Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa kolumny laparoskopowej trójwymiarowej (3D) wraz z wyposażeniem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej –Curie –Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288366
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Garncarska 11
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-115
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: (12) 634-82-82
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@onkologia.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nio-krakow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kolumny laparoskopowej trójwymiarowej (3D) wraz z wyposażeniem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36d25291-e3d3-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145938
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.ogloszenia.propublico.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zawarte są w pkt. 14 i 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami pkt. 29 treści SWZ - klauzula informacyjna RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami pkt. 29 treści SWZ - klauzula informacyjna RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-271-33/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa kolumny laparoskopowej trójwymiarowej (3D) wraz z wyposażeniem - zgodnie z załącznikami nr 1A i 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33162000-3 - Urządzenia i przyrządy używane na salach operacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został określony przez Zamawiającego w pkt. 22 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu - załącznik nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedłożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami pkt. 13 treści SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy - załączniku nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-19 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://e-propublico.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-19 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z uwagi na fakt funkcjonalnego połączenia występującego pomiędzy kolumną laparoskopową 3D, a wyposażeniem, które jest niezbędne do pracy z użyciem kolumny laparoskopowej. Dla prawidłowego przebiegu pracy z wykorzystaniem kolumny laparoskopowej niezbędnym jest, aby wyposażenie, które będzie wykorzystywane w codziennej pracy personelu Zamawiającego, było w pełni kompatybilne z dostarczoną Zamawiającemu kolumną laparoskopową. Podzielenie zamówienia na części mogłoby doprowadzić do wystąpienia jednej z dwóch sytuacji:
1) udzielenia zamówienia dwóm różnym Wykonawcom, którzy przedstawiliby w ofertach niekompatybilne ze sobą rozwiązania technologiczne (pochodzące od różnych producentów);
2) nieudzielenia którejkolwiek z części zamówienia na skutek niezłożenia ofert albo złożenia ofert podlegających odrzuceniu.
Bezpośrednią konsekwencją wystąpienia takiego stanu rzeczy byłaby znaczna pod względem czasowym, niemożność wykonywania przez Zamawiającego podstawowych zadań w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, z uwagi na brak sprzętu medycznego niezbędnego do realizacji świadczeń opieki zdrowotnej i przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie jego prawidłowej obsługi i konserwacji, a także konieczność powtórzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla całości przedmiotu zamówienia lub też jego części. Dodatkowym i niepotrzebnym ryzykiem na jakie naraziłby się Zamawiający wskutek podziału zamówienia na części, byłaby utrata przez Zamawiającego gwarancji producenta kolumny laparoskopowej, wynikłej z wykorzystywania wyposażenia niepochodzącego od producenta tejże kolumny. W konsekwencji powyższego, mogłoby dojść do postawienia Zamawiającemu zarzutu dysponowania środkami publicznymi wbrew zasadom dokonywania wydatków ze środków publicznych, o których mowa w art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305).
2. Okres realizacji zamówienia, o którym mowa w punkcie 4.2.10.) niniejszego Ogłoszenia o zamówienia, wynosi do 8 (ośmiu) tygodni od daty udzielenia zamówienia (podpisania umowy o zamówienie publiczne).