Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego pacjentów SP ZOZ w Jarosławiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALISTYCZNY PSYCHIATRYCZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ IM.PROF.ANTONIEGO KĘPIŃSKIEGO W JAROSŁAWIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296638
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 18
1.5.2.) Miejscowość: Jarosław
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-500
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.7.) Numer telefonu: 16 621 46 11
1.5.8.) Numer faksu: 16 621 24 45
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spzozjaroslaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spzozjaroslaw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego pacjentów SP ZOZ w Jarosławiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59ef044a-6433-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00432007
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039343/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego pacjentów SP ZOZ w Jarosławiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
Korzystanie z Systemu możliwe jest na 2 sposoby, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego)
• Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11
• Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek
• system operacyjny Windows 7 i późniejsze
b) Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP
• zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
• w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
• oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy.
Korzystanie z Systemu przez Wykonawców jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej im. prof. Antoniego Kępińskiego w Jarosławiu 37-500 ul. Kościuszki nr 18
• kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w SP ZOZ Jarosławiu: telefon: 16 6240656; e-mail: daniel.panek@mpls.com.pl ; iod@spzozjaroslaw,pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego pacjentów SP ZOZ w Jarosławiu”
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawa z dnia 11 września 2019 r.. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-3502/73/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport specjalistyczny z lekarzem – zespól typu „S”.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań w zakresie wykonywania świadczeń zdrowotnych w zakresie transportu sanitarnego
Przedmiotowy transport winien się odbywać w składzie co najmniej trzech osób uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym:
lekarz systemu , pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny.
Szacunkowa ilość potrzeb w okresie 12 miesięcy: 8 transportów:
• szacunkowa ilość kilometrów 48,
• szacunkowa ilość godzin: 16
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych usług w okresie realizacji umowy, w zależności od jego rzeczywistych potrzeb, przy czym wzrost
i zmniejszenie zapotrzebowania może wynosić maksymalnie 30% wartości umowy. Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone ilościowo zamówienia składane przez Zamawiającego na dane usługi.
Transport realizowany będzie na terenie miasta Jarosław na trasie SP ZOZ Jarosław ul. Kościuszki 18 do Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu ul. 3-go Maja 70 (około 2,6 km.)
Transport realizowany będzie w stanach nagłych wymagających niezbędnej i szybkiej pomocy winien być podstawiony w trybie ,, NA CITO” od chwili zgłoszenia potrzeby transportu przez Zamawiającego, jednak nie dłuższy niż 20 minut (czas liczony od momentu zgłoszenia). Lekarz zlecający określi, który pacjent wymaga niezbędnej i szybkiej pomocy, a tym samym szybkiego transportu sanitarnego –przy czym za czas reakcji(czas dojazdu) rozumie się okres od przyjęcia zlecenia do zgłoszenia się zespołu po pacjenta w odpowiednim oddziale lub Izbie Przyjęć. O charakterze przypadku – tj. nagły/ pozostałe – decyduje lekarz podczas zgłoszenia. Zamawiający wymaga by Zespół Karetki ,,S” wezwany do stanu nagłego zagrożenia zdrowia lub życia bezwarunkowo bezzwłocznie podejmował i uczestniczył w czynnościach ratujących zdrowie i/lub życie pacjenta - od razu od przyjazdu na miejsce /oddział /izba przyjęć w SP ZOZ w Jarosławiu. W takiej sytuacji pacjenta uznaje się za przejętego przez zespół karetki w momencie podjęcia czynności ratunkowych przez zespół karetki.
1. Transport sanitarny wykonywany przez zespół transportu sanitarnego specjalistycznego, złożony z co najmniej trzech osób uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym pielęgniarki systemu lub ratownika medycznego, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1720, 1733, 2705, 2770.)
2. W skład zespołu, o którym mowa w pkt 1) powyżej, wchodzi kierowca, w przypadku, gdy żaden z członków zespołu ratownictwa medycznego nie spełnia warunków, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 622, 1123, 1234, 1312, 1560, 1872.)
3. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usług całodobowo: 7 dni w tygodniu 24 na dobę.
4. Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 środkiem transportu sanitarnego typu C.
5. Pojazdy użyte do wykonania usługi muszą spełniać n/w wymagania:
a) spełniać wymagania techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane PN-EN 1789 „Pojazdy medyczne
i ich wyposażenie – Ambulanse Drogowe”;
b) spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) oraz w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2561, 2674, 2770, z 2023 r. poz. 605, 650, 658, 1234, 1429, 1675, 1692, 1733, 1831, 1872)
c) posiadać aktualne ubezpieczenie OC i NW, aktualne badanie techniczne dopuszczające do ruchu oraz pozytywną opinię sanitarną. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić przedmiotowe dokumenty na każde wezwanie Zamawiającego.
6. Transport realizowany będzie na podstawie zlecenia transportu wystawionego przez upoważniony personel Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu możliwości jego wykonania z dyspozytorem medycznym Wykonawcy.
7. Zlecenie transportu powinno zawierać: pieczęć nagłówkową Zleceniodawcy, pieczątkę i podpis lekarza wystawiającego zlecenie transportu, imię, nazwisko oraz PESEL pacjenta, datę, godzinę i minutę rozpoczęcia i zakończenia zlecenia, określenie rodzaju transportu i miejsca docelowego transportu, wskazania medyczne do transportu, pozycję pacjenta w czasie transportu.
8. Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiednie wyposażenie i dbać o bezpieczeństwo pacjentów podczas transportu, zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu ruchu drogowego.
9. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać środki transportu sanitarnego w stanie gotowości do wyjazdu. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania środków transportu sanitarnego w należytym stanie technicznym, czystości (wewnątrz pojazdu i na zewnątrz) oraz do prowadzenia regularnej dezynfekcji ich wnętrza i wyposażenia. Czynności te muszą być odnotowywane w sposób umożliwiający ich weryfikację przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo kontroli w tym przedmiocie. W przypadku stwierdzenia uchybień w w/w zakresie, Zamawiający ma prawo odmówić udzielenia zlecenia przewozu tym pojazdem i żądać podstawienia innego pojazdu na wyłączny koszt Wykonawcy.
10. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarnych i z tego tytułu ponosił będzie pełną odpowiedzialność przed służbami sanitarno-epidemiologicznymi.
11. Usługa transportu sanitarnego winna być wykonywana przez personel posiadający niezbędne kwalifikacje zgodne z przepisami prawa oraz posiadający aktualne zaświadczenie potwierdzające nabycie umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
12. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług transportu sanitarnego przez personel medyczny w składzie osobowym określonym w zamówieniu i kwalifikacjach odpowiadających rodzajowi świadczonych usług, zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert
Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:
Oferty oceniane będą według poniższych kryteriów oceny ofert:
Zadanie nr. 1 Transport specjalistyczny z lekarzem – zespól typu „S”.
Lp. Kryterium Waga Kryterium Sposób punktacji
1. Cena 60% Cn
C= --------------- x 100x % wag
Cb
C - ilość punktów oferty badanej - cena
Cn – najniższa cena zaoferowana
Cb – cena badanej oferty
2. Czas dojazdu 40% 0 pkt za czas dojazdu powyżej 30 minut
20 pkt za czas dojazdu do 30 minut
40 pkt za czas dojazdu do 25 minut
Zadanie nr. 2 Transport zwykły szpitalny z udziałem kierowcy i ratownika medycznego (zespół typu „T”)
Lp. Kryterium Waga Kryterium Sposób punktacji
1. Cena 60% Cn
C= --------------- x 100x % waga
Cb
C - ilość punktów oferty badanej - cena
Cn – najniższa cena zaoferowana
Cb – cena badanej oferty
2. Czas dojazdu 40% 0 pkt za czas dojazdu do 60 minut
20 pkt za czas dojazdu do 45 minut
40 pkt za czas dojazdu do 30 minut
W przypadku braku podania przez wykonawcę w formularzu oferty czasu dojazdu - oferta tego wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.
W przypadku, gdy Wykonawca wpisze inne wartości niż wskazane powyżej, Wykonawca oświadcza, że oferowany czas dojazdu wynosi odpowiednio w zadaniu 1 – powyżej 30 minut oraz zadaniu 2 – do 60 minut.
Oferta najkorzystniejsza to oferta z najwyższą oceną na podstawie otrzymanych punktów w kryterium cena oraz termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport zwykły szpitalny z udziałem kierowcy i ratownika medycznego (zespół typu „T”)
W skład zespołu wchodzą: 2 osoby – kierowca i ratownik medyczny
Szacunkowa ilość potrzeb w okresie 12 miesięcy:
• szacunkowa ilość kilometrów – 45 000,00
• szacunkowa ilość godzin – 2 000,00
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych usług w okresie realizacji umowy, w zależności od jego rzeczywistych potrzeb, przy czym wzrost i zmniejszenie zapotrzebowania może wynosić maksymalnie 30% wartości umowy. Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone ilościowo zamówienia składane przez Zamawiającego na dane usługi.
Czas świadczenia (godzina) liczona jest od momentu przyjazdu na miejsce wezwania do momentu przybycia na miejsce wskazane w zleceniu natomiast. Odległość (km) przebyta przez karetkę, liczona jest od miejsca, w którym pacjent zostaje przekazany do transportu, do miejsca wskazanego w zleceniu.
Usługa transportu realizowana będzie na podstawie zleceń określających termin, rodzaj transportu, miejsce oraz czas przewozu i wyjazdu, zgodnych z potrzebami Zamawiającego. Zlecenia powinny zawierać datę, godzinę, nazwisko pacjenta oraz miejsce transportu.
Transport realizowany będzie całodobowo we wszystkie dni tygodnia(w tym święta i dni wolne od pracy), po ustaleniu terminu transportu przez pracownika Zamawiającego.
W zakres obowiązków Wykonawcy wchodzą:
1. odebranie pacjenta z miejsca wskazanego na zleceniu (z oddziału lub izby przyjęć lub innego miejsca w Polsce wskazanego w postanowieniu Sądu)
2. doprowadzenie pacjenta do pojazdu,
3. dowóz pacjenta pod wskazany w zleceniu adres określony na zleceniu . Ewentualny przywóz powrotny nastąpić
4. powinien również do miejsca przeznaczenia lub do miejsca wskazanego przez osobę kierującą (oddział – w przypadku hospitalizacji, izba przyjęć).
5. przekazanie pacjenta do miejsca realizacji świadczenia opieki zdrowotnej wskazanego na zleceniu,
6. w przypadku przeniesienia do innego Szpitala – doprowadzenie pacjenta i przekazanie go na Izbę Przyjęć i odebranie pisemnego poświadczenia przekazania pacjenta oraz dokumentacji medycznej,
7. w sytuacji odwiezienia do domu doprowadzenie pacjenta bezpośrednio do mieszkania, zgodnie z adresem wskazanym w zleceniu,
8. zabezpieczenie pacjenta w trakcie transportu, opieka nad pacjentem,
9. Osoby wykonujące usługę transportową zobowiązane są do pomocy pacjentom przy wsiadaniu i wysiadaniu z/do samochodu, pomocy przy wychodzeniu/wchodzeniu do/z mieszkania i do/z klinik szpitala, przenoszenia pacjentów na noszach, krzesełku z/do wskazanych miejsc, transportu dokumentacji i materiałów medycznych do/z wskazanych miejsc. W czasie transportu (liczone od momentu objęcia pacjenta pod swoją opiekę w SP ZOZ w Jarosławiu przy odbiorze) za bezpieczeństwo pacjenta odpowiada , ratownik medyczny.
2.Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom (z którymi zawarł umowę o podwykonawstwo, zdefiniowaną w art. 7 ust. 27 pzp). W takim przypadku wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę pełnych nazw i danych podwykonawców. W przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcy Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania takiego podmiotu jak za własne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert
Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:
Oferty oceniane będą według poniższych kryteriów oceny ofert:
Zadanie nr. 1 Transport specjalistyczny z lekarzem – zespól typu „S”.
Lp. Kryterium Waga Kryterium Sposób punktacji
1. Cena 60% Cn
C= --------------- x 100x % wag
Cb
C - ilość punktów oferty badanej - cena
Cn – najniższa cena zaoferowana
Cb – cena badanej oferty
2. Czas dojazdu 40% 0 pkt za czas dojazdu powyżej 30 minut
20 pkt za czas dojazdu do 30 minut
40 pkt za czas dojazdu do 25 minut
Zadanie nr. 2 Transport zwykły szpitalny z udziałem kierowcy i ratownika medycznego (zespół typu „T”)
Lp. Kryterium Waga Kryterium Sposób punktacji
1. Cena 60% Cn
C= --------------- x 100x % waga
Cb
C - ilość punktów oferty badanej - cena
Cn – najniższa cena zaoferowana
Cb – cena badanej oferty
2. Czas dojazdu 40% 0 pkt za czas dojazdu do 60 minut
20 pkt za czas dojazdu do 45 minut
40 pkt za czas dojazdu do 30 minut
W przypadku braku podania przez wykonawcę w formularzu oferty czasu dojazdu - oferta tego wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.
W przypadku, gdy Wykonawca wpisze inne wartości niż wskazane powyżej, Wykonawca oświadcza, że oferowany czas dojazdu wynosi odpowiednio w zadaniu 1 – powyżej 30 minut oraz zadaniu 2 – do 60 minut.
Oferta najkorzystniejsza to oferta z najwyższą oceną na podstawie otrzymanych punktów w kryterium cena oraz termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt. 21 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047, 919, 1053, 1088, 1123, 1193, 1234, 1394, 1720, 1723).
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada polisę OC w zakresie świadczeń objętych niniejszą umową na kwotę gwarantowaną w wysokości nie niższej niż wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą z dn. z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019 poz. 866)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiającego.
2. Wzór oświadczenia , o którym mowa w ust. 1 stanowi Załącznik nr 3 do SWZ .
3. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 stanowią wstępne potwierdzenie wykazania ,że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu o których mowa w art. 108 oraz 109 ust 1 pkt 4,5,7 ustawy Pzp oraz że spełnia warunki udziału w postępowaniu,
4. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - zawarte w załączniku nr 3 do SWZ. Oferta.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 274 ust. 1 PZP, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania. (załącznik nr 3a)
2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689, 1705), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt 21 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
5. Kopię polisy ubezpieczeniowej OC w zakresie świadczeń objętych niniejszą umową na kwotę gwarantowaną w wysokości nie niższej niż wynikająca z Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą z dn. z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 poz. 866), Wykonawcy, Podwykonawców, a także polis imiennych osób wymienionych w załączniku „Zasoby” o ile są obowiązkowe, na wszystkie zdarzenia oraz utrzymywania przedmiotowego ubezpieczenia przez cały okres trwania umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków działu
w postępowaniu . Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający zgodnie z art. 59 ustawy Pzp może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
§ 7
ZMIANY UMOWY
1. Zamawiający na podstawie art. 454 i 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmiany w treści zawartej umowie w następujących okolicznościach i na następujących zasadach:
a) wzrost ustawowej stawki podatku VAT następuje automatycznie, przy czym zmianie ulega jedynie cena brutto, cena netto pozostaje bez zmian. Nowe stawki będą obowiązywać strony wraz z wejściem w życie przepisów je regulujących. Każdorazowa zmiana nie wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej, ewentualnie strony mogą zawrzeć aneks porządkujący na wniosek Zamawiającego,
b) obniżenia stawki podatku VAT następuje automatycznie, przy czym zmianie ulega jedynie cena brutto, cena netto pozostaje bez zmian. Nowe stawki będą obowiązywać strony wraz z wejściem w życie przepisów je regulujących. Każdorazowa zmiana nie wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej, ewentualnie strony mogą zawrzeć aneks porządkujący na wniosek Zamawiającego,
c) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
d) zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
e) zmiany polegającej na zamianie jeszcze nie wykorzystanej pozycji dotyczącej usługi transportu sanitarnego przewidzianej niniejszą umową, na inną z tej umowy, która została już wykorzystana, na warunkach określonych w niniejszej umowie oraz określonych w SWZ, co do dopuszczalności takiej zmiany, z zastrzeżeniem, iż całkowita wartość brutto umowy nie może ulec zmianie, z zastrzeżeniem warunków określonych w art. 454 i 455 ustawy Pzp oraz SWZ. Zmiana nastąpi w formie aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, na wniosek Zamawiającego;
f) w przypadku łącznego rozpoznawania środków zakontraktowanych, określonych w Załączniku Nr 2 do umowy w okresie na jaki umowa została zawarta, z uwzględnieniem zmian, o których mowa wyżej, okres ten może ulec przedłużeniu na wniosek Zamawiającego – w warunkach i na zasadach określonych w ustawie, SWZ oraz niniejszej umowie.
2. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów uzasadniających zmianę ceny wynikającą z okoliczności o których mowa w ust. c i d powyżej.
3. Zamawiający na podstawie art. 454 i 455 ustawy z dnia 11 września 2019. prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmiany w treści zawartej umowy, jeżeli zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art.454 ust.2. Zamawiający na podstawie art. 455 ust.2 ustawy z dnia 11 września 2019. prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmiany w treści zawartej umowy, jeżeli łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.455 ust.2 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy, po uprzednim zawarciu odpowiedniego aneksu do umowy w przypadku zmian wymogów NFZ, Zamawiający zastrzega możliwość uzupełnienia wyposażenia do wymagań szczegółowych NFZ dla karetki „S” i dla karetki „P” na tych samych warunkach cenowych.
5. Strony dopuszczają zmianę Umowy w zakresie ilości poszczególnego transportu przy zachowaniu wartości brutto zamówienia określonego w § 4 ust.2 Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/pcmrzeszow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-16 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-14