Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
TRANSPORT I OPIEKA NAD DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI DO SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wesoła
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Praskiego Pułku Nr 33
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-075
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wesola.poczta@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wesola.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
TRANSPORT I OPIEKA NAD DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI DO SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-715fdacc-e098-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00109780
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000649/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Transport i opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi do placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 14/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 551484,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dowóz dzieci niepełnosprawnych, zamieszkałych na terenie Dzielnicy Wesoła do szkół i placówek oświatowych na trasie dom-jednostka oświatowa, jednostka oświatowa- dom. Dowozem objęte są dzieci niepełnosprawne uczęszczające do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, innych form wychowania przedszkolnego szkół podstawowych ponadpodstawowych oraz innych placówek wymienionych w art. 2 pkt 7 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 .1082 ze zm.), których kształcenie i wychowanie odbywa się na podstawie art. 127 ww. ustawy oraz na podstawie uchwały nr XLVIII/1181/2017 Rady m.st. Warszawy z 11 maja 2017 roku w sprawie wyrażenia zgody na zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych, na terenie m.st. Warszawy i poza terenem Warszawy wraz z zapewnieniem im właściwej opieki w czasie dowożenia w dni zajęć zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2021/2022. Dowożeniem objęte jest 27 dzieci.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający może w okresie obowiązywania umowy dokonać zwiększenia liczby dowożonych dzieci do maksymalnej liczby 27 dzieci a Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę dowozu tych dzieci po cenach jednostkowych wskazanych w umowie.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu usług, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP. Do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego.
2. Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług polegających na dowozie dzieci niepełnosprawnych.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Określony w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia samochodu zastępczego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek posiadania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, obejmującej obszar prowadzenia przewozu, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2021 r. poz. 919 ze zm.), uprawniającą do wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu osób.2. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedną usługę (wykonywanych w sposób ciągły przez co najmniej 6 miesięcy) w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych o wartości nie mniejszej niż 200 000,- zł (brutto). Poprzez jedną usługę zamawiający rozumie usługę wykonywaną w ramach jednej umowy.
2) Zamawiający wymaga, aby wykonawca oświadczył, że dysponuje pracownikami, którzy przy realizacji zamówienia sprawować będą opiekę nad dziećmi. Osoby te muszą posiadać przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych wobec dzieci w czasie przewożenia ich na trasie dom- szkoła– dom oraz przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub co najmniej 12 miesięcy doświadczenia w opiece nad osobami niepełnosprawnymi.
3) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje minimum pięcioma pojazdami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych:
- Pojazdy, którymi przewożone będą dzieci, dostosowane są do stopnia niepełnosprawności dowożonych dzieci, w tym (w przypadku dzieci, dla których konieczny jest transport na wózku lub zabranie wózka inwalidzkiego) spełniają wymogi techniczne umożliwiające wjazd do wnętrza i wyjazd na zewnątrz osoby na wózku inwalidzkim tzn. samochody posiadają: szyny mocujące wózki w podłodze pojazdu, komplety pasów do mocowania wózków inwalidzkich do szyn, pasy zabezpieczające osobę niepełnosprawną na wózku inwalidzkim w tym uchwyty i pasy bezpieczeństwa biodrowo - barkowe, windy lub najazdy teleskopowe z powłoką antypoślizgową umożliwiającą wprowadzenie wózków do pojazdu.
- Wszystkie pojazdy muszą posiadać widoczne oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej - zgodne z art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 450 ze zm.).
- Pojazdy realizujące usługę dowozu dzieci niepełnosprawnych nie mogą być samochodami sanitarnymi, karetkami, przewożącymi pacjentów szpitalnych, dializowanych oraz materiał biologiczny.
- Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 roku.
- W okresie od dnia 1 stycznia 2022 r. w odniesieniu do floty pojazdów używanych do wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany spełnić wymagania określone w ustawie z dnia 11 stycznia
2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 poz. 110 ze zm.).
- Wszystkie pojazdy, którymi przewożone będą dzieci posiadają obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne OC i NNW.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Części 9 pkt 1 lit a) SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
2) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług sporządzony według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
3) oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane kwalifikacje – stanowiące załącznik nr 9 do SWZ.
4) kopię licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, obejmującej obszar prowadzenia przewozu, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2021 r. poz. 919 ze zm.),
5) wykaz pojazdów wpisanych do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób niezbędnych do realizacji zamówienia – stanowiący załącznik nr 10 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Kwota i termin wniesienia wadium1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6 800,- zł (słownie: sześć tysięcy osiemset zł)
2) Termin wniesienia wadium upływa dnia 26 lipca 2021 roku o godz. 10:00
3) Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 24 sierpnia 2021 roku.
2. Forma i miejsce wniesienia wadium
1) Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 97 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Numer rachunku zamawiającego: 52 1030 1508 0000 0005 5001 5129
O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego.
3) Wadium w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
4) Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Określone w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy tj. w zakresie zmiany:a) samochodów stanowiących załącznik nr 5 do umowy, z zastrzeżeniem, że każdy samochód nie będzie starszy od samochodu, który ma zastąpić;
b) liczby dzieci powyżej ustalonej maksymalnej liczby dzieci. Zamawiający przewiduje dokonanie zmiany w formie aneksu do umowy zwiększając jednocześnie jej wartość wg algorytmu: liczba dzieci x stawka za dziecko x liczba dni nauki.
c) opiekunów wpisanych do wykazu osób stanowiącego załącznik nr 4 do umowy, z zastrzeżeniem, że nowi opiekunowie będą spełniać warunki określone w zamówieniu,
d) kierowców wpisanych do wykazu osób stanowiącego załącznik nr 4 do umowy,
e) liczby opiekunów, kierowców oraz samochodów, w przypadku zaistnienia okoliczności określonej
w § 7 ust. 6 skutkującej koniecznością zatrudnienia dodatkowego opiekuna, kierowcy lub zgłoszonego dodatkowego samochodu,
f) skrócenie/wydłużenie terminu zakończenia wykonywania zamówienia, w związku ze zmianami w przepisach prawa lub przedłużającym się okresem zamknięcia szkół spowodowanym epidemią,
g) zmiany umowy w zakresie sposobu i zakresu jej wykonania, w tym nałożenia dodatkowych obowiązków na Wykonawcę, jeśli będzie to wynikało z przepisów prawa obowiązujących w związku z epidemią, obowiązujących w trakcie wykonywania umowy. Jeżeli przyjęcie ww. dodatkowych obowiązków przez Wykonawcę będzie skutkowało wzrostem kosztów wykonania przedmiotowej usługi, zmiana wynagrodzenia zostanie ustalona w trybie negocjacji pomiędzy Stronami umowy.
2. Nie stanowią zmian w rozumieniu ust. 1:
a) zmiana adresu i siedziby szkoły lub placówki, do której uczęszcza dziecko niepełnosprawne,
b) zmiana adresu zamieszkania dziecka niepełnosprawnego,
c) zmiana szkoły lub placówki dokonana przez rodzica/ opiekuna dziecka niepełnosprawnego,
d) rezygnacja z dowozu realizowanego przez Wykonawcę dokonana pisemnie przez rodzica/ opiekuna dziecka niepełnosprawnego,
e) zmiana liczy dowożonych dzieci realizowana w ramach prawa opcji (zwiększenie).
3. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony protokołu konieczności określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie (odpowiednio) co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w ust. 1.
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez Strony, pod rygorem nieważności, z wyłączeniem zmian z ust. 1 pkt. a do e, które nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy.