Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usługi przewozu osób niepełnosprawnych z terenu Miasta Nowego Sącza do 31 grudnia 2022 roku.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004400618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grunwaldzka 59 A
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 18 444 36 23
1.5.8.) Numer faksu: 18 443 52 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mops.nowysacz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/mopsnowysacz
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usługi przewozu osób niepełnosprawnych z terenu Miasta Nowego Sącza do 31 grudnia 2022 roku.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fd987c8-1181-11ed-8c68-c68bc3dc99bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00286648
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
Kontakt za pośrednictwem systemu ePUAP (w wyszukiwarce podmiotu należy wpisać „Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu”).
Adres skrzynki Gov (ePUAP): /o1j066urwv/SkrytkaESP
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule informacyjne z art 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 4A i 4B do swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.VII.2710.ZP.04.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 129629,63 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przewozu osób niepełnosprawnych z terenu Miasta Nowego Sącza do 31 grudnia 2022 roku.
2. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 180 z późn. zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania co najmniej jednym zarejestrowanym pojazdem wyprodukowanym nie wcześniej niż 108 miesięcy przed terminem składania ofert, przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej siedmiu i nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą, dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych tj. posiadającym windę lub szyny umożliwiające wjazd wózkiem do pojazdu, w przypadku windy należy posiadać ważną decyzję zezwalającą na eksploatację urządzenia wydaną przez właściwy oddział Urzędu Dozoru Technicznego.
4. Przewozy na rzecz osób niepełnosprawnych realizowane są w granicach administracyjnych Miasta Nowego Sącza. Przewozy na rzecz osób niepełnosprawnych realizowane poza granice administracyjne Miasta Nowego Sącza są finansowane przez pasażera wg. stawki ustalonej z przewoźnikiem.
5. Miejscem wykonywania przedmiotu zamówienia jest Polska, woj. małopolskie, Miasto Nowy Sącz.
6. Przejazd odbywa się z miejsca podstawienia pojazdu do miejsca docelowego wyznaczonego przez pasażera bądź jego opiekuna.
7. Przewozy realizowane są we wszystkie dni tygodnia, w tym soboty, niedziele i święta w godzinach od 600 do 2200.
8. Do korzystania z przewozów uprawnieni są niepełnosprawni mieszkańcy Miasta Nowego Sącza.
9. Osobami uprawnionymi do korzystania z transportu są:
1) osoby niepełnosprawne legitymujące się ważnym orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności ze wskazaniem kodu 05-R lub/i10-N lub orzeczeniem równoważnym wymienionym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r., o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, które poruszają się na wózkach inwalidzkich, przy pomocy balkonika lub kul łokciowych,
2) osoby niepełnosprawne do 16 roku życia legitymujące się ważnym orzeczeniem o niepełnosprawności ze wskazaniem kodu 05-R lub/i10-N lub/i 12-C, które poruszają się na wózkach inwalidzkich, przy pomocy balkonika lub kul łokciowych,
3) osoby niewidome i ociemniałe legitymujące się ważnym orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności ze wskazaniem kodu 04-O lub orzeczeniem równoważnym wymienionym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r., o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z tytułu narządu wzroku.”
10.
Liczba kilometrów w całym okresie wykonywania przedmiotu zamówienia zależeć będzie od liczby osób, które będą korzystać z przewozu, jak i od wskazanej przez nie trasy przewozu. Zamawiający nie jest w stanie określić obiektywnie minimalnej jak i maksymalnej ilości kilometrów.
11. Liczba osób jak i liczba kilometrów może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie świadczenia usługi przewozu. Określenie ogólnej liczby kilometrów uzależnione jest od ilości osób, które będą korzystały z wymienionych usług.
Mając na uwadze sytuację epidemiologiczną, możliwym jest również wprowadzenie zmian w zakresie rzeczowym ilości przejechanych kilometrów, terminu realizacji zamówienia, sposobu i zakresu realizacji zamówienia. Również w całym okresie wykonywania przedmiotu zamówienia, jeśli będzie ogłaszany stan epidemii/zagrożenia epidemicznego lub zostaną przez władze wprowadzone inne ograniczenia w możliwości przemieszczania się osób, możliwym jest wprowadzenie innych zmian umowy, które będą wynikać ze stanowionych przepisów prawa. Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktyczną ilość przejechanych kilometrów, Wykonawca nie będzie mógł żądać od Zamawiającego większej zapłaty.
12. Zamawiający przewiduje (szacuje) ilość km przejazdu w roku 2022 - od 01 września 2022r. do 31.12.2022 roku: w przedziale między 6000,00km - 14000,00km. Przyjęta przez Zamawiającego wartości kilometrów ma jedynie charakter poglądowy i informacyjny. Zamawiający nie ma możliwości dokładnego oszacowania liczby kilometrów.
13. Określona przez Zamawiającego ilość kilometrów jest wartością prognozowaną, ustaloną dla okresu świadczenia usługi i jako taka nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń, co do wysokości faktycznej należności z tytułu wykonania zamówienia.
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku obostrzeń wprowadzanych na terenie kraju w związku z sytuacją epidemiczną, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb, siły wyższej lub innych, będzie leżało to w interesie Zamawiającego lub też zmniejszy się ilość osób potrzebujących pomocy w tej formie. W związku z tym Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
15. Szczegółowy zakres zawiera swz oraz załącznik nr 3 do swz (wzór umowy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert:
a) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia” zostanie dokonana według wzoru:
Cena brutto wykonania zamówienia = Najniższa cena brutto za przejechany 1 km x 60 pkt
Cena brutto za przejechany 1 km
oferty badanej
b) Ocena ofert w kryterium „Wiek taboru” (pojazdu, którym świadczona będzie usługa transportowa) (waga 40). W zakresie tego kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 40 pkt.. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę środka transportu:
a. w wieku 0 – 24 miesięcy - Wykonawca otrzyma 40 pkt.
b. w wieku od 25 – 36 miesięcy - Wykonawca otrzyma 30 pkt.
c. w wieku 37 - 48 miesięcy – Wykonawca otrzyma 20 pkt.
d. w wieku od 49 miesięcy i więcej – Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga! Należy uwzględnić wiek pojazdu, którym świadczona będzie usługa w pełnych miesiącach – od miesiąca zarejestrowania pojazdu.
Uwaga! Zamawiający wymaga wskazania wieku pojazdu, który będzie wykorzystywany do realizacji zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę większej liczby pojazdów w celu wyliczenia punktów w zakresie tego kryterium pod uwagę wzięty zostanie pojazd w najkorzystniejszym dla Wykonawcy wieku. Pozostałe pojazdy nie zostaną wzięte pod uwagę i tym samym nie otrzymają punktów w zakresie tego kryterium. Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w ust. 2 formularza oferty (załączniku nr 1 do swz). W przypadku, gdy Wykonawca pozostawi ust. 4 formularza oferty bez wypełnienia, Zamawiający uzna, iż Wykonawca oferuje środek transportu, którym świadczona będzie usługa w wieku od 49 miesięcy lecz nie wyższej niż 108 miesięcy Wykonawcę i oferta otrzyma 0 punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek taboru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, potwierdza brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert zastępują wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 3, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 3, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
6. Zapis ust. 3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Zapis ust. 3 – 5 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
8. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2020 poz. 1192 z późniejszymi zmianami/).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umów w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzoru umowy, zawarte są w załączniku nr 3 do swz.
2. Zamawiający może dokonać zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy i ponadto nie dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do swz.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-09 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia "formularza do złożenia, zmiany, wycofaniaoferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniportalu. Szczegłłowy sposób złożenia oferty określa pkt 8 .2 swz.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-09 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni