Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta Łodzi - Regularna obsługa linii autobusowej nr 201
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ANDRESPOL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057744
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rokicińska 126
1.5.2.) Miejscowość: Andrespol
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-020
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@andrespol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.andrespol.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta Łodzi - Regularna obsługa linii autobusowej nr 201
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6269987b-17cf-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00298300
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00006014/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług w zakresie przewozów pasażerskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.bip.andrespol.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 3) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a. miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/
b. ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal - adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /3178revwup/skrytka
c. oraz poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@andrespol.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanym „RODO”, informuję, że:
Administratorem danych osobowych jest Gmina Andrespol reprezentowana przez Wójta Gminy Andrespol z siedzibą w Andrespolu przy ul. Rokicińskiej 126, 95-020 Andrespol, tel. 042 213 24 40; e-mail: ug@andrespol.pl
Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Andrespolu jest Pani Karolina Student, e-mail: iod@andrespol.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego .
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i 74 Pzp
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane oraz archiwizowane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
* Wyjaśnienie: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
** Wyjaśnienie: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia RODO , w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.7240.19.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta Łodzi linią autobusową nr 201 - na trasie Łódź – (Rondo Inwalidów (1616) – Rokicińska) – Bedoń Przykościelny (Ogrodowa/Główna) - Łódź (Rokicińska - Rondo Inwalidów (1616)) w okresie od dnia 01.09.2022 roku do dnia 31.08.2023 roku.
2. Usługi przewozowe świadczone będą zgodnie z rozkładem jazdy określonym w załączniku nr 14 do SWZ.
3. Przewidywana wielkość pracy przewozowej w okresie od 01.09.2022r. do dnia 31.08.2023r. wynosi łącznie 73 243 wozokilometry.
4. Długość trasy przejazdu (w jednym kierunku) wynosi:
1) Trasa Łódź – Bedoń Przykościelny – 11,40 km
2) Trasa Bedoń Przykościelny – Łódź – 10,83 km
Przyjęte długości tras przejazdu są obowiązujące przez cały okres świadczenia usługi. Wykonawca zobowiązany będzie do przyjmowania w/w długości tras do wyliczenia kosztów wykonywanej usługi.
5. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. z 2022r., poz. 180 ze zm.) i przedłożenia go Zamawiającemu nie później niż jeden dzień przed przystąpieniem do wykonywania usługi.
6. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Zamawiający zastrzega, że w pojazdach należących do Wykonawcy, obsługujących linie pasażerskiej komunikacji zbiorowej, realizowanych na zlecenie Zamawiającego, obowiązywać będą tylko i wyłącznie bilety jednorazowe i okresowe Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi, zgodnie z aktualną Uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi.
2) Wykonawca nie ma prawa pobierania jakichkolwiek opłat od pasażerów. Wpływy ze sprzedaży biletów stanowić będą przychód Miasta Łodzi.
3) W środkach transportu obsługujących przedmiotowe linie komunikacyjne kontrola biletów oraz windykacja należności z tytułu przejazdu bez ważnego biletu na liniach komunikacyjnych dokonywana będzie przez Miasto Łódź, bądź podmiot przez Miasto Łódź upoważniony. Kierowca pojazdu świadczącego usługę przewozową zobowiązany będzie w przypadku kontroli do zablokowania kasowników i umożliwienia przeprowadzenia kontroli podmiotowi do tego upoważnionemu.
7. Zamawiający wymaga świadczenia usług autobusami:
1) Spełniającymi wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022r., poz. 988 z późn, zm.) i przepisach wykonawczych do wymienionej ustawy, a w szczególności wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm.).
2) O estetycznym wyglądzie wewnątrz oraz na zewnątrz, z czystymi: szybami, poręczami i siedzeniami, bez widocznych zanieczyszczeń błota i kurzu na podłodze. Siedzenia powinny być czyste, nieuszkodzone oraz wykonane z jednolitego materiału dla całego przedziału pasażerskiego.
3) Wyposażonymi w sprawną: instalację do ogrzewania przedziału dla pasażerów (zapewniającą utrzymanie temperatury powietrza min. 8 stopni Celsjusza).
4) Posiadającymi okna lub klapy dachowe umożliwiające ich otwarcie i przewietrzenie.
5) W sytuacji wskazania w ofercie Wykonawcy, iż pojazdy (autobusy), którymi świadczona będzie usługa przewozowa posiadają klimatyzację Zamawiający wymaga, aby: klimatyzacja we wskazanych pojazdach była sprawna, uruchamiana w przedziale pasażerskim w celu utrzymania w autobusie temperatury powietrza nie wyższej niż 25 stopni Celsjusza.
6) Pojazdy, którymi realizowane będą usługi przewozowe powinny być pomalowane w jednolitych kolorach.
7) Pojazdy, którymi realizowane będą usługi przewozowe powinny posiadać minimum dwa wejścia do pojazdu, z tego, co najmniej jedno otwierane automatycznie przez kierowcę i przynajmniej jedno wejście do pojazdu powinno być o szerokości umożliwiającej wniesienie wózka dla dziecka.
8) Pojazdy, którymi realizowane będą usługi przewozowe nie mogą posiadać żadnych napisów reklamowych i innych napisów niezatwierdzonych przez Zamawiającego.
9) Pojazdy powinny posiadać miejsce pozwalające na ustawienie i przewożenie minimum jednego wózka dla dzieci.
10) Wykonawca zobowiązany będzie do oznaczenia pojazdów z tyłu oraz z boku po stronie wejść do pojazdu tablicami, a z przodu zobowiązany będzie do oznaczenia pojazdu wyświetlaczem, zawierającymi numeryczne trzyznakowe oznaczenie linii 201. Kierunek jazdy poprzez podanie nazwy pętli – z przodu pojazdu. Niedopuszczalne jest umieszczanie jednocześnie obu nazw pętli, pomiędzy którymi kursuje linia.
11) W przypadku tras oraz pętli końcowych, czasowo zmienionych, Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania tablic czołowych, bocznych oraz tylnych z numerami linii wypisanymi czarną czcionką na czerwonym tle (dla wyświetlaczy ramkę wokół numeru linii).
12) Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczenia wewnątrz pojazdów w łatwo dostępnym i widocznym miejscu przepisów porządkowych oraz taryfowych obowiązujących w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w Łodzi, w tym wzorów, rodzajów i cen biletów oraz informacji o podmiocie upoważnionym do przeprowadzania kontroli biletów wraz ze wzorem identyfikatora.
13) Pojazdy powinny posiadać urządzenia zapewniające pasażerom możliwość sygnalizowania zamiaru wyjścia z autobusu umieszczone w miejscu zapewniającym łatwy dostęp dla wszystkich pasażerów.
14) Każdy pojazd, którym świadczona będzie usługa przewozowa wyposażony musi być w minimum dwa kasowniki drukujące z możliwością ich zablokowania przez prowadzącego pojazd, umożliwiające wydruk 16 cyfr. Układ cyfr musi wyglądać w następujący sposób:
Pierwsza cyfra – nr kolejny kasownika w pojeździe,
Trzy kolejne cyfry – nr linii,
Cztery kolejne cyfry - pełny numer taborowy pojazdu (lub innego),
Cztery kolejne cyfry – data w układzie mm:dd,
Cztery kolejne cyfry – godzina w układzie gg:mm.
Kasowniki wyposażone muszą być w wyświetlacze pokazujące aktualną godzinę i datę. Sterowanie wszystkimi kasownikami musi być dokonywane z kabiny prowadzącego autobus z możliwością zablokowania wszystkich kasowników.
15) Kasowniki muszą być zlokalizowane w pobliżu drzwi (zaleca się montaż na wprost drzwi). Zamawiający dopuszcza w przypadku stwierdzenia niesprawności jednego z kasowników w trakcie eksploatacji pojazdu na linii, aby pojazd mógł kontynuować przewóz pasażerów. Zamawiający wyklucza obsługę linii i przewozu pasażerów w przypadku awarii wszystkich kasowników, w które wyposażony jest pojazd obsługujący linię. Aby przewóz pasażerów, był możliwy konieczne jest działanie, co najmniej 1 kasownika. Wykonawca zobowiązany będzie naprawić zepsuty kasownik niezwłocznie, jednak nie później niż do 24 godzin od momentu stwierdzenia awarii urządzenia. W sytuacji awarii wszystkich kasowników, Wykonawca zobowiązany będzie podstawić autobus zastępczy ze sprawnymi kasownikami, o czym zobowiązany będzie niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego.
8. Wykonawca zapewni właściwą, jakość obsługi pasażerów, w tym w szczególności: bezpieczną podróż pasażerów, kulturalną obsługę pasażerów przez kierowców.
9. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia komunikacji zastępczej w przypadkach awaryjnych oraz zobowiązuje się do pokrycia wszystkich kosztów związanych z zapewnieniem komunikacji zastępczej.
10. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia komunikacji zastępczej w czasie nie dłuższym niż wskazany w ofercie przez Wykonawcę, od zgłoszenia przez kierowcę awarii. Pojazd zastępczy musi odpowiadać swoimi parametrami wymogom dla pojazdów świadczących usługę. Przewoźnik jest zobowiązany każdorazowo poinformować Zamawiającego o zaistniałej sytuacji i konieczności podstawienia pojazdu zastępczego.
11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną wobec pasażerów i osób trzecich za szkody wynikłe z ruchu środków transportu, przewozu pasażerów oraz bagażu na zasadach ogólnych określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
12. Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany będzie do uzyskania zgody na korzystanie z infrastruktury przystankowej w Mieście Łodzi i Gminie Andrespol. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać w/w zgody i dostarczyć je do Zamawiającego nie później jednak niż jeden dzień przed przystąpieniem do wykonywania usługi.
13. Wykonawca we własnym zakresie ponosi koszty zatrzymywania się na przystankach w mieście Łodzi, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Łódź.
14. Wykonawca zwolniony będzie z opłat za zatrzymywanie się na przystankach na terenie Gminy Andrespol, lecz zobowiązany będzie do uzyskania pozwolenia na korzystanie z infrastruktury przystankowej w Gminie Andrespol.
15. Do obowiązków Wykonawcy należało będzie składanie Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy), z wyszczególnieniem:
1) liczby kursów zrealizowanych w danym miesiącu wraz z wyliczeniem ilości wykonanych wozokilometrów,
2) liczby kursów opóźnionych wraz z podaniem przyczyny i czasu opóźnienia,
3) liczby kursów niezrealizowanych wraz z podaniem przyczyny.
16. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich Wypadkach i kolizjach w szczególności skutkujących naruszeniem zdrowia lub utratą życia pasażera lub innego uczestnika zdarzenia oraz o wszelkich innych zagrożeniach i utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wyposażenie pojazdów w klimatyzację
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022r. poz. 180 z późn. zm.) lub aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa tego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na wykonywaniu przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób o wartości brutto nie mniejszej niż 40 000,00 zł (czterdzieści tysięcy złotych) – wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi te zostały wykonane.
b. Dysponuje, co najmniej 2 autobusami posiadającymi aktualne badania techniczne, o pojemności nie mniejszej niż 18 miejsc siedzących i nie mniejszej niż 15 miejsc stojących i spełniających wymagania Zamawiającego opisane w Dziele V ust. 6 SWZ, każdy.
c. Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia w liczbie, co najmniej 2 kierowców.
Uwagi:
- W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres usług, niż wymagane dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość usług, o których mowa w opisie warunku.
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz winien zawierać usługi, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
- Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli bezpośrednio nie uczestniczył w wykonaniu usług, które wykazuje jako własne doświadczenie. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w tym zakresie oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków.
- Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) Zamawiający od wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej będzie żądał poniższych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, na wezwanie Zamawiającego:
a. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
Powyższe oświadczenie składa Wykonawca, (wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, podmioty udostępniające zasoby - jeżeli dotyczy).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych:
a. Aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021r. poz. 919 z późn. zm.) lub aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
b. Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
c. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ.
d. Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp i na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Działem XV SWZ.
6. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Dziale X i Dziale XI SWZ oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Dziale XV SWZ Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w Dziale XVIII SWZ w sposób i trybie tam określonym.
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym mowa w Dziale XV SWZ zostanie spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie lub wszyscy wykonawcy wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego dotyczącej niniejszego zamówienia, zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane umową zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 11 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-17 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin wykonania zamówienia: 12 miesięcy licząc od dnia 1 września 2022 roku.