Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi dowozu uczniów do placówek oświatowych oraz oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Morzeszczyn na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MORZESZCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kociewska 12
1.5.2.) Miejscowość: Morzeszczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-132
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@morzeszczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.morzeszczyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi dowozu uczniów do placówek oświatowych oraz oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Morzeszczyn na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d89130d-d62c-4bfc-8bc4-a6facaddb8aa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00417405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046924/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa dowozu uczniów do placówek oświatowych na terenie gminy Morzeszcyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1d89130d-d62c-4bfc-8bc4-a6facaddb8aa
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje, jednocześnie informując o tym wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty/Wnioski”.
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”.
Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Morzeszczyn z siedzibą – Urząd Gminy Morzeszczyn, ul. Kociewska 12 , 83-132 Morzeszczyn,
W sprawach z zakresu danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@morzeszczyn.pl lub pisemnie na adres Urząd Gminy
Morzeszczyn, ul. Kociewska 12 , 83-132 Morzeszczyn z dopiskiem IOD.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
Wykonanie usługi dowozu uczniów do placówek oświatowych oraz oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Morzeszczyn na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), dalej
„ustawa Pzp”; dane osobowe będą przetwarzane przez czas wskazany w przepisach prawa ze szczególnym uwzględnieniem
ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
Stosowanie do art. 22 RODO w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,;
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana; przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.),
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie usługi dowozu uczniów do placówek oświatowych oraz oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Morzeszczyn na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących usług:
Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług w ramach regularnych przewozów osób-dzieci (dowóz do szkół i odwiezienie do miejsca zamieszkania) w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2024/2025 w okresie obejmującym 11 miesięcy tj.:
• od 02 września 2024 r. do 27 czerwca 2025 r.
• jeden z miesięcy w okresie wakacyjnym tj. lipiec lub sierpień - dotyczy dowozu dzieci - uczniów do oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Morzeszczyn.
Zamówienie obejmuje również okres ferii zimowych oraz wyjazdy edukacyjne dla szkół:
- 4 usługi dla Szkoły Podstawowej z oddziałem przedszkolnym w Morzeszczynie do 120 km każda,
- 2 usługi dla Szkoły Podstawowej z oddziałem przedszkolnym w Nowej Cerkwi do 120 km każda.
Przewóz realizowany będzie na podstawie zakupu biletów miesięcznych.
Szczegółowy zakres dowozów obejmuje :
● szacunkową liczbę biletów miesięcznych w ilości:
- w miesiącach od 02 września 2024 r. do 27 czerwca 2025 r. - 182szt./miesiąc +/- 10%
- w miesiącu lipcu lub sierpniu – 22 szt. / miesiąc +/- 10%
● usługa obejmie okres 11 miesięcy w roku szkolnym 2024/2025 w tym;
- w okresie od 02 września 2024 r. do 27 czerwca 2025 r. - 2 autobusy
( o minimalnej ilości miejsc 40 każdy)
- w okresie miesiąca lipca lub sierpnia – 1 autobus ( o minimalnej ilości miejsc od 18-23 dowozy do oddziałów przedszkolnych
- 6 wyjazdów edukacyjnych dla Szkół Podstawowych z oddziałami przedszkolnymi wykonać pojazdami/autobusami z liczbą miejsc siedzących nie mniej niż 40
● rozpoczęcie dowozów godz. 6:30 , zakończenie godz. 16:00 .
● Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował 2 autobusami z liczbą miejsc siedzących nie
mniej niż 40 każdy, 1 autobusem z liczbą miejsc od 18- 23 oraz jednym autobusem rezerwowym.
● autobusy powinny posiadać obowiązkowo pasy bezpieczeństwa
● dowozy wykonywane będą na trasach ustalonych z Zamawiającym
● szacunkowa ilość kilometrów do przejechania tygodniowo
- dla 2 autobusów ( o ilości minimum 40 miejsc) w okresie w okresie od 02 września 2024 r. do 27 czerwca 2025 r. - 2050 km +/- 5%
- dla 1 autobusu ( o ilości minimum 18-23 miejsc ) w okresie miesiąca lipca lub sierpnia – 400 km +/- 5%
● ceny biletów winny uwzględniać uprawnienia dzieci do zniżek i ulg wynikających ze stosowanych
przepisów
● Zamawiający zastrzega, że granice zmian w ilości biletów są wielkościami prognozowanymi i mogą
się zmieniać w trakcie realizacji zamówienia w granicach +/- 10 %
● Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany trasy i godzin w przypadku wystąpienia okoliczności
nieprzewidzianych w organizacji roku szkolnego ( np. skrócenie lekcji czy zamknięcie szkoły)
● transport uczniów powinien odbywać się pod opieką osób dorosłych, których obecność
w pojazdach/autobusach zapewni Zamawiający. Wykonawca zapewni bezpłatne bilety dla opiekunów.
• Pojazdy/Autobusy zadysponowane do przewozów na terenie gminy Morzeszczyn muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NW, aktualne badania techniczne. Rok produkcji pojazdów/ autobusów - min. 2009 rok.
• Kierowcy muszą posiadać stosowne uprawnienia tj. ważne prawa jazdy kategorii D, ważne świadectwa kwalifikacyjne lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby.
Na podstawie art. 438 ustawy Pzp Zamawiający wymaga przy realizacji zamówienie zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności tj.: kierowania pojazdami wyznaczonymi do udziału w realizacji zamówienia
• Zamawiający wyraża zgodę na postój autobusów na niestrzeżonym parkingu/ placu przy Szkole Podstawowej w Morzeszczynie.
• Szczegółowy wykaz tras przejazdu dostarczony zostanie Wykonawcy przez Dyrektorów Placówek Oświatowych.
Dowóz i odwóz obejmie następujące placówki edukacyjne:
- Szkoła Podstawowa z oddziałem przedszkolnym w Morzeszczynie,
- Szkoła Podstawowa z oddziałem przedszkolnym w Nowej Cerkwi.
Dyrektorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian do ustalonego harmonogramu dowozu po wcześniejszym zawiadomieniu Wykonawcy tj. co najmniej z wyprzedzeniem min. 3 dni.
W przypadku awarii autobusu Wykonawca podstawi niezwłocznie, autobus rezerwowy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu o których mowa w art. 108 ust. 1-6 Pzp, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
W ramach kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że:
- posiada na dzień podpisania umowy licencje lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego
osób wydaną na podstawie ustawy o transporcie drogowym ( Dz.U. 2024, poz. 728 z późn. zm.) oraz
zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym w
ramach regularnych linii przewozów na wszystkie miejscowości z których dowożone są dzieci.
W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że:
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na kwotę łączną nie mniejszą niż 500.000,00 zł.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że:
zrealizował a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy-w tym
okresie, minimum 1 usługę polegająca na transporcie osób/uczniów do placówek edukacyjnych o wartości co najmniej 200.000,00 zł netto wraz z podaniem przedmiotu usługi, wartości, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, spełnienie wyżej wymienionego warunku wykazuje jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( nie sumuje się wymaganego doświadczenia ).
dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje:
3 osobami/kierowcami posiadającymi prawo jazdy kat. D. Wszyscy kierowcy powinni posiadać kwalifikacje wstępną uprawniającą do kierowania pojazdami oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierowcy autobusu
dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje:
- 2 autobusami - min. 2009 rok produkcji o ilości nie mniej niż 40 miejsc siedzących,
- 1 autobusem min. 2009 rok produkcji od 18-23 miejsc siedzących ,
- 1 autobusem rezerwowym min. 2009 rok produkcji o ilości nie mniej niż 40 miejsc siedzących,
(autobus zostanie użyty jako rezerwowy w przypadku awarii innego pojazdu)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany lub uzupełnienia umowy dopuszczalne są w granicach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz 1605 ze zm.)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1d89130d-d62c-4bfc-8bc4-a6facaddb8aa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni