IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Do oferty należy dołączyć na nośniku elektronicznym elektroniczną formę formularza cenowego w formacie Excel, zgodnego z wersją papierową w ofercie.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji i rękojmi |
30,00 |
Termin wykonania zamówienia |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Dopuszcza się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mających na celu prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, w następujących przypadkach: 1) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy – w zakresie objętym zmianą, w szczególności w zakresie zmiany stawki podatku VAT; 2) w wyniku zmiany umowy o dofinansowanie projektu zawartej pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Współfinansującą w zakresie terminów (w tym terminu rzeczowej realizacji projektu) lub wysokości i warunków płatności dofinansowania realizacji projektu stanowiącego przedmiot niniejszej umowy; 3) w sytuacji, gdy urządzenia/sprzęty określone w specyfikacji, a następnie w umowie, przestały być produkowane/zostały wycofane ze sprzedaży i są niedostępne albo zostały uznane przez producenta za przestarzałe, co będzie potwierdzone stosownym dokumentem, Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany przedmiotu umowy na wersję o parametrach technicznych, funkcjonalnych i użytkowych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego - w takim przypadku zmiana nie powinna powodować wzrostu ceny ofertowej, terminu wykonania i innych warunków udzielenia zamówienia zawartych w SIWZ, w/w zamianę przedmiotu umowy Zamawiający rozpatrzy, po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę pisemnego uzasadnienia i propozycji zamiany, 4) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy; 5) innych warunków umowy, jeżeli w chwili jej zawarcia nieznane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego; 6) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy – Zamawiający może zmniejszyć zakres dostawy - w przypadku wystąpienia konieczności zmniejszenia zakresu dostaw rozliczenie nastąpi w oparciu o ceny określone w formularzu cenowym Wykonawcy dostarczonym przed podpisaniem umowy oraz ilości dostaw faktycznie wykonanych; Zamawiający zastrzega przy tym, że w przypadku ograniczenia części dostaw z uwagi na wady przedmiotu umowy przysługiwać mu będzie uprawnienie do rozliczenia dostaw niewykonanych przez pomniejszenie należnego Wykonawcy wynagrodzenia stosownie do wartości niewykonanej części umowy, zgodnie z wartością określoną przez Wykonawcę w formularzu cenowym bądź też zgodnie z rzeczywistą, rynkową wartością danego elementu zamówienia, jeżeli podana przez Wykonawcę cena jednostkowa okazałaby się niższa niż faktyczny koszt zakupu; 7) zmiany ewentualnych umów z Podwykonawcami w zakresie: a) powierzenia realizacji zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia Podwykonawcom, b) innego zakresu podwykonawstwa, niż przedstawiony w ofercie; c) wprowadzenia innych Podwykonawców niż przedstawieni w ofercie; d) rezygnacji z podwykonawstwa, z zapewnieniem spełnienia warunków z art. 22 ust. 1. ustawy Pzp. 8) dopuszcza się zmianę terminu wykonania umowy w przypadkach działania siły wyższej, klęski żywiołowej - to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności – termin wykonania przedmiotu umowy może wówczas zostać przedłużony o czas trwania okoliczności. Dopuszcza się także zmianę pierwotnie ustalonego terminu wykonania umowy, jeżeli z przyczyn zależnych wyłącznie od Zamawiającego, związanych z organizacją zajęć w placówkach szkolnych będących odbiorcami wyposażenia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-12-17, godzina:
14:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT: 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Ofertę należy umieścić w jednym zapieczętowanym lub w inny trwały sposób zabezpieczonym opakowaniu (np. koperta) oznaczonym w następujący sposób: Oferta na Wyposażenie szkół podstawowych w Leżajsku w sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem i nagłośnienie – nie otwierać przed godz. 14.30 do dnia otwarcia ofert. 3. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. 4. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1) wypełniony zgodnie z SIWZ i podpisany formularz ofertowy - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) wypełnione i podpisane dokumenty i oświadczenia oznaczonych odpowiednio jako Załączniki nr 4, nr 5 do SIWZ. 3) wypełniony i podpisany Formularz cenowy - (wg wzorów stanowiącego Załącznik nr 3) w formie pisemnej (oraz elektronicznej, przekazanej na dołączonej do oferty płycie CD lub innym trwałym nośniku danych). 5. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy zgodnie z reprezentacją wynikającą z właściwego rejestru lub na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. 1) jeżeli ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych, do oferty należy dołączyć dokument lub pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza za zgodność z oryginałem, z których wynika uprawnienie osoby do składania oświadczeń woli i reprezentowania wykonawcy, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru, 2) dokument o którym mowa powyżej lub pełnomocnictwo musi być integralną częścią oferty, 3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać zakres umocowania i wskazywać osobę pełnomocnika, 4) w przypadku podmiotów występujących wspólnie w dokumencie pełnomocnictwa należy wskazać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, a każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem, 5) w przypadku powołania się na zasoby podmiotu trzeciego w zakresie dotyczącym spełnienia warunków - należy dołączyć zobowiązanie tego podmiotu do ich udostępnienia wykonawcy (podpisane przez ten podmiot) . 6. Wymaga się, aby wszelkie poprawki (zmiany) dokonywane w treści oferty, były dokonywane w sposób czytelny i parafowane przez wykonawcę. 7. Wymaga się, aby oferta była dostarczona w zamkniętej kopercie /opakowaniu/, która będzie zabezpieczona w sposób uniemożliwiający odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia opakowania. 8. Oferta oraz załączniki do oferty winny być przygotowane zgodnie z treścią załączników stanowiących integralną część SIWZ. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty, w tym formularzy cenowych na drukach opracowanych samodzielnie przez wykonawcę pod warunkiem, że ich treść a także opis kolumn i wierszy odpowiadać będą formularzom określonym przez zamawiającego. 9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. 10. Dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (jak określono w ust. 7.5). 11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 12. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 8 w zw. z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca zgodnie z prawem zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. 13. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem Tajemnica przedsiębiorstwa, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. W razie braku takiego wskazania, zamawiający uzna, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 14. Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) powinny być umieszczone w kopercie z napisem Tajemnica przedsiębiorstwa. 15. Zamawiający nie ujawnia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji: nazwa firmy, adres wykonawcy, informacji dot. ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Przez cenę oferty Zamawiający rozumie cenę brutto za cały zakres objęty przedmiotem zamówienia. Jeżeli cena podana liczbą nie będzie odpowiadała cenie podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie. 2. Cena oferty na daną część zamówienia ma obejmować całkowity koszt wykonania danej części przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania danej części przedmiotu zamówienia oraz uwzględniać wszystkie elementy związane z prawidłową, terminową realizacją przedmiotu zamówienia i odbiorem oraz z kosztami zaoferowanej gwarancji i rękojmi. Uwagi: Podana cena powinna uwzględniać wszelkie koszty wydania przedmiotu umowy, w tym: opakowania, transportu, rozładunku, instalacji oraz podłączenia i uruchomienia . Koszt ewentualnego ubezpieczenia na czas przewozu i rozładunku związane z tym ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia ponosi Wykonawca. 3. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ łącznej ceny ofertowej brutto za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wszystkich ilości i pozycji formularza cenowego. W przypadku omyłek rachunkowych w formularzu cenowym wiążącą jest wartość jednostkowa netto za dany element. 4. Zaoferowane wartości jednostkowe w formularzu cenowym są stałe i nie podlegają zmianom w trakcie realizacji umowy oraz będą stanowiły podstawę do późniejszych rozliczeń na etapie realizacji umowy. 5. Cenę oferty oraz wartości i ceny jednostkowe należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cenę oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyżej zaokrągla się do pełnego grosza. 6 Stawkę podatku VAT określa się zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. z dnia 2018-11-21 - Dz.U. z 2018 r. poz. 2174) i będzie ona zmieniana w przypadku urzędowej zmiany w trakcie realizacji zamówienia. 7. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERTt: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 Ustawy Pzp 2. Oferty zostaną ocenione wg następujących kryteriów: 1) Cena brutto - 60%; 2) Okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia 30% ; 3)Termin wykonania przedmiotu zamówienia 10%. Ofertom w zakresie poszczególnych części zostaną przydzielone punkty z dokładnością do setnych części. Wybór najkorzystniejszej oferty dla poszczególnych kryteriów oceniany będzie wg. poniższych wzorów/zasad: 1) Cena oferty: C = (Cn/Cb) x 100 x 60%; C – ilość punktów otrzymanych w kryterium cena oferty; Cn – najniższa cena oferty; Cb - cena oferty w badanej ofercie; 2) Okres udzielonej gwarancji i rękojmi: Jeżeli w treści ZałącznikU nr 2 do SIWZ nie wskazano inaczej, minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia wynosi 24 miesiące od daty odbioru końcowego danej części przedmiotu zamówienia. Dodatkowy okres gwarancji i rękojmi za wady należy zadeklarować w pełnych miesiącach. Okres gwarancji stanowić będzie sumę miesięcy wskazaną w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz dodatkowo zadeklarowanych pełnych miesięcy, a liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego danej części przedmiotu zamówienia. W ramach niniejszego kryterium Zamawiający żąda od Wykonawcy zrównania okresu gwarancji z okresem rękojmi za wady. Zamawiający przyzna punktację za powyższe kryterium w następujący sposób: Wykonawca za zapewnioną gwarancję i rękojmię wymaganą jako minimum (wpisując do treści oferty 0 dodatkowych mc-y lub pozostawiając rubryki puste/przekreślone) otrzyma 80 punktów, a za jej wydłużenie o dodatkowe: jeden lub dwa, nie krótsze niż 12 miesięczne pełne okresy ponad minimalny okres, punktacja zwiększa się dodatkowo po 10 punktów. Do ww. punktacji stosuje się jeszcze wagę 30%. Maksymalna liczba punktów w ramach niniejszego kryterium z uwzględnieniem wagi kryterium 30% wynosi 30. UWAGI: Brak deklaracji okresu gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia w formularzu ofertowym będzie oznaczał dla zamawiającego, że wykonawca zaoferował minimalnie wymagany okres gwarancji i rękojmi. Jeżeli wykonawca zadeklaruje dodatkowy okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia powyżej określonego maksimum dla celów porównania złożonych ofert, zostanie dodatkowo dodane 24 miesiące do minimalnego okresu gwarancji i rękojmi, natomiast w treści umowy w sprawie zamówienia publicznego – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. Jeżeli Wykonawca zadeklaruje wydłużenie gwarancji o okres wynoszący co najmniej 12 miesięcy, otrzyma 10 punktów. Jeżeli Wykonawca zadeklaruje dodatkowy okres gwarancji w wysokości równej bądź przekraczającej 24 miesiące, otrzyma dodatkowo kolejne 10 pkt. 3) Termin wykonania zamówienia: Wykonawca może zadeklarować termin wykonania przedmiotu zamówienia z przedziału pomiędzy 7 a 21 dniami, licząc od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. UWAGA: Jeżeli wykonawca złoży w treści swojej oferty oświadczenie w kwestii terminu wykonania przedmiotu zamówienia odmienne od oczekiwanego przez zamawiającego w części II SIWZ, tj. ponad termin maksymalny, czyli 21 dni, doprowadzi swoją ofertę do merytorycznej niezgodności z treścią SIWZ [przesłanka odrzucenia oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp]. Ewentualny brak złożenia przez wykonawcę w swojej ofercie - oświadczenia woli w przedmiocie ilości dni, którą przewiduje na wykonanie przedmiotu zamówienia będzie uznane przez zamawiającego, że wykonawca zaoferował maksymalny okres – tj. 21 dni. Jeżeli natomiast Wykonawca zadeklaruje termin wykonania przedmiotu zamówienia krótszy niż minimalny, czyli 7 dni dla potrzeb porównania i oceny ofert, zostanie przyjęty termin 7 dni od dnia podpisania umowy, natomiast zadeklarowany termin zostanie wpisany do umowy. Z uwzględnieniem wagi kryterium 10 % zamawiający przyzna 10 pkt ofercie z najkrótszym terminem wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z oświadczeniem wykonawcy w formularzu oferty w tym zakresie. Ilość punktów przyznanych pozostałym Wykonawcom zostanie obliczona zgodnie z następującym wzorem: Pc4 = Tn/To x 10 pkt. gdzie: -Pc4 – liczba punktów za zaoferowany termin wykonania przedmiotu zamówienia; -Tn – najkrótszy zaoferowany termin wykonania przedmiotu zamówienia; - To – termin wykonania przedmiotu zamówienia ocenianej oferty. Po dokonaniu oceny i uwzględnieniu poszczególnych wag kryteriów punkty zostaną zsumowane z każdego kryteriów. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag wykonawca może uzyskać wynosi 100 pkt. Wyliczona w ten sposób punktacja oferty służyć będzie wyłącznie do porównania (oceny) złożonych ofert. 3. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta wykonawcy, która otrzyma najwyższą sumę liczby punktów w podanych kryteriach wyboru. 4. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną , a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej , zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 5. Jeżeli zaoferowana cena, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikających z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, wyliczenia ceny. 6. W przypadku, gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30 % od: 1) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy Pzp lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia, 2) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień. 7. Obowiązek wykazania, ze oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy. 8. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. 9. Na podstawie art. 24aa ustawy Pzp w postępowaniu Zmawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu. 10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty. 11. W przypadku, gdy złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 12. Zasady dotyczące poprawy oczywistych pomyłek 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, które nie powodują istotnych zmian w treści oferty. Zamawiający niezwłocznie zawiadamia o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 13. W wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza o uzupełnienie oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do wyboru oferty aktualnych na dzień złożenia, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp. 14. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 15. Po uzupełnieniu oświadczeń lub dokumentów przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, Zamawiający dokonuje oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia. 16. Zamawiający ocenia, czy udostępniane ww. Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 17. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ar. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie ww. dowodów. 18. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 19.Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 20. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Pzp, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. 21. Jeżeli pomimo uzupełnienia lub poprawienia oświadczeń czy dokumentów lub udzielenia wyjaśnień, czy dostarczenia dowodów, o których mowa w ust. 15 - 20 (powyżej), Wykonawca nie wykaże spełnienia warunków i braku podstaw do wykluczenia – Zamawiający dokona wykluczenia tego Wykonawcy. 22. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą Pzp, 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 7) Wykonawca w terminie 3 dni od doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, 7a) Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy Pzp - na przedłużenie terminu związania ofertą; 7b) wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy; 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 23. Zamawiający nie odrzuca oferty w przypadku: 1) gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że roboty budowlane, dostawy lub usługi będące przedmiotem oferty nie są zgodne z normami, europejskimi ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których się ona odnosi, jeżeli Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, 2) gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty zgodnej z Polską Normą przenoszącą normę europejską, normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącymi normy europejskie, z europejską aprobatą techniczną, ze wspólną specyfikacją techniczną, z normą międzynarodową lub z systemem referencji technicznych ustanowionym przez europejski organ normalizacyjny, jeżeli te normy, aprobaty, specyfikacje i systemy referencji technicznych dotyczą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności określonych przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca w ofercie musi udowodnić, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego. 24.Jeżeli w wyniku przeprowadzonej procedury oceny Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą zostanie oceniony za spełniającego warunki udziału w postępowaniu i nie podlegającego wykluczeniu oraz dokonano wyboru jego oferty, to w celu zawarcia umowy Zamawiający i wybrany Wykonawca zobowiązani będą do uzupełnienia dokumentów na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Leżajsku dla osoby od której pochodzą przetwarzane dane osobowe. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych) ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH Urząd Miejski reprezentowany przez Burmistrza Leżajska, z siedzibą przy ul. Rynek 1, 37 300 Leżajsk, tel. 17 242 73 33 e-mail uml@miastolezajsk.pl INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH Magdalena Więcław, ul. Rynek 1, 37 300 Leżajsk, tel. 17 242 73 33 e mail IODO@miastolezajsk.pl, tel.17 242 73 33. CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA udzielanie zamówień publicznych - Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ODBIORCY DANYCH - wykonawcy, osoby reprezentujące Zamawiającego, osoby Zamawiającego do kontaktu, prowadzący postępowanie wspólne lub w imieniu innego Zamawiającego, eksperci, Komisja Przetargowa, organy kontroli zamówień publicznych, Prezes i Urząd Zamówień Publicznych, KIO, sądy (przy skardze). - Udostępnienie publiczne: otwarcie ofert - udostępnianie obecnym, ogłoszenia w BIP, w BZP/DUUE, na tablicach ogłoszeń, w prasie i innych publikatorach. PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego może nastąpić, jeżeli państwo docelowe daje gwarancje ochrony danych osobowych na swoim terytorium przynajmniej takie, jakie obowiązują na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zasady powyższej nie stosuje się, gdy przesłanie danych osobowych wynika z obowiązku nałożonego na administratora danych przepisami prawa lub postanowieniami ratyfikowanej umowy międzynarodowej. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH Zebrane dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE OSOBOWE SĄ PRZETWARZANE I PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO 1. żądania od administratora: 1) dostępu do danych osobowych, 2) sprostowania nieprawidłowych danych, 3) uzupełnienia niekompletnych danych poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, 4) usunięcia danych osobowych. 2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także przenoszenia danych, 3. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, 4. wniesienia skargi do organu nadzorczego –Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych PODSTAWA PRZETWARZANIA 1. zrealizowanie uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa, 2. realizacja umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą, 3. wykonanie określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, 4. wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratora danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą. 5. cele archiwalne (dowodowe) będące realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów.