Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup biletów miesięcznych uprawniających uczniów Szkół Podstawowych z terenu Gminy Dębowa Łąka do korzystania z usług przewozu w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBOWA ŁĄKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118796
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 38
1.5.2.) Miejscowość: Dębowa Łąka
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-207
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: (56)6884910
1.5.8.) Numer faksu: -
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugdl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://debowalaka.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup biletów miesięcznych uprawniających uczniów Szkół Podstawowych z terenu Gminy Dębowa Łąka do korzystania z usług przewozu w roku szkolnym 2024/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48553b0c-e93f-4fdb-8ebb-6dac36ca6295
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00452748
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030859/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zakup biletów miesięcznych uprawniających uczniów Szkół Podstawowych z terenu Gminy Dębowa Łąka do korzystania z usług przewozu w roku szkolnym 2024/2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 181481,50 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup przez Zamawiającego biletów miesięcznych uprawniających w roku szkolnym 2024/2025 dzieci i uczniów Szkół Podstawowych w Dębowej Łące oraz w Wielkich Radowiskach do korzystania z usług przewozu oferowanych przez Wykonawcę w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym zgodnie z ustawą o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ze zm.).
2. Zakres usług obejmuje przewozy dzieci i uczniów szkół na każdej trasie do szkoły i ze szkoły do miejscowości zamieszkania w dni zajęć lekcyjnych.
3. Przewozy obejmują łącznie około 115 dzieci i uczniów dowożonych z następujących miejscowości:
Do Szkoły Podstawowej w Dębowej Łące z miejscowości Kurkocin, Wielkie Pułkowo, Karczewo, Łobdowo i Dębowa Łąka oraz część Niedźwiedzia. Łącznie ok. 60 uczniów.
Do Szkoły Podstawowej w Wielkich Radowiskach z miejscowości Małe Pułkowo, Lipnica, Wielkie Radowiska oraz część Niedźwiedzia. Łącznie ok.55 uczniów.
4. Szacunkowa średnia długość przejazdów dla dwóch autobusów dziennie łącznie wynosi około ok. 270 km. Wykonawca dostosuje rozkład jazdy do tras i godzin określonych w wykazie tras i godzin przywozu do szkoły oraz odwozu ze szkoły stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ. Wykaz tras i godzin przywozu do szkoły oraz odwozu ze szkoły może ulec zmianie.
5. Załącznik Nr 11 do SWZ stanowi mapę poglądową, informującą o położeniu przystanków i szkół na terenie Gminy Dębowa Łąka.
6. Zamawiający celem realizacji zadania nabywać będzie u Wykonawcy bilety miesięczne zgodnie z Formularzem ofertowym. Cena jednostkowa biletu pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji umowy z uwzględnieniem zapisów § 12 projektu umowy stanowiącego zał. Nr 7 do SWZ.
7. Dzieci i uczniowie powinny być przewożeni do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez nich o czasie zajęć lekcyjnych, a odbieranie ze szkoły po zakończeniu tych zajęć (zgodnie z wykazem godzin przywozu do szkoły oraz odwozu ze szkoły stanowiącym załącznik Nr 10 do SWZ).
8. Wykonawca zobowiązuje się przekazać bilety przed rozpoczęciem miesiąca, na który bilety mają obowiązywać, zgodnie z imienną listą dowożonych dzieci i uczniów, dla których te bilety zostały wystawione.
9. Przewidywana liczba biletów miesięcznych około 115 szt. Liczba kupowanych biletów może ulec zmianie. Liczba biletów łącznie 1150 na cały okres obowiązywania umowy, co stanowi średnio miesięcznie ok. 115 biletów.
10. Do przewozu uczniów i dzieci Wykonawca zapewni min. dwa autobusy z opiekunami, sprawne technicznie i dopuszczone do ruchu, zapewniające miejsca siedzące dla wszystkich przewożonych osób, z minimalną liczbą miejsc siedzących 40 każdy (z wyłączeniem miejsca dla kierowcy). W razie uszkodzenia pojazdu wykonującego przewóz uczniów i dzieci Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia autobusu zastępczego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium A: Cena, waga – 60 % , max liczba punktów – 60 pkt., przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2) Kryterium B: Czas podstawienia autobusu zastępczego, waga – 40 %, max liczba punktów – 40 pkt., przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
2. Dodatkowe postanowienia dot. Kryterium A: Cena.
1) Opis kryterium: Liczba punktów w kryterium cena zostanie przyznana w oparciu o zadeklarowaną w Formularzu ofertowym Wykonawcy cenę ofertową brutto.
2) Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę brutto otrzyma maksymalną liczbę punktów w niniejszym kryterium tj. 60.
3) Pozostali Wykonawcy otrzymują liczbę punktów obliczoną wg wzoru:
najniższa cena brutto z ocenianych ofert
-------------------------------------------------------- x 60 % x100 = liczba uzyskanych punktów
cena brutto oferty badanej
3. Dodatkowe postanowienia dot. Kryterium B: Czas podstawienia autobusu zastępczego.
1) Opis kryterium: Liczba punktów w kryterium Czas podstawienia autobusu zastępczego zostanie przyznana w oparciu o zadeklarowany przez wykonawcę w Formularzu ofertowym czas podstawienia autobusu zastępczego.
2) Okres czasu podstawienia autobusu zastępczego należy zadeklarować w pełnych minutach.
3) Sposób przyznawania punktów:
- do 40 minut – 40 pkt,
- od 41 minut do 50 minut – 30 pkt.
- od 51 minut do 60 minut – 20 pkt.
- od 61 minut do 70 minut – 10 pkt.
- ponad 70 minut – 0 pkt.
4. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w każdym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym wykonawcom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
5. Wynik - oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
6. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
7. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
8. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejszą podlegać będzie badaniu czy nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
9. Zamawiający dla potrzeb oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 9 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także na podstawie dostarczonych na późniejsze wezwanie następujących dokumentów:
a) zezwolenie na wykonywanie regularnych przywozów osób w transporcie drogowym wydanych na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 poz.2140 z późn. zm.) do posiadania których Wykonawca jest zobowiązany;
b) uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności poświadczonej aktualną licencją na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także na podstawie dostarczonych na późniejsze wezwanie następujących dokumentów tj. opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120 000,00 złotych i ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także na podstawie dostarczonych na późniejsze wezwanie następujących dokumentów:
Potencjał techniczny:
a) dysponowanie min. dwoma autobusami sprawnymi technicznie z minimum 40 miejscami siedzącymi każdy (z wyłączeniem miejsca dla kierowcy), spełniającym warunki dla pojazdu przewożącego dzieci i uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – zał. Nr 8 do SWZ.
b) dysponowaniu przez Wykonawcę co najmniej dwoma kierowcami posiadającymi uprawnienia do kierowania autobusem, niekaralnymi za przestępstwa przeciwko dzieciom – zał. Nr 9 do SWZ.
c) dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej dwoma osobami posiadającymi wymagane przepisami prawa uprawnienia do pełnienia funkcji opiekunów dzieci w autobusie szkolnym posiadającymi kurs pierwszej pomocy przedmedycznej, niekaranymi za przestępstwa przeciwko dzieciom – zał. Nr 9 do SWZ.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej – załącznik nr 12.
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp – załącznik nr 3.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia:
1. Opisu urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza posiadanego przez Wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji Wykonawcy oraz wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazów stanowi załącznik Nr 8 i Nr 9 do SWZ.
2. Zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w transporcie drogowym wydanych na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2019 poz.2140 z późn. zm.) do posiadania których Wykonawca jest zobowiązany;
3. Aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
4. Dowodu opłacenia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120 000,00 złotych i ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy – załącznik nr 1.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 5 – jeżeli dotyczy.
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 4 – jeżeli dotyczy.
Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 13 – jeżeli dotyczy.
Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 6 – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty – załącznik Nr 13 do SWZ.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10, pkt 1, ust. 4 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 6 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 Pzp oraz wskazanym w Projekcie Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17