Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Transport osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Tarnowskie Góry do/z ośrodków wsparcia/WTZ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003453972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wincentego Janasa 9
1.5.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-612
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mopstg.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.mopstg.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Transport osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Tarnowskie Góry do/z ośrodków wsparcia/WTZ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3fdba6c6-592e-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00308644
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000807/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Transport osób niepełnosprawnych z terenu gminy Tarnowskie Góry do/z ośrodków wsparcia/WTZ w 2022r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Centrum Aktywności Seniorów - CAS
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
bip.mopstg.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:- ePUAPu: /mopstg/skrytka (https://epuap.gov.pl/wps/portal), - poczty elektronicznej na adres
email: zp@mopstg.pl. - miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS/ZP/341/8/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa transportu osób niepełnosprawnych polegająca na zorganizowaniu i przewozie osób z niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością ruchową (bez osób poruszających się na wózkach inwalidzkich), od poniedziałku do piątku w dni robocze, z miejsca zamieszkania do ośrodka wsparcia/WTZ oraz z powrotem, z wyłączeniem okresów, w których ośrodki wsparcia/WTZ są zamknięte (np. przerwa wakacyjna).
Zamówienie będzie realizowane przez okres 362 dni od dnia 03.01.2022 r.
Wykonawca zobowiązany jest dowieźć i zabrać transportowane osoby z ośrodków wsparcia/WTZ w godzinach i okresach podanych w Wykazie lokalizacji (Załącznik nr 4), przy czym podróż pasażera nie powinna trwać dłużej niż 1 godzinę.
Zamawiający dopuszcza wykonanie usługi więcej niż dwoma pojazdami umożliwiającymi przewóz osób niepełnosprawnych z zastrzeżeniem, że przewóz osób wymagających opieki musi odbywać się w pojeździe z opiekunem osób niepełnosprawnych. Zamawiający przewiduje uczestnictwo w realizacji zamówienia dwóch opiekunów osób niepełnosprawnych.
Zamawiający zastrzega, iż kursami objętymi niniejszym zamówieniem nie może być realizowany przewóz osób w ramach realizacji innych umów Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza w trakcie trwania umowy zwiększenie liczby transportowanych osób i/lub dziennej liczby kilometrów korzystając z prawa opcji, w zależności od zapotrzebowania wśród klientów MOPS oraz pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych na ten cel. Wartość prawa opcji określa się na 10% sumarycznej wartości umowy
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 362 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
a) cena przejazdu 1 km– 60%,
b) czas przejazdu najdłużej przewożonego uczestnika - 10%
c) dzienna liczba kilometrów - 30%
2. Opis sposobu obliczania punktacji ofert:
a) kryterium – cena przejazdu 1 km (KC) – waga 60%
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według wzoru w SWZ.
b) kryterium – czas przejazdu najdłużej przewożonego uczestnika (KP) – waga 10 %, które należy podać w minutach. Kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według wzoru w SWZ
c) kryterium – dzienna liczba kilometrów (KK) – waga 30% Kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według wzoru w SWZ
W przypadku nie wypełnienia w Formularzu ofertowym któregokolwiek z pól dotyczących kryterium „Czas przejazdu najdłużej przewożonego uczestnika” lub „Dzienna liczba kilometrów” Zamawiający przyzna 0 pkt za dane kryterium.
3. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta która uzyska najwyższą liczbę punktów (suma punktów przyznanych w kryterium „Cena przejazdu 1 km”, „Czas przejazdu najdłużej przewożonego uczestnika” i w kryterium „Dzienna liczba kilometrów”).
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przejazdu najdłużej przewożonego uczestnika
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dzienna liczba kilometrów
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się należytym wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: co najmniej jednej usługi w ramach jednej umowy, polegającej transporcie osób niepełnosprawnych przez okres nie krótszy niż 11 miesięcy.
2. Wykonawca musi potwierdzić, że dysponuje co najmniej 2 kierowcami, posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych i przewozu osób na terenie kraju oraz posiadającymi aktualne prawo jazdy kat. B lub D
3. Wykonawca musi potwierdzić, że dysponuje co najmniej dwoma pojazdami sprawnymi technicznie, przystosowanymi do przewozu minimum 8 osób, klimatyzowanymi i ogrzewanymi.
4. Wykonawca musi potwierdzić, że posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
5. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zostanie wezwany do złożenia oświadczenia o aktualności informacji zawartych we wstępnych oświadczeniach w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wezwany do przedłożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów):
a) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego,
b) aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
c) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
d) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i zdolności do wykonywania pracy niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
e) wykaz pojazdów, którymi Wykonawca będzie realizować zamówienie publiczne, wraz z podaniem daty ostatniego badania technicznego pojazdu, informacją o podstawie do dysponowania oraz oświadczeniem, iż pojazd jest sprawny technicznie i wyposażony w sprawną klimatyzację i ogrzewanie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i zobligowani są przedłożyć w związku z tym wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo- nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
5. Wykonawca jest zobligowany osobiście wykonać zakres zamówienia, co do którego spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oznacza to, że członek np. konsorcjum musi być faktycznie zaangażowany w etap realizacji danej części zamówienia, w zakresie której konsorcjum polega na jego potencjale.
6. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik/lider pozostałych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy określone są w art. 455 ustawy Pzp oraz we Wzorze umowy stanowiącej załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Ofertę wraz z załącznikami składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie będzie realizowane przez okres 362 dni od dnia 03.01.2022 r.