IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przystępując do niniejszego postępowania, Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100). Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 18.12.2020 r. do godz. 10:00.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczeniekasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310, ze zm.).Wykonawca sam wybiera sobie formę wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gmina w Krośnicach w Banku Spółdzielczym w Miliczu o /Krośnice nr 77 9582 1023 2002 0200 0101 0004 z adnotacją: „Usługa Operatora Krośnickiej Kolei Wąskotorowej” Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 18.12.2020 r. do godz. 10:00. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.Wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty w formie oryginału. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela oraz wskazywać termin obowiązywania, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, dokumenty wadialne (gwarancja) wystawione w walutach obcych innych niż złoty polski zostaną przeliczone przez Zamawiającego dla potrzeb oceny wniesienia wadium w wymaganej wysokości, według średniego kursu złotego dla danej waluty podanej przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje informacje.Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem tego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy zwróci wadium w przypadku wycofania oferty przed upływem terminu składania ofert.Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.Zgodnie z treścią przepisu art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego wyłącznie wtedy gdy:1.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,2.Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,3.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena zamówienia |
60,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
16.6. Stosownie do treści art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 16.6.1. Zmiany danych identyfikacyjnych - zmiana numerów kont bankowych, przedstawicieli stron, itp. z przyczyn obiektywnych o uzasadnionym charakterze.16.6.2. Zmiany osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy wynikające z przyczyn, na które Wykonawca nie ma wpływu tj. m.in. z powodu choroby, wypadków losowych powodujących śmierć, trwałe kalectwo, lub hospitalizację lub inną przyczynę, o której Wykonawca nie mógł przewidzieć. Ciężar dowodowy uzasadnienia przyczyn zmiany osoby leży po stronie Wykonawcy Zmiana osoby/osób przewidzianych do realizacji zamówienia musi uzyskać zgodę Zamawiającego. 16.6.3. Zmiana zakresu podwykonawstwa (zmiana podwykonawcy wskazanego w ofercie, zmiany części zamówienia którą Wykonawca zamierzał zlecić podwykonawcom, wprowadzenie podwykonawcy w przypadku gdy Wykonawca oświadczył w ofercie, iż wykona przedmiot zamówienia bez udziału podwykonawców) ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili udzielenia zamówienia lub ze względu na okoliczności związane z przebiegiem wykonywania usługi.16.6.4. Zmiana zasad i terminów płatności wynagrodzenia w przypadku zaistnienia takiej potrzeby po stronie Zamawiającego.16.6.5. Zmiany związane z harmonogramem przejazdów KKW dot. lokomotywy parowej PX 48 -1907 lub lokomotywy spalinowej WLS 180 7220 w zakresie: zmian rozkładów przejazdów, zmian ilości i częstotliwości przejazdów, dni pracy lokomotyw, terminów rozpoczęcia i zakończenia sezonu, zwiększania lub zmniejszania ilości dni pracy lokomotyw. Harmonogram przejazdów może podlegać zmianom na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy. Przy czym zmiany muszą być zaakceptowane zarówno przez Zamawiającego jak i WykonawcęWprowadzenie powyższych zmian jest możliwe w razie konieczności dostosowania terminów, ilości i częstotliwości przejazdów do zapotrzebowania ruchu turystycznego, warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie bezpiecznych przejazdów, skutków warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie bezpiecznych przejazdów, awarii infrastruktury kolejowej i/lub lokomotywy parowej i/lub lokomotywy spalinowej, z powodu wypadków losowych powodujących śmierć, trwałe kalectwo, lub hospitalizację osób niezbędnych do wykonania przejazdów do czasu znalezienia zastępstwa, pandemii SARS-coV2 lub innych chorób mających wpływ na funkcjonowanie oraz wszystkich innych czynników których nie można było przewidzieć. 16.6.6. Zmiany związane z wysokością, rodzajem i zakresem kosztów kwalifikowanych i przychodów wykazywanych do rozliczenia w comiesięcznym sprawozdaniu. Wprowadzenie powyższych zmian jest możliwe w razie nieprzewidywalnego wzrostu cen lub konieczności ujęcia w wykazie kosztów kwalifikowanych innych nieprzewidywanych wcześniej, a niezbędnych do ponoszenia przez Operatora kosztów związanych z funkcjonowaniem KKW.16.6.7. Zmiany związane z wysokością kosztów wynagrodzenia osób obsługujących KKWWprowadzenie powyższych zmian jest możliwe w przypadku wzrostu kosztów wynagrodzeń pracowników (w tym m.in. składek ZUS, podatków, kosztów ponoszonych przez Wykonawcę), wzrostu minimalnych i średnich płac oraz innych czynników, których nie można było przewidzieć. Zmiana wysokości kosztów wynagrodzenia następuję na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, przy czym zmiany te muszą być zaakceptowane zarówno przez Wykonawcę jak i Zamawiającego. 16.6.8. Zmiany terminu i sposobu rozliczania kosztów kwalifikowalnych, przychodów i rozsądnego zysku. Wprowadzenie powyższych zmian jest możliwe ze względów technicznych wynikających ze zmiany formularza sprawozdania oraz innych racjonalnych przyczyn o obiektywnym charakterze.16.6.9. Zmiany dotyczące przekazywanej Operatorowi infrastruktury KKW z powodu zmiany długości torów, zakupu/sprzedaży/trwałej awarii lokomotyw, zmiany przeznaczenia lokomotyw oraz w sytuacji: poszerzenia lub zmniejszenia taboru kolejowego. 16.6.10. Zmiany rodzajów i cen biletów wynikające z analizy ekonomicznej, wzrostu cen, analizy ruchu turystycznego oraz innych powodów wskazanych przez Zamawiającego.16.6.11. Zmiany w terminach wykonania rewizji zewnętrznych w 2021, 2022 i 2023r. będące wynikiem przyczyn obiektywnych, w tym przyczyn leżących po stronie Transportowego Dozoru Technicznego, zmiany przepisów prawa, decyzji Zamawiającego lub innych przyczyn nie zawinionych przez Operatora.16.6.12. Zmiany terminu wykonania rewizji zewnętrznej i próby szczelności zbiorników sprężonego powietrza umieszczonych na lokomotywie WLS 180 w 2021r. będące wynikiem przyczyn obiektywnych, w tym przyczyn leżących po stronie Transportowego Dozoru Technicznego, zmiany przepisów prawa, decyzji Zamawiającego lub innych przyczyn nie zawinionych przez Operatora.16.6.13. Zmiany wynikające z konieczności czasowego wycofania z użytkowania na KKW lokomotywy spalinowej i/lub lokomotywy parowej na wniosek Zamawiającego w związku z zaistnieniem okoliczności których nie dało się przewidzieć. 16.6.14. Zmiany umowy wskazane w pkt. od 16.6.1. – 16.6.14. wymagają sporządzenia pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Zmiany te mogą być wprowadzane zarówno na wniosek Zamawiającego jak i Wykonawcy po uzyskaniu zgody Zamawiającego. Zmiany te mogą być wprowadzane w każdym momencie trwania umowy.16.6.15. Zmiany dotyczące: a) jednorazowej zmiany terminu/godziny/niewykonania przejazdu lokomotywą parową PX 48-1907 lub lokomotywą spalinową;b) incydentalnego, wydłużenia godzin, w których wykonywanie są przejazdy i zwiększenia ilości wykonywanych przejazdów w danym dniu w odniesieniu do wskazanych w harmonogramie w rozdziale 3 pkt.. 3.6.5 i 3.6.6 SIWZ.b) zamówienia przez Zamawiającego dodatkowego przejazdu lokomotywą parową PX 48-1907 lub lokomotywą spalinową;c) Zmiany treści formularza sprawozdania miesięcznego wynikające z potrzeby dostosowania zapisów sprawozdania do potrzeb zamawiającego lub innych uzasadnionych przyczyn.d) Zmiany trasy przejazdu kolejki, czasu trwania przejazdu z powodu zmiany długości torów, remontu, awarii lub konieczności naprawy części torowiska lub preferencji i zapotrzebowania ruchu turystycznego. e) Wprowadzenie zmian o których mowa w ppk. a) – d) nie wymaga zawarcia aneksu, wymaga zgody Zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
18.12.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe: