III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunków udziału dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna za spełniony warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeśli Wykonawca będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 20000,00 zł. Kwota ubezpieczenia powyżej 20000,00 zł, to jest od kwoty 21000,00 zł wzwyż będzie punktowana jako kryterium oceny ofert, zgodnie z regułami określonymi w Rozdziale XVI SIWZ
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunków udziału dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Informacje dodatkowe: 4. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a u.p.z.p.. 4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – propozycję zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Zobowiązane złożone w innej formie niż proponowana w załącznik nr 6 do SIWZ musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje. 4.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1pkt 13–22 u.p.z.p.. 4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługę, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa wyżej w punkcie 4.1., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 4.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 4.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, lub sytuację finansową, lub ekonomiczną, o którym mowa wyżej w punkcie 4.1. 4.5.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także dotyczące tych podmiotów: Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 4 do SIWZ). Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Podwale 31-33, kod 50-040 Wrocław; 2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych - Tel 71 340 35 98; e-mail: iod.kwp@wr.policja.gov.pl. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego numer PU-2380-060-031-044/2019/ESz prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; c)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p.. Zgodnie z procedurą przewidziana w art. 24aa u.p.z.p. Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ocena braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, będzie odbywać się dwuetapowo. 3.1. Etap pierwszy – badanie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w trybie art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p. przeprowadzi: 3.1.1. Badanie wstępne braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych wraz z ofertą: 3.1.1.1. Oświadczenia potwierdzającego brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 3.1.1.2. Oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). 3.1.2. Przeprowadzone badanie będzie stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3.1.3. Uwaga. Zamawiający nie będzie badać oświadczeń o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznika nr 3 oraz załącznika nr 4 do SIWZ), złożonych przez pozostałych wykonawców, w celu ustalenia czy ci wykonawcy, których oferty zajęły dalsze miejsca w rankingu ofert, tzn. miejsce 2, 3, 4, itd. – podlegają wykluczeniu i czy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 3.2. Etap drugi oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, zamawiający określił w punkcie I w Rozdziale X SIWZ: 1. Etap drugi w trybie art. 24aa ust. 1 u.p.z.p. Badanie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1.1. Potwierdzenie braku podstaw wykluczenia (art. 25 ust. 1 pkt 3 u.p.z.p.). Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 u.p.z.p. nie będzie wzywać wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 punkt 3 u.p.z.p.. 1.1.1. Ocena potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w niniejszym postępowaniu zostanie dokonana wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w Oświadczeniu potwierdzającym brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ) – złożonym wraz z ofertą – i stanowić będzie wstępne potwierdzenie, że wykonawca, która oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu. 1.1.2. Dla wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, ocena wstępna, o której mowa w art. 25a ust. 1 u.p.z.p., będzie jednocześnie oceną ostateczną.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p.. Zgodnie z procedurą przewidziana w art. 24aa u.p.z.p. Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ocena braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, będzie odbywać się dwuetapowo. 3.1. Etap pierwszy – badanie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w trybie art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p. przeprowadzi: 3.1.1. Badanie wstępne braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych wraz z ofertą: 3.1.1.1. Oświadczenia potwierdzającego brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 3.1.1.2. Oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). 3.1.2. Przeprowadzone badanie będzie stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3.1.3. Uwaga. Zamawiający nie będzie badać oświadczeń o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznika nr 3 oraz załącznika nr 4 do SIWZ), złożonych przez pozostałych wykonawców, w celu ustalenia czy ci wykonawcy, których oferty zajęły dalsze miejsca w rankingu ofert, tzn. miejsce 2, 3, 4, itd. – podlegają wykluczeniu i czy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 3.2. Etap drugi oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, zamawiający określił w punkcie I w Rozdziale X SIWZ: 2. Etap drugi w trybie art. 24aa ust. 1 u.p.z.p.. Badanie spełniania warunków udziału w postępowaniu 2.1. Potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu (art. 25 ust. 1 pkt 1 u.p.z.p.). Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 u.p.z.p. wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 punkt 1 u.p.z.p.. Zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu poprzez złożenie niżej wymienionych dokumentów: 2.2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda dokumentów (np. polisa) potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną równą co najmniej 20000,00 zł.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p.. Zgodnie z procedurą przewidziana w art. 24aa u.p.z.p. Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ocena braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, będzie odbywać się dwuetapowo. 3.1. Etap pierwszy – badanie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w trybie art. 24aa ust. 1 i 2 u.p.z.p. przeprowadzi: 3.1.1. Badanie wstępne braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych wraz z ofertą: 3.1.1.1. Oświadczenia potwierdzającego brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 3.1.1.2. Oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). 3.1.2. Przeprowadzone badanie będzie stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3.1.3. Uwaga. Zamawiający nie będzie badać oświadczeń o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznika nr 3 oraz załącznika nr 4 do SIWZ), złożonych przez pozostałych wykonawców, w celu ustalenia czy ci wykonawcy, których oferty zajęły dalsze miejsca w rankingu ofert, tzn. miejsce 2, 3, 4, itd. – podlegają wykluczeniu i czy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 3.2. Etap drugi oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, zamawiający określił w punkcie I w Rozdziale X SIWZ: 3. Etap drugi w trybie art. 24aa ust. 1 u.p.z.p.. Badanie spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego 3.1. Potwierdzenie spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego (art. 25 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.). Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 u.p.z.p. wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 punkt 2u.p.z.p.. Zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego poprzez złożenie: 3.1.1. Oświadczenia potwierdzającego spełnianie przez oferowane usługi minimalnych wymagań określonych przez Zamawiającego (załącznik nr 8 do SIWZ), o których mowa w punkcie 2 w Rozdziale II SIWZ.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
3.2. Forma składanych dokumentów. W niniejszym postępowaniu: 3.2.1. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), zmienionym § 2 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 3.2.2. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 3.2.3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą, w myśl § 1 pkt 1 ppkt d rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993). 3.2.4. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. ROZDZIAŁ VIII: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZED UPŁYWEM TERMINU SKŁADANIA OFERT 1. Formularz ofertowy. Wykonawca składa formularz ofertowy (ofertę) odpowiednio wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (załącznik numer 1 do SIWZ). 2. Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert przedmiotowe oświadczenie. Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu. 2.1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia (załączniki nr 3 do SIWZ). 3. Oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert przedmiotowe oświadczenie. Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. Oświadczenie o podwykonawcach. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców, którego wzór określa załącznik numer 5 do SIWZ. 5. Zobowiązanie. W przypadku Wykonawców, którzy polegają na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a u.p.z.p. – zobowiązanie tych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 6 do SIWZ. 6. Pełnomocnictwo. W przypadku, gdy formularz ofertowy (ofertę), oświadczenia lub dokumenty podpisują bądź poświadczają za zgodność – osoby, których uprawnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentu określającego status prawny wykonawcy (np. odpis z właściwego rejestru), Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 u.p.z.p.: 7.1. Są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. 7.2. Są zobowiązani dołączyć do oferty pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika, o którym mowa wyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie pisemnej (oryginału) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7.3. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: 7.3.1. Łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), 7.3.2. Oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). 7.4. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert – Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ). 7.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem Konsorcjum jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 7.6. Zgodnie z art. 141 u.p.z.p. Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 8. W przypadku wnoszenia oferty przez wspólników spółki cywilnej należy złożyć wraz z ofert ograniczających konkurencję oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. 3. Pod pojęciem przejęcia kontroli, zgodnie z art. 4 pkt 4 uokik, rozumie się wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie, przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców; uprawnienia takie tworzą w szczególności: 3.1. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, także jako zastawnik albo użytkownik, bądź w zarządzie innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.2. uprawnienie do powoływania lub odwoływania większości członków zarządu lub rady nadzorczej innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.3. członkowie jego zarządu lub rady nadzorczej stanowią więcej niż połowę członków zarządu innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.4. dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami, 3.5. prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), 3.6. umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę. 4. W związku z powołanymi wyżej przepisami: 4.1. Na podstawie art. 24 ust. 11 u.p.z.p. Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – każdy z tych Wykonawców), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 u.p.z.p., przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p.. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.1.1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p. – załącznik nr 7 do SIWZ. 4.2. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu u.p.z.p. z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.