Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usuwanie pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących
się na terenie miasta Grudziądza oraz prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340534333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ludwika Waryńskiego 34A
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdm@zdm.grudziadz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdm-grudziadz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usuwanie pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących
się na terenie miasta Grudziądza oraz prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b00baa2-599b-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00309652
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00032259/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usuwanie pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie miasta Grudziądza oraz prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gpp_grudziadz
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu
odbywa się za pomocą platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/gpp_grudziadz
W
korespondencji kierowanej do Zamawiającego,jak i przy składaniu oferty,Wykonawca winien
posługiwać się nazwą i numerem sprawy.Ofertę, oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności,w
formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.Oferty, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe (w tym oświadczenie, o którym mowa
w art.117 ust. 4 ustawy Pzp oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w
art.118 ust. 3 ustawy),przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci
elektronicznej,w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art.18 ustawy z
dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,z
zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju
przekazywanych danych.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej opisane zostały w regulaminie platformazakupowa.pl
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
Zamawiający określa minimalne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie
zakupowej:
1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2)komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,lub ich nowsze wersje,
3)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
4)włączona obsługa JavaScript,
5)zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf
6)platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7)oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar,
8)maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do:
złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to
maksymalnie 500 MB.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania:
1)akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2)zapoznał i stosuje się do instrukcji składania ofert/wniosków dostępne pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Ofertę, oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO. Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
z siedzibą przy ul. Gen. Ludwika Waryńskiego 34a w Grudziądzu , tel.: 56 66 30 800
2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO, Zarząd Dróg Miejskich wyznaczył Inspektora Ochrony Danych
Osobowych z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@zdm-grudziadz.pl
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona
dokumentacja postępowania zgodnie z art. 74 Pzp a także art. 6 ustawy 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego
zostały zebrane lub w okresie przewidzianym przepisami prawa.
6. Po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w
celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że
przepisy szczególne stanowią inaczej.
7. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących
wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z Pzp.
8. W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDM.ZP.261.2.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I
Zadania realizowane przez Wykonawcę w szczególności obejmuje usuwanie następujących pojazdów:
a) pojazdy o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t
b) pojazdy o dmc powyżej 7,5 t do 16 t
c) pojazdy o dmc powyżej 16 t
d) pojazdy przewożące towary niebezpieczne
1) Usuwanie powyższych pojazdów z dróg, stref zamieszania i stref ruchu na podstawie dyspozycji uprawnionych podmiotów - zgodnie z art. 50a ust. 1 i 130a ust 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2021, poz. 450 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz. U. z 2011 r.,
Nr 143, poz. 845 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2011 r., Nr 143, poz. 846 ze zm.).
2) Współdziałanie z podmiotami uprawnionymi do wydawania dyspozycji usunięcia pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu na terenie miasta Grudziądza.
3) Bezpieczne przetransportowanie pojazdów na wyznaczony przez Zamawiającego parking, w tym:
a) dojazd do pojazdu będącego przedmiotem zgłoszenia,
b) sporządzenie dokumentacji fotograficznej pozwalającej stwierdzić ewentualne uszkodzenia pojazdu przed załadunkiem,
c) załadunek pojazdu, zabezpieczenie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą
w czasie transportu,
d) usunięcie (zabranie) wszystkich elementów pojazdu z drogi,
e) przemieszczenie na wyznaczony parking,
f) rozładunek pojazdu na parkingu,
g) właściwe ustawienie pojazdu na parkingu.,
h) protokolarne przekazanie pojazdu.
4) Świadczenie usług w sposób ciągły, w systemie 24 h, 7 dni w tygodniu, z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej.
5) Po wykonaniu usługi usunięcia pojazdu przesłanie Zamawiającemu kserokopii prawidłowo wystawionej dyspozycji na podstawie art. 50 a lub art. 130 a ustawy Prawo
o ruchu drogowym na adres e-mail zdm@zdm.grudziadz.pl oraz przesłanie informacji
o pojeździe z podaniem jego rodzaju, daty i godziny odstawienia na parking strzeżony oraz numeru rejestracyjnego pojazdu, dopuszczalnej masy całkowitej, nr VIN w terminie do 48 godzin od momentu podjęcia czynności usunięcia pojazdu.
6) Pobieranie od właścicieli usuniętych pojazdów w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za odholowanie na parking strzeżony w przypadkach, w których usunięcie nastąpiło na podstawie art. 50a ust. 1 i art. 130a ust. 1 i 2 ustawy, wg obowiązujących stawek określonych w Uchwale Rady Miejskiej Grudziądza.
7) Prowadzenie przez Wykonawcę dla opłat, o których mowa w pkt. 6 odrębnej ewidencji księgowo – finansowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
8) Prowadzenie ewidencji pojazdów odholowanych na parking strzeżony.
9) Prowadzenie oddzielnych ewidencji dla pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a Ustawy oraz pojazdów usuniętych w trybie art. 50a Ustawy.
10) Przekazywanie opłat pobranych danego dnia na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 38 1020 5011 0000 9102 0169 6095 w terminie 2 dni roboczych od momentu otrzymania opłaty za odholowanie pojazdu na parking strzeżony od właścicieli usuniętych pojazdów.
11) Na potwierdzenie dokonania czynności wynikających z umowy należy do 5 dnia następnego miesiąca dostarczyć do Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu zbiorcze wykazy pojazdów odholowanych za bieżący okres rozliczeniowy z wyszczególnieniem opłat, o których mowa w ust. 6 za usługę wraz z dyspozycjami usunięcia pojazdów, protokołami przyjęcia i przekazania pojazdu na parking oraz kopiami dowodów wpłat.
12) Właściwe zabezpieczenie środków finansowych pobranych od właścicieli pojazdów.
13) Zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zebranych przed dostępem osób nieupoważnionych.
14) Zachowanie danych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w ramach wykonywanej umowy.
15) Przyjęcie pełnej odpowiedzialności cywilno – prawnej za holowanie pojazdu, ich części oraz innych rzeczy w trakcie świadczenia usługi.
16) Sporządzenie protokołu przekazania pojazdu na parking podmiotu wyłonionego przez Zamawiającego do świadczenia usług prowadzenia parkingu do parkowania usuwanych pojazdów, o ile podmiotem tym nie jest Wykonawca.
17) Odstawienie pojazdu stanowiącego własność gminy – miasto Grudziądz do stacji demontażu pojazdów wskazanej przez Zamawiającego najpóźniej następnego dnia od dnia otrzymania zlecenia Zamawiającego dotyczącego utylizacji pojazdu, a gdy będzie to dzień wolny od pracy, pierwszego dnia powszedniego następującego po nim.
18) Po podpisaniu przez Zamawiającego z wyłonionym podmiotem umowy o świadczenie usług na prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów z dróg, stref zamieszkania stref ruchu znajdujących się na terenie miasta Grudziądza, Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego do przewiezienia na wyznaczony parking strzeżony wszystkich pojazdów znajdujących się na parkingu strzeżonym prowadzonym przez dotychczasowego wykonawcę, w terminie
7 dni. Należne Wykonawcy wynagrodzenie z tego tytułu będzie wyliczone jako iloczyn ilości przewożonych pojazdów i stawki, o której mowa w § 4 umowy pn. „Usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie miasta Grudziądza. Część I” (z uwzględnieniem kategorii każdego z przewożonych pojazdów).
Z dokonanej czynności Wykonawca sporządza protokół zdawczo – odbiorczy.
Do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć fotografię każdego z przewożonych pojazdów, wykonaną przed odbiorem z parkingu dotychczasowego wykonawcy prowadzącego parking.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny czas dojazdu na miejsce wskazane przez podmiot wydający dyspozycję usunięcia pojazdu od otrzymania zlecenia holowania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II
Zadania realizowane przez Wykonawcę w szczególności obejmuje prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów, w szczególności:
a) pojazdy przewożące towary niebezpieczne
1) Prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania pojazdów usuwanych z miasta Grudziądza, w tym:
a) zabezpieczenie pojazdów i rzeczy w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą, dewastacją (Wykonawca sporządzi dokładną dokumentację zdjęciową),
b) udzielanie pomocy rzeczoznawcom przy wykonywaniu oględzin,
c) powiadomienie Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, o nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie określonym w art. 50a ust. 2 Ustawy,
d) powiadomienie Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, o nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie określonym w art. 130a ust. 10 Ustawy,
e) wydawanie właścicielowi zatrzymanego pojazdu na podstawie zezwolenia, wydanego przez organ:
• gminy – w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 50a ust. 1 Ustawy
• wydający dyspozycję usunięcia pojazdu - w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 130a ust. 1 Ustawy.
2) Świadczenie usług w sposób ciągły, w systemie 24 h, 7 dni w tygodniu, z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej.
