Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa leków Zad. 1 – Immunoglobulina stosowana w leczeniu chorób neurologicznych – Program lekowy NFZ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001262860
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul.Ziołowa 45-47
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-635
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 359 89 52
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: azawada@gcm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gcm.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa leków Zad. 1 – Immunoglobulina stosowana w leczeniu chorób neurologicznych – Program lekowy NFZ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-adccfd5e-36f6-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00247127
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009807/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.1 Dostawa leków, dostawa środków dezynfekcyjnych, dostawa materiałów opatrunkowych, dostawa nici (szwów) chirurgicznych, dostawa nici (szwów) chirurgicznych dla Bloków Operacyjnych Szpitala
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim na elektronicznej Platformie Zakupowej
Zamawiającego https://gcm.logintrade.net/ .7.2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują tylko za pośrednictwem
Platformy Zakupowej pod adresem: https://gcm.logintrade.net/ z wyłączeniem próbek.Zamawiający nie
dopuszcza wykorzystywania poczty elektronicznej, wskazanej w pkt. 7.3 SWZ, w niniejszym
postępowaniu, jako środek komunikacji elektronicznej do komunikacji Zamawiającego z
wykonawcami.7.3. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:- Bożena
Lipińska - Anna Zawada7.4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści
SWZ.Wniosek należy przesłać na pośrednictwem Platformy Zakupowej.Zamawiający udziela
wyjaśnień treści SWZ z zachowaniem zasad określonych art. 284 Pzp.7.5. Treść zapytań wraz z
wyjaśnieniami zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowej
prowadzonego postępowania, a w przypadkach, o których mowa w art. 280 ust. 2 i 3 ustawy,
przekazuje wykonawcom, którym udostępnił odpowiednio SWZ albo opis potrzeb i wymagań. 7.6. W
uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść
SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonego
postępowania.7.7. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią SWZ a treścią udzielonych wyjaśnień i
zmian, obowiązująca jest treść zawierająca późniejsze oświadczenie Zamawiającego.UWAGA!!!7.8.
Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej została zamieszczona w zakładce INSTRUKCJE pod
adresem https://gcm.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .7.9. Ogólne zasady korzystania z
Platformy Zakupowej:7.9.1. Przeglądanie postępowań, pobieranie dokumentów nie wymaga rejestracji,
ani logowania na Platformie. W niniejszym postępowaniu rejestracji oraz logowania nie wymaga
złożenie oferty. Logowania wymaga zmiana lub wycofanie oferty, przekazywanie wyjaśnień,
dokumentów lub oświadczeń w odpowiedzi na wezwania Zamawiającego, kierowane w toku badania i oceny ofert.7.9.2. Złożenie dokumentów oraz oświadczeń, o których mowa w pkt. 7.9.1. SWZ wymaga
zarejestrowania się przez wykonawcę lub w przypadku posiadania konta na Platformie, zalogowania.
Rejestracja i logowanie są bezpłatne. Rejestrując się albo logując Wykonawcy, akceptują warunki
korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie:
https://gcm.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html7.9.3. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie
elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej. Za datę przekazania zawiadomień oraz
informacji przyjmuje się ich datę złożenia na Platformie Zakupowej.7.10. Wykonawca może zwrócić się
do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Proces zadawania pytań został opisany w zakładce
INSTRUKCJE pod adresem https://gcm.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .7.11 Zamawiający
informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy,
Wykonawca winien skontaktować się z Logintrade S.A. ul. Braniborska 2/10, 53-680 Wrocław; tel. +48
71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 3.6. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w
Katowicach, ul. Ziołowa 45/47, 40–635 Katowice – Ochojec;• inspektor ochrony danych osobowych w
Górnośląskim Centrum Medycznym im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w
Katowicach - kontakt iod@gcm.pl, 32/359-89-54;• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; •
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres minimum 5
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;• obowiązek podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • w
odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; • posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;• na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;• nie przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do
usunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO; • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.---------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------* Wyjaśnienie:
skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz
nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.3321.207.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa leków
Zad. 1 – Immunoglobulina stosowana w leczeniu chorób neurologicznych – Program lekowy NFZ
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają Załącznik 2b do SWZ.
Zamawiający informuje, że nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością przeprowadzenia negocjacji. Zamawiający informuje, że nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością
przeprowadzenia negocjacji.3.3. Wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu
zamówienia:
1) oferowany produkt leczniczy musi posiadać atesty, certyfikaty i być zarejestrowany zgodnie z
przepisami prawa wymagającymi posiadania atestów, certyfikatów oraz rejestracji,
2) oferowany produkt leczniczy musi być wprowadzony do obrotu zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 06 września 2001r. prawo farmaceutyczne tekst jednolity (Dz.U z 2019r. poz.499)
,
3) oferowany produkt leczniczy musi odpowiadać normom lub specyfikacjom technicznym
obowiązującym dla tego wyrobu;
3.4. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów równoważnych, tj. o
parametrach chemicznych, fizycznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SWZ –
wyłącznie w odniesieniu do produktów, których pochodzenie zostało określone przez
Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia.
Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych określonych w SWZ
tj. równoważnych farmaceutycznie i terapeutycznie oraz refundowanych przez Narodowy
Fundusz Zdrowia. Równoważność farmaceutyczna określa sytuację, w której porównywane leki
zawierają taką samą ilość środka leczniczego w takiej samej postaci leku, odpowiadającej tym
samym porównywalnym normom i które przeznaczone są do podawania taką samą drogą;
równoważność farmaceutyczna nie warunkuje równoważności terapeutycznej, gdyż różnice w
zakresie substancji uzupełniających i procesu produkcyjnego mogą powodować różnice w
rozpuszczeniu oraz biodostępności, a w konsekwencji w działaniu środka farmaceutycznego.
Równoważność terapeutyczna - dwa środki są równoważne terapeutycznie, jeżeli są
równoważne farmaceutycznie i jeżeli po ich podaniu w takiej samej dawce ich efekty zarówno w
zakresie skuteczności jak i bezpieczeństwa są takie, jak można było oczekiwać na podstawie
odpowiednich badań.
Wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia zostały określone w Załączniku
nr 2b do SWZ.
Jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia oferuje, poprzez wskazanie w
Formularzu cenowym, przedmiot zamówienia równoważny określonemu w SWZ, jest on
zobowiązany - w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom
Zamawiającego określonym w SWZ – dokonać w formularzu cenowym opisu każdego z
rozwiązań równoważnych (Nazwa handlowa, międzynarodowa, ilość sztuk w opakowaniu
oferowanego produktu).
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę postaci form doustnych tj. wycenę:
-zamiast tabletek – tabletki powlekane, ampułki – fiolki;
-zamiast tabletek powlekanych –tabletki, kapsułki lub drażetki
-zamiast kapsułek – tabletki powlekane, tabletki, lub drażetki
Zamiast tabletek , tabletek powlekanych lub kapsułek o powolnym uwalnianiu – tabletek, tabletek
powlekanych lub kapsułek i o zmodyfikowanym uwalnianiu i odwrotnie .
Rozwiązanie równoważne oznacza rozwiązanie umożliwiające uzyskanie efektu założonego
przez Zamawiającego i sprecyzowanego w SWZ za pomocą innych rozwiązań.
Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest
obowiązany określić i opisać rozwiązania równoważne, wypełniając odpowiednio Formularz
cenowy, którego wzór stanowi załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33680000-0 - Wyroby farmaceutyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie kryteriów
określonych w SWZ oraz ich wag.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA CZĄSTKOWEGO
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów, tj.:a) posiada Zezwolenie
Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lub
dokument potwierdzający, że Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym uprawnionym do
wprowadzania do obrotu danego produktu leczniczego lub inny właściwy dokument
potwierdzający uprawnienia Wykonawcy do wprowadzania do obrotu na terenie Polski
produktów leczniczych;Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, o
których mowa w art. 58 Pzp, muszą łącznie spełnić warunek wymieniony w art. 112 ust. 2 pkt 2
Pzp .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lub
dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym uprawnionym do wprowadzania do obrotu danego
produktu leczniczego lub inny właściwy dokument potwierdzający uprawnienia Wykonawcy do
wprowadzania do obrotu na terenie Polski produktów leczniczych
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o
braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ;2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru
Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Oświadczenie o oferowanych produktach leczniczych
sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z paragrafem 9 Umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-14