:
a) w pozycjach 1–10, 12-13 były zarejestrowane jako wyroby medyczne do diagnostyki in vitro i zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 poz. 974).
b) w poz. 11 stanowiły materiały eksploatacyjne nie będące wyrobami medycznymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w niniejszym postępowaniu obejmują:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego;
2) oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji;
4. W zakresie wykonawców zagranicznych informacje są wskazane w Rozdziale 1 pkt. XVIII SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. WRAZ Z OFERTĄ, w celu potwierdzenia, że oferowana dostawa spełnia wymagania określone przez zamawiającego w dokumentach zamówienia, WYKONAWCA ZŁOŻY wyszczególnione poniżej przedmiotowe środki dowodowe:
a) Oświadczenie o dopuszczeniu oferowanych wyrobów do obrotu i używania na terytorium RP – zgodnie z Ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 poz. 974). dalej zwaną„UoWM”);
b) Dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i używania na terytorium RP oferowanych wyrobów zgodnie z Ustawą z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 poz. 974). (dla wszystkich odczynników za wyjątkiem: odczynnika redukcji wysokiego tła)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Oświadczenie o dopuszczeniu oferowanych wyrobów do obrotu i używania na terytorium RP – zgodnie z Ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 poz. 974). dalej zwaną„UoWM”);
b) Dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i używania na terytorium RP oferowanych wyrobów zgodnie z Ustawą z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 poz. 974). (dla wszystkich odczynników za wyjątkiem: odczynnika redukcji wysokiego tła)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa;
b) wstępne oświadczenie wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu (jeśli zamawiający wymaga spełniania warunków udziału) – w zakresie wskazanym przez
zamawiającego – o treści zgodnej z załącznikiem do SWZ;
c) formularz cen jednostkowych;
d) w zakresie wykonawców , którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP
a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu
z KRS/CEiDG składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
b) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
powyżej zastępuje się je w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania wykonawcy
Pozostałe informacje wskazane zostały w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna - konsorcjum bądź spółka cywilna: w przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia, oferta winna spełniać następujące wymagania:
a) do oferty powinno być załączone pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu
b) oferta wspólna winna być sporządzona zgodnie z SWZ;
c) każdy z wykonawców składa oddzielnie oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP o niepodleganiu wykluczeniu
oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymagane oświadczenie należy złożyć w sposób wyraźnie
wskazujący, kto składa oświadczenie, to jest: czy oświadczenie składane jest przez członka konsorcjum czy też przez
pełnomocnika w imieniu konsorcjum;
d) wspólnicy spółki cywilnej traktowani będą tak jak wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ZMIANA UMOWY
§ 13
Na uzasadniony wniosek Zamawiającego strony mogą w drodze aneksu do umowy dokonać zmian w zakresie ilości poszczególnych rodzajów wyrobów przy zachowaniu wartości netto umowy określonej w § 6 ust. 1.
§ 14
2. Zamawiający poza możliwością zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3, 4 PZP, przewiduje również możliwość dokonania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
a) obniżenia cen jednostkowych wyrobów w przypadkach innych niż określone w § 7 umowy,
b) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 5 umowy,
c) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 13 umowy,
d) wprowadzenia do obrotu po zawarciu umowy nowych wyrobów o lepszej jakości od wyrobów stanowiących przedmiot umowy, o ile zostaną spełnione warunki określone w § 5 ust. 2-7 umowy,
e) zmiany wielkości opakowania wyrobu, pod warunkiem zachowania ceny ofertowej z uwzględnieniem zmienionej wielkości opakowania,
f) innych zmian korzystnych dla Zamawiającego, nie modyfikujących ogólnego charakteru umowy,
g) gdy zmiany obowiązujących przepisów prawa będą nakładać na Zamawiającego lub Wykonawcę nowe obowiązki dostosowania realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z wyznaczonymi normami lub standardami;
h) przypadku zmniejszenia ilości zamówień wyrobów z uwagi zmniejszoną ilość pacjentów zakwalifikowanych do przeszczepu nerki w ramach Programu opisanego w preambule i ilości badań zleconych Zamawiającemu przez Ministerstwo Zdrowia
3. Dopuszczalna jest również zmiana umowy, której łączna wartość zmiany jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
§ 15
1. Każda ze Stron może żądać zmiany Wynagrodzenia (odpowiednio podwyższenia lub obniżenia) w przypadku zmiany kwartalnego Wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych (pot. Inflacja – analogiczny okres roku poprzedniego=100), ogłaszanego obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego („Wskaźnik GUS”) /źródło GUS, www.stat.gov.pl/.
§ 19
3. W przypadku niewykorzystania ilościowego wyrobów w terminie wskazanym w umowie, strony mogą w drodze aneksu zawartego pod rygorem nieważności w formie pisemnej, przedłużyć termin realizacji umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi na tym etapie postępowania dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin, na stronie dotyczącej postępowania ZP/220/15/24
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-08 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawców, w stosunku do których zachodzi
którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 PZP oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (Dz.U.2022.835 z dnia 2022.04.15).