Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi transportu sanitarnego dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290759
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niepodległości 44-48
1.5.2.) Miejscowość: Koszalin
1.5.3.) Kod pocztowy: 75-252
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szgichp.med.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: szgichp.med.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi transportu sanitarnego dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9ca1bf1-e823-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00255839
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9ca1bf1-e823-11ee-a01e-f641a8763d5f
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
(korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne) oraz poczty elektronicznej Zamawiającego przetargi@szgichp.med.pl z
zastrzeżeniem, iż oferta musi zostać złożona przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum pomocy”,
2) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani
logowania,
3) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie,
4) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”,
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza),
6) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania
z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia,
7) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy użytkownicy mogą skorzystać ze
wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony
na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl w zakładce „Zgłoś problem”,
8) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi
w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z
dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415),
9) Sposób złożenia oferty został szczegółowo opisany Rozdziale XI SWZ pkt.3)
10) Sposób składania oferty został opisany w Instrukcji interaktywnej „Oferty, wnioski i prace konkursowe” dostępnej na Platformie e-
Zamówienia w zakładce „Centrum pomocy”.
11) Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
12) Ofertę składa się w formie elektronicznej tj. opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód).
13) Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami w zakresie skutecznego złożenia zawiadomień, dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji w niniejszym
postępowaniu (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT):
1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się droga
elektroniczną za pośrednictwem:
a) „Formularzy do komunikacji” dostępnych na Platformie e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl, w zakładce „Formularze”
lub
b) poczty elektronicznej, na adres e-mail: przetargi@szgichp.med.pl
2) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, kierując
swoje zapytania w postaci elektronicznej na adres e-mail: przetargi@szgichp.med.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dotyczące RODO zawiera Załącznik nr XXIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 9P/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1
Świadczenie usługi transportu sanitarnego dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie w zakresie transportu pacjentów na terytorium Polski ambulansem z zespołem podstawowym typu „T” oraz transportu krwi, preparatów krwiopochodnych, materiału diagnostycznego, sprzętu medycznego do sterylizacji oraz dokumentacji medycznej na terenie miasta Koszalina.
1. W zależności od potrzeb Zamawiający przewiduje nw. rodzaje transportu:
1) transport pacjenta nieporuszającego się samodzielnie – wymagany jest skład dwuosobowy (ratownik medyczny lub ratownik – kwalifikowana pierwsza pomoc + kierowca),
2) transport pacjenta poruszającego się samodzielnie – wymagany jest skład jednoosobowy (ratownik medyczny lub sanitariusz szpitalny lub ratownik lub kierowca posiadający uprawnienia kwalifikowanej pierwszej pomocy),
3) transport krwi, preparatów krwiopochodnych, materiału diagnostycznego, sprzętu medycznego do sterylizacji oraz dokumentacji medycznej –wymagany jest skład jednoosobowy (ratownik medyczny lub sanitariusz szpitalny lub ratownik lub kierowca).
2. Szacunkowa ilość h/km w okresie wykonywania usługi to:
1) 345 h / 8100 km, w tym 170 h/6500 km poza teren miasta Koszalina - dot. przewozu pkt. 2a)
2) 320 h /14 500km, w tym 150h/7 700 km poza teren miasta Koszalina - dot. przewozu pkt 1b)
3) 3200 km. -dot. przewozu pkt 1c)
(Podane ilości godzin i kilometrów są ilościami szacunkowymi, ustalonymi przez Zamawiającego na podstawie wykonanych usług w poprzednich okresach. Usługa realizowana będzie zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego.)
3.Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług przewozu w systemie całodobowym przez wszystkie bez wyjątku dni tygodnia przez cały okres obowiązywania umowy.
4.Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) posiadania doświadczenia w realizacji umów na świadczenie usług przewozu pacjentów, transportu sanitarnego i uprawnienia niezbędne do wykonywania przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) zapewnienia ciągłości usług przy użyciu pojazdów odpowiednio oznakowanych, wyposażonych, posiadających prawo używania sygnałów pojazdu uprzywilejowanego, przystosowanych do zakresu zadań, sprawnych technicznie i posiadających wymagane prawem świadectwa dopuszczenia do ruchu i wykonania zleconych przewozów,
3) posiadania pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia objętych ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC i NNW,
4) przyjęcia na siebie pełnej odpowiedzialność za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich uprawnieniach i kwalifikacjach zawodowych oraz wymaganiach zdrowotnych określonych w odrębnych przepisach,
5) do utrzymania pojazdów w czystości, przeprowadzania procesu dezynfekcji pojazdów, co najmniej jeden raz dziennie oraz każdorazowo, w przypadku transportu chorego zakaźnie, zakażonego lub materiału zakaźnego,
6) poddawania się kontroli Zamawiającego, uprawnionych instytucji i organów kontroli, w tym NFZ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz do przedłożenia Zamawiającemu lub organom kontroli wszelkich niezbędnych dokumentów oraz udzielenia wszelkich niezbędnych informacji
i pomocy podczas kontroli,
7) zapewnienia swoim pracownikom imiennych identyfikatorów oraz jednolitej odzieży ochronnej dedykowanej zespołom wyjazdowym ratownictwa medycznego.
5.Transport pacjentów odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia.
6.Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać usługi przewozu z należytą starannością, tzn:
1) przy transporcie pacjentów – należy zapewnić dogodne warunki przewozu pacjentów
z uwzględnieniem wskazań medycznych i zaleceń Zamawiającego,
2) przy transporcie materiałów biologicznych – należy zapewnić odpowiednie warunki, zgodnie
z obowiązującymi przepisami, w tym procedurą przewidzianą u Zamawiającego dla transportu krwi i preparatów krwiopochodnych,
3) od momentu przyjęcia pacjenta do momentu dostarczenia i przekazania pacjenta do miejsca docelowego przyjmujący zamówienie odpowiada za jego bezpieczeństwo i bagaż,
4) do wykonania transportu sanitarnego możliwie najkrótszą drogą.
7. Wykonawca będzie wykonywał usługę osobiście przy pomocy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykazanych w wykazie osób stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej Zapytania ofertowego.
8. Wykonawca musi posiadać wdrożoną politykę bezpieczeństwa informacji i zobowiązany będzie do przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych oraz wszystkich innych przepisów dotyczących ochrony danych medycznych.
9. Wykonawca musi współpracować z innymi podmiotami udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz Zamawiającego oraz pracownikami Zamawiającego w celu prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
10. Świadczenie usługi będzie się odbywać wg nw. zasad:
1) Zlecenie transportu zgłaszane będzie telefonicznie,
2) Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o czasie realizacji przyjętego zlecenia, przy czym czas dojazdu karetki do Zamawiającego nie może być dłuższy niż 30 minut,
3) Przy pilnych przewozach „cito” transport zostanie zapewniony niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 minut,
4) W przypadku przewozów, powyżej 100 km, Zamawiający zobowiązany będzie do powiadomienia Wykonawcy z jednodniowym wyprzedzeniem,
5) Wykonawca zobowiązany jest odebrać pacjenta z oddziału, Izby Przyjęć lub innego miejsca,
z którego zlecono transport oraz w razie zaistniałej konieczności przywozi z powrotem na ww. miejsce. Materiał diagnostyczny, krew, preparaty krwiopochodne, dokumenty medyczne Wykonawca odbiera/przekazuje z/do Laboratorium, Izby Przyjęć lub Oddziału.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty oceniane będą punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu karetki na wezwanie pilne (na „cito”)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2
Przedmiotem postępowania jest Świadczenie usług transportu sanitarnego typu „S” dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
Transport specjalistyczny na terytorium Polski. Udzielanie pomocy medycznej w razie bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia pacjentów Zamawiającego wraz z transportem sanitarnym pacjentów ambulansem z zespołem specjalistycznym typu „S”.
1) W zależności od okoliczności Zamawiający przewiduje transport karetką z zespołem specjalistycznym (S), którego skład określony jest w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2006r. Nr 191, poz.1410 z późn. zm.),
2) Liczba zleceń na transport medyczny wynikać będzie z uzasadnionych potrzeb Zamawiającego. Szacunkowa ilość ( h) / (km) w okresie wykonywania usługi to: - przewóz zespołu S – 98 h / (2625 km), w tym 30 h / (1125 km) poza teren Miasta Koszalina,
3) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług transportu medycznego w systemie całodobowym przez wszystkie bez wyjątku dni tygodnia przez cały okres obowiązywania umowy. (Podane ilości godzin i kilometrów są ilościami szacunkowymi, ustalonymi przez Zamawiającego na podstawie poprzednio wykonywanej usługi. Usługa realizowana będzie zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego),
4) Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) posiadania doświadczenia w realizacji umów na świadczenie transportu sanitarnego i uprawnienia niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b) zapewnienia ciągłości usług przy użyciu pojazdów odpowiednio oznakowanych, wyposażonych, posiadających prawo używania sygnałów pojazdu uprzywilejowanego, przystosowanych do zakresu zadań, sprawnych technicznie i posiadających wymagane prawem świadectwa dopuszczenia do ruchu i wykonania zleconych przewozów,
c) posiadania pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia objętych ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC, NW,
d) przyjęcia na siebie pełnej odpowiedzialność za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich uprawnieniach i kwalifikacjach zawodowych oraz wymaganiach zdrowotnych określonych w odrębnych przepisach,
e) utrzymania pojazdów w czystości, przeprowadzania procesu dezynfekcji pojazdów, co najmniej jeden raz dziennie oraz każdorazowo, w przypadku transportu chorego zakaźnie, zakażonego lub materiału zakaźnego,
f) poddawania się kontroli Zamawiającego, uprawnionych instytucji i organów kontroli, w tym NFZ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, oraz do przedłożenia Zamawiającemu lub organom kontroli wszelkich niezbędnych dokumentów oraz udzielenia wszelkich niezbędnych informacji i pomocy podczas kontroli,
g) zapewnienia swoim pracownikom imiennych identyfikatorów oraz jednolitej odzieży ochronnej dedykowanej zespołom wyjazdowym ratownictwa medycznego,
5) Transport pacjentów odbywać się będzie na ryzyko Wykonawcy. Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia, 6) Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać usługi transportu medycznego z należytą starannością tzn.:
a) przy transporcie medycznym pacjentów zapewni dogodne warunki przewozu pacjentów z uwzględnieniem wskazań medycznych i zaleceń Zamawiającego,
b) od momentu przyjęcia pacjenta do momentu dostarczenia i przekazania pacjenta do miejsca docelowego przyjmujący zamówienie odpowiada za jego bezpieczeństwo,
7) Wykonawca musi posiadać wdrożoną politykę bezpieczeństwa informacji i zobowiązany będzie do przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych oraz wszystkich innych przepisów dotyczących ochrony danych medycznych,
8) Wykonawca musi współpracować z innymi podmiotami udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz Zamawiającego oraz pracownikami Zamawiającego w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
9) Wymagania dotyczące świadczenia przedmiotowej usługi:
a) Zlecenie transportu zgłaszane będzie telefonicznie,
b) Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o czasie realizacji przyjętego zlecenia, przy czym czas dojazdu karetki do Zamawiającego nie może być dłuższy niż 30 minut dla transportu S,
c) Przy pilnych przewozach „cito” transport zostanie zapewniony niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 minut,
d) W przypadku przewozów, powyżej 100 km, Zamawiający zobowiązany będzie do powiadomienia Wykonawcy z jednodniowym wyprzedzeniem,
e) Wykonawca odbiera pacjenta z oddziału, Izby Przyjęć Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy Chorób i Płuc w Koszalinie lub innego miejsca, z którego zlecono transport oraz w razie zaistniałej konieczności dostarcza z powrotem na w/w miejsce,
f) Czas wykonywania Usługi będzie liczony od momentu pobrania pacjenta z oddziału, Izby Przyjęć, itp. do momentu przekazania pacjenta w wyznaczone miejsce.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty oceniane będą punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu karetki na wezwanie pilne (na „cito”)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zadanie nr 1:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt. 12 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej –Wykonawca spełni warunek:
a) jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi transportu sanitarnego typu „T” na kwotę co najmniej 40 000 brutto każda wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których te usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Jedna usługa oznacza usługę wykonaną/wykonywaną na podstawie jednej umowy/zamówienia. W przypadku usług będących w trakcie realizacji wartość każdej zrealizowanej usługi na dzień składania ofert nie może być niższa niż 40 0000 zł. brutto każda;
b) jeżeli wykaże osoby skierowane do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykonawca, jest zobowiązany wskazać osoby do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, którymi dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia spełniające następujące wymagania tj.:
kierowcą posiadającym ważne zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, posiadającym prawo jazdy kategorii B oraz spełniającym wymagania w stosunku do kierujących ambulansami uprzywilejowanymi, zgodnie z Rozdz. 16 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących ambulansach (Dz. U. Nr 30 poz. 151 z pón. zm.)
