Dostawa leków

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa leków
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2021-05-20
  • ZamawiającyGórnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
  • Data publikacji ogłoszenia2021-05-12
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00052034
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa leków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001262860

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul.Ziołowa 45-47

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-635

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: azawada@gcm.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gcm.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa leków

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b40027bc-b2f6-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00052034

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009807/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.2.1 Dostawa leków, dostawa środków dezynfekcyjnych, dostawa materiałów opatrunkowych, dostawa nici (szwów) chirurgicznych, dostawa nici (szwów) chirurgicznych dla Bloków Operacyjnych Szpitala

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

gcm.logintrade.net

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim na elektronicznej Platformie ZakupowejZamawiającego https://gcm.logintrade.net/ .7.2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia,wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują tylko za pośrednictwemPlatformy Zakupowej pod adresem: https://gcm.logintrade.net/ z wyłączeniem próbek.Zamawiający niedopuszcza wykorzystywania poczty elektronicznej, wskazanej w pkt. 7.3 SWZ, w niniejszympostępowaniu, jako środek komunikacji elektronicznej do komunikacji Zamawiającego zwykonawcami.7.3. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:- BożenaLipińska - Anna Zawada7.4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treściSWZ.Wniosek należy przesłać na pośrednictwem Platformy Zakupowej.Zamawiający udzielawyjaśnień treści SWZ z zachowaniem zasad określonych art. 284 Pzp.7.5. Treść zapytań wraz zwyjaśnieniami zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowejprowadzonego postępowania, a w przypadkach, o których mowa w art. 280 ust. 2 i 3 ustawy,przekazuje wykonawcom, którym udostępnił odpowiednio SWZ albo opis potrzeb i wymagań. 7.6. Wuzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treśćSWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonegopostępowania.7.7. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią SWZ a treścią udzielonych wyjaśnień izmian, obowiązująca jest treść zawierająca późniejsze oświadczenie Zamawiającego.UWAGA!!!7.8.Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej została zamieszczona w zakładce INSTRUKCJE podadresem https://gcm.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .7.9. Ogólne zasady korzystania zPlatformy Zakupowej:7.9.1. Przeglądanie postępowań, pobieranie dokumentów nie wymaga rejestracji,ani logowania na Platformie. W niniejszym postępowaniu rejestracji oraz logowania nie wymagazłożenie oferty. Logowania wymaga zmiana lub wycofanie oferty, przekazywanie wyjaśnień,dokumentów lub oświadczeń w odpowiedzi na wezwania Zamawiającego, kierowane w toku badania ioceny ofert.7.9.2. Złożenie dokumentów oraz oświadczeń, o których mowa w pkt. 7.9.1. SWZ wymaga zarejestrowania się przez wykonawcę lub w przypadku posiadania konta na Platformie, zalogowania.Rejestracja i logowanie są bezpłatne. Rejestrując się albo logując Wykonawcy, akceptują warunkikorzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie:https://gcm.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html7.9.3. Komunikacja między Zamawiającym aWykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formieelektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej. Za datę przekazania zawiadomień orazinformacji przyjmuje się ich datę złożenia na Platformie Zakupowej.7.10. Wykonawca może zwrócić siędo Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Proces zadawania pytań został opisany w zakładceINSTRUKCJE pod adresem https://gcm.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .7.11 Zamawiającyinformuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy,Wykonawca winien skontaktować się z Logintrade S.A. ul. Braniborska 2/10, 53-680 Wrocław; tel. +4871 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 3.6. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jestGórnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego wKatowicach, ul. Ziołowa 45/47, 40–635 Katowice – Ochojec;• inspektor ochrony danych osobowych wGórnośląskim Centrum Medycznym im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego wKatowicach - kontakt iod@gcm.pl, 32/359-89-54;• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą napodstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzieleniezamówienia publicznego;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którymudostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; •Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres minimum 5lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowyprzekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;• obowiązek podania przezPanią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowymokreślonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • wodniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; • posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODOprawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;• na podstawie art. 16 RODO prawo dosprostowania Pani/Pana danych osobowych *;• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO **; • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszaprzepisy RODO;• nie przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo dousunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO; • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------* Wyjaśnienie:skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzieleniezamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraznie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo doograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celuzapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwaczłonkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.3321.50.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa lekówZad. 1 – Ampicillinum + Sulbactanum inj.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają Załącznik 2b do SWZ.Zamawiający informuje, że nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością przeprowadzenia negocjacji.Wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) oferowany produkt leczniczy musi posiadać atesty, certyfikaty i być zarejestrowany zgodnie z przepisami prawa wymagającymi posiadania atestów, certyfikatów oraz rejestracji, 2) oferowany produkt leczniczy musi być wprowadzony do obrotu zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 06 września 2001r. prawo farmaceutyczne tekst jednolity (Dz.U z 2019r. poz.499) , 3) oferowany produkt leczniczy musi odpowiadać normom lub specyfikacjom technicznym obowiązującym dla tego wyrobu; 3.4. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów równoważnych, tj. o parametrach chemicznych, fizycznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SWZ – wyłącznie w odniesieniu do produktów, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych określonych w SWZ tj. równoważnych farmaceutycznie i terapeutycznie oraz refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Równoważność farmaceutyczna określa sytuację, w której porównywane leki zawierają taką samą ilość środka leczniczego w takiej samej postaci leku, odpowiadającej tym samym porównywalnym normom i które przeznaczone są do podawania taką samą drogą; równoważność farmaceutyczna nie warunkuje równoważności terapeutycznej, gdyż różnice w zakresie substancji uzupełniających i procesu produkcyjnego mogą powodować różnice w rozpuszczeniu oraz biodostępności, a w konsekwencji w działaniu środka farmaceutycznego. Równoważność terapeutyczna - dwa środki są równoważne terapeutycznie, jeżeli są równoważne farmaceutycznie i jeżeli po ich podaniu w takiej samej dawce ich efekty zarówno w zakresie skuteczności jak i bezpieczeństwa są takie, jak można było oczekiwać na podstawie odpowiednich badań. Wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia zostały określone w Załączniku nr 2b do SWZ. Jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia oferuje, poprzez wskazanie w Formularzu cenowym, przedmiot zamówienia równoważny określonemu w SWZ, jest on zobowiązany - w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego określonym w SWZ – dokonać w formularzu cenowym opisu każdego z rozwiązań równoważnych (Nazwa handlowa, międzynarodowa, ilość sztuk w opakowaniu oferowanego produktu). Zamawiający wyraża zgodę na zmianę postaci form doustnych tj. wycenę: -zamiast tabletek – tabletki powlekane, ampułki – fiolki; -zamiast tabletek powlekanych –tabletki, kapsułki lub drażetki -zamiast kapsułek – tabletki powlekane, tabletki, lub drażetki Zamiast tabletek , tabletek powlekanych lub kapsułek o powolnym uwalnianiu – tabletek, tabletek powlekanych lub kapsułek i o zmodyfikowanym uwalnianiu i odwrotnie . Rozwiązanie równoważne oznacza rozwiązanie umożliwiające uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego i sprecyzowanego w SWZ za pomocą innych rozwiązań. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany określić i opisać rozwiązania równoważne, wypełniając odpowiednio Formularz cenowy, którego wzór stanowi załącznik do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33680000-0 - Wyroby farmaceutyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie kryteriówokreślonych w SWZ oraz ich wag.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA CZĄSTKOWEGO

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ilewynika to z odrębnych przepisów, tj.:w odniesieniu do wszystkich Zadań:a) posiada ZezwolenieGłównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lubdokument potwierdzający, że Wykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym uprawnionym dowprowadzania do obrotu danego produktu leczniczego lub inny właściwy dokumentpotwierdzający uprawnienia Wykonawcy do wprowadzania do obrotu na terenie Polskiproduktów leczniczych;Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączajądo oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonająposzczególni wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, októrych mowa w art. 58 Pzp, muszą łącznie spełnić warunek wymieniony w art. 112 ust. 2 pkt 2Pzp .

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lub dokument potwierdzający, żeWykonawca jest podmiotem odpowiedzialnym uprawnionym do wprowadzania do obrotu danegoproduktu leczniczego lub inny właściwy dokument potwierdzający uprawnienia Wykonawcy dowprowadzania do obrotu na terenie Polski produktów leczniczych

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tejsamej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji ikonsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertęczęściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentamilub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innegowykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niżjedno Zadanie, Zamawiający uzna, iż dokument ten, złożone w celu potwierdzenia, iż Wykonawca niepodlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, jest częścią oferty odnoszącej się dotych Zadań;2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji iInformacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzony niewcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lubewidencji

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Oświadczenie o oferowanych produktach leczniczychsporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z paragrafem 9 Umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-20 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://gcm.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-20 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-18

2021-05-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę oczyszczanie jelita grubego - Zabrze
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Interesuje mnie zabieg płukania jelita grubego, który miałbym wykonywany mieć po raz pierwszy. Wizyta najlepiej w godzinach popołudniowych po 16.30. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI