Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Administrowanie i utrzymanie cmentarza komunalnego, położonego
w Grajewie przy ul. Pułaskiego w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r
1.3.5 Administrowanie i utrzymanie cmentarza komunalnego w 2024 r.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1) Administrowanie cmentarzem i jego utrzymanie obejmuje w szczególności następujące czynności:
- prowadzenie dokumentacji cmentarza w formie elektronicznej i papierowej w zakresie wymaganym stosownymi przepisami, tj. prowadzenie księgi osób pochowanych na cmentarzu, księgi grobów na cmentarzu oraz alfabetycznego spisu osób pochowanych na cmentarzu (księgi cmentarne),
- umieszczenie na własnej stronie internetowej i stronie miasta Grajewo wyszukiwarki grobów i osób pochowanych na cmentarzu komunalnym,
- nadzór nad właściwym zagospodarowaniem cmentarza, w tym:
• wytyczanie miejsc pochówków i usytuowania grobów,
• oznaczenie sektorów grzebalnych zgodnie z planem zagospodarowania terenu,
• wytyczanie usytuowania pomników i grobowców oraz nadzór nad prawidłowością ich usytuowania,
- zawieranie w imieniu Miasta umów na korzystanie z kwater pod groby,
- wydawanie zgody na postawienie pomnika,
- pobieranie opłat za czynności związane z wytyczaniem usytuowania pomnika i grobowca oraz opłat za kwatery pod groby, zgodnie z aktualnym cennikiem wprowadzonym przez uprawniony organ,
- prowadzenie ewidencji pobranych opłat zgodnie z obowiązującymi stawkami za korzystanie
z cmentarza komunalnego,
- sporządzanie miesięcznych raportów z wpłat z tytułu w/wym. opłat,
- udostępnianie cmentarza zakładom pogrzebowym i wykonawcom pomników oraz nadzorowanie wykonywanych przez nich prac,
- ponoszenie odpowiedzialności za wypadki oraz za szkody na mieniu i zdrowiu, wynikające
z niewłaściwego utrzymania cmentarza,
- zapewnienie biura zlokalizowanego w mieście Grajewo, na potrzeby obsługi klienta
i prowadzenia spraw administracyjnych,
- prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi,
- nadzór nad przygotowywaniem miejsc pochówku zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby
i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków,
- czuwanie nad właściwym przebiegiem ceremonii pogrzebowych, dbanie o właściwe przygotowanie miejsca pochówku, zapewnienie prawidłowego dojazdu lub dojść do tego miejsca oraz ochronę sąsiednich grobów i nagrobków,
- zapewnienie możliwości kontaktu z pracownikiem administracyjno - technicznym poza godzinami pracy biura Wykonawcy,
- ponoszenie wszelkich kosztów związanych z kontrolami służb sanitarnych, jak też ponoszenie pełnej odpowiedzialności za nieprawidłowości stwierdzone w trakcie tych kontroli,
- usuwanie na swój koszt wszelkich szkód, które powstały w trakcie wykonywania prac,
- dokonywanie rozliczeń opłat, o których mowa wcześniej do 10 - tego dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie do 10 - tego dnia następnego miesiąca przekazać Miastu szczegółowe rozliczenie za poprzedni miesiąc w postaci wykazu wykonywanych czynności i pobranych opłat,
- dokonywanie wpłaty opłat, o których mowa wyżej na konto Urzędu Miasta w terminie do 5 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Wykonawca w przypadku wystąpienia różnic pomiędzy należnymi opłatami wynikającymi z cennika opłat za usługi cmentarne a wpłatami, które faktycznie wpłynęły na konto Miasta, ma obowiązek pokrycia tej różnicy na wezwanie Zamawiającego,
- w przypadku nieterminowego dokonania opłat przez Wykonawcę Zamawiający naliczy odsetki ustawowe za zwłokę,
- Zamawiający jest uprawniony do dokonywania kontroli ksiąg cmentarnych, ksiąg rachunkowych oraz wszelkiej dokumentacji księgowo - finansowej dotyczącej przychodów z tytułu wnoszonych opłat cmentarnych,
- zawieranie wszelkich umów w swoim imieniu, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania cmentarza oraz do ponoszenia opłat za dostawę wody, odbiór odpadów komunalnych i innych opłat związanych z funkcjonowaniem cmentarza.
2) Utrzymanie czystości i porządku na terenie cmentarza, w tym:
a) utrzymanie w czystości i porządku terenu cmentarza, ścieżek i dróg dojazdowych,
b) w okresie zimowym odśnieżanie i zwalczanie śliskości alejek cmentarza oraz dróg
dojazdowych,
c) inne drobne prace porządkowe dotyczące eksploatacji cmentarza,
d) wyposażenie cmentarza w odpowiednią ilość pojemników do gromadzenia odpadów i ich
sukcesywne opróżnianie w miarę napełniania,
e) ponoszenie kosztów wywozu odpadów,
f) wyposażenie i utrzymanie w czystości kabin toaletowych TOI-TOI, po dwie w każdym
sektorze cmentarza.
3) Utrzymanie zieleni, w tym:
a) sukcesywne koszenie trawy i zbieranie nieczystości na terenie cmentarza,
b) pielęgnacja drzew i krzewów.
4) Utrzymanie obiektów budowlanych i uzbrojenia, w tym:
a) bieżące utrzymanie we właściwym stanie cmentarza i infrastruktury technicznej (ogrodzenie, nawierzchnie alejek cmentarnych, sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa, punkty czerpania wody).
2. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) i na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w tej ustawie. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do okazania kart przekazania odpadów o których mowa w w/wym. ustawie.
3. Administrowanie cmentarzem odbywać się będzie zgodnie z przepisami zawartymi m.in. w:
1) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2240),
2) Ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz. U. z
2023 r. poz. 887 z późn. zm.),
3) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą
spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. z 2008 r. Nr 48 poz.
284),
4) Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w
sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z 2001 r. Nr 90 poz.1013 z późn. zm.),
5) Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami
i szczątkami ludzkimi (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1910),
6) Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2021 r. w sprawie wzoru karty zgonu (Dz. U. z
2021 r. poz. 1448),
7) Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych,
w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób
zmarłych na te choroby (Dz. U. z 2001 r. Nr 152, poz. 1742),
8) przepisach wydanych przez właściwy organ w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi
cmentarne i korzystanie z cmentarza komunalnego na terenie miasta Grajewo (obecnie
Zarządzenie Nr 353/16 Burmistrza Miasta Grajewo z dnia 2 grudnia 2016 r.).
4. Stosownie do dyspozycji art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej przez Zamawiającego czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy:
- prowadzenie administracji cmentarzem komunalnym,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku oraz nadzorowanie wykonywania grobowców
i pomników, wyznaczanie miejsc pod groby.
5. Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 95 ustawy, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego
w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje
z tytułu niespełnienia tych wymagań określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik do niniejszej SWZ.
6. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 Pzp.
7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy.
8. Przedmiot zamówienia zgodnie z CPV:
• 98371111-5 – usługi utrzymania cmentarzy
9. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
10. Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej.
11. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej.
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
PROJEKT OKO Lendzioszek Optyk Łomża Okulista Optometrysta
Łomża (podlaskie)
NZOZ Pigułka - Poradnia leczenia ran
Białystok (podlaskie)
Sobolewski Klinika Medycyny Estetycznej
Białystok (podlaskie)
Ekstrakcja Ósemki Bezpieczne i Bezbolesne Usuwanie Zębów Mądrości
Białystok (podlaskie)
Bio dental clinic
Białystok (podlaskie)
Gabinet kosmetyczny Białystok, kosmetolog Białystok
Białystok (podlaskie)
Reha Med Sklep Medyczny Białystok
Białystok (podlaskie)
Audio Medika
Białystok (podlaskie)
SK Face Clinic Sara Kopczuk - Medycyna Estetyczna Białystok
Białystok (podlaskie)