sanitariuszem szpitalnym lub ratownikiem posiadającymi ważne zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy,
ratownikiem medycznym, którego kwalifikacje są określone w przepisach ustawy z dnia 8 wrzenia 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym ;
c) jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego, w tym do przewozu pacjentów szczególnej opieki w standardzie „T” lub dwoma do przewozu pacjentów szczególnej opieki, spełniające wymagania sanitarne i techniczne, wyposażone w odpowiedni sprzęt medyczny (zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 kwietnia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. 2016 poz. 2022 ze zm.), dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia.
Zadanie nr 2:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
1.3 spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt. 12 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej –Wykonawca spełni warunek:
a) jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje o najmniej dwie usługi transportu sanitarnego typu „S” na kwotę co najmniej 20 000 zł brutto każda wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których te usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Jedna usługa oznacza usługę wykonaną/wykonywaną na podstawie jednej umowy/zamówienia. W przypadku usług będących w trakcie realizacji wartość każdej zrealizowanej usługi na dzień składania ofert nie może być niższa niż 20 0000 zł brutto każda;
b) jeżeli wykaże osoby skierowane do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykonawca, jest zobowiązany wskazać osoby do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, którymi dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia spełniające następujące wymagania tj.:
lekarzem systemu, posiadający uprawnienia określone w ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
Zamawiający dopuszcza wykonanie usługi bez uczestnictwa lekarza systemu jedynie w sytuacji kiedy usługa zostanie wykonana przez dwóch Ratowników Medycznych i kierowcę.
kierowcą posiadającym ważne zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, posiadającym prawo jazdy kategorii B oraz spełniającym wymagania w stosunku do kierujących ambulansami uprzywilejowanymi, zgodnie z Rozdz. 16 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r.o kierujących ambulansach (Dz. U. Nr 30 poz. 151 z pón. zm.)
sanitariuszem posiadającymi ważne zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy,
ratownikiem medycznym lub pielęgniarką systemu których kwalifikacje są określone w przepisach ustawy z dnia 8 wrzenia 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym ;
c) jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego, w tym do przewozu pacjentów szczególnej opieki w standardzie „S” lub dwoma do przewozu pacjentów szczególnej opieki, spełniające wymagania sanitarne i techniczne, wyposażone w odpowiedni sprzęt medyczny (zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 kwietnia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. 2016 poz. 2022 ze zm.), dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z zapisami Rozdziału IX. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z zapisami Rozdziału IX. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia Zamawiający zbada, czy nie zachodzą
podstawy wykluczenia wobec każdego z tych Wykonawców.
3.Przed podpisaniem umowy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
(w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej), przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych
Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy, które mają wiązać strony zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 9 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma eZamówienia. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”,widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Sposób składania oferty został opisany w Instrukcji interaktywnej „Oferty, wnioski i prace konkursowe” dostępnej na Platformie e-Zamówienia w zakładce „Centrum pomocy” oraz w Rozdziale XI SWZ pkt.3).
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni