IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium. 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium odrębnie na każdą część I, III zamówienia w następujących wysokościach: 1) część I: dostawa materiałów instalacyjnych - 500,00 zł, 2) część III: dostawa materiałów budowlanych - 1 750,00 zł UWAGA: Przy składaniu oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca wnosi wadium odrębnie na każdą cześć. Jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz może to być na jednym dokumencie, jednak z wyszczególnieniem wadium dla poszczególnych części zamówienia. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy PZP. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 05 1030 1250 0000 0000 8803 7073, z zaznaczeniem w dowodzie wpłaty: „Wadium – „Dostawa pomocy dydaktycznych: materiałów instalacyjnych i budowlanych w ramach projektu pn.: "Omnibus Budowlany” – część ...... zamówienia”. UWAGA: Należy wpisać właściwą(e) cyfrę(y) rzymską(ie) I , III odpowiednio dla tej części zamówienia, na którą składana jest oferta. 5. Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż przesądzającym o wniesieniu wadium jest zaksięgowanie kwoty wadium na podanym rachunku bankowym Zmawiającego, a nie dołączenie dowodu jego uiszczenia. 6. W razie wyboru formy wniesienia wadium innej niż pieniądz, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć do dnia i godziny składania ofert w sekretariacie Zespołu Szkół Budowlanych w Tarnowie, ul. Legionów 15, 33-100 Tarnów, natomiast kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, należy dołączyć do oferty. Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą, kopię dowodu wniesienia wadium załącza do oferty, natomiast oryginał umieszcza w oznaczonej kopercie „Oryginał dowodu wniesienia wadium”. Kopię tego dowodu Wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
termin dostawy |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Według wzorów stanowiących załączniki nr 5a do SIWZ
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający przewiduje konieczność wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie Wykonawcy. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnosić w jednej lub w kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Na zasadach określonych w umowie, zabezpieczenie może być wniesione również: 1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, 2) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w pieniądzu winno być przez terminem zawarcia umowy przelane na rachunek bankowy Zamawiającego nr 05 1030 1250 0000 0000 8803 7073, z zaznaczeniem na dowodzie wpłaty: „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: Dostawa pomocy dydaktycznych: materiałów instalacyjnych i budowlanych w ramach projektu pn.: "Omnibus Budowlany” – część ....zamówienia. UWAGA: Należy wpisać właściwą(e) cyfrę(y) rzymską(ie), tj. I, III odpowiednio dla właściwej części zamówienia, na którą zawierana jest umowa.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, z zastrzeżeniem przypadków przewidzianych w ustawie PZP i umowie. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności i muszą być dokonane przez upoważnionych przedstawicieli Stron. 3. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w oparciu o następujące okoliczności: 1) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) w razie zmniejszenia zapotrzebowania na zakup materiałów, w sytuacji zaistnienia istotnych okoliczności powodujących, że dostawa niektórych rodzajów materiałów lub materiałów w umownej pierwotnie ilości nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie działając z należytą starannością Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 2) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca: a) na podstawie postanowień umownych, b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy, 3) zmiany, które niezależnie od ich wartości, nie są istotne, 4) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, 5) zmiany wartości umowy, z powodu jednej z następujących przyczyn niezależnych od Stron: a) zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) - wartość umowy brutto zostanie dostosowana do zmiany stawki podatku VAT, przy czym wartość umowy netto nie ulegnie zmianie, b) w przypadku zmian umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 1, c) wprowadzenie zmian nieistotnych, o których mowa w ust. 3 pkt 3, d) w przypadku określonym w ust. 1 pkt. 4, 6) zmiany Podwykonawców na zasadach określonych § 9 umowy, 7) zmiany terminu wykonania umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany w przypadku, gdy: a) ze względów organizacyjnych lub technicznych, leżących po stronie Zamawiającego lub osób trzecich, nie było możliwe przystąpienie do wykonania lub wykonanie umowy w terminie przewidzianym w umowie, b) ze względu na wystąpienie siły wyższej, nie było możliwe przystąpienie do wykonania lub wykonanie umowy w terminie przewidzianym w umowie, przy czym przedłużenie terminu wykonania umowy odpowiadało będzie liczbie dni, w których działa siła wyższa (lub/i utrudnienia związane z nią organizacyjnie lub techniczne) uniemożliwiły wykonywanie umowy. 8) zmiany dotyczącej dostarczanego przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany w sytuacji, gdy nastąpi wycofanie danego materiału (typu) z produkcji przez producenta, a dostępny będzie materiał o parametrach nie gorszych niż wynikające z umowy, pod warunkiem, że nowa cena nie będzie wyższa niż wskazana w ofercie, 9) w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, a także zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 4. Propozycje zmiany umowy wymaga złożenia przez jedną ze Stron drugiej Stronie wniosku o dokonanie takiej zmiany pod rygorem bezskuteczności w formie pisemne wraz z założeniami projektowymi dot. dokonania wnioskowanej zmiany oraz jej uzasadnieniem, w tym wskazaniem podstawy prawnej jej wprowadzenia. 5. Zmiana oznaczenia Stron umowy, danych niezbędnych do wystawienia faktury oraz adresu korespondencyjnego wynikające ze zmian organizacyjnych, zmiana numerów telefonów i faksów lub adresów poczty elektronicznej, a także zmiana osób upoważnionych do reprezentowania Stron, nie stanowią zmiany umowy i dla swej skuteczności wymagają tylko pisemnego powiadomienia drugiej Strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-09-17, godzina:
16:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: