Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa szaf metalowych odzieżowych oraz stojaków na broń i krzeseł biurowych- sprawa numer 92/2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340907277
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Czwartaków 3
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 261483290
1.5.8.) Numer faksu: 261483222
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 13wog.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa szaf metalowych odzieżowych oraz stojaków na broń i krzeseł biurowych- sprawa numer 92/2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-384785b1-72f1-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00459740
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00056708/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.26 DOSTAWA SPRZĘTU KWATERUNKOWE (szafy metalowe, stojaki na broń, łóżka, taborety i stoły polowe)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/13wog
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/13wog
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ►Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
►Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r., poz. 2452) oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415).
►Wszelkie instrukcje dotyczące korzystania z platformy zakupowej w toku postępowania są dostępne pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/13wog/elearning
►Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy zakupowej SMARTPZP. Wymagania techniczne i organizacyjne, wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Sytemu (Regulamin Portalu e - Usług) dostępnym z poziomu modułu Elearning dla wszystkich użytkowników platformy zakupowej oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców.
►Dopuszcza się w przypadkach wystąpienia awarii systemu np. braku działania platformy zakupowej – kontakt e-mail: 13wog.przetargi@ron.mil.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
►Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy;
► w sprawach związanych z danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych - p. Moniką Kurzawa, poprzez e-mail: 13wog.iodo@ron.mil.pl lub kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres 13 WOG – ul. Czwartaków 3, 86-300 Grudziądz;
►dane osobowe wynikające ze złożonych dokumentów, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarciem umowy i jej realizacją, dochodzeniem ewentualnych roszczeń, podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych po stronie Zamawiającego;
►odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy p.z.p., oraz podmiotom / osobom w zakresie procesu i zarządzania 13WOG w tym dostawcom usług teleinformatycznych, księgowych, prawnych, doradczych, kurierskich i pocztowych, archiwizacyjnych, związanych z utylizacją dokumentacji oraz innych nośników zawierających dane osobowe, pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki służbowe;
►dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy p.z.p. oraz przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w związku z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt 13 WOG, przez okres 5 lat od dnia udzielenia zamówienia, przez czas trwania umowy, okres gwarancji oraz czas na dochodzenie ewentualnych roszczeń, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
►obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy p.z.p. m.in. dotyczą uniemożliwienia przeprowadzenia postępowania z udziałem podmiotu, który nie dopełnił wymagań o których mowa lub niemożliwością zawarcia z nim umowy z przyczyn leżących po jego stronie. ►Zamawiający wskazuje, że Wykonawca jest zobowiązany do realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 lub / i art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i których dane Zamawiający pośrednio pozyskał / pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ►Udostępniający / wskazujący dane osobowe po stronie Wykonawcy, ma prawo:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych odpowiednio osoby dotyczącej;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznane zostanie, że przetwarzanie danych osobowych odpowiednio dotyczących narusza przepisy RODO.
►Udostępniającemu / wskazującemu dane osobowe po stronie Wykonawcy, nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 92/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa szaf metalowych na odzież S1 WP2-34 - szt. 73
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa stojaków na broń - dwupoziomowy WP2-31 - szt. 30
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39151100-6 - Stojaki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Dostawa krzeseł biurowych na metalowej podstawie – twarde, WP2-28 - szt. 204
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39112000-0 - Krzesła
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Dostawa stołów akademickich na metalowej podstawie, WP2-20 - szt. 60
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39121200-8 - Stoły
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Dostawa krzeseł biurowych na metalowej podstawie wyściełane z pulpitem, WP2-37/2 - szt. 120
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39113000-7 - Różne siedziska i krzesła
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia:
Dostawa foteli obrotowych na metalowej podstawie z regulowanym podnoszeniem – wyściełane, WP1-5 - szt. 16
Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) Sprzęt kwaterunkowy stanowić będzie uzupełnienie istniejącego wyposażenia pomieszczeń, dlatego musi być zharmonizowany pod względem stylu, wybarwienia elementów metalowych, rodzaju zastosowanych rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania i wykończenia.
2) Oferowany produkt powinien być fabrycznie nowy, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowy, kompletny, w pierwszej kategorii. Ponadto powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania w zakresie swego przeznaczenia.
3) Wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, właściwościach technicznych, modelu, dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i własne ryzyko dostarczyć oraz zapewnić (osoby, obsługę techniczną) rozładowanie i wniesienie dostarczonych produktów do pomieszczenia magazynu wskazanego przez pracownika Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego .
5) Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu ponosząc całkowitą odpowiedzialność (ryzyko utraty, uszkodzenia, itp. powstałe w czasie transportu) za dostawę przedmiotu zamówienia i jego jakość do czasu formalnego przyjęcia przez Zamawiającego.
6) Każdy dostarczony produkt musi posiadać tzw. etykietę, naklejką o wymiarach: 50x100 mm, zawierającą nazwę katalogową wyrobu, kod kreskowy oraz symbol Zamawiającego: „WP-…….” wpisany czcionką ok.15 mm.
7) Kod kreskowy umieszczony na etykiecie musi spełniać wymogi standardu GS1 (ang. Global System One) oraz decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczonych do Resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON z dn. 07 stycznia 2014 r. poz. 11).
Przedmiot zamówienia zakwalifikowany jest do grupy materiałowej: - Grupa materiałowa nr 5 – pozostałe wyroby.
8) Karta wyrobu powinna być dostarczona do Zamawiającego w wersji elektronicznej (format EXCEL) na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem dostawy celem jej zatwierdzenia, brak zatwierdzenia karty wyrobu przez Zamawiającego uniemożliwia rozpoczęcie realizacji dostawy.
9) Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia od dnia dostarczenia przedmiotu zamówienia do magazynu Zamawiającego. Dopuszcza się udzielenie gwarancji dłuższej niż wskazana przez Zamawiającego.
11) Wykonawca powinien zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39113100-8 - Fotele
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, którego oferta uzyska największą liczbę punktów i jednocześnie spełni wszystkie wymagania przedmiotowe określone w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (art. 108 ustawy p.z.p.) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 1497).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Spełnianie wymagań Zamawiającego w postępowaniu nastąpi w myśl zasady spełnia/nie spełnia zgodnie z oświadczeniem złożonym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz oświadczeń zawartych w Informacji o Wykonawcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Każdy Wykonawca do upływu terminu składania ofert zobowiązany jest złożyć:
1) Formularz ofertowy – w zakresie zadania, na które Wykonawca składa ofertę wraz z dokumentem „część ogólna”;
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 108 ustawy Pzp) - aktualne na dzień składania ofert;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 58 ustawy Pzp, brak podstaw do wykluczenia musi wykazać każdy z Wykonawców składając odrębnie wymagane oświadczenia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą: oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129) -aktualne na dzień składania ofert.
4) Pełnomocnictwo do działania innych/ej osób/y w imieniu Wykonawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa – o ile dotyczy.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, np. łącząc się w konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.
2) Przepisy dotyczące „pojedynczego” Wykonawcy stosuje się odpowiednio i takim samym skutkiem prawnym do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku, o którym mowa Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego.
4) Dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania danego podmiotu.
5) W toku postępowania wszelka korespondencja ze strony Zamawiającego będzie kierowana do pełnomocnika danego podmiotu ubiegającego się wspólnie o zamówienie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa uprawniającego do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-06 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/13wog
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
►Wykonawca przekazując informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa jest zobowiązany do wykazania spełnienia przesłanek określonych w art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r. w tym: jaką wartość gospodarczą te informacje stanowią oraz czy są one w jakikolwiek sposób dostępne dla innych podmiotów.
Zastrzeżenie „tajemnica przedsiębiorstwa” Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa – art. 18 ust. 3 ustawy Pzp.
►Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione w tym zakresie przez Wykonawców.