Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi przewozowe do jednostek oświatowych na terenie Gminy Kcynia oraz dowozu uczestników zawodów, imprez i zajęć edukacyjnych poza jednostkami oświatowymi w okresie od 1 I - 31 XII 2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kcynia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350872
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 23
1.5.2.) Miejscowość: Kcynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-240
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kcynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kcynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi przewozowe do jednostek oświatowych na terenie Gminy Kcynia oraz dowozu uczestników zawodów, imprez i zajęć edukacyjnych poza jednostkami oświatowymi w okresie od 1 I - 31 XII 2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9706aec1-5100-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00290488
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003809/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi przewozowe w zakresie dowozu dzieci i uczniów do jednostek oświatowych na terenie Gminy (…) oraz dowozu uczestników (…) zajęć (…) poza jednostkami oświatowymi w okresie 1 I – 31 XII 2022 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszystkie szczegóły dot. komunikacji elektronicznej, strony internetowej, oświadczenia z art. 125 ust. 1, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych oświadczeń i dokumentów zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający żąda określonej etykiety lub wskazuje mające zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustaw - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1: Usługi przewozowe w zakresie dowozu dzieci / uczniów do jednostek oświatowych na terenie Gminy Kcynia
a) Przedmiot zamówienia dla tego zadania obejmuje dowóz dzieci / uczniów do jednostek oświatowych (w szczególności: przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych) na terenie Gminy Kcynia od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. (dotyczy dni nauki szkolnej) wraz z odwiezieniem tych uczniów po zajęciach do miejsca ich zamieszkania w ramach ustalonych przez Zamawiającego tras;
b) Pod pojęciem dowóz rozumie się dowóz dzieci / uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły
i odwóz ze szkoły do miejsca zamieszkania, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu dzieci / uczniów autobusem (w szczególności wskazanych w pkt. V ppkt 4 niniejszego rozdziału SWZ), zgodnie z trasami przewozów, które zostały ustalone w załączniku nr 8 do SWZ. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci / uczniów, spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług;
c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz jednostek oświatowych, do których należy dowieźć dzieci / uczniów w ramach poszczególnych tras dowozu zawiera załącznik nr 8 do SWZ. Łączna długość poszczególnych tras przewozu jest uzależniona od ilości dowożonych dzieci / uczniów i harmonogramu dowozu i odwozu po zajęciach. Ilość dowożonych dzieci / uczniów może ulec zmianie, zmniejszeniu lub zwiększeniu, w zależności od zmieniającej się liczby dzieci / uczniów objętych dowozem spełniających obowiązek szkolny lub nauki w danej jednostce oświatowej. Harmonogram dowozów i odwozów dzieci / uczniów do i z jednostek oświatowych może ulegać zmianie w zależności od decyzji dyrektora danej jednostki oświatowej i zmiany jej organizacji zajęć;
d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielania zamówień dotyczących nieregularnych przejazdów dzieci / uczniów związanych z realizacją zadań jednostek oświatowych w okresie trwania umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do ewidencjonowania kilometrów przejechanych w danym dniu na danej trasie przy pomocy dziennych kart przewozu (wzór karty stanowi Załącznik nr 9 do SWZ) oraz ich zbiorczego zestawiania w skali miesiąca przy pomocy zbiorczych kart przewozu (wzór karty stanowi Załącznik nr 10a do SWZ);
e) Dowóz do jednostek oświatowych ma następować bez względu na warunki atmosferyczne
i awaryjność pojazdów z wyłączeniem działania sił wyższych np. zaspy śnieżne, przełomy i zatory drogowe, gołoledź, powodzie, itp. na godz. 7:15 – 8:20 i powrót o godz. 11:30 – 16:15. Dowóz jak i odwóz powrotny dzieci i uczniów mogą być realizowane nieregularnie w zależności od zmian organizacji zajęć przedszkola bądź szkoły i decyzji dyrektora jednostki oświatowej, który jest gestorem organizacji dowozów do tej placówki;
f) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, w uzgodnieniu z Zamawiającym, odpowiedniej liczby pojazdów do realizacji dowozu i odwozu, zgodnie z określonymi przez zamawiającego trasami i czasem dowozu i odwozu, o pojemnościach pojazdów zapewniających miejsca siedzące wszystkim przewożonym do jednostek oświatowych;
g) Opiekę nad dziećmi / uczniami w czasie przewozu zapewni Zamawiający. Wykonawca zamówienia w ramach zawartej umowy zapewni bezpłatny przejazd opiekunom w trakcie wykonywania zadania. Wykonawca zobowiązany jest dowieźć opiekuna na przystanek rozpoczynający dane zadanie w przypadku, gdy przystanek początkowy rozpoczynający dane zadanie umiejscowiony jest poza Kcynią;
h) Liczba dzieci / uczniów przewożonych do jednostek oświatowych może ulegać zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie roku szkolnego w zależności od liczby uczęszczających dzieci / uczniów do jednostek oświatowych i decyzji rodziców. W każdej miejscowości dzieci / uczniowie mają być zabierane z miejsc wyznaczonych (punktów zbornych) i odwożone po zajęciach do miejsc wyznaczonych w miejscowościach zamieszkania dzieci / uczniów;
i) Zapłata za wykonaną usługę będzie realizowana w szczególności na zasadach opisanych w §4 i §5 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
wymagania dotyczące określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2: Usługi przewozowe w zakresie dowozu więcej niż 22 uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami
a) Dowóz w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. uczestników zawodów sportowych, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami;
b) Przedmiot zamówienia obejmuje usługi przewozu osób pojazdami przewożącymi powyżej 22 (dwudziestu dwóch) pasażerów i kierowcę. Pod pojęciem dowozu rozumie się dowóz osób z miejsc i do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu osób autobusem (w szczególności wskazanych w pkt. V ppkt 4 niniejszego rozdziału SWZ). Liczba osób – uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami – może wynosić od 23 (dwudziestu trzech) osób do 120 (stu dwudziestu) osób jednorazowo. Wykonawca zobowiązuje się do dowozu osób (uczestników) maksymalnie z ośmiu miejsc wskazanych przez Zamawiającego (np.: z ośmiu jednostek oświatowych zlokalizowanych w Gminie Kcynia) na wskazaną przez Zamawiającego datę (dzień), godzinę i miejsce;
c) Zapłata za wykonaną usługę będzie realizowana w szczególności na zasadach opisanych w §4 i §5 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4b do SWZ;
d) Gmina Kcynia planuje w 2022 r. w przedmiocie tego zadania przewóz osób na odległość łącznie nie więcej niż 8 200,00 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
wymagania dotyczące określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3: Usługi przewozowe w zakresie dowozu nie więcej niż 22 uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami
a) Dowóz w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. uczestników zawodów sportowych, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami;
b) Przedmiot zamówienia obejmuje usługi przewozu osób pojazdami przewożącymi 22 (dwudziestu dwóch) pasażerów i kierowcę. Pod pojęciem dowozu rozumie się dowóz osób z miejsc i do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu osób autobusem (w szczególności wskazanych w pkt. V ppkt 4 niniejszego rozdziału SWZ). Liczba osób – uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami – może wynosić od 9 (dziewięciu) osób do 22 (dwudziestu dwóch) osób jednorazowo. Wykonawca zobowiązuje się do dowozu osób (uczestników) maksymalnie z ośmiu miejsc wskazanych przez Zamawiającego (np.: z ośmiu jednostek oświatowych zlokalizowanych w Gminie Kcynia) na wskazaną przez Zamawiającego datę (dzień), godzinę i miejsce;
c) Zapłata za wykonaną usługę będzie realizowana w szczególności na zasadach opisanych w §4 i §5 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4b do SWZ;
d) Gmina Kcynia planuje w 2022 r. w przedmiocie tego zadania przewóz osób na odległość łącznie nie więcej niż 3 000,00 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
wymagania dotyczące określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 4: Usługi przewozowe w zakresie dowozu nie więcej niż 8 uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami
a) Dowóz w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. uczestników zawodów sportowych, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami;
b) Przedmiot zamówienia obejmuje usługi przewozu osób pojazdami przewożącymi 8 (ośmiu) pasażerów i kierowca. Pod pojęciem dowozu rozumie się dowóz osób z miejsc i do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przewozu osób autobusem (w szczególności wskazanych w pkt. V ppkt 4 niniejszego rozdziału SWZ). Liczba osób – uczestników zawodów, imprez sportowych i kulturalnych oraz zajęć edukacyjnych poza szkołami – może wynosić od 1 (osoby) osoby do 8 (ośmiu) osób jednorazowo. Wykonawca zobowiązuje się do dowozu osób (uczestników) maksymalnie z ośmiu miejsc wskazanych przez Zamawiającego (np.: z ośmiu jednostek oświatowych zlokalizowanych w Gminie Kcynia) na wskazaną przez Zamawiającego datę (dzień), godzinę i miejsce;
c) Zapłata za wykonaną usługę będzie realizowana w szczególności na zasadach opisanych w §4 i §5 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4b do SWZ;
d) Gmina Kcynia planuje w 2022 r. w przedmiocie tego zadania przewóz osób na odległość nie więcej niż 3 000,00 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
wymagania dotyczące określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki określone na podstawie art. 112 ustawy oraz nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności określonych w art. 108 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7 i 8 ustawy.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą:
a) posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:
- być zarejestrowanymi we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;
b) posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:
- posiadać zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego udzielone na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2021.919 t.j. ze zm.) oraz, w sytuacjach wskazanych w ww. ustawie, licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ww. ustawy;
c) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
- dysponować zasobami finansowymi umożliwiającymi bieżącą realizację zamówienia, ponieważ Zamawiający nie przewiduje wypłacania zaliczek w związku z realizacją zamówienia (Zamawiający przewiduje płatności częściowe za każdy zakończony miesiąc świadczenia usługi oddzielnie),
- posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z krajowym przewozem osób w okresie realizacji zamówienia na kwotę nie niższą niż 250 000,00 zł;
d) posiadać zdolność techniczną lub zawodową, tj.:
- wykonać w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jedno zamówienie polegające na świadczeniu usługi dowozu uczniów do jednostek oświatowych w okresie roku kalendarzowego (12 miesięcy) lub roku szkolnego;
- dysponować taborem samochodowym elektrycznym i/lub spalinowym, spełniającym co najmniej normę emisji spalin EURO 4 (patrz: UWAGA 2) oraz umożliwiającym prawidłowe wykonanie usługi, tj. co najmniej:
dla zadania nr 1: 5 (pięcioma) autobusami o liczbie miejsc siedzących dla pasażerów nie mniejszej niż 55 oraz 3 (trzema) autobusami o liczbie miejsc siedzących dla pasażerów nie mniejszej niż 53,
dla zadania nr 2: 3 (trzema) autobusami o liczbie miejsc siedzących dla pasażerów nie mniejszej niż 40,
dla zadania nr 3: 1 (jednym) autobusem o liczbie miejsc siedzących dla pasażerów nie mniejszej niż 22,
dla zadania nr 4: 1 (jednym) autobusem lub busem o liczbie miejsc siedzących dla pasażerów nie mniejszej niż 8;
UWAGA 1: Podane dla każdego z pojazdów minimalne ilości miejsc siedzących dot. wyłącznie miejsc pasażerskich i nie obejmują kierowcy!
Zamawiający, w odniesieniu do Wykonawcy składającego ofertę jednocześnie na zadanie nr 1 oraz zadanie nr 2 (i/lub 3 i/lub 4), dopuszcza wykazanie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie taboru na każde z tych zadań przy pomocy tych samych pojazdów, pod warunkiem, że spełniają one minimalne warunki postawione w każdym z tych zadań.
UWAGA 2: Zamawiający, w trosce o środowisko naturalne, a w szczególności zdrowie mieszkańców Gminy Kcynia, promuje najbardziej ekologiczne rozwiązania w zakresie przewozu osób. Dlatego największą liczbę punktów w kryterium pn. „Emisja spalin” będzie mógł zgromadzić Wykonawca, który będzie dysponował pojazdami elektrycznymi (i przy ich użyciu będzie wykonywał zamówienie), a w przypadku taboru spalinowego – pojazdami spełniającymi jak najwyższą normę emisji spalin EURO. Z tego samego powodu granicznym warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie, w przypadku pojazdów spalinowych, taborem spełniającym co najmniej normę emisji spalin EURO 4.
- dysponować osobami zdolnymi do realizacji zamówienia w liczbie nie mniejszej niż ilość pojazdów wskazana na potrzeby wykazania spełnienia warunku dysponowania taborem, tj. kierowcami legitymującymi się stażem pracy na stanowisku kierowcy autobusu nie krótszym niż 3 lata, posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów wymaganych przez Zamawiającego, którzy będą realizować zamówienie i poinformować Zamawiającego (we wskazanych rubrykach Załącznika nr 6) o ich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu, a także zakresie wykonywanych przez nich czynności;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. a) SWZ,
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat także dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne także dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,
4) oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej (Załącznik nr 3) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającym dyrektywę Rady 96/26/WE,
2) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2019.58 t.j. ze zm.) – niezbędną w sytuacjach w tej ustawie określonych – jeżeli dotyczy,
3) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ,
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (Załącznik nr 5) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. d SWZ.
Dowodami, o których mowa w pkt. 4, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
5) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry kierowniczej Wykonawcy (Załącznik nr 6) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. b oraz lit. d SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
- wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia taboru samochodowego, jakim dysponuje Wykonawca (Załącznik nr 7 a-d – odrębny dla każdego zadania) wraz z załączonymi kopiami dowodów rejestracyjnych pojazdów składających się na ten tabor oraz kopiami dokumentów potwierdzających spełnianie warunku normy emisji spalin (potwierdzonymi, jeśli potrzeba, za zgodność z oryginałem) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt. 2 lit. d tiret drugie niniejszego Rozdziału SWZ – w przypadku gdy jest to konieczne z uwagi na ilość wykazywanego taboru, Wykonawca winien złożyć kilka egzemplarzy odpowiedniego załącznika nr 7 a-d.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) dowód wniesienia wadium – w przypadku wadium niegotówkowego należy złożyć dokument (w szczególności: gwarancję lub poręczenie) potwierdzający przyjęcie przez gwaranta zobowiązania do zapłaty wadium, zgodnie z zapisami pkt. XI SWZ,
b) dokument wskazujący, że osoba, która podpisała dokumenty składające się na ofertę (w szczególności formularz oferty) i/lub potwierdziła za zgodność z oryginałem kopie złożonych wraz z ofertą dokumentów, bądź udzieliła pełnomocnictwa, o którym mowa w lit. c, jest uprawniona do reprezentowania Wykonawcy;
Jeśli przynajmniej jednym z tych dokumentów jest określony w ppkt. 2 lit. b odpis z właściwego rejestru / ewidencji, dostęp do którego Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Wykonawca nie jest zobowiązany do jego dołączenia do oferty na etapie jej składania;
Jeśli ww. warunek dostępności dokumentu jest spełniony w odniesieniu do Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, winien on przedstawić w ofercie informacje umożliwiające Zamawiającemu uzyskanie dostępu do bazy danych zawierającej te informacje, w przeciwnym wypadku złożenie dokumentu wskazanego w ppkt. 2 lit. b jest obowiązkowe!
c) dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy,
d) zobowiązanie podmiotu(ów) udostępniającego(ych) zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny(e) podmiotowy(e) środek(ki) dowodowy(e) potwierdzający(e), że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego(ych) podmiotu(ów) oraz potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem(ami) udostępniającym(i) zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości:
a) w zadaniu nr 1: 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100),
b) w zadaniu nr 2: 750,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100),
c) w zadaniu nr 3: 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100),
d) w zadaniu nr 4: 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020.299 t.j.).
3. Wadium w pieniądzu winno zostać wniesione przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. O wniesieniu wadium w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. uznania rachunku Zamawiającego, która musi nastąpić przed terminem składania ofert.
4. Przelewu należy dokonać na rachunek bankowy podany w pkt I ppkt 2 SWZ.
5. Na poleceniu przelewu (blankiecie wpłaty) należy podać tytuł przelewu: „Wadium przetargowe – RI.271.1.531510.2021 – zadanie nr …” (w miejscu wykropkowanym należy podać numery zadań, których dotyczy wadium) oraz podać informację o numerze rachunku bankowego Wykonawcy, na które ma zostać dokonany zwrot wadium.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie,
b) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
c) winno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego,
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania (wskazane na 1. stronie SWZ),
f) jako beneficjent gwarancji / poręczenia winien być wskazany Zamawiający,
g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy) poręczenie / gwarancja winno/a obejmować swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia / gwarancji), bądź z treści dokumentu winno wynikać, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium – w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy – zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dot. ofert wspólnych zostały określone w pkt. XIII Rozdziału I SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy dot. zadania nr 1:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w drodze aneksu, w przypadku:
a) zmiany danych teleadresowych Wykonawcy bądź Zamawiającego,
b) konieczności wprowadzenia zmian uzależnionych od wystąpienia zdarzenia powodującego, iż stosunek zobowiązaniowy nie może istnieć w pierwotnym kształcie,
c) zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
d) działania siły wyższej,
e) zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
2. Zmian, o których mowa w §1 ust. 6 projektu umowy, Strony dokonywać będą na bieżąco w drodze uzgodnień dwustronnych, bez konieczności zawierania w tym zakresie aneksu do umowy i dokumentować w jednej z form określonych w §1 ust. 7 projektu umowy, które taką dokumentację umożliwiają.
Zmiany umowy dot. zadań nr 2-4:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w drodze aneksu w przypadku:
1) zmiany danych teleadresowych Wykonawcy bądź Zamawiającego,
2) powstania okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, zaistniałych po stronie Zamawiającego powodujących, iż stosunek zobowiązaniowy nie może istnieć w pierwotnym kształcie,
3) działania siły wyższej,
4) zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
w zakresie żądania określonej etykiety lub wskazania mającego zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy: - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/531510
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-07 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Elementy Opisu Przedmiotu Zamówienia wspólne dla wszystkich zadań częściowych:
I. Wizja lokalna:
Zamawiający informuje, że nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej lub sprawdzenia dokumentów dotyczących zamówienia jakie znajdują się w dyspozycji Zamawiającego, jako warunku złożenia ważnej oferty.
II. Szczegółowy opis materiałów stanowiących dostawę Zamawiającego:
Zamawiający nie przewiduje realizacji zamówienia z wykorzystaniem dostawy inwestorskiej – wszystkie materiały (urządzenia / pojazdy) niezbędne do realizacji zamówienia dostarcza Wykonawca.
III. Dodatkowe informacje:
1. Zamawiający nie wskazuje środków transportu, poza zapisami pkt. IX ppkt. 2 lit. d tiret drugie Rozdziału I SWZ, dot. w szczególności aspektów środowiskowych – w postaci spełniania przez pojazdy spalinowe, wskazane przez potencjalnego Wykonawcę do realizacji zamówienia, minimalnej wymaganej normy emisji spalin, na potwierdzenie czego Wykonawcy składają dokumenty (etykiety), określone na podstawie art. 104 ustawy, wskazane w pkt. X ppkt 5 lit. d I Rozdziału SWZ.
2. Przewozy osób odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2021.450 t.j. ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób – w szczególności: ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2021.919 t.j. ze zm.).
3. Obowiązkiem Wykonawcy jest utrzymywanie właściwego stanu technicznego środków transportu, którymi świadczona będzie usługa, w tym przestrzeganie terminów badań technicznych.
4. Wykonawca musi zapewnić osobom przewożonym bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny, w szczególności zapewniające ochronę w dobie pandemii COVID-19, które minimalizować będą rozprzestrzenianie koronawirusa (np.: ▪ regularna dezynfekcja wnętrz pojazdów, przy pomocy których realizowane jest zamówienie, ▪ zapewnienie środka do dezynfekcji dłoni, ▪ etc.).
5. Wykonawca zobowiązany jest dołożyć należytej staranności przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy.
6. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
7. Wykonawca wskazać musi numery telefonów kontaktowych, numery faksów, adresy e-mail oraz dokonać innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonywania zamówienia.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
9. Zamawiający zapewnia obsadę opiekunów osób niepełnoletnich podczas wykonywania zamówienia.
10. W przypadku awarii autobusów Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zapewnić autobus zastępczy na koszt własny.
11. Zamawiający, z uwagi na brak odpowiedniej infrastruktury, nie jest w stanie zapewnić dostępu do stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
IV. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
1. Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, określa wymaganie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. II (powyżej), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j. ze zm.).
2. Zarówno Wykonawca jak i Podwykonawca(y) (jeżeli uczestniczy(ą) w wykonaniu zamówienia) winni dokumentować zatrudnienie osób określonych w pkt. 1 na piśmie, np. w formie listy umożliwiającej jednoznaczną identyfikację każdej z zatrudnionych osób i, na tej podstawie, weryfikację przez Zamawiającego zawartych umów o pracę, które, zgodnie z art. 29 §2 kodeksu pracy, muszą być zawarte na piśmie.
3. Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji przez Wykonawcę / Podwykonawcę warunku wskazanego w pkt. 1 w całym okresie realizacji zamówienia. W tym celu może podejmować czynności szczegółowo określone w projektach umów stanowiących załączniki nr 4a i 4b do SWZ, który zawiera również sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań.