III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Warunki udziału w postępowaniu, zostaną uznane za spełnione, jeśli Wykonawca wykaże:1)Posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej niezbędnej do należytego wykonania zamówienia tj. jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje w sposób należyty: a) dla części zamówienia nr 1 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, każda o wartości nie mniejszej niż 90 000,00 brutto PLN; b) dla części zamówienia nr 2 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, każda o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 brutto PLN; c) dla części zamówienia nr 3 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych,każda o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 brutto PLN; d) dla części zamówienia nr 4 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, każda o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 brutto PLN; e) dla części zamówienia nr 5 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, każda o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 brutto PLN;f)dla części zamówienia nr 6 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, każda o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 brutto PLN; g) dla części zamówienia nr 7 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, każda o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 brutto PLN; h) dla części zamówienia nr 8 – co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep,każda o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 brutto PLN. UWAGA:- w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi wykazać wartość usług nie mniejszą niż łączna wartość wymagana na potwierdzenie dla tych części zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę, z zaostrzeniem, że przez jedną usługę Zamawiający rozumie zamówienie wykonywane lub wykonane na podstawie jednej umowy; - w przypadków świadczeń okresowych lub ciągłych do oceny będzie brana jedynie wartość tej części usługi, która została wykonana w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert i została potwierdzona dokumentem o jej należytym wykonaniu. 2) Posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej niezbędnej do należytego wykonania zamówienia tj. jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) dysponuje w miejscu świadczenia usług minimum dwoma kanałami warsztatowymi lub jednym kanałem i jednym podnośnikiem do naprawy pojazdów osobowych, dostawczych i terenowych - dotyczy części zamówienia nr 1, 3, 5, 7; b) dysponuje w miejscu świadczenia usług minimum dwoma kanałami warsztatowymi do naprawy pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep - dotyczy części zamówienia nr 2, 4; c) dysponuje w miejscu świadczenia usług minimum jednym kanałem warsztatowym do naprawy pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep - dotyczy części zamówienia nr 6, 8; d)dysponuje minimum jednym komputerem diagnostycznym do przeprowadzenia diagnostyki danego typu pojazdu - dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; e)dysponuje minimum jednym urządzeniem do wymiany i wulkanizacji ogumienia pojazdów osobowych lub ciężarowych (kompatybilnym do pojazdów w części zamówienia) - dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; f) dysponuje minimum jednym pojazdem pogotowia technicznego (odpowiednio do części zamówienia) – dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4; g)dysponuje minimum jedną lakiernią samochodową – dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6; h)dysponuje obiektem z co najmniej dwiema bramami wjazdowymi na stanowisko naprawy pojazdów w wysokości minimum 3,1 metra – dotyczy części zamówienia nr 1, 3, 5, 7; i) dysponuje obiektem z co najmniej dwiema bramami wjazdowymi na stanowisko naprawy pojazdów w wysokości minimum 4,1 metra – dotyczy części zamówienia nr 2, 4, 6.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 2.Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w ppkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ppkt 2) stosuje się odpowiednio. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty określone w pkt 1 lub 2 składa każdy z tych Wykonawców. 4 W przypadku innych podmiotów, na zdolnościach których polega Wykonawca, dokumenty określone w pkt 1 lub 2 składane są dla każdego z tych podmiotów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Dokumentów potwierdzających posiadane zdolności technicznej lub zawodowej: tj. wykazu usług wykonywanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie usług: a) dla części zamówienia nr 1: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 90 000,00 PLN brutto każda; b) dla części zamówienia nr 2: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 PLN brutto każda; c) dla części zamówienia nr 3: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 20 000, 00 PLN brutto każda; d) dla części zamówienia nr 4: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 PLN brutto każda; e) dla części zamówienia nr 5: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 PLN brutto każda; f) dla części zamówienia nr 6: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 PLN brutto każda; g)dla części zamówienia nr 7: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów osobowych lub dostawczych lub terenowych, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 PLN brutto każda; h) dla części zamówienia nr 8: co najmniej jedną usługę polegającą na kompleksowej naprawie samochodów ciężarowych lub autobusów lub przyczep, na kwotę o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 PLN brutto każda; wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.2) Dokumentów potwierdzających posiadane zdolności technicznej lub zawodowej: tj. wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy, w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Złożony wykaz powinien potwierdzać: a) dysponowanie w miejscu świadczenia usług minimum dwoma kanałami warsztatowymi lub jednym kanałem i jednym podnośnikiem do naprawy pojazdów osobowych, dostawczych i terenowych - dotyczy części zamówienia nr 1, 3, 5, 7; b)dysponowanie w miejscu świadczenia usług minimum dwoma kanałami warsztatowymi do naprawy pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep - dotyczy części zamówienia nr 2, 4; c) dysponowanie w miejscu świadczenia usług minimum jednym kanałem warsztatowym do naprawy pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep - dotyczy części zamówienia nr 6, 8; d) dysponowanie minimum jednym komputerem diagnostycznym do przeprowadzenia diagnostyki danego typu pojazdu - dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; e) dysponowanie minimum jednym urządzeniem do wymiany i wulkanizacji ogumienia pojazdów osobowych lub ciężarowych (kompatybilnym do pojazdów w części zamówienia) - dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; f) dysponowanie minimum jednym pojazdem pogotowia technicznego (odpowiednio do części zamówienia) – dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4; g) dysponowanie minimum jedną lakiernią samochodową – dotyczy części zamówienia nr 1, 2, 3, 4, 5, 6; h) dysponowanie obiektem z co najmniej dwiema bramami wjazdowymi na stanowisko naprawy pojazdów w wysokości minimum 3,1 metra – dotyczy części zamówienia nr 1, 3, 5, 7; i) dysponowanie obiektem z co najmniej dwiema bramami wjazdowymi na stanowisko naprawy pojazdów w wysokości minimum 4,1 metra – dotyczy części zamówienia nr 2, 4, 6. Wzór wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu, urządzeń technicznych stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.