Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa przewozowa dla dzieci i młodzieży do szkół na terenie Gminy Niechlów.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NIECHLÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050630
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Głogowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Niechlów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-215
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 65/ 544 32 50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@niechlow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.niechlow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa przewozowa dla dzieci i młodzieży do szkół na terenie Gminy Niechlów.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-19b45326-ef8c-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00129644
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001468/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa przewozowa dla dzieci i młodzieży do szkół na terenie Gminy Niechlów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://niechlow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywać się będzie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem https:niechlow.ezamawiajacy.pl . Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z https:niechlow.ezamawiajacy.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu https:niechlow.ezamawiajacy.plsnajdują się w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców"zamowieniapubliczne@niechlow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz.U.2020.1261) - zwane dalej „Rozporządzeniem"
określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako: 5.1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, 5.2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem. 6) Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.: 6.1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej
przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; 6.2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje; 6.3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0; 6.4) Włączona obsługa JavaScript; 6.5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. 7) Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego: 7.1) Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji
wspieranej przez producenta. 7.2) Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej, koniecznie w wersji 32-bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający
(ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze. 7.3) Zainstaluj dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy
przeładować bieżącą stronę. 7.4) Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera. 8) Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdą Państwa na stronie: https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki 9) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików
o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. 10) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: 10.1) Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. 11) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss)
generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://niechlow.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w SWZ w pkt 22.2
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w SWZ w pkt 22.2
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRIOŚ.271.22.2021.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 470459,48 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I
Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz wraz z opieką dla dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Niechlów w roku szkolnym 2021/2022 na podstawie imiennych biletów miesięcznych. Okres świadczenia usług: od 1 września 2021 roku do 24 czerwca 2022. Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny i wychowanie przedszkolne w:
a) Zespole: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej i Przedszkole w Niechlowie. Przedmiot zamówienia obejmuje dowozy i odwozy z wykorzystaniem autobusów.
- dla trasy obejmującej: Lipowiec, Szaszorowice, Miechów i Żuchlów. Szacunkowa ilość uczniów na trasie 68.
- dla trasy obejmującej miejscowości: Bełcz Wielki, Głobice, Żabin, Wągroda, Świerczów, Karów, Bartodzieje.
Szacunkowa ilość uczniów na trasie 86
b) Zespole: Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Sicinach i Przedszkole
w Sicinach z oddziałem przedszkolnym w Naratowie.
Przedmiot zamówienia obejmuje dowozy i odwozy z wykorzystaniem autobusów.
- dla trasy obejmującej miejscowość Wroniniec, Naratów-bloki, Naratów szkoła, Naratów-przystanek, Bogucin, Łękanów.
Szacunkowa ilość uczniów na trasie 102.
- dla trasy obejmującej miejscowości: Wronów, Wioska, Tarpno. Szacunkowa ilość uczniów na trasie 62
Wykonawca zaplanuje trasy przewozu uczniów w oparciu o harmonogramy dowożenia dzieci opracowane przez dyrektorów szkół, przedstawiające trasy oraz godziny przejazdu autobusów.
Ustalenia ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym oraz dyrektorami placówek szkolnych.
Wykonawca zobowiązany jest umożliwić przejazdy dzieci i młodzieży do szkół i z powrotem (na podstawie biletów miesięcznych).
Szacunkowa liczba dzieci dowożonych do placówek oświatowych z terenu Gminy Niechlów w roku 2021/2022 wynosi 318 osób.
Wykonawca zabezpiecza transport dla dzieci i młodzieży szkolnej w ilościach i na utworzonych przez siebie liniach w dniach nauki szkolnej.
Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej na zajęcia oraz powrót z placówek oświatowych.
Część II
Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz wraz z opieką dla dzieci uczęszczających do Specjalistycznego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego we Wschowie im. J. Korczaka w roku szkolnym 2021/2022 wskazanej stawki za 1 km. Okres świadczenia usług: od 1 września 2021 roku do 24 czerwca 2022.
Dowóz będzie obejmował dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Dowóz będzie realizowany zgodnie z harmonogramem dostarczonym Wykonawcy przez Zamawiającego (po otrzymaniu rozkładu zajęć od Ośrodka).
Wykaz uczniów dojeżdżających:
- Siciny – 3 uczniów;
- Naratów – 4 uczniów;
- Niechlów – 3 uczniów;
- Łękanów – 1 uczeń;
- Głobice – 1 uczeń.
Dowożone dzieci są sprawne ruchowo.
Zamawiający wymaga dodatkowego opiekuna na trasie Głobice-Wschowa-Wschowa-Głobice.
Wykonawca zabezpiecza transport dla dzieci i młodzieży szkolnej w ilościach i na utworzonych przez siebie liniach w dniach nauki szkolnej.
Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej.
Część III.
Wykonawca ma obowiązek zapewnić transport poza ustalonym rozkładem jazdy
w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez szkołę za pośrednictwem Zamawiającego co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem. Ilość uzgodnionych kilometrów dodatkowego kursu powiększonego o stawkę jednostkową za kilometr będzie ujęta w fakturze Vat. Dodatkowe kursy obejmują m.in. odpracowanie dnia wolnego, dowiezienie uczniów na zabawy andrzejkowe, noworoczne, uroczystości szkolne, egzaminy – które wymagają zmiany organizacji pracy szkoły, zajęcia i uroczystości organizowane poza szkołą/ placówką, wycieczki itd.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie
się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. cena - 60 pkt
2. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 30 pkt
3. Stawka za kilometr dodatkowego kursu - 10pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka za kilometr dodatkowego kursu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.W postępowaniu mogą wziąć udział wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:6.1.1. Zamawiający nie określa warunków dotyczących zdolności wykonawcy do występowania w obrocie gospodarczym.
6.1.2. Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę aktualnego zezwolenia na podjęcie i wykonywanie transportu drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym ( tj. Dz.U.2021.674 art. 1)
6.1.3. Wykonawca posiada potencjał ekonomiczny i finansowy, tj.:
- Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia OC I NW
w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przewozu osób na kwotę
co najmniej 100 000,00 zł
6.1.4. Zamawiający wymaga wykazu usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat licząc od dnia złożenia oferty, a jeżeli okres prowadzenia dzialalności jest
krótszy- w tym okresie o wartościc co najmniej 100 000,00 zł – załącznik nr 1
6.1.5. Wykonawca dysponuje co najmniej następującym potencjałem technicznym,
tj. czterema autobusami, z których każdy jest przystosowany do przewozu minimum 40 osób i spełnia wymogi prawne niezbędne do realizacji przedmiotu umowy – załącznik nr 2
6.1.6. Zamawiajacy wymaga dysponowaniem przez wykonawcę co najmniej czterema kierowcami, posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia – załącznik nr 4
6.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 p.z.p., jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.4. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 p.z.p., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.