III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
nie określa się
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej:a) Na część Nr 1: 60.000,00 zł ( sześćdziesiąt tysięcy złotych),b) Na część Nr 2: 90.000,00 zł ( dziewięćdziesiąt tysięcy złotych )c) Na część Nr 3: 14.000,00 zł ( czternaście tysięcy złotych )Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedną część musi dysponować środkami finansowymi w wysokości łącznej dla tych części.Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc, na zasadzie spełnia/nie spełnia.Wykonawca może polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1) Doświadczenia – dla części Nr 1 i Nr 3:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonali co najmniej dwie dostawy wraz z montażem mebli, sprzętu i wyposażenia dla szkół, przedszkoli, biur lub innych ośrodków na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł brutto.Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykazu wykonanych dostaw; na zasadzie spełnia/nie spełnia.Doświadczenia – dla części Nr 2:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonali co najmniej dwie dostawy wraz z montażem sprzętu i wyposażenia kuchni na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł brutto.Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykazu wykonanych dostaw; na zasadzie spełnia/nie spełnia.2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia:Dotyczy części zamówienia Nr 1 i Nr 3:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:a) koordynatorem dostawy i montażu (1 osoba) posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie w zarządzaniu dostawami i montażem wyposażenia biur, szkół, przedszkoli lub innych podmiotów publicznych;b) monterami – min. 3 osób posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie w montażu mebli i wyposażenia.Dotyczy części zamówienia Nr 2:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:a) koordynatorem dostawy i montażu (1 osoba) posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie w zarządzaniu dostawami i montażem wyposażenia kuchni lub innych lokali wyposażanych w sprzęt gastronomiczny;b) monterami – min. 3 osób posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie w montażu mebli i wyposażenia gastronomicznego;c) majstrem – (1 osoba) posiadającym kwalifikacje i doświadczenie uprawniające do wykonywania montażu i uruchomienia roboczych urządzeń elektrycznych. Majster powinien posiadać uprawnienia budowlane w zakresie instalacji elektrycznych lub uprawnienia SEP (świadectwo kwalifikacji SEP kat. E) uprawniające do przeprowadzania czynności obejmujących zarówno obsługę i serwis, jak i montaż oraz czynności pomiarowo – kontrolne instalacji, sieci i urządzeń elektrycznych.Jeżeli wykonawca składa ofertę na części Nr 1, Nr 2, Nr 3 – funkcję koordynatora może pełnić ta sama osoba.Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, na zasadzie spełnia/nie spełnia.Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 5 pkt. 1 ustawy Pzp,3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Dotyczy każdej części zamówienia.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.Zamawiający żąda od wykonawcy, który na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 ppkt. 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz dostaw i usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat ( części Nr 1 i Nr 3 ) lub 5 lat (część Nr 2 ) przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy i usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy i usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy i usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, wg wzoru załącznika Nr 7;2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie pracami montażowymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru załącznika Nr 8;3) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
9) Wykonawcy składający oferty na część Nr 1 do oferty mają obowiązek załączyć:a) Karty technologiczne wraz ze zdjęciami opisujące dostarczane meble i wyposażenie wg załącznika Nr 1a poz. 1, 3, 4, 9, 25, 27.b) Próbki: płyty blatu stolika dziecięcego, płyty zestawu meblowego i szafki na ubrania, kolory oklein płyt, wykończenie obrzeża stolika.10) Wykonawcy składający oferty na część Nr 3 do oferty mają obowiązek załączyć:a) Karty technologiczne wraz ze zdjęciami opisujące dostarczane meble wg załącznika Nr 1c poz. 1, 6, 8, 12b) Próbki: płyty blatu biurka, płyty ścian i drzwi szaf, kolory oklein płyt, wykończenie obrzeża biurka.UWAGA:Karty technologiczne (lub specyfikacje techniczne) powinny zawierać m.in.: informacje o sposobie produkcji, a w tym technologii montażu elementów składowych mebla, trwałości materiałów tj. płyty meblowe, okleiny, rodzaj powlekania płyty (melamina, laminat, malowanie), sposób wykończenia wąskich krawędzi (bezspoinowe, laminowane w kolorze płyty, inne – jakie), sposób wykończenia narożników, sposób zabezpieczenia części metalowych tj. stelaże do krzesełek, stolików dla dzieci, zamykania szaf lub szafek (jakie rodzaje zawiasów: wpuszczane w płytę, montowane na płytę, taśmowe wzdłuż całego boku).11) Oświadczenie wykonawcy o zgodności oferowanych mebli i wyposażenia z obowiązującymi przepisami i normami.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)