3) Informowanie Zamawiającego w terminie do 48 godzin o przyjęciu pojazdu na parking Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zdm@zdm.grudziadz.pl.
4) Pobieranie od właścicieli usuniętych pojazdów w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za postój pojazdu na parkingu strzeżonym w przypadkach, w których usunięcie nastąpiło na podstawie art. 50a ust. 1 i art. 130a ust. 1 i 2 ustawy, wg obowiązujących stawek określonych w Uchwale Rady Miejskiej Grudziądza.
5) Prowadzenie przez Wykonawcę dla opłat, o których mowa w pkt. 4 odrębnej ewidencji księgowo – finansowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
6) Prowadzenie odrębnej ewidencji pojazdów przyjętych na parking strzeżony, które zostały odebrane przez właścicieli i nieodebranych w ustawowym terminie.
7) Prowadzenie oddzielnych ewidencji dla pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a Ustawy oraz pojazdów usuniętych w trybie art. 50a Ustawy.
8) Prowadzenie rejestru przyjmowanych i wydawanych pojazdów zawierającego:
a) daty i godziny przyjęcia i wydania pojazdu,
b) daty i numeru zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego,
c) danych osoby odbierającej pojazd wskazanej w zezwoleniu upoważniającym do odbioru pojazdu, tj. nazwisko i imię, adres zamieszkania oraz pesel. Dane winny być potwierdzone w rejestrze przyjmowanych i wydawanych pojazdów czytelnym podpisem osoby wydającej oraz osoby upoważnionej do jego odbioru.
9) Przekazywanie opłat pobranych danego dnia na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 38 1020 5011 0000 9102 0169 6095 w terminie 2 dni roboczych od momentu otrzymania opłaty za postój pojazdu na parkingu strzeżonym od właścicieli usuniętych pojazdów.
10) Dostarczanie do Zamawiającego na potwierdzenie dokonania czynności wynikających
z umowy, zbiorczych wykazów pojazdów przechowywanych oraz odebranych za bieżący okres rozliczeniowy z wyszczególnieniem opłat, o których mowa w ust. 4 za usługę wraz z rejestrem przyjmowanych i wydawanych pojazdów oraz z kopiami dowodów wpłat –
w terminie do 5 dnia następnego miesiąca.
11) Właściwe zabezpieczenie środków finansowych pobranych od właścicieli pojazdów.
12) Zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych przed dostępem osób nieupoważnionych.
13) Zachowanie danych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w ramach wykonywanej umowy.
14) Przyjęcie pełnej odpowiedzialności cywilno – prawnej za parkowanie i przechowywanie pojazdów, ich części oraz innych rzeczy w trakcie świadczenia usługi.
15) Sporządzenie protokołu przekazania pojazdu do stacji demontażu pojazdów wskazanej przez Zamawiającego dla podmiotu wyłonionego przez Zamawiającego do świadczenia usług usuwania pojazdów, o ile podmiotem tym nie jest Wykonawca.
16) Wykonawca ma obowiązek na wezwanie Zamawiającego umożliwić odebranie pojazdów nad którymi sprawował pieczę w okresie obowiązywania umowy przez podmiot, który został wyłoniony w procesie postępowania po podpisaniu kolejnej umowy.
17) Zamawiający sporządza protokół wykazujący ilość pojazdów znajdujących się na parkingu strzeżonym według stanu na koniec danego miesiąca kalendarzowego; protokół będzie sporządzony nie później niż trzeciego dnia roboczego następującego po miesiącu którego dotyczy protokół.
18) Wykonawca ma obowiązek udostępnić parking w celu przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli ilości pojazdów znajdujących się na parkingu strzeżonym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadania realizowane przez Wykonawcę w szczególności obejmuje prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania usuwanych pojazdów, w szczególności:
a) rowery i motorowery
b) motocykle
c) pojazdy o dmc do 3,5 t
d) pojazdy o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t
e) pojazdy o dmc powyżej 7,5 t do 16 t
f) pojazdy o dmc powyżej 16 t
1. Prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego do parkowania pojazdów usuwanych z miasta Grudziądza, w tym:
a) zabezpieczenie pojazdów i rzeczy w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą, dewastacją (Wykonawca sporządzi dokładną dokumentację zdjęciową),
b) udzielanie pomocy rzeczoznawcom przy wykonywaniu oględzin,
c) powiadomienie Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, o nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie określonym w art. 50a ust. 2 Ustawy,
d) powiadomienie Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, o nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie określonym w art. 130a ust. 10 Ustawy,
e) wydawanie właścicielowi zatrzymanego pojazdu na podstawie zezwolenia, wydanego przez organ:
• gminy – w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 50a ust. 1 Ustawy
• wydający dyspozycję usunięcia pojazdu - w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 130a ust. 1 Ustawy.
2. Świadczenie usług w sposób ciągły, w systemie 24 h, 7 dni w tygodniu, z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej.
3. Informowanie Zamawiającego w terminie do 48 godzin o przyjęciu pojazdu na parking Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zdm@zdm.grudziadz.pl.
4. Pobieranie od właścicieli usuniętych pojazdów w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za postój pojazdu na parkingu strzeżonym w przypadkach, w których usunięcie nastąpiło na podstawie art. 50a ust. 1 i art. 130a ust. 1 i 2 ustawy, wg obowiązujących stawek określonych w Uchwale Rady Miejskiej Grudziądza.
5. Prowadzenie przez Wykonawcę dla opłat, o których mowa w pkt. 4 odrębnej ewidencji księgowo – finansowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
6. Prowadzenie odrębnej ewidencji pojazdów przyjętych na parking strzeżony, które zostały odebrane przez właścicieli i nieodebranych w ustawowym terminie.
7. Prowadzenie oddzielnych ewidencji dla pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a Ustawy oraz pojazdów usuniętych w trybie art. 50a Ustawy.
8. Prowadzenie rejestru przyjmowanych i wydawanych pojazdów zawierającego:
a) daty i godziny przyjęcia i wydania pojazdu,
b) daty i numeru zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego,
c) danych osoby odbierającej pojazd wskazanej w zezwoleniu upoważniającym do odbioru pojazdu, tj. nazwisko i imię, adres zamieszkania oraz pesel. Dane winny być potwierdzone w rejestrze przyjmowanych i wydawanych pojazdów czytelnym podpisem osoby wydającej oraz osoby upoważnionej do jego odbioru.
9. Przekazywanie opłat pobranych danego dnia na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 38 1020 5011 0000 9102 0169 6095 w terminie 2 dni roboczych od momentu otrzymania opłaty za postój pojazdu na parkingu strzeżonym od właścicieli usuniętych pojazdów.
10. Dostarczanie do Zamawiającego na potwierdzenie dokonania czynności wynikających
z umowy, zbiorczych wykazów pojazdów przechowywanych oraz odebranych za bieżący okres rozliczeniowy z wyszczególnieniem opłat, o których mowa w ust. 4 za usługę wraz z rejestrem przyjmowanych i wydawanych pojazdów oraz z kopiami dowodów wpłat –w terminie do 5 dnia następnego miesiąca.
11. Właściwe zabezpieczenie środków finansowych pobranych od właścicieli pojazdów.
12. Zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych przed dostępem osób nieupoważnionych.
13. Zachowanie danych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w ramach wykonywanej umowy.
14. Przyjęcie pełnej odpowiedzialności cywilno – prawnej za parkowanie i przechowywanie pojazdów, ich części oraz innych rzeczy w trakcie świadczenia usługi.
15. Sporządzenie protokołu przekazania pojazdu do stacji demontażu pojazdów wskazanej przez Zamawiającego dla podmiotu wyłonionego przez Zamawiającego do świadczenia usług usuwania pojazdów, o ile podmiotem tym nie jest Wykonawca.
16. Wykonawca ma obowiązek na wezwanie Zamawiającego umożliwić odebranie pojazdów nad którymi sprawował pieczę w okresie obowiązywania umowy przez podmiot, który został wyłoniony w procesie postępowania po podpisaniu kolejnej umowy.
17. Zamawiający sporządza protokół wykazujący ilość pojazdów znajdujących się na parkingu strzeżonym według stanu na koniec danego miesiąca kalendarzowego; protokół będzie sporządzony nie później niż trzeciego dnia roboczego następującego po miesiącu którego dotyczy protokół.
18. Wykonawca ma obowiązek udostępnić parking w celu przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli ilości pojazdów znajdujących się na parkingu strzeżonym.
Szacowana ilość pojazdów dotycząca każdej części zamówienia znajduje się w załącznikach do SWZ nr 2a,2b,2c –Formularzach ofertowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - posiadanie na czas realizacji zamówienia aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wydanej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. 2021 r., poz. 919 z późn. zm.) dotyczy części 1.
b) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje:
część 2:
Wykonawca wykaże, że dysponuje parkingiem strzeżonym spełniającym niżej wymienione warunki:
- liczba miejsc dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne – 2 miejsca,
- o podłożu utwardzonym (m.in. beton, kostka, asfalt),
- ogrodzony (siatka, parkan), zamykany bramą wjazdową i oznaczony tablicą „parking”,
- oświetlony,
- posiadający swobodny dostęp do pojazdów,
- dozorowany przez całą dobę,
- zapewniający warunki bezpiecznego utrzymania pojazdów przewożących towary niebezpieczne,
- posiada obiekt (budynek, hala), w którym znajduje się wydzielone i zamykane pomieszczenie, umożliwiające składowanie części pojazdów i akcesoriów.
część 3:
Wykonawca wykaże, że dysponuje parkingiem strzeżonym spełniającym niżej wymienione warunki:
- lokalizacja w odległości max. do 5 km od granic gminy – miasto Grudziądz,
- łączna liczba miejsc dla pojazdów o dmc do 3,5 t - co najmniej 70 miejsc,
oraz o liczbie co najmniej 2 miejsc dla pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi,
- łączna liczba miejsc dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t- co najmniej 5 miejsc oraz o liczbie co najmniej 2 miejsc dla pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi,
- łączna liczba miejsc dla pojazdów o dmc od 7,5 t - co najmniej 3 miejsca
- o podłożu utwardzonym (m.in. beton, kostka, asfalt),
- ogrodzony (siatka, parkan), zamykany bramą wjazdową i oznaczony tablicą „parking”,
- oświetlony,
- posiadający swobodny dostęp do pojazdów,
- dozorowany przez całą dobę,
- zapewniający warunki bezpiecznego utrzymania pojazdów, w szczególności pojazdów
z uszkodzeniami powypadkowymi,
- posiada obiekt (budynek, hala), w którym znajduje się wydzielone i zamykane pomieszczenie, umożliwiające składowanie części pojazdów i akcesoriów.
9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 9.1.2) a i b wykazują łącznie, z zastrzeżeniem (dotyczy części 1), że realizacja przedmiotu zamówienia polegająca na holowaniu pojazdów musi być wykonywana przez Wykonawcę posiadającego licencję, o której mowa w pkt 9.1.2) a SWZ.
2) Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do dołączenia do oferty wypełnionego załącznika nr 5 do SWZ stanowiącego oświadczenie, z którego będzie jednoznacznie wynikać które roboty budowlane/ dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
9.3 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 9.1.2) b SWZ w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
9.4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja", o której mowa w pkt. 9.3 SWZ wystąpi wyłącznie w przypadku spełnienia poniższych warunków:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór: załącznik nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ppkt. a) musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
-zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
-sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia,
-czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia/ kwalifikacji zawodowych/ doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
c) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
d) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Złożone oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.4.b musi jednoznacznie wskazywać na przyszły udział w realizacji zamówienia podmiotu udostępniającego zasoby w charakterze podwykonawcy (dotyczy doświadczenia zawodowego).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.4. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym w art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności przedmiotowego dokumentu w formie elektronicznej, zamawiający samodzielnie pobierze go z bazy danych);
d) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór: załącznik nr 8 do SWZ);
e) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.10.1 SWZ (wzór: załącznik nr 9 do SWZ);
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. a, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji , nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury ( dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed jego złożeniem).
Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem, o którym mowa w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.4. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
b) licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wydanej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2140 ze zm.)– część 1.
c) wykazu urządzeń technicznych wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - wypełniony i podpisany załącznik nr 6 do SWZ część 1, , załącznik nr 7a - część 2 i 7b - część 3.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
wykazu urządzeń technicznych wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - wypełniony i podpisany załącznik nr 6 do SWZ część 1, , załącznik nr 7a - część 2 i 7b - część 3.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty podpisane zgodnie z wymogami pkt 11.8)
SWZ:
1) wypełniony formularz ofertowy w zależności od części - wzór: załącznik nr 2a,2b,2c do SWZ;
2) wypełnione oświadczenie -wzór: załącznik nr 3 do SWZ;
3) wypełnione zobowiązanie do udostępnienia zasobów - wzór: załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli
dotyczy);
4) wypełnione oświadczenie dot. podziału prac realizowanych przez podmioty występujące
wspólnie- wzór: załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć
stosowne pełnomocnictwa).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany takie mogą wystąpić w przypadkach
określonych w par. 12 wzoru umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-20 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gpp_grudziadz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-20 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak