Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług transportu medycznego i sanitarnego na potrzeby Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Czerniakowski sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011026815
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stępińska 19/25
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-739
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 318 63 13
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpitalczerniakowski.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://szpitalczerniakowski.waw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług transportu medycznego i sanitarnego na potrzeby Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0c7f717c-37cb-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00249883
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005333/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Świadczenie usług transportu sanitarnego na potrzeby Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalczerniakowski.ezamawiajacy.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitalczerniakowski.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składania ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym lub wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zgodnie z zapisami Działu XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami Działu XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami Działu XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 42/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportu medycznego i sanitarnego na
potrzeby Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o. przy ul. Stępińskiej 19/25 w Warszawie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ – Opis przedmiotu
zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów
oceny ofert, zgodnie z zapisami XII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O zamówienie może się ubiegać Wykonawca zgodnie z art. 57 ustawy Pzp, który nie podlega
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00212686/01 z dnia 2021-10-06
2021-10-06 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający zgodnie z art. 112
ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów;
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia
określonej działalności zawodowej polegające na:
a) posiadaniu wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa
w art. 100 ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 221 r., poz. 711)
prowadzonego przez właściwego Wojewodę;
b) posiadaniu zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów
samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych
pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1
pkt. 12 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 450)
– Zadanie I, II.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia dla równowartości kwoty 75 000
euro w odniesieniu do jednego zdarzenia oraz 350 000 euro w odniesieniu do wszystkich
zdarzeń, których skutki są objęte umową ubezpieczenia OC podmiotu leczniczego, o którym
mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej, wykonującego działalność leczniczą, o
której mowa w art. 8 pkt 1 lit. b i pkt 2 ustawy oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29
kwietnia 2019 roku w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotu wykonującego
działalność leczniczą (Dz.U. z 2019 r., poz. 866).
4) zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w wykonaniu, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych w wykonywaniu:
• co najmniej 1 usługi polegającej na świadczeniu usługi transportu medycznego karetką typu S
trwającej nieprzerwanie przez okres min. 12 miesięcy;
• co najmniej 1 usługi polegającej na świadczeniu usługi transportu medycznego karetką typu P
trwającej nieprzerwanie przez okres min. 12 miesięcy;
• co najmniej 1 usługi polegającej na świadczeniu usługi transportu sanitarnego karetką typu T
trwającej nieprzerwanie przez okres min. 12 miesięcy,
o wartości min. 50 000,00 zł brutto każda; w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –
oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie
powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił dostępne Wykonawcy w celu wykonania
zamówienia narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia techniczne w niżej wymienionym
zakresie, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami: Zamawiający uzna
warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas
realizacji zamówienia odpowiednimi środkami transportu przystosowanym do transportu
sanitarnego, w tym w zakresie minimalnej wymaganej liczby pojazdów, tj.:
• co najmniej 2 pojazdami - karetki specjalistyczne typu „S”, zgodne z „Opisem przedmiotu
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00212686/01 z dnia 2021-10-06
2021-10-06 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
zamówienia” stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
• co najmniej 2 pojazdami - karetki podstawowe typu „P”, zgodne z „Opisem przedmiotu
zamówienia” stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
• co najmniej 2 pojazdami - karetki podstawowe typu „T, zgodne z „Opisem przedmiotu
zamówienia” stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
wraz z podaniem: ich marki, modelu, roku produkcji, numeru rejestracyjnego, daty ważności
przeglądu, daty ważności polisy ubezpieczeniowej oraz posiadania zaświadczenia spełnienia
przez wykazane karetki sanitarne wymogów normy PN EN 1789 – „Pojazdy medyczne i ich
wyposażenie” dla każdej z wymaganych karetek, wraz z informacją o podstawie do
dysponowania tymi karetkami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty będzie żądał od
wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1.1 wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100
ustawy o działalności leczniczej prowadzonego przez właściwego Wojewodę;
1.2 zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako
uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem
życia lub zdrowia ludzkiego – Zadanie nr I, II;
1.3 dokument potwierdzający posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia dla
równowartości kwoty 75 000 euro w odniesieniu do jednego zdarzenia oraz 350 000 euro w odniesieniu
do wszystkich zdarzeń, których skutki są objęte umową ubezpieczenia OC podmiotu leczniczego, o
którym mowa w art. 4 ust.1 ustawy o działalności leczniczej, wykonującego działalność leczniczą, o
której mowa w art. 8 pkt 1 lit. b i pkt 2 ustawy oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29
kwietnia 2019 roku w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotu wykonującego działalność
leczniczą (Dz.U. 2019 poz. 866);
1.4 wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również
wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ;
1.5 wykaz wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania
zamówienia publicznego (środków transportu przystosowanych do transportu sanitarnego), wraz z
podaniem: marki, modelu, roku produkcji, numeru rejestracyjnego, daty ważności przeglądu, daty
ważności polisy ubezpieczeniowej oraz posiadania zaświadczenia spełnienia przez wykazane karetki
sanitarne wymogów normy PN EN 1789 – „Pojazdy medyczne i ich wyposażenie” dla każdej z
wymaganych karetek, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami zgodnie z
załącznikiem nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji. Wykonawca, w przypadku polegania na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z
oświadczeniem, o którym mowa w Rozdz IX ust. 3 SWZ, także oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień Umowy wymaga formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Zamawiający
zgodnie z art. 454-456 ustawy Pzp przewiduje zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie w § 11 załącznika nr 5 do
SWZ - Projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferta musi zosać złożona pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem https://szpitalczerniakowski.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-05 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